Favorit aldım, bir kaç problem var

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit aldım, bir kaç problem var

İleti Bekir__ » 21 Şub 2008, 13:46

Merhaba arkadaşlar.
93 model 135L aldım. bir iki problemim var . sizlerin tecrübelerinden faydalanmak istiyorum.
 

- araba ısınmıyor, sabah yaklaşık 10 km falan düz asfalt yolda gidiyorum durmadan. hararet yükselmiyor ve kalorifer sıcak üflemiyor. şehir içine girince dur kalk derken hararet normal değerlerine ancak gelebiliyor ve kalorifer sıcak üflemeye başlıyor.  bu durumun yakıt tüketimi üzerine etkisini henüz ölçemedim ama fazla yaktırıyordur galiba.

ben termostattan şüphelendim. galiba sürekli açık kalıyor ve hızlı giderken  radyatöre su geçişini kapatmadığından  su soğuyor araba ısınmıyor diye düşündüm .

bu konuda siz ne düşünüyorsunuz ? termostat bozuksa yenisi kaç liradır bilen var mı ya da başka bir parça ..

 

 

- araba stop ediyor. mamlum hava soğuk. üniverstem yüksek bir yerde  . ben burdan aşağı inerken akşamları , debriyaja basınca , vitesi boşa atınca araba stop oluyor , bunun hakkında yorum yapamadım, sizce ne olabilir ?

 

 

-bu arabanın müşürü değişmiş sanırım. kkaçlık kuıllanmam gerektiğini bilen var mı ?

 

 

şimdilik aklıma gelenler bunlar.  bu konularda yardımlarınızı bekkliyorum.  artık ben de skodacıyım :))
 
Bekir__
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Şub 2008, 11:56

İleti sinnex » 21 Şub 2008, 13:51

Öncelikle aramıza hoşgeldin... Bu saydığın problemlere mutlaka cevap verecek ustalarımız var bu sitede...
sinnex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Ekm 2007, 01:19

İleti sainz » 21 Şub 2008, 13:59

Eğer şehiriçinde motor ısındıktan sonra sabit bir hızla yol almaya başladığınızda, hararet tekrar çok düşük seviyelere gelip kalorifer de soğuk üflemeye başlıyorsa, ya hararet yapmasın diye (nasıl bir mantıktır hiç anlamam) termostadı sökülmüştür ya da dediğiniz gibi termostat açık kalıyordur.
Motorun stop etmesi sorunu için de, madem ki aracınızı da yeni almışsınız, sıkı bir karbüratör bakımı ve temizliği yaptırmanızı tavsiye ederim.

Favorit' in fabrika çıkışı orijinal termostat değeri 88°C' dir. Fan müşiri ise 87-92°C' dir. Ancak yaz aylarında 82°C' lik termostat ve 87°C' lik fan müşiri de kullanılabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Bekir__ » 21 Şub 2008, 14:47

termostat var arabada . sökmemişler. verdiğiniz değerlere bakacağım ilk fırsatta. aracın devirdaim motoru yeni değşmiş zaten. termostatı da yenilersem tamam olacaktır . bujileri yeni değiştim. karbüratör temizliğini de bir sorarım nedir maliyeti ...

teşekkürler...
Bekir__
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Şub 2008, 11:56

İleti rather86 » 21 Şub 2008, 23:52

bence hiç termostat falan değiştirme öle bin oynama sonrada hararet sorunu çıkıyo benden demesi denedim gördüm
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti PİCK-UP » 22 Şub 2008, 00:03

aramıza hoşgeldin
kazasız belasız cezasız sürüşler
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti alwaysloser » 22 Şub 2008, 00:41

hoşgeldin öncelikle
 

karbüratör temizliği 50 ytl civarında oluyo genelde ama ben 35 +15 te subab avans rölanti derken 50 ye bitiriorum işi adanada
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti hhakan » 22 Şub 2008, 01:09

Aramıza hoşgeldin Bekir. Termostat ve fan müşirin doğru değerlerde olsun devi daimin de sağlammış bi sorun çıkmaz gibi görünüyor. Ancak termostatsız kullanma arabanı sürekli sıcaklık değişimi motorda istenmeyen metal gerilmelerine sebep olur. Kolay gelsin
hhakan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 22:59

İleti sainz » 22 Şub 2008, 12:40

[quote="rather86"]bence hiç termostat falan değiştirme öle bin oynama sonrada hararet sorunu çıkıyo benden demesi denedim gördüm[/QUOTE]

 

Termostadı açık kalmış veya hiç olmayan araçlarda, sıkışık trafikte hararet artar. Trafik açılıp da hızlanılmaya başlandığında, hararet çok hızlı bir şekilde düşer ve hhakan arkadaşımızın da dediği gibi metal gerilmelerine neden olur. Bu da, orta vadede, silindir kapağının silindir bloğuna oturduğu yüzeyin kenarlarında kılcal çatlaklara neden olur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Bekir__ » 23 Şub 2008, 21:24

termostat aldım bugün bi tane. geldim eve , açtım termostatını arabamın.  içindeki esas termostat parçası yokmuş. aldığım parçayı taktım. araba şimdi rahat ısındı.   82 lik termostat ve 87-92 lik müşür var arabamda. umarım hararet problemi yaşamam.



arabada antifiriz yoktu, onu koymuştuk. şimdi bi kaç yerden  su kaçırıyor araba. kaloriferin kendisinden bir kaçak var sanırım. ustaya gösterdim. hafta içi yaptırcam onu, şimdi müsait değildi. daha fazla akıtmaması için kalorifere giren iki hortumu , daha doğrusu girip çıkan demeliyim sanırım , birbirine bağladık. ..
Yorumlarınız için teşekkürler...
Bekir__
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Şub 2008, 11:56

İleti Bekir__ » 23 Şub 2008, 21:25

bu arada hoşbuldum , teşekkürler
Bekir__
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Şub 2008, 11:56

İleti ünsal » 23 Şub 2008, 22:20

hoşgeldiniz ...
 

favorit konusunda sainz arkadaşımız bilgilidir zaten gerekeni  söylemiş ..Approve.. 
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti skofavo » 24 Şub 2008, 11:39

alman malı termostat 15 ytl ye aldım...
skofavo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Arl 2007, 11:49

İleti sainz » 25 Şub 2008, 14:20

[quote="Bekir__"]...82 lik termostat ve 87-92 lik müşür var arabamda. umarım hararet problemi yaşamam...[/QUOTE]


 

Başka bir sorun yoksa (bir yerlerinden su kaçırıp hararetinin yükselmesi gibi) 82°C' lik termostatla sorun yaşamazsınız ancak kalorifer orijinali olan 88°C' lik gibi de ısıtmaz ama gene de idare eder. Güle güle kullanın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Bekir__ » 25 Şub 2008, 15:02

şuan kaloriferden su kaçırıyor sanırım.  kaynaklık bir işi var dedi galiba usta. vaktim olmadığından yaptıramadımm. bu hafta içi yapılacak artık. şuan kullanmıyorum arabayı o yüzden.
Bekir__
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Şub 2008, 11:56

İleti sainz » 25 Şub 2008, 15:24

[quote="Bekir__"]şuan kaloriferden su kaçırıyor sanırım.  kaynaklık bir işi var dedi galiba usta. vaktim olmadığından yaptıramadımm. bu hafta içi yapılacak artık. şuan kullanmıyorum arabayı o yüzden.[/QUOTE]
 

Kalorifer radyatörü eğer ki hâlâ üzerinde orijinali varsa, alüminyumdur. Kaynak yaptırmak epey zordur diye biliyorum. Bence içinizin rahat olması için, zaten yenisi 30 lira olan bu radyatörü yenisiyle değiştirin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti 34SCU59 » 25 Şub 2008, 20:54

termostadını değiştir bize dua et

NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti Bekir__ » 26 Şub 2008, 12:55

[quote="sainz"][quote="Bekir__"]şuan kaloriferden su kaçırıyor sanırım.  kaynaklık bir işi var dedi galiba usta. vaktim olmadığından yaptıramadımm. bu hafta içi yapılacak artık. şuan kullanmıyorum arabayı o yüzden.[/QUOTE]
 

Kalorifer radyatörü eğer ki hâlâ üzerinde orijinali varsa, alüminyumdur. Kaynak yaptırmak epey zordur diye biliyorum. Bence içinizin rahat olması için, zaten yenisi 30 lira olan bu radyatörü yenisiyle değiştirin.
[/QUOTE]
 

evet alüminyum kaloriferi. babam yaptırmış onu dün ama nası yaptı ne yaptırdı bilmiyorum.

 

 
Bekir__
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Şub 2008, 11:56


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 24 misafir