[quote="uçurum"]saınz kardes aynen dedıgın gıbı ortada duruyordu ama benım aklıma takılan sey su onceden bu araba boyle hıc boyle yapmazdı nezaman kı acıl adapazarına gıttım boyle oldu sımdı ufak bıryokus gelmesın gosterge fırlıyor ama daha hıc kırmızıya gelmedı hararet falan yapmadı duman falan olmadı fan acılıyo sogutuyo sence normal mı bu sımdı [/QUOTE]
1. Termostat özelliğini kaybetmiş ve 88°C yerine daha yüksek derecelerde açılıyor olabilir.
2. Fan müşiri özelliğini yitirmiş ve devreye geç girmeye başlamıştır.
3. Radyatörde problem olabilir. Tıkalı olabilir ve su tam olarak geçemiyordur ve soğuma tam olamıyordur.
4. Radyatörle motor bloğu arasında, motor bloğunun altından geçecek şekilde konumlandırılmış; jikleye, kalorifer peteğine ve motor bloğuna suyu taşıyan metal bir boru vardır. Bu boruda oluşabilecek bir tıkanıklık da hararetin yüksek seyretmesine neden olabiliyor ki çok sık karşılaşılan bir sorun olduğunu söylemişti servisin birisi.
Bir de su seviyesinin az olduğundan bahsetmiştin daha önce. Su seviyesini normal seviyeye getirdikten sonra da sorun aynı mı kaldı?
Ola ki hararet epey yükseldi ve fan da çalışmamaya başladı. Fan müşirinin (+) ve (-) uçlarını ataş, iğne, ...vb. bir metal ile birleştirip kablolarını yerine takın. Böylece fanı sürekli çalışır durumda tutmuş olursunuz. Sağlıklı olmaz ama en azından yolda kalma riskini bir nebze de olsa bertaraf etmiş olursunuz. Bu işlemi yapamayacak bir konumda kaldıysanız eğer, kaloriferi sonuna kadar çalıştırıp ayaklara ve camlara giden yollarını da tamamen açın. Kalorifer de en nihayetinde bir fandır. Soğutmaya biraz da olsa yardımcı olacaktır.
Son olarak da eğer ki radyatörü temizletmek, bahsettiğim boruyu değiştirmek gibi bir işlem yaparsanız da, tüm boru, radyatör, ...vb. aparatları yerlerine taktıktan sonra, hararet müşirini söküp genleşme kabından bolca su doldurarak içerideki pas, kireç, ...vb. pisliklerin iyice atılmasını sağlayın. Su berrak bir şekilde gelesiye kadar bunu uygulayın. Daha sonrasında ise en az 3 litre antifriz koymayı unutmayın.