Soğutma suyunun havası nasıl alınır

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Soğutma suyunun havası nasıl alınır

İleti sazlıdere » 23 Oca 2008, 16:48

motor suyu hortumların biri delindiğinde boşalırsa ve buhortumu yenisiyle değiştirip monte ettikten sonra suyunu ilave ettim diyelim .Bu aracın su devridaimini sağlayan hortumların havasını nasıl bir sistemle almak gerekir.araba skoda favorit
 
sazlıdere
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 06 Oca 2008, 22:45

İleti yonetici » 23 Oca 2008, 17:32

Genleşme kabının kapağını açın elinizede bir şişe su alın. Motoru çalıştırın genleşme kabındaki su seviyesi düştükçe su ekleyin.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti weyis » 23 Oca 2008, 18:40

ustadan görmüştüm tahliye kabını doldurup devirdaim yapan hortumların birini çıkartıp su düzgün bir şekilde akana kadar bekledi yani içindeki hava çıkana kadar sonra hortumu yerine monta etti
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti sainz » 23 Oca 2008, 20:04

Sorun kesinlikle soğutma sisteminde hava kalması problemi zira "daha sonrasında bazan yapıyor bazan da yapmıyor" diyorsunuz. Demek ki bazan o havayı almış oluyorsunuz bazan da alamamış oluyorsunuz.
Aşağıdaki fotoğrafta mavi ok işareti ile işaretlediğim genleşme deposunun kapağını açıyorsunuz ve kırmızı ile işaretlediğim hararet müşirini 19 anahtarla söküyorsunuz. Genleşme deposundan suyu doldurmaya başlıyorsunuz. Bu sırada hararet müşirinin takılacağı delikten su gelmeye başlayacaktır. Kesiksiz ve net bir şekilde su gelesiye kadar su koymaya devam edin, hatta su berraklaşana kadar devam edin ki bahaneyle sistemdeki kireç, pas, ...vb. şeyler de gitmiş olsun. Sonra genleşme deposunu iyice doldurun ve su seviyesi istenen seviyeye gelene kadar hararet müşiri deliğinden su gelmesine dikkat edin. Su seviyesi istenen seviyeye ulaştığında parmağınızla hararet müşiri deliğini kapatın ve hemen ardından da hararet müşirini yerine takıp çok fazla zorlamadan anahtarla sıkın. Böylece hava kalmaksızın sisteme su takviyesi yapmış olursunuz.


Bunlar bana çok karışık geldi, anlamadım veya uygulamaya cesaret edemem diyorsanız da, motoru çalıştırın, mavi okla işaretlediğim genleşme deposu kapağını açın ve fan motoru çalışana kadar motoru çalışır vaziyette tutun. Termostat açıldığı anda genleşme deposundaki su seviyesi hızla düşecektir ve fokurdama sesleri de gelebilir bu sırada zira sistemden hava çıkmış ve havanın yerini su alıyordur. Ilık su ile takviye yaparak su seviyesini istenen seviyeye getirin.

 

Havalar soğuk olduğu için antifriz koymanız gerekiyor. 1. tercihteki gibi uygulayıp en sonda 3 litre kadar antifrizle takviye edebilirsiniz ve hararet müşirini yerine takabilirsiniz.

 

Sisteme su veya soğutma sıvısı genleşme deposundan konulur. Buradan hareket eden su radyatör-devirdaim pompası-motor bloğu-termostat sırasını izler. Suyu boşaltılmış ve yeniden su konan motorda termostat kapalı kalacağından, su sistemdeki havayı ittirip dışarı atamaz. Bu nedenle de hararet çok hızlı yükselir. Hararet müşirini sökerek uygulamak en sağlıklısıdır.

 

Aşağıdaki linkte epey tartışmıştık:


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mygokhan » 23 Oca 2008, 21:41

[quote="sainz"]Sorun kesinlikle soğutma sisteminde hava kalması problemi zira "daha sonrasında bazan yapıyor bazan da yapmıyor" diyorsunuz. Demek ki bazan o havayı almış oluyorsunuz bazan da alamamış oluyorsunuz.
Aşağıdaki fotoğrafta mavi ok işareti ile işaretlediğim genleşme deposunun kapağını açıyorsunuz ve kırmızı ile işaretlediğim hararet müşirini 19 anahtarla söküyorsunuz. Genleşme deposundan suyu doldurmaya başlıyorsunuz. Bu sırada hararet müşirinin takılacağı delikten su gelmeye başlayacaktır. Kesiksiz ve net bir şekilde su gelesiye kadar su koymaya devam edin, hatta su berraklaşana kadar devam edin ki bahaneyle sistemdeki kireç, pas, ...vb. şeyler de gitmiş olsun. Sonra genleşme deposunu iyice doldurun ve su seviyesi istenen seviyeye gelene kadar hararet müşiri deliğinden su gelmesine dikkat edin. Su seviyesi istenen seviyeye ulaştığında parmağınızla hararet müşiri deliğini kapatın ve hemen ardından da hararet müşirini yerine takıp çok fazla zorlamadan anahtarla sıkın. Böylece hava kalmaksızın sisteme su takviyesi yapmış olursunuz.


Bunlar bana çok karışık geldi, anlamadım veya uygulamaya cesaret edemem diyorsanız da, motoru çalıştırın, mavi okla işaretlediği genleşme deposu kapağını açın ve fan motoru çalışana kadar motoru çalışır vaziyette tutun. Termostat açıldığı anda genleşme deposundaki su seviyesi hızla düşecektir ve fokurdama sesleri de gelebilir bu sırada zira sistemden hava çıkmış ve havanın yerini su alıyordur. Ilık su ile takviye yaparak su seviyesini istenen seviyeye getirin.

 

Havalar soğuk olduğu için antifriz koymanız gerekiyor. 1. tercihteki gibi uygulayıp en sonda 3 litre kadar antifrizle takviye edebilirsiniz ve hararet müşirini yerine takabilirsiniz.

 

Sisteme su veya soğutma sıvısı genleşme deposundan konulur. Buradan hareket eden su radyatör-devirdaim pompası-motor bloğu-termostat sırasını izler. Suyu boşaltılmış ve yeniden su konan motorda termostat kapalı kalacağından, su sistemdeki havayı ittirip dışarı atamaz. Bu nedenle de hararet çok hızlı yükselir. Hararet müşirini sökerek uygulamak en sağlıklısıdır.

 

Aşağıdaki linkte epey tartışmıştık:


 

 
[/QUOTE]
 

 

süper anlatmışsınız..Clap favoritim olsa rahat yapardım..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir