ilk defa karlı bi şehirdeyim ne yapacam

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ilk defa karlı bi şehirdeyim ne yapacam

İleti alwaysloser » 12 Oca 2008, 22:23

arkadaşlar bugün sabah adanadan nevşehire yola çıktım geldiğimde heryer kar arabayı yarım saat durduruyom geldiğimde çalıştırıyorum hemen kalkıyorum bi zararı varmıdır sizce bide araba sabaha kadar duracak herhangi bi yerde donma olabilirmi sabah çalıştırmadan önce ne yapmalıyım radyatörde antifiriz var el frenini çekmicem başka neler yapmalıyım mesajlarınızı bekliyorum 
 
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti AhmetH » 12 Oca 2008, 22:36

1 dakika  beklemeni  tavsiye  ederim.
 

mümkünse  gaz  verme   ilk  20  saniye  yağ  veya şarj lambası  yakmadan   tutabileceğin  en  düşük  devirde  çalışsın..

 

jikle  sistemlerini  otomobil  üreticileri  araçlar   bozulsun  diye  yapıyor   bunu  tecrübe  etim  ben..

 

 

madem  motor aşınmaları  ilk  çalıştırmada  meydana  geliyor  neden   gaz  veriyor  deviri  yükseltiyor  bu  jikle Approve

 

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti alwaysloser » 12 Oca 2008, 22:38

jigle otomatik
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti AhmetH » 12 Oca 2008, 22:45

işte bakın  durum  daha  sakat ..
 

üreticiler  aracının  ömrüne  direk  etkileyecek  noktaları  kendi  iradelerine  bıraktırıyor...

 

 

benim  jiglemde  otomatik  ama  gazı  1500  devirde  tutarsam  giriyor ..

 

hava  çok soğuksa  kontrol  edemiyorum  ama..

 

 

 

 

özetle  siz ilk çalıştırmada  en  az  30  saniye  beklemeye  gayret  edin.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ilk aşk » 13 Oca 2008, 13:50

birde karın tadını çıkar alwaysloser izmirliler için
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti angora » 13 Oca 2008, 13:56

Fazla hız yapma her an gizli bir buzla karşılaşa bilirsin. Birde firene bastınmı al sana buzda dans

angora
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Kas 2007, 00:01

İleti alwaysloser » 13 Oca 2008, 21:28

eywallah hepinize teşekkürler
 

karın tadınıda çıkardım

 

ama araba 1 gece bekledi sabah radyatör donmuş adanaya göre antifiriz konmuştu baya sıcak su döktük petege ve borulara en sonunda açıldı 47 litre ile yaklaşık 650 km yaptık havanın soğuk olması ve yarım saate bir arabayla işimiz oldu sürekli jigle ile devirli çalıştı vede çok rampa çıktık adana nevşehir arası az önce geldik allaha şükür
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti fabia_2008 » 13 Oca 2008, 21:32

KIŞA GİRMEDEN ARACIN BAKIMI YAPILMALI
       
Binek araçlarda gerekiyorsa fren hidroliği değiştirilmelidir.Çünkü eğer hidroliğin içinde nem varsa bu fren sisteminin donmasına neden olabilir.Araç hareket ettikten sonra sönük olması gereken ABS lambası yanıyorsa “ABS arızalı” anlamına gelmektedir ve yetkili serviste onarılmalıdır.
       
       KIŞIN MUTLAKA KIŞ LASTİĞİ KULLANILMALI
       
Kışın kar yağmasa , araç 4x4 ve ABS’li bile olsa , 5-6 derecenin altındaki sıcaklıklarda kış lastiği kullanılmalıdır.Bunun nedeni sadece kış lastiklerinin özel profillerinin olması değildir.Yaz lastiklerinin malzemesi düşük sıcaklıkta sertleştiği için yola tutunması zayıflamaktadır.Kış lastiklerinin ise üretildikleri malzeme daha yumuşaktır. Buzlu yollarda zincir kullanılmalıdır.
       
       FREN DİSKLERİNİN ÜZERİNE TUZUN OLUMSUZ ETKİSİ BİLİNMELİ
       Yapılan bazı araştırmalar sonucunda, kışın buzlanmayı önlemek için yol üzerine atılan tuzun disk frenler üzerinde bir anlık frenlerin zayıflaması şeklinde olumsuz bir etkisinin olduğu saptanmıştır.Diskin üzerinde biriken tuzlu suyun frene ilk basıldığında freni çok zayıflattığı ve fren mesafesini şaşılacak şekilde uzattığı saptanmıştır. Bu sorun daha sonraki frenlemelerde ortadan kalkmaktadır. Bazı araç üreticileri bu sorunu azaltabilmek için aracın altına,hareket halindeyken tuzlu suyun disklere gidişini önleyen aerodinamik deflektörler takmışlardır.
       Tavsiye edilen, hareket halinde tuzlu bir ortamdan geçtikten sonra, arkadan gelen araçları tehlikeye sokmadan, sık ve hafif şekilde frene basılarak ve gece aracınızı parketmeden önce kuvvetli bir şekilde fren yapılarak, fren diski üzerinde biriken tuz tabakasının temizlenmesidir. Aynı tavsiye yağmurlu havalarda diskleri ıslatabilecek bir su birikintisinden geçildikten hemen sonrası için de geçerlidir.
       
       YOLUN KAYGANLIĞI ( SÜRTÜNME KATSAYISI ) SIK SIK KONTROL EDİLMELİ
       Kritik bir duruma girmeden önce yolun kaygan olup olmadığı (lastikle yol arasındaki sürtünme katsayısı ) bilinmelidir. Gelişen taşıt teknolojisi pek çok konuda gelişmeler sağlamış olmasına karşın, üzerinde gidilen yolun sürtünme katsayısı hakkında önceden bilgi veren bir sistem yoktur. Bazı araç üreticilerinin böyle bir sistem üzerinde çalıştıkları bilinmektedir. Bir süre daha mevcut kısıtlı olanaklarla yetinilmesi gereklidir. Kontrol işinin bir kısmı dikkatli bir gözlemle yapılabilir, yani yolda buz olup olmadığı gözle kontrol edilebilir . Ancak deneyimli gözler tarafından yapılabilecek olan bu gözlemden daha güvenilir ve herkes tarafından uygulanabilecek yöntemler vardır:
* Kaygan yolda direksiyon hafifler.
* Kaygan yolda patinaj olduğu, motor devir göstergesinden anlaşılabilir.
* Kaygan yolda hafif gaza basıldığında ASR veya ETC daha erken devreye girer.
* Kaygan yolda hafif frene basıldığında ABS daha erken devreye girer.
       
       KAR ÜZERİNDE GEREKSİZ FRENDEN KAÇINILMALI
       ABS ‘siz araçlarda kaygan yollarda fren sırasında ön lastikler kilitlerse direksiyon hakimiyeti ortadan kalkar, arka lastikler kilitlerse aracın arkası savrulur. ABS’li araçlarda fiziksel sınırlar aşılmadığı taktirde bu sorunlar yoktur.Ancak ABS̵

fabia_2008
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Oca 2008, 00:23

İleti Aykan DURAN » 13 Oca 2008, 21:40

[quote="angora"]

Fazla hız yapma her an gizli bir buzla karşılaşa bilirsin. Birde firene bastınmı al sana buzda dans

[/QUOTE] Buzda DanS LOL
Aykan DURAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 06 Kas 2007, 02:11

İleti sainz » 14 Oca 2008, 16:05

[quote="AhmetH"]1 dakika  beklemeni  tavsiye  ederim.
 

mümkünse  gaz  verme   ilk  20  saniye  yağ  veya şarj lambası  yakmadan   tutabileceğin  en  düşük  devirde  çalışsın..

 

jikle  sistemlerini  otomobil  üreticileri  araçlar   bozulsun  diye  yapıyor   bunu  tecrübe  etim  ben..

 

 

madem  motor aşınmaları  ilk  çalıştırmada  meydana  geliyor  neden   gaz  veriyor  deviri  yükseltiyor  bu  jikle Approve

 

 

 

 
[/QUOTE]

 

İyi ama o dediğin şekildeki en düşük devirde de motor acayip bir sarsıntıyla çalışıyor devri yükseltmeksizin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir