1 sayfadan 1. sayfa

89 model favorıt hararet gostergesı nerde durmalı

İletiTarih: 18 Oca 2008, 18:23
uçurum
Angry kıme ınanıyım  hararet problemı olan bırısı olarak  kıme ınancam sasırdım tek care sız ve basına boyle olay gelen kısıler smdıden tesekkurler sımdı olay nedır yokusda trafıkde  benım favonun hararet kırmızının altındakı beyazda  bır skoda servısıne gıttım bana cok normal cunku model olarak 89 model eskı oldugu normal oldugu soyledı trafıkte  ve yokuslarda normal ıner cıkar dedı sonra ben baska bır servıse gıttım oda dırek conta yakmıssın dedı yakındır araba sınyal vermıs dedı  buyur burdan yak neolcak sımdı 

İletiTarih: 18 Oca 2008, 18:35
weyis
hararet yükselince motor bölümündeki su tahliye bidonunda basınç oluyormu yada kapağını fırlatıyormu

İletiTarih: 18 Oca 2008, 18:39
Kimberlit
Dostum bende 95 favo var.Sadece yazın 5 kişi ile yaylaya çıkarken biraz zorlanmıştım sadece 1 kez mola verdim.Yine bu sitede okumuştum doğan radyatörü ve fanı taktıranlar hararet sorunundan kurtulmuş diye istesen siteyi ii ce bi gezin.Bulursun o yazılanları..

İletiTarih: 18 Oca 2008, 18:53
weyis
tahliye bidonunda kaynama oluyorsa basınç varsa ve kapağı fırlatıyorsa kesin contan yanık

İletiTarih: 18 Oca 2008, 20:03
Aykan DURAN

Favolardaki Klasik ve Çok Sinir bozucu Problem. Allah yardımcın olsun.


İletiTarih: 18 Oca 2008, 20:20
34SCU59
ya arkadasim ne demek nerde durmalı o kadar yere gittin kaçlık termostadın varsa orda durur git 90 lık termostat tak 90 da dursun 50 lik tak devamlı soğuk olsun yapmayın yaa mantık çalıstırın biraz

İletiTarih: 18 Oca 2008, 21:03
sainz
Göstergeler eski tip yani 136L' lerin göstergeleri.
Gösterge tam ortayı gösterdiğinde üst kısmı beyaz altı kısmı boş olan blümün tam ortasında duruyordu benim 136L' de. Yokuş, sıkışık trafik, ...vb. durumlarda beyaz bölüme geçebiliyordu ama o zaman da fan devreye giriyordu.

135LX göstergelerinden biraz farklıdır eski tipler. Sanki çok hararetli çalışıyormuş gibi gelebilir ama dediğim kısım normaldir eski tip göstergelere göre.

İletiTarih: 18 Oca 2008, 23:35
tedirgin35
optik ısı ölçer ile yedek radyatör kabındaki dönen su sıcaklığını ölçün(fan açtığı sırada)

İletiTarih: 19 Oca 2008, 12:00
uçurum
[quote="sainz"]Göstergeler eski tip yani 136L' lerin göstergeleri.
Gösterge tam ortayı gösterdiğinde üst kısmı beyaz altı kısmı boş olan blümün tam ortasında duruyordu benim 136L' de. Yokuş, sıkışık trafik, ...vb. durumlarda beyaz bölüme geçebiliyordu ama o zaman da fan devreye giriyordu.

135LX göstergelerinden biraz farklıdır eski tipler. Sanki çok hararetli çalışıyormuş gibi gelebilir ama dediğim kısım normaldir eski tip göstergelere göre.
[/QUOTE]
saınz kardes aynen dedıgın gıbı ortada duruyordu ama benım aklıma takılan sey su onceden bu araba boyle hıc boyle yapmazdı nezaman kı acıl adapazarına gıttım boyle oldu sımdı ufak bıryokus  gelmesın gosterge fırlıyor ama daha hıc kırmızıya gelmedı hararet falan yapmadı  duman falan olmadı fan acılıyo sogutuyo sence normal mı bu sımdı

İletiTarih: 19 Oca 2008, 12:08
uçurum
[quote="weyis"]tahliye bidonunda kaynama oluyorsa basınç varsa ve kapağı fırlatıyorsa kesin contan yanık[/QUOTE]
kapak falan fırlatmadı bugune kadar kardes su falan fokur fokur etmedı  ya bu konularda acemıyım bıraz kusura bakmayın ogrencez sayenızde

İletiTarih: 19 Oca 2008, 12:32
sainz
[quote="uçurum"]saınz kardes aynen dedıgın gıbı ortada duruyordu ama benım aklıma takılan sey su onceden bu araba boyle hıc boyle yapmazdı nezaman kı acıl adapazarına gıttım boyle oldu sımdı ufak bıryokus  gelmesın gosterge fırlıyor ama daha hıc kırmızıya gelmedı hararet falan yapmadı  duman falan olmadı fan acılıyo sogutuyo sence normal mı bu sımdı [/QUOTE]

 

1. Termostat özelliğini kaybetmiş ve 88°C yerine daha yüksek derecelerde açılıyor olabilir.

2. Fan müşiri özelliğini yitirmiş ve devreye geç girmeye başlamıştır.

3. Radyatörde problem olabilir. Tıkalı olabilir ve su tam olarak geçemiyordur ve soğuma tam olamıyordur.

4. Radyatörle motor bloğu arasında, motor bloğunun altından geçecek şekilde konumlandırılmış; jikleye, kalorifer peteğine ve motor bloğuna suyu taşıyan metal bir boru vardır. Bu boruda oluşabilecek bir tıkanıklık da hararetin yüksek seyretmesine neden olabiliyor ki çok sık karşılaşılan bir sorun olduğunu söylemişti servisin birisi.

 

Bir de su seviyesinin az olduğundan bahsetmiştin daha önce. Su seviyesini normal seviyeye getirdikten sonra da sorun aynı mı kaldı?

Ola ki hararet epey yükseldi ve fan da çalışmamaya başladı. Fan müşirinin (+) ve (-) uçlarını ataş, iğne, ...vb. bir metal ile birleştirip kablolarını yerine takın. Böylece fanı sürekli çalışır durumda tutmuş olursunuz. Sağlıklı olmaz ama en azından yolda kalma riskini bir nebze de olsa bertaraf etmiş olursunuz. Bu işlemi yapamayacak bir konumda kaldıysanız eğer, kaloriferi sonuna kadar çalıştırıp ayaklara ve camlara giden yollarını da tamamen açın. Kalorifer de en nihayetinde bir fandır. Soğutmaya biraz da olsa yardımcı olacaktır.

Son olarak da eğer ki radyatörü temizletmek, bahsettiğim boruyu değiştirmek gibi bir işlem yaparsanız da, tüm boru, radyatör, ...vb. aparatları yerlerine taktıktan sonra, hararet müşirini söküp genleşme kabından bolca su doldurarak içerideki pas, kireç, ...vb. pisliklerin iyice atılmasını sağlayın. Su berrak bir şekilde gelesiye kadar bunu uygulayın. Daha sonrasında ise en az 3 litre antifriz koymayı unutmayın.