89 model favorıt hararet gostergesı nerde durmalı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

89 model favorıt hararet gostergesı nerde durmalı

İleti uçurum » 18 Oca 2008, 18:23

Angry kıme ınanıyım  hararet problemı olan bırısı olarak  kıme ınancam sasırdım tek care sız ve basına boyle olay gelen kısıler smdıden tesekkurler sımdı olay nedır yokusda trafıkde  benım favonun hararet kırmızının altındakı beyazda  bır skoda servısıne gıttım bana cok normal cunku model olarak 89 model eskı oldugu normal oldugu soyledı trafıkte  ve yokuslarda normal ıner cıkar dedı sonra ben baska bır servıse gıttım oda dırek conta yakmıssın dedı yakındır araba sınyal vermıs dedı  buyur burdan yak neolcak sımdı 
 
uçurum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 16:33

İleti weyis » 18 Oca 2008, 18:35

hararet yükselince motor bölümündeki su tahliye bidonunda basınç oluyormu yada kapağını fırlatıyormu
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti Kimberlit » 18 Oca 2008, 18:39

Dostum bende 95 favo var.Sadece yazın 5 kişi ile yaylaya çıkarken biraz zorlanmıştım sadece 1 kez mola verdim.Yine bu sitede okumuştum doğan radyatörü ve fanı taktıranlar hararet sorunundan kurtulmuş diye istesen siteyi ii ce bi gezin.Bulursun o yazılanları..
Kimberlit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Oca 2008, 01:32

İleti weyis » 18 Oca 2008, 18:53

tahliye bidonunda kaynama oluyorsa basınç varsa ve kapağı fırlatıyorsa kesin contan yanık
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti Aykan DURAN » 18 Oca 2008, 20:03

Favolardaki Klasik ve Çok Sinir bozucu Problem. Allah yardımcın olsun.

Aykan DURAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 06 Kas 2007, 02:11

İleti 34SCU59 » 18 Oca 2008, 20:20

ya arkadasim ne demek nerde durmalı o kadar yere gittin kaçlık termostadın varsa orda durur git 90 lık termostat tak 90 da dursun 50 lik tak devamlı soğuk olsun yapmayın yaa mantık çalıstırın biraz
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti sainz » 18 Oca 2008, 21:03

Göstergeler eski tip yani 136L' lerin göstergeleri.
Gösterge tam ortayı gösterdiğinde üst kısmı beyaz altı kısmı boş olan blümün tam ortasında duruyordu benim 136L' de. Yokuş, sıkışık trafik, ...vb. durumlarda beyaz bölüme geçebiliyordu ama o zaman da fan devreye giriyordu.

135LX göstergelerinden biraz farklıdır eski tipler. Sanki çok hararetli çalışıyormuş gibi gelebilir ama dediğim kısım normaldir eski tip göstergelere göre.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti tedirgin35 » 18 Oca 2008, 23:35

optik ısı ölçer ile yedek radyatör kabındaki dönen su sıcaklığını ölçün(fan açtığı sırada)
tedirgin35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 May 2006, 01:18

İleti uçurum » 19 Oca 2008, 12:00

[quote="sainz"]Göstergeler eski tip yani 136L' lerin göstergeleri.
Gösterge tam ortayı gösterdiğinde üst kısmı beyaz altı kısmı boş olan blümün tam ortasında duruyordu benim 136L' de. Yokuş, sıkışık trafik, ...vb. durumlarda beyaz bölüme geçebiliyordu ama o zaman da fan devreye giriyordu.

135LX göstergelerinden biraz farklıdır eski tipler. Sanki çok hararetli çalışıyormuş gibi gelebilir ama dediğim kısım normaldir eski tip göstergelere göre.
[/QUOTE]
saınz kardes aynen dedıgın gıbı ortada duruyordu ama benım aklıma takılan sey su onceden bu araba boyle hıc boyle yapmazdı nezaman kı acıl adapazarına gıttım boyle oldu sımdı ufak bıryokus  gelmesın gosterge fırlıyor ama daha hıc kırmızıya gelmedı hararet falan yapmadı  duman falan olmadı fan acılıyo sogutuyo sence normal mı bu sımdı
uçurum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 16:33

İleti uçurum » 19 Oca 2008, 12:08

[quote="weyis"]tahliye bidonunda kaynama oluyorsa basınç varsa ve kapağı fırlatıyorsa kesin contan yanık[/QUOTE]
kapak falan fırlatmadı bugune kadar kardes su falan fokur fokur etmedı  ya bu konularda acemıyım bıraz kusura bakmayın ogrencez sayenızde
uçurum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 16:33

İleti sainz » 19 Oca 2008, 12:32

[quote="uçurum"]saınz kardes aynen dedıgın gıbı ortada duruyordu ama benım aklıma takılan sey su onceden bu araba boyle hıc boyle yapmazdı nezaman kı acıl adapazarına gıttım boyle oldu sımdı ufak bıryokus  gelmesın gosterge fırlıyor ama daha hıc kırmızıya gelmedı hararet falan yapmadı  duman falan olmadı fan acılıyo sogutuyo sence normal mı bu sımdı [/QUOTE]

 

1. Termostat özelliğini kaybetmiş ve 88°C yerine daha yüksek derecelerde açılıyor olabilir.

2. Fan müşiri özelliğini yitirmiş ve devreye geç girmeye başlamıştır.

3. Radyatörde problem olabilir. Tıkalı olabilir ve su tam olarak geçemiyordur ve soğuma tam olamıyordur.

4. Radyatörle motor bloğu arasında, motor bloğunun altından geçecek şekilde konumlandırılmış; jikleye, kalorifer peteğine ve motor bloğuna suyu taşıyan metal bir boru vardır. Bu boruda oluşabilecek bir tıkanıklık da hararetin yüksek seyretmesine neden olabiliyor ki çok sık karşılaşılan bir sorun olduğunu söylemişti servisin birisi.

 

Bir de su seviyesinin az olduğundan bahsetmiştin daha önce. Su seviyesini normal seviyeye getirdikten sonra da sorun aynı mı kaldı?

Ola ki hararet epey yükseldi ve fan da çalışmamaya başladı. Fan müşirinin (+) ve (-) uçlarını ataş, iğne, ...vb. bir metal ile birleştirip kablolarını yerine takın. Böylece fanı sürekli çalışır durumda tutmuş olursunuz. Sağlıklı olmaz ama en azından yolda kalma riskini bir nebze de olsa bertaraf etmiş olursunuz. Bu işlemi yapamayacak bir konumda kaldıysanız eğer, kaloriferi sonuna kadar çalıştırıp ayaklara ve camlara giden yollarını da tamamen açın. Kalorifer de en nihayetinde bir fandır. Soğutmaya biraz da olsa yardımcı olacaktır.

Son olarak da eğer ki radyatörü temizletmek, bahsettiğim boruyu değiştirmek gibi bir işlem yaparsanız da, tüm boru, radyatör, ...vb. aparatları yerlerine taktıktan sonra, hararet müşirini söküp genleşme kabından bolca su doldurarak içerideki pas, kireç, ...vb. pisliklerin iyice atılmasını sağlayın. Su berrak bir şekilde gelesiye kadar bunu uygulayın. Daha sonrasında ise en az 3 litre antifriz koymayı unutmayın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir