KALORİFER ISITMIYOR GİBİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

KALORİFER ISITMIYOR GİBİ

İleti sainz » 14 Oca 2008, 14:30

[quote="engin 35"]Kalorifer hortumu patlak olursa aracın içine su girermi.? bir gün önce kaloriferi sürekli çalıştırmıştım ,akşamda yokuş yukarı park etmiştim sabah arabanın içinde biraz su vardı hatta geri geri gelirken ayaklarıma su damlamıştı.[/QUOTE]

 

Ön camın alt köşelerine bakarsanız, kaputun menteşelerinin hizasında su tahliye kanalları vardır. Toz nedeniyle oralar tıkanıp camın çerçevesindeki suyun tahliyesini içeriye Big%20smile yapıyor oraları kürdan gibi bir şeyle açarsanız kolay kolay bir daha olmuyor. Bir de kaputtaki havalandırma ızgarasından kalorifer kazanının oraya su giriyor. Eğer oradaki tahliyeler de tıkalıysa, su bir şekilde içeriye alabiliyor.
 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1491
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti elvis » 28 Arl 2012, 08:09

parsanoto yazdı:...termostat da özellikle wahler marka olsun....
Arkadaşlar konuyu hortlattım kusura bakmayın,ama benim aracımdaki termostat- 80'lik Wahler- bozulmuş.Bu marka termostatı sanayide sormadığım parçacı kalmadı.Hiçbirinde yok.Başka marka çok fakat ben yine Wahler takmak istiyorum.
Bulabileceğim biryer var mı?Yardımcı olabilirmisiniz...
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti Ahmet BALKANCI » 28 Arl 2012, 23:06

Parsnoto doğru söylüyor. Kalorifer peteğininde yenisini ve orijinalini al. yaz ve kış organik pembe antifriz kullan. antifrize çeşme suyu koyma, parçacıdan saf su al koy. saygılar. felicia
Ahmet BALKANCI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 138
Kayıt: 25 Nis 2012, 15:54
Ad Soyad: Ahmet BALKANCI
Nereden: Edirne
Arabanız: SKODA FELİCİA 2000

İleti bogachan5838 » 15 Arl 2016, 15:39

slm arkadaslar bende sonbahar aylarında 90 model 136 l aldım kalorıferı ısıtmıyor kalorıfer petegını soktum por coz ıle temızledım basınclı hava tutum. petegım bakır petek orjınal petegı degıl sorun yok gıbı ama yınede ıstedıgım sıcaklıgı vermıyor bence devrıdaım yeterlı gelmıyor bende 12 volt devrıdaım sıparısı verdım gıttıgıdıyordan 38.5 tl yarın elıme ulasacak petegın gırıs hortumunun arasına takacam ınsallah ıstedıgım sonucu alırım. ılk ask arkadasımız skodaların butun modellerınde genel olarak ısınma poroblemı yok yazmıs yukarıda ben daha menmun olanını gormedım acaba kendısı antalyada flanmı yasıyor))))
bogachan5838
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 23 Ekm 2016, 20:39
Ad Soyad: remzi kaplan
Nereden: Kayseri
Arabanız: favorıt

İleti SKDFORMAN » 15 Arl 2016, 16:17

bogachan5838 yazdı: ben daha menmun olanını gormedım acaba kendısı antalyada flanmı yasıyor))))


Değerli arkadaş, bu araçlara ne dersen de ama kalorifer ısıtmıyo deme. En soğuk günde aracı çalıştırıp siteden çıkana kadar sıcak üfleyen tek arabamdı. Çorum kaloriferi halt etmiştir yanında. Alev üfler resmen.
Sizin araç ısıtmıyorsa termostat veya petek arızalıdır. Porçözle felan açılmaz tıkalıysa. Tek kanal değil petek. Bi çok kanal var. Porçöz açık kanaldan tahliye olur bi işe yaramaz.

Bi daha söylemekte yarar var. Bu araçların kaloriferi 10 üzerinden 11 alır.
Sizinki ısıtmıyosa biyerde bi problem vardır.

Bu arada devirdaim'i boşa almışsınız. Hiç bi işe yaramaz. Bence boşuna takmayın.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 995
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İSercan » 22 Oca 2017, 23:11

Arkadaşlar merhaba 91 model favorit bir aracımız var. Bizde de aynı sorun radyatörü su ve por-çöz ile temizledik ama sonuç alamadık. Ustalar dedi şişlet onların sözünü de güvendik şişlettik. Ama sonuç yine hüsran. Kaput üzerinden soğuk hava girişini kestik yine sonuç alamadık. Peteğe giren ve çıkan hortumlar bir nebze de olsa sıcak aklıma 2 durum geliyor ya devirdaim tam görevini yerine getirmiyor yada termostat arızalı. Bu araç 4 senedir bizde böyle bi problem yaşamadık hiç. Fikir verebilirmisin teşekkür ederim şimdiden. Not: 2 sene önce devirdaim değişti ve yazları kalorifere sıcak su gelmemesi için peteğe giriş hortumunu direk motora bağlıyorum.
İSercan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 22 Oca 2017, 22:09
Ad Soyad: Sercan izcan
Nereden: Aydın
Arabanız: Favorit

İleti felicia560 » 23 Oca 2017, 02:36

İsercan merhaba.
Moyor sogutma sistemi aracin motor sicakligini motorun en verimli sekilde calisabilecegi sicaklikta tutmaya yarar.bunu sogutma sivisiyla yani antifirizle yapar ki biz genelde su kullaniriz :) sivi tek basina ise yaramaz buna yardimci olacak termostat,fan musuru ve radyator vardir...

Termostat gorevi motor calistigi andan itibaren bir an once ideal sicakliga gelebilmesi icin suyun sadece motor blogunda dolasmasini radyatore gonderilmemesini saglar. Kabutu acinca motor ust kapaginin sag tarafindadir gorevini suyun sicakligina gore otomatik acilarak veya kapanarak yapar.motorun ideal calisma isisini termostat belirler her ternostatin uzerinde isi degeri derece olarak yazar bizimkilerin orjinali 88 liktir. Soyle ki marsa bastin arac calisti ortam sicakligi 10 derece olsun bu halde sivi da 10 derecededir 10 derecede termostat otomatik olarak kapanir ve sivinin biran once ideal isiya yani 88 dereceye gelmesi icin sadece motor blogunda dolasmasini ve radyatore gitmemesini saglar. Motor isinir 88 dereceye gelir yalbiz 88de sabit durmayacaktir ve isinmaya devam edecektir haliyle 80 90 100 derken hararet olayi gerceklesir bunu engellemek icin 88 lik olan ternostatimjz 88 derecede acilip suyu radyatore gonderir radyatorden dolasan su devirdaimden tekrar motor bloguna girer bu sekilde akis devam eder sivi sogursa termistat kapanir tekrar 88 dereceye gelene kadar radyatore sivi gondermez 88 i gecmeye baslayonca tekrar radyatore gonderir.

Fan musuru. Radyatorun ustune takili suyun sicakligini algilayan bir elektrobik parcadir iki ucu vardir radyatorun faniyla baglantilidir. Bu fan musurunun dereceleri vardir 92 ve 87 dir...biri acilis biri kapanis derecesi..hani sivi 88 dereceyi gectiginde radyatore gonderiliyorduya simdi sivi radyatore geldi diyelim radyatorden motora motordan tekrar radyatore gidiyor ama gittikce isiniyor diyelim radyator sogutmaya tek basina yetmiyor ozaman bu parca devreye girecek radyatordeki sivi sicakligi 92 yi gecerse radyatorun fanina elektrik gonderir ve fani calistirir siviyi hizla sogutmaya baslar sivinin sicakligi 87ye dustugunde fanin elekteigini otomatik olarak keser ve su dolasmaya devam eder sistem bu sekilde devam eder...

Bu anlattiklarim hararer problemi olmayan blogunda catlak olmayan contasi yanik olmayan radyatoru tikanik olmayan araclar icindir...

Sizin konunuza gelelim ilk basta termostatin gorevini anlatirken ilk basta kapali olur ve suyun sadece motor blogunda dolasmasini saglar demistim bu motor bloguna kalurifer sistemide dahildir yani motorun icinde dolasan sicak su kaluriferin radyatorune ( kalurifer radyatoru aracin sogutma radyatorunden ayridir ve daha kucuktur) gider...

Simdi siz kisin araca bindiniz calistirdiniz motor sivisi soguk ternostat kapali sivi sadece motor blogunda ve kalurifer radyatorunde dolasim halinde...termostatin ustunde ki harret musuru sayesinde suyun anlik sicakligi gostergenize yansiyor yani hararet gostergesine sicakligin yukselmesi lazim ideal sicaklik olan 88 seviyelerine yaklasik 10 dakika dolmadan yukselmesi lazim o an motor sivi sicakligi artik 88 derece civari ve kalurofer radyatorunuzun icinden gecen su da o sicaklikta olmali siz kalurofer motorunu calistirdiginizda iceriye o sicakligi uflemesi gerek simdi nerde sorun olabilir bunlari soyliycem...

Araci calistirdiniz 10 dakika gecti 15 dakika gecti hala gostergedeki hararet ibresi ortalara gelmediyse termostatiniz bozuk surekli aciktir suyu radyatore gonderdigi icin bir turlu su isinmiyor haliyle iceri sicak ufleyemiyor ya da 88lik degil de 60 lik filandir suyun 60 dereceye kadar isinmasini saglar bu da kaluroferin iceriyi isitmasi icin yeterli olamiyor ya da daha once yasanmis bir hararetten dolayi ustaniz yani bizim usta dedigimiz pratik zekalar ternostati sokup atmistir ki favoritlerde cok rastalanan bir durumdur termostati kontrol edin var mi yok mu varsa saglammi.

Motor calistirdiniz 10 dakika filan gecti hararet seviyesi ortalara geldi yukseldi diyelim yani sivinizin sicakligi tamam ama kaluriferi acinca iceri sicak uflemiyor demekki eee ama suyum sicak ekranda goruyorum o ekranda gorunen motor blogunda dolasan su demekki kalurifer petegine gelemiyor neden gelemez ya peteginiz tikali ya da petek girisinde musluk olur mekanik parcadir icerden kaluroferin sicak soguk ayar dugmesine baglidir soguga alindiginda petegin girisini kapatir ki sicak su girmesin ve iceriye sicak hava gelmesin diye o musluk bozulmus sivinin petege girisini engelliyor olabilir kontrol edin.

Arabaniz tuplu ise tupun beynine giden sicak su borularina bakin nerden ek alinmis yanlis baglantilar sogutma sistemini etkiliyor aracin sogutma sistemi ayrica aracin isitma sistemidir...

Cok uzun yazdim kusura bakmayin ayrintiya girdim neyin ne ise yaradigini anlamaniz teshis koyabilmeniz acisindan.
Tedavi teshisle baslar.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 190
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti İSercan » 23 Oca 2017, 08:49

Felicia560 teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Araba çalıştıktan tahmini 8-10 dk sonra hararet ibresi önce kırmızıya yakın biryere geliyor daha sonra ortalara gelip sabit kalıyor. Demekki termostat çalışıyor diye düşünüyorum. Lpg mevcut beyine giden sıcak su borusu kalorifer borusuna T atılarak alınmamış kalorifer giriş ve çıkışlar doğrudan motor boyundan.Lakin şöyle bi durum var bahsetmemiştim o durumdan termostat açınca yedek su deposunda çok fazla su sirkülasyona rastlamadık buda bizi devirdaime yönlendiriyor ama daha geçen sene değişti oda. Kayınpederin küçük bi kaza sonucu devirdaimde motoru şaseye tutan bi kulağın kırık olduğunu söyledi usta değiştirelim dedi ona istinaden değiştirdik.
İSercan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 22 Oca 2017, 22:09
Ad Soyad: Sercan izcan
Nereden: Aydın
Arabanız: Favorit

İleti felicia560 » 23 Oca 2017, 15:33

Hararetin ilk baslarda kirmiziya yukseliyor sonra buyuk ihtimal fan aciyor ve normal sicakliga iniyor diyelim yani motor sivisi yeterli sicakliga geliyor ama kalurifer petegine gelmiyor..
Simdi devirdaim arizali olsa siviyi yeterli hizda donduremiyecek ve kaluriferin isitma probleminden ziyade aracin hararet problemi olurdu ve hararet problemi basgosterirdi diye dusunuyorum.
Siz arac calisir haldeyken kalurifer petegine giren cikan suyu bi kontrol edin su sekilde karburator altinda emme manifoldundan kalurifer petegine sicak su girisi ve petekten de devirdaim altina giden cikis hortumu vardir yani sicacik su emme manifoldundan kalurifer petegine girer burda kalurofer motoru fan misali petege ufler bu sicak suyun sicakligini arac icine verir sicakligini kaybeden su tekrar devirdaimin altina verilir burdan devirdaim vasitasiyla motor bloguna basilir bloktaki yanmadan dolayi isinan su dolasimina devam eder. Simdi ilk olarak emme manifoldundan bi hortumu sokun bakalim yeterli sivi cikisi olacak mi eger varsa bu hortumu geri taktiktan sonra petek cikis borusuna bakalim petege gkren su cikabiliyormu bi tikaniklik var mi diye bunada devirdaim altina giden cikis borusunu devirdaimin altindan sokerek bakalim..
Bu giris cikis kontrolunun amaci emme manifoldunda priblem.var mi petege sicak su gonderebiliyir mu gonderebiliyorsa petekte problem varmi giren su cikabikiyo mu dolasima engel bisey var mi bunu gozlemlemek ve problemin nerde oldugunu bulmak bunu arac calisirken yapcaksin ve dikkatli bir sekikde eelini yakmadan ve kayisa filan kaptirmadan yaomaya dikkat et...
Petek tikali olabilir petegi eline alip biyerden su verip diger taraftan si cikisini girebilirsin bu problem olmadigi anlamina gelmez yeterli hizda surkilasyon olmasi lazim bunu borulari anlattigim.sekilde kontrol ettiginde cikan suyun debisine gore kendin de az cok kestirebilirsin diye dusunuyorum...

Usta degilim profesyonel degilim ama motor mekanik elektrik konusunda hobi sahibi ve surekli kurcalayan bir insanim ezbercilikten ziyade onume gelen seyin once calisma prensibini anlar sonra gerekli kontrolleri yapar teshisi koyarim sonra tedaviye baslarim o yuzden uzun uzun yaziyorum ki birilerinin isine yariyabilsin...

Kalurifer isitmiyosa petek tikalidir degistir duzelir...seklindeki ezberci yaklasim benlik degil.

Genel olarak hicbiryerde sikinti olmayabilir ve blokta herhangi biryerde catlak olabilir catlak cogu favoritte vardir ama kimse farkinda degil ya da gormezden geliyor catlagin yerine ve buyuklugune gore sonuclari degisebilir... Suyu eksiltebilir yagi eksiltebilir yagi suyu birbirine karistirabilir bunlar yagi ve suyu gozlemleyerek hemen anlasilabilir birde en berbati var o da suya hava basmak yani atesleme sikistirma sonucu olusan basinci catlak sebebiyle sogutma sivisina basiyor sivi surekli hava yapar dolasimi engellenir surekli hararet yapar sanayilerde dirak radyator degistirilir termostat iptal edilir bu devirdaim cin mali 150 liraya iyisini al duzelir denir eksu deposu kapagi bozuk degis denir denir de denir sonuc olarak 250 300 lira harcarsin ooo bu derttende kurtulduk dersin ama kisa sure sonra problemler devam etmeye baslar cunki catlak var ve gormezden geliniyor bu soyle biseydir odadasiniz ve oda cok sicak bunaldiniz cami acmaniz gerekiyor ama useniyorsunuz oturdugunuz yerde soyunuyorsunuz ohhh be duzeldim rahatladim diyorsunuz ama on dakika sonra tekrar sicaktan bunalcaksiniz cunku oda sicak ve o camin acilmasi gerekiyor :))) yani o blok degisecek ki 5 liralik arabaya 2 lira masraf yapmak kimsenin isine gelmez mantikli olarak..

Bu son paragraf sizin kalurifer sorunuyla alakali degil konu acilmisken tum favorit felicia forman sahiplerine benden bir dip nottur bilgi paylastikca cogalir...
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 190
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti İSercan » 24 Oca 2017, 11:52

Teşekkürler öncelikle. Bi arkadaşın yoğun baskısı ile termostatı değiştirdik parçacıda 80 lik varmış onu taktık ve işimizi gördük 88 lik takarsak daha da güzel olacak. Böyle bişeyle karşılaşan arkadaş olursa termostada baksın ilk yapacağı iş bu olsun. Cümleten iyi günler
İSercan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 22 Oca 2017, 22:09
Ad Soyad: Sercan izcan
Nereden: Aydın
Arabanız: Favorit

İleti Gencebay » 25 Oca 2017, 07:35

Arkadaşlar merhaba.

Yeni konu açmadan burdan sormak istedim. Malum kışın araba hemen ısınsa bile hareket halinde dışardan gelen soğuktan dolayı motor tam sıcağını peteğe vermiyor. Bunun için radyatörün önünümü kapatalım yoksa kalorifer motorunun üzrindeki havalandırmayımı ? Yada hiç birisimi. Yani ben kalorifer motorunun üzerindeki hava girme yerini kapatsam zararı olurmu ?
Eklentiler
skoda-blog-1234-053.jpg
Gencebay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Haz 2015, 20:10
Konum: Kys
Ad Soyad: Y.KAYA
Nereden: K.K.T.C.
Arabanız: Favorit LX 1995

İleti snopy17 » 25 Oca 2017, 07:40

Gencebay yazdı:Arkadaşlar merhaba.

Yeni konu açmadan burdan sormak istedim. Malum kışın araba hemen ısınsa bile hareket halinde dışardan gelen soğuktan dolayı motor tam sıcağını peteğe vermiyor. Bunun için radyatörün önünümü kapatalım yoksa kalorifer motorunun üzrindeki havalandırmayımı ? Yada hiç birisimi. Yani ben kalorifer motorunun üzerindeki hava girme yerini kapatsam zararı olurmu ?



Hocam onu bende düşündüm. Peteği değiştirmeme rağmen hala ısınamıyorum adam gibi. Ilık ısıtıyor araba başka araca binince hamam gibi yapıyor.
Skoda Fabia 1.4 (119,000) Kırmızı
Toyota Avensis 1.6 (159,000) Beyaz
Kullanıcı avatarı
snopy17
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 228
Kayıt: 27 May 2016, 08:09
Ad Soyad: Emre
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1

İleti Gencebay » 25 Oca 2017, 07:50

Petek sıfır bende. Termostat kışlık. Yani hızlı gitmezsen ısıyı güzel veriyor. Sıkıntı dışardaki ayaz içeriye sıcağı verdirmiyor motora gelen soğuk havadan dolayı.
Gencebay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Haz 2015, 20:10
Konum: Kys
Ad Soyad: Y.KAYA
Nereden: K.K.T.C.
Arabanız: Favorit LX 1995

İleti snopy17 » 25 Oca 2017, 11:00

Kapatsak sıkıntı çıkar mı acaba işte yoksa kapatmakta sıkıntı yok.
Skoda Fabia 1.4 (119,000) Kırmızı
Toyota Avensis 1.6 (159,000) Beyaz
Kullanıcı avatarı
snopy17
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 228
Kayıt: 27 May 2016, 08:09
Ad Soyad: Emre
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1

İleti fthpl » 25 Oca 2017, 13:55

snopy17 yazdı:Kapatsak sıkıntı çıkar mı acaba işte yoksa kapatmakta sıkıntı yok.


eğer ki termostat arızalı veya düşük dereceli ise radyaötör önünü kapatmak soğutma suyunu bir miktar daha sıcak tutar ama termostat düzgünse kapatmanın bir faydası olmaz.

kalorifer motorunun olduğu yeri kapatırsak hava alamaz bence faydadan çok zarar olur

Tek seçenek düzgün bir termostat ve düzgün çalışan bir kalorifer sistemi.

Normal şartlarda 88 lik termostat ile gayet güzel ısınma saglanır.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 217
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti snopy17 » 26 Oca 2017, 07:46

Fabialarda bu termostat olayı standart değil mi?
Bizimki de değişti sorduğumda standart termostat demişler.
Skoda Fabia 1.4 (119,000) Kırmızı
Toyota Avensis 1.6 (159,000) Beyaz
Kullanıcı avatarı
snopy17
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 228
Kayıt: 27 May 2016, 08:09
Ad Soyad: Emre
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1

İleti Gencebay » 26 Oca 2017, 07:48

snopy17 yazdı:Fabialarda bu termostat olayı standart değil mi?
Bizimki de değişti sorduğumda standart termostat demişler.



Termostat bizim tipteki araçlar için standart değildir diye biliyorum. Yazlık kışlık olayı var..
Gencebay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Haz 2015, 20:10
Konum: Kys
Ad Soyad: Y.KAYA
Nereden: K.K.T.C.
Arabanız: Favorit LX 1995

İleti snopy17 » 26 Oca 2017, 09:10

Bizim fabialarda standartmış herhalde. Petek değişti lpg bağlantısında T yokmuş ama hala istediğim sıcaklığı alamıyorum. Termostat da yeni değişmişti.
Skoda Fabia 1.4 (119,000) Kırmızı
Toyota Avensis 1.6 (159,000) Beyaz
Kullanıcı avatarı
snopy17
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 228
Kayıt: 27 May 2016, 08:09
Ad Soyad: Emre
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: das-36 ve 7 misafir