rölanti

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

rölanti

İleti ozkan3267 » 29 Oca 2008, 01:42

araç rölanti de daha fazla mı  yakıt tüketir
rölanti nin normali nasıl olmalı
 
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti sainz » 29 Oca 2008, 13:40

Rölanti, boştaki bir motorun düzgün olarak çalışacağı asgarî devirdir. Bundan daha yüksek her devirde rölantiden fazla yakıt tüketilir. Favorit için 800 +/- 50 d/d' dir rölanti devri.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozkan3267 » 29 Oca 2008, 16:36

[quote="sainz"]Rölanti, boştaki bir motorun düzgün olarak çalışacağı asgarî devirdir. Bundan daha yüksek her devirde rölantiden fazla yakıt tüketilir. Favorit için 800 +/- 50 d/d' dir rölanti devri.[/QUOTE]

..

HERKES FARKLI ŞEYLER SÖYLÜYOR BU KONUDA

KİMİ RÖLANTİDE ÇOK YAKAR DİYOR (BU KONUDA KAFAM ÇOK KARIŞMIŞ DURUMDA) SİZİN SÖYLEDİĞİNİZ BANA DAHA İNANDIRICI GELİYOR.

mantıken araç devir arttıkça harcanan güç arttığı için tüketilen yakıt ta artar!

düşüncesinden yola çıkarak ben de durma ihtimalimin yüksek olduğu yerlere(kırmızı ışıklar, tümsekler, kavşaklara yaklaşırken,) aracı boşa alıp

aracın enerji harcamadan gitmeyi tercih ediyorum bu düşünceden dolayı

 

tabi bu konuda gerçekten tatminkar bir bilgiye ulaşamadım
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti sainz » 29 Oca 2008, 19:17

[quote="ozkan3267"]HERKES FARKLI ŞEYLER SÖYLÜYOR BU KONUDA
KİMİ RÖLANTİDE ÇOK YAKAR DİYOR (BU KONUDA KAFAM ÇOK KARIŞMIŞ DURUMDA) SİZİN SÖYLEDİĞİNİZ BANA DAHA İNANDIRICI GELİYOR.

mantıken araç devir arttıkça harcanan güç arttığı için tüketilen yakıt ta artar!

düşüncesinden yola çıkarak ben de durma ihtimalimin yüksek olduğu yerlere(kırmızı ışıklar, tümsekler, kavşaklara yaklaşırken,) aracı boşa alıp

aracın enerji harcamadan gitmeyi tercih ediyorum bu düşünceden dolayı

 

tabi bu konuda gerçekten tatminkar bir bilgiye ulaşamadım
[/QUOTE]


 

Karbüratörlü motorlarda ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde, tekerlekler önceden vermiş olduğunuz enerjiyle dönmeye devam ederler ve motoru da çevirmeye devam ederler ancak bu arada karbüratör kapış pompasından da bir miktar daha fazla benzin çeker. Yeni nesil, tamamen elektronik kontrollü enjeksiyonlu motorlarda ise, ayağınızı gazdan çektiğinizde tekerlekler motoru döndürmeye devam ettiğinden, sistem motoru döndürmek için belli bir devre kadar motora gaz vermez. Bu devir üreticinin fabrika ayarlarıyla bellidir. Zaten bu motorlarda yüksek devirlerde ayak gazdan çekildiğinde, karbüratörlülerdeki gibi motor freni yapılmaz. Vites boşa atılmış gibi bir etki olur. Ancak forumda daha önce tartıştıklarımızdan hatırlayabildiğim kadarıyla bu devirler de 1400-1600 d/d civarıdır. Yani 5000 d/d' de giderken ayağınızı gazdan çektiğinizde, sistem 1400-1600 d/d seviyelerine kadar motora gaz sevkini keser, bu devirlere ulaşıldığında tekrar gaz sevketmeye başlar. Şimdi dediğiniz doğru. Örneğin Favorit' te, 100 metre öteden kırmızı ışığın yandığını gördüyseniz, vitesi boşa alıp ışığa kadar boş viteste ilerlemek bir nebze de olsa yakıt tüketimini aşağı çekmeye yarar. Örneğin yokuş aşağı inerken de boş viteste inmek ekonomi sağlar. Tabii bunlar işin teori kısmı. Pratikte; yokuş aşağı, viteste ve gaz vermeden, fren sistemine yardımcı olarak inmek güvenliğiniz için gereklidir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozkan3267 » 31 Oca 2008, 00:18

rölanti değerim şu an 1000-1100 civarı
bunu normal olarak 800 e çekmem gerekiyor değil mi

bunu nasıl yapabilirim

 
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti alwaysloser » 31 Oca 2008, 00:33

[quote="sainz"][quote="ozkan3267"]HERKES FARKLI ŞEYLER SÖYLÜYOR BU KONUDA
KİMİ RÖLANTİDE ÇOK YAKAR DİYOR (BU KONUDA KAFAM ÇOK KARIŞMIŞ DURUMDA) SİZİN SÖYLEDİĞİNİZ BANA DAHA İNANDIRICI GELİYOR.

mantıken araç devir arttıkça harcanan güç arttığı için tüketilen yakıt ta artar!

düşüncesinden yola çıkarak ben de durma ihtimalimin yüksek olduğu yerlere(kırmızı ışıklar, tümsekler, kavşaklara yaklaşırken,) aracı boşa alıp

aracın enerji harcamadan gitmeyi tercih ediyorum bu düşünceden dolayı

 

tabi bu konuda gerçekten tatminkar bir bilgiye ulaşamadım
[/QUOTE]


 

Karbüratörlü motorlarda ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde, tekerlekler önceden vermiş olduğunuz enerjiyle dönmeye devam ederler ve motoru da çevirmeye devam ederler ancak bu arada karbüratör kapış pompasından da bir miktar daha fazla benzin çeker. Yeni nesil, tamamen elektronik kontrollü enjeksiyonlu motorlarda ise, ayağınızı gazdan çektiğinizde tekerlekler motoru döndürmeye devam ettiğinden, sistem motoru döndürmek için belli bir devre kadar motora gaz vermez. Bu devir üreticinin fabrika ayarlarıyla bellidir. Zaten bu motorlarda yüksek devirlerde ayak gazdan çekildiğinde, karbüratörlülerdeki gibi motor freni yapılmaz. Vites boşa atılmış gibi bir etki olur. Ancak forumda daha önce tartıştıklarımızdan hatırlayabildiğim kadarıyla bu devirler de 1400-1600 d/d civarıdır. Yani 5000 d/d' de giderken ayağınızı gazdan çektiğinizde, sistem 1400-1600 d/d seviyelerine kadar motora gaz sevkini keser, bu devirlere ulaşıldığında tekrar gaz sevketmeye başlar. Şimdi dediğiniz doğru. Örneğin Favorit' te, 100 metre öteden kırmızı ışığın yandığını gördüyseniz, vitesi boşa alıp ışığa kadar boş viteste ilerlemek bir nebze de olsa yakıt tüketimini aşağı çekmeye yarar. Örneğin yokuş aşağı inerken de boş viteste inmek ekonomi sağlar. Tabii bunlar işin teori kısmı. Pratikte; yokuş aşağı, viteste ve gaz vermeden, fren sistemine yardımcı olarak inmek güvenliğiniz için gereklidir.
[/QUOTE]
 

bu enjeksiyonlu araçların hepsinde geçerlimi mesela tempra  renault21 concorde
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti hakanerdogan » 31 Oca 2008, 00:50

rölantide daha fazla yakmaz. araçların yakıt tüketim değerleri alınan yol, ve püskürtülen yakıt üzerinden hesaplandığından, rölantide yol alınmadığı içindir ki rölantide yakılan yakıt tamamen fuzuli masraftır.

bu yüzden rölantide yakılan yakıtın hiç bir verimi yoktur.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sainz » 31 Oca 2008, 12:51

[quote="hakanerdogan"] rölantide daha fazla yakmaz. araçların yakıt tüketim değerleri alınan yol, ve püskürtülen yakıt üzerinden hesaplandığından, rölantide yol alınmadığı içindir ki rölantide yakılan yakıt tamamen fuzuli masraftır.

bu yüzden rölantide yakılan yakıtın hiç bir verimi yoktur.
[/QUOTE]

 

Kesinlikle doğru.Clap
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 31 Oca 2008, 12:53

[quote="alwaysloser"]...bu enjeksiyonlu araçların hepsinde geçerlimi mesela tempra  renault21 concorde[/QUOTE]

 

O modelleri bilmiyorum maalesef. Ama biraz eski üretimler olduğundan olmayabileceği de aklıma geliyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir