94 favorit acayip hararet sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

94 favorit acayip hararet sorunu

İleti ozantavsan » 08 Arl 2010, 23:09

Ben arabamı zorlasamda , çok kötü ayarlarla , rampada bile çekmezken hiiiççç hararet görmedim.
Bizim favolar katır gibi , bakarsan hiçbirşey olmaz.Hararet yapıyorsa muhakkak bir yerinde aksaklık vardır.
Ustaya öpülmektense mantık yürütüp sorunu tespit edin.Soğutma sistemi elemanlarını kontrol edin , gerekenleri değiştirin.Bunlara rağmen olmuyorsa iyi bir motor ustasına motorı kontrol ettirin derim.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti felicia_3437 » 08 Arl 2010, 23:27

yanlış anlamayında sizin ustanız sıze bıracık yanlamış abım skoda sulu motor olduğundan her motor cu anlıyamıyor ya benım cocukluk arkadaşım var motor ustası adam ıstedığın kamyonu getir indiri bindiri dahıtır toplar bırşekilde yapar benım aracın 200 bin bakımını yaptıracaktım ona ben yapamam bu sulu motor herkez dilinden anlamaz dedi yani herkeze arabyı eletmeyen benım tahmını zısın aracınızın üst kapahı actılar eski contayı sıpatulayla kasıyım ınceden bır sıpra sonra conta macunu surup copntayı takıp kapadılar buda zamanla ust ve altkapaktakı curumeler oluyor onlar kaynakla doldurulmadı tıraşlanmadığı icinde hararet sorunuznuz hala devam ediyor buyuk ihtimale
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti sainz » 09 Arl 2010, 08:33

sonerx yazdı:o mavi ok nerde...

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BÜLENT BARAN » 09 Arl 2010, 11:28

ya bu hararet skoda larda başlı başına bir kronik hastalık gibi var.bende97 model feiace var buaracı aldım ve 15 gün sora cota yaktım aracımın mtorunu 0 yeni yaptırdım.senin aracın ya hava yaptı yada termostat la ilgili bir sorun var.ha birdearacın su eksiltiyorsa sakın su ilave etma.genleşme gabının yarısına kadar antifiriz koy.yaz kış antifiriz koy.su kesinlikle koyma.bende antifirizi yarımdan fazla koyduğum zaman benimde hareret yükseliyor ve su eksiltiyordu ustama danıştıım ve su eksiltiği zaman genleşme kabının yarısna kadar antifiriz takviye yapmamı ve dedği miktarı gçmememi söyledi.şimdilk harret sorunum şükür ortatan kalktı.senede bir dene bakalım...seninkide düzelir inşallah..
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti Ali Emre » 16 Şub 2011, 23:33

Dostum bende 94 skoda favorit 135L var hararet yapmaması için;

-Radyatör fanını kontrol ettir ve bir elektrik anahtarı tak. arabanın içinden fanı manual kontrol edersin, ama açık unuttup bıraktınmı arabayı akü başını ağrıtır. :D

-yüksek devirde kullanma.

bunlar soğuk hava arabası oldukları için böyle problemler çıkarması normaldir. ben bu anahtar olayını kendi arabama yaptım, artık pek sorun çıkarmıyor. Verdiğim bilgiler umarım yardımcı olmuştur. saygılar...
[i]Önemli olan arabayı sevebilmek. Bir kızı sevmekten çok daha içten, kolay ve anlaşılır olduğu kesin... =D[/i]
Kullanıcı avatarı
Ali Emre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 112
Kayıt: 16 Şub 2011, 17:14
Ad Soyad: Ali Emre SÖZER
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 92 favorit 135L

İleti moment » 04 May 2011, 20:12

ben otomotiv den emekliyim arabam Favorit birkaç aydır hararet yapıyor iki kez kendim conta değiştim daha evvel hortum parlattı,sonra suyun taşma kabına hücum ettiğini far kettim termostat tan kaba gelen hortum içine kılcal bakır boru sokup kabaran suyu silindir kafasına göndermeyi deneyecektim dün hortumu söktüm kolayca birde ne göreyim termostat mesnedinin hortum bağlanan ucunun içi küf ten tıkanmış, hemen temizledim başka işlem yapmadan hortumu takıp bindin bu kez ; kaput altından homurtu evin önüne gelip açtım birde ne göreyim su taşırma kabı gene kabarmış lakin içerisi hareketli şeffaf kap görünüyor ,stop ettim az bekledim su biraz indi kapağı açtım motoru yeniden çalıştırdım termostat tan kaba gelen hortumdan buhar su karışımı üflüyor az geçmeden alt hortumdan su kabarıp kabı taşırdı kapağı kapattım işim vardı bıraktım çözümü bulunca buraya yazabilirim takip edin...selamlar
moment
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 04 May 2011, 19:59
Ad Soyad: mehmet aslaner
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit

İleti sainz » 05 May 2011, 08:37

moment yazdı:ben otomotiv den emekliyim arabam Favorit birkaç aydır hararet yapıyor iki kez kendim conta değiştim daha evvel hortum parlattı,sonra suyun taşma kabına hücum ettiğini far kettim termostat tan kaba gelen hortum içine kılcal bakır boru sokup kabaran suyu silindir kafasına göndermeyi deneyecektim dün hortumu söktüm kolayca birde ne göreyim termostat mesnedinin hortum bağlanan ucunun içi küf ten tıkanmış, hemen temizledim başka işlem yapmadan hortumu takıp bindin bu kez ; kaput altından homurtu evin önüne gelip açtım birde ne göreyim su taşırma kabı gene kabarmış lakin içerisi hareketli şeffaf kap görünüyor ,stop ettim az bekledim su biraz indi kapağı açtım motoru yeniden çalıştırdım termostat tan kaba gelen hortumdan buhar su karışımı üflüyor az geçmeden alt hortumdan su kabarıp kabı taşırdı kapağı kapattım işim vardı bıraktım çözümü bulunca buraya yazabilirim takip edin...selamlar

Bu kabarma dediğiniz sırada hararet çok yüksek seviyelerde olmuyorsa, hava kalmış sistemde demektir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti murat 136 l » 06 May 2011, 09:14

merhaba kardeş
öncelikle allah sabır versin diyorum. ve sorununu ben sana anlatayım. bizim favoritlerin gömleklerinin altında bakır pullar var. bu pullar zamanla çürüyor ve dolayısıyla gömlek aşağı çöküyor. tabi ki de bu dengesizlik yaratıyor ve o çökmeden dolayı egzoz la su birbirine karışıyor. kimi zaman suyu patlayacak seviyede şişirir,kimi zamanda suyun hepsini yutar. gömleklerin seviyesini aynı seviyeye getirmediğin sürece ne yaparsan yap araban conta patlatır,su eksiltir,hararet yapar artık daha başka aklına ne gelirse.

sana tavsiyem dediğim hususa bi baktırman
kolay gelsin
murat 136 l
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 12 Oca 2011, 22:10
Ad Soyad: murat sönmez
Nereden: Muğla
Arabanız: 1990 favorit 136 l

İleti moment » 18 May 2011, 12:27

arkadaşlar daha evvelde yazım birkaç hafta öncesinde..Bu yazım hararet sorununa cevap verecek usta bulamayanlara ...favorit iki kez hortum patlattı conta yaktı ben otomotivden emekliyim kendim conta değişip supap ayarı yaptım gücü tamam lakin hararet devam etti çok irdeledim derken fotoğrafta işaretlediğim hortumu çıkardığımda aliminyum parçanın deliğinin küften tıkandığını gördüm hemen temizleyip taktım biraz gezdim baktım o hortumdan taşırma kabına buhar üflüyor ,Sonra çocuklarım birkaç kilometrelik işlerinize gitti sorduğumda hararet yükseldi dediler nihayet birkaçgün evvel ben biryere gittim hatta anahtarı unutmuşum tekrer gelip gittim hararet yükselmedi alşamda oğlum 10 km kader seyahet etti geldi baba araba normal dedi neticede zamanla içindeki havayı atarak araba normale döndü hiçbir mesele kalmadı....sizden ricam bu mesnedi açıp temizleyip takın ustalarada sakın 5 kuruş vermeyin allah yolunuzu açık etsin...
Eklentiler
skodafavorit136liirm5.jpg
moment
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 04 May 2011, 19:59
Ad Soyad: mehmet aslaner
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit

İleti talih » 20 May 2011, 10:39

hararetle ilgili bir tecrübemi paylaşmak isterim.arabam conta yaktığı için parsan otodan orjinal conta sipariş ettim.usta ile üst kapağı kurtaracak şekilde taşlattık.silindir kapağını saplamaların sıkmadığını farkederek saplama başlarına birer adet pul koyduk.arabayla biraz dolaştım motor suyu dolaşımı normal olduğu halde radyatör hortumu şişiyordu. radyatör kapağındaki(sarı kapak)dışarı basınç yapan sibop taki yayın yarısını kestim.hortumlar şişmeden sistem kendi havasını rahatça alıyor.
talih
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 20 May 2011, 10:05
Ad Soyad: tuncay satan
Nereden: Zonguldak
Arabanız: forman

İleti ılgaz18 » 12 Tem 2011, 14:59

Merhaba,

Bende 94 favorıtımde aynı sorunu yasıyorum cözüm bulamadım
Radyator değişti
Devirdaim pompası değişti
Silindir kapak contası değişti
Termostat ve yedek su kapağı değişti ama sonuç yok zaman zaman acayip hararet yapıyor
Su kabından suyu dışarı atıyor önerisi olan varsa lütfen bilgi versin
ılgaz18
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 12 Tem 2011, 14:53
Ad Soyad: mehmet VURAL
Nereden: İzmir
Arabanız: SKODA FAVORIT

İleti bekocan » 12 Tem 2011, 21:07

ılgaz18 yazdı:Merhaba,

Bende 94 favorıtımde aynı sorunu yasıyorum cözüm bulamadım
Radyator değişti
Devirdaim pompası değişti
Silindir kapak contası değişti
Termostat ve yedek su kapağı değişti ama sonuç yok zaman zaman acayip hararet yapıyor
Su kabından suyu dışarı atıyor önerisi olan varsa lütfen bilgi versin

sipoplar sıkı değilse
büyük coğunluk blok contası oturduğu yerleri karıncalı yani motor sıcaklığını suya kaçırıyo zaten harerette bu yüzden çıkıyot heralde sana taşlama ğözüküyor
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti condur82 » 22 Tem 2011, 11:41

valla güzel kardesim bendede 94 favorit var dün yola cıktım izmirden ankaraya geldim hava cok sıcak olmasına ragmen bi sıkıntı cıkarmadı bu arabaların tek sorunu çok yüklenme yapmıcan sıkıştırmaya gelmiyor hemen hararete tavan yaptırıyor yanlız bi güzelliğide var hararet tavan yapsada seni asla yolda bırakmaz yazın termostatı söktür kışın taktırırsın daha rahat oluyor çünkü termostat 90 derecelik ve geç açma yaparsa sana ciddi sorun acar ben dün yolda gelirke afyonkarahisarda söktürdüm şimdi iyi lpg.li benim araba yakıtı çok iyi 100tl gaz doldordum izmirden ankaraya getirdi hatta burdan dönüşte beni polatlıya kadar götürür o yönden güzel uzun yoda rahat yormuyor fanı elle komuta etmen gerek çok faydası var
condur82
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 26 Oca 2011, 18:04
Ad Soyad: aykut çondur
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit glx 94

İleti efekentli » 22 Tem 2011, 18:42

admin arkadaşımdan bir ricam olacak;yeni gelen konu başlıklarında yardım isteyen arkadaşların mesajlarının tarihine baktığımda eski mesajları olduğunu görüyorum,bu durumu düzeltebilirmi acaba?
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

İleti moment » 02 Şub 2012, 18:36

tarikkuscu yazdı:merhaba sevgili favorit dostları.

kardeşlerim bilgisi olan dostlarımdan favoritimin hararet sorunu için bir çözüm yolu istiyorum. sorun şu:

araba sabah ve akşam yani soğukken bu anlattığım sorunu yapıyor. arabayı herzaman 3 5 dakka belki daha fazla ısıtırım yürümeden önce. araba 3 5 dakka ısındıktan sonra yoluma devam ederken kaloriferi açtığımda normal motor ısınma seviyesine göre ılıktan sıcağa doğru bir hava üflüyo. fakat sonra hararet birden yükseliyor ve göstergede kırmızıyı vuruyor. kaloriferden buz gibi hava geliyo. hemen kenara çekiyorum bi bakıyorum. su deposundaki su seviyesi kapağa kadar gelmiş hatta kapağın kenarından suyu dışarı atmış. sonra termostatın takılı olduğu yerden radyatöre giden kalın hortumu elimle sıkıştırdırğımda fıs fıs diye ses geliyo. yani radyatörde su yokmuş gibi. hatta o hortum basınçtan iyice sertleşmiş bi vaziyette oluyor. deponun kapağını açtığımda da aşırı bi basıçla ya hava çıkıyor yada havayla beraber içindeki antifirizi dışarı fışkırtıyor. sonra su seviyesi düşüyor ve hararette normale iniyor. bir süre yola devam ettikten sonra ya tekrarlıyor yada düzgün şekilde devam ediyor arabanın harareti. kaloriferde sıcak üflemeye başlıyor. ustalar bi çözüm bulamadılar. birisi araba biyerden hava yapıyor dedi ama. ben anlayamadım. sinirimden arabaya benzin döküp yakasım geliyor. arkadaşlar lütfen bildikleriniz doğrultusunda bi yardım edin bana. arabadaki yapılan tamiratlar ise şöyle:

1- eylül ayında orjinal radyatörünün hortum bağlantısı kırıldığı için silindir kapak contası yandı ve değiştirildi. 2- radyatör değiştirildi.3- kalorifer peteği temizletildi.4- 80 derecelik yeni termostad takıldı.5- antifiriz değiştirildi
6- arabada lavato gaz mevcuttur.
bu sorunu hem benzinde hem gazda yapmaktadır.


dahe evvel de yazmıştım bu sorunu kökünden çözmek için reainde ok la gösterdiğim hortumu sökün içerideki alihünyum parçayı tıkanmış göreceksiniz,temizleyin soğutma suyu akar hale gelsin takın ..ustalara da sakın 5 kuruş para yedirmeyin,,selam olsun..
Eklentiler
har.JPG
moment
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 04 May 2011, 19:59
Ad Soyad: mehmet aslaner
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit

İleti moment » 02 Şub 2012, 18:45

moment yazdı:ok la gösterdiğim hortumu sökün aliminyum parçanın tıkalı olduğunu göreceksiniz temizleyin su akısı olsun takın bibin,zamanla içindeki havayı atarak araba normale döner ben otomotiv den emekliyim öyle yaptım hiçbir mesele kalmadı....sizden ricam bu mesnedi açıp temizleyip takın ustalarada sakın 5 kuruş vermeyin allah yolunuzu açık etsin...
moment
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 04 May 2011, 19:59
Ad Soyad: mehmet aslaner
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit

İleti teknoart » 10 Mar 2012, 21:05

Bende yeni 95 felicia aldım motor aynı, bendede hararet sorunu vardı burdaki yazılanları okduğum için cevap yazmak istedim ki belki birileri faydalanır işini bilmeyen ustalardan uzak durur.

Benim sorunum dik rampaları çıkarken araç aşırı hararet yapıyordu ve havası alındığı halde genleşme kabındaki kapağı açtığımda inanılmaz bir hava çıkıyordu, ayrıca fan müşürü araç düz bir noktada ve rolantide çalışırken, 85-80 derece olmasına rağmen motor sıcaklığı 90 anı geçtiği halde geç açılıyordu motor tahminimce 97 dereceye gelince açılıyordu, tahminimce bu motorlar ani ısındığı için radyatörden geçen su ısınana kadar motorun harareti yükseliyor fan müşürünün devreye girmesi bu yüzden gecikiyor.

Çözüm olarak hava yaptığını burdaki yazılanlardan anladım biraz takiple 2 yerden su kaçtığını farkettim, termostat kısmında radyatör kısmına giden yerden sızıntı varmış biraz tesadüfide olsa farkettim fazladan 1 kelepçe ekledim (Kelepçe fiyatı 1TL), diğer yerleride kontol edip fazladan bir kelepçe ekledim hava sorunu çözüldü, ayrıca genleşme kabının kapağını orjinal sarı kapaklı olanla değiştirdim (15TL) ne olur ne olmaz diyerekten , Fan müşürünü ise 82-68 tofaş fan müşürü ile değiştirdim (7,5TL) simdi fan 90ı biraz geçince çalışıyor, ben hararet sorunumu bu şekilde çözdüm, benim inancım herşey yolunda olduğu zaman bu araçlar kesinlikle hararet yapmıyor, hararet yapıyorsa mutlaka bir sorun vardır. durup dururken bu araçlar aşırı hararet yapmaz bence.

Ben kısa süredir skoda kullanıyorum alır almaz bu sorunlarla karşılaşmak üzücü ama insanlar arabasına bakmadıysa bu araçların suçu ne, ben bu araçları seviyorum, az yakarlar çok giderler vergileri düşük anadolu insanı için ideal arabardan birisi bence, inşallah benim arabada başka sorun çıkmaz da masrafa girmeyiz daha
teknoart
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 10 Mar 2012, 20:47
Nereden: İstanbul (And.)

İleti PİCK-UP » 10 Mar 2012, 22:03

bu konuyu aracı sürekli hava yapan ve hararet yapan herkez incelesin...


http://www.skodam.com/kendin-yap/yine-yeniden-be-951-ve-motor-yenileme-t28155.html
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 23 misafir