favo yukseklık

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favo yukseklık

İleti Ha-kann » 23 Şub 2008, 22:05

mrb ben favonun helezolarını kesmek ıstıyorum da acaba nası olur yanı karter arabadan daha alçak vurur mu ketıren varsa lutfen soylesın nası oluyo
 
Ha-kann
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Ekm 2007, 01:16

İleti by wodoo » 23 Şub 2008, 22:06

yol tutuşu ve performans düşer diye biliyorum
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti rather86 » 23 Şub 2008, 22:16

[quote="by wodoo"] yol tutuşu ve performans düşer diye biliyorum
[/QUOTE] nasıl yani yerden yükseldikçe yol tutuşu zayıflar diosun bilenlere sor bence tam tersi araç yere yaklaştıkça hem performans hemde yol tutuş artar ben kestirdim arkadan 2 önden 1 bakla tavsiye ederim görüntü olarakda çok güzel fazla gezemedim deneyince sölerim
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti sainz » 25 Şub 2008, 14:27

Yol tutuşu, birbirine uyumlu amortisör ve yaylarla beraber değiştirilirse artar. Sadece yaylar kesildiğinde yük amortisörlere daha çok biner ve kısa zamanda amortisörlerde problem çıkar. Süspansiyon kitiyle beraber alçaltılmış araçlara dikkat ederseniz süspansiyonları serttir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti by wodoo » 25 Şub 2008, 16:33

[quote="rather86"][quote="by wodoo"] yol tutuşu ve performans düşer diye biliyorum
[/QUOTE] nasıl yani yerden yükseldikçe yol tutuşu zayıflar diosun bilenlere sor bence tam tersi araç yere yaklaştıkça hem performans hemde yol tutuş artar ben kestirdim arkadan 2 önden 1 bakla tavsiye ederim görüntü olarakda çok güzel fazla gezemedim deneyince sölerim[/QUOTE]

ben kestirince yol tutuşu zayıflar dedim yere alçalınca takla riski azalır ve yol tutuşu artar tabiki ama spor helezon kullanıldığı zaman  geçerlidir bu  kestirince değil Wink

by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti BlueVRS » 25 Şub 2008, 18:32

[quote="sainz"]Yol tutuşu, birbirine uyumlu amortisör ve yaylarla beraber değiştirilirse artar. Sadece yaylar kesildiğinde yük amortisörlere daha çok biner ve kısa zamanda amortisörlerde problem çıkar. Süspansiyon kitiyle beraber alçaltılmış araçlara dikkat ederseniz süspansiyonları serttir.[/QUOTE]
 

Katılıyorum ilave olarak standart amortisörün çalışma mesafesi (esneme mesafesi) yaylar kesildiğinde azalır ve kasis ve çukurlardan sert geçişlerde amortisörlerin pistonları taban basınç valfine çarparak kısa sürede valfin bozulmasına dolayısı ile amortisör iç silindirinden dış silindirine yağ geçişi sağlanamadığından amortisörlerde kilitleme dediğimiz arızanın oluşumu kısa sürede gerçekleşir...

 


 

 
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti PİCK-UP » 25 Şub 2008, 20:04

paylaşımın için tşk. 98Pickup
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti sainz » 26 Şub 2008, 13:40

Teşekkürler 98Pickup.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti silverlinemania » 26 Şub 2008, 13:50

bende bunu merak ediyordum hatta kendi kendime diyodum kestirdiğin zaman acaba amotisör aşağıya inmicek mi diyodum demek ki iniyomuş o zaman kestirmek yerine hazır setlerden alınıcak yani amortisör ve helezon yayı oda baya pahalıdır herhalde hemde o amortisörler çok sert olur bi çukura girip çıktığında bam güm hem jantı yamultur hem içerdekileri rahatsız eder ön takıma zarar verir falan filan bende istiyodum öyle yapmak ama tamircim bana hazır setlerden alıcaksın bide 2 tane kule gergisi alıcaksın dedi gittim sordum 2000 ytl dedi adam bende kalsın dedim sonra tamirciye kule gergisi olmasa nolur dedim yüksek hızlarda denge sorunu yaşarsın dedi bende vazgeçtim sonra en iyisi orjinal hali
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti sainz » 26 Şub 2008, 14:10

[quote="silverlinemania"]...kestirmek yerine hazır setlerden alınıcak yani amortisör ve helezon yayı oda baya pahalıdır herhalde hemde o amortisörler çok sert olur...[/QUOTE]

 

Sert olmak zorunda ki 98Pickup arkadaşın dediği gibi oradaki o valflere falan vurmasın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti rather86 » 26 Şub 2008, 23:50

[quote="by wodoo"] [quote="rather86"][quote="by wodoo"] yol tutuşu ve performans düşer diye biliyorum
[/QUOTE] nasıl yani yerden yükseldikçe yol tutuşu zayıflar diosun bilenlere sor bence tam tersi araç yere yaklaştıkça hem performans hemde yol tutuş artar ben kestirdim arkadan 2 önden 1 bakla tavsiye ederim görüntü olarakda çok güzel fazla gezemedim deneyince sölerim[/QUOTE]

ben kestirince yol tutuşu zayıflar dedim yere alçalınca takla riski azalır ve yol tutuşu artar tabiki ama spor helezon kullanıldığı zaman  geçerlidir bu  kestirince değil Wink

[/QUOTE] senin bu kurduğun ikili arasındaki farkı söleyim bunda çukara giridiğin zaman hasar verme olasılığı yüksek ki direk yük amartsöre bini yo yol tutuşu ve performans açısından hiç bir fark yok sonuçta esneme payları aynı virjlarda yere yakınlıkları aynı sende bu kadar bilmişlik yapma her konuda bence .................WinkLOL
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti 34SCU59 » 26 Şub 2008, 23:57

[quote="by wodoo"] [quote="rather86"][quote="by wodoo"] yol tutuşu ve performans düşer diye biliyorum
[/QUOTE] nasıl yani yerden yükseldikçe yol tutuşu zayıflar diosun bilenlere sor bence tam tersi araç yere yaklaştıkça hem performans hemde yol tutuş artar ben kestirdim arkadan 2 önden 1 bakla tavsiye ederim görüntü olarakda çok güzel fazla gezemedim deneyince sölerim[/QUOTE]

ben kestirince yol tutuşu zayıflar dedim yere alçalınca takla riski azalır ve yol tutuşu artar tabiki ama spor helezon kullanıldığı zaman  geçerlidir bu  kestirince değil Wink

[/QUOTE]
 

 

 

fark etmezki sonuçta esneme payı azalıyor hatta cekirge gibi zıplaya zıplaya gidersin yolda Wink
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti by wodoo » 26 Şub 2008, 23:58

ilk yorumada bakarsan öyle biliyorum dedim bi aralar öyle bi konu açılmıştı ordan okumuştum Wink ayrıca esneme payları aynı demişsin tamam yere yakınlıkları aynı olabilir ama esneme payları aynı değil spor helezonlarda daha sert..... WinkWinkWinkWinkWink
bi yerdede ''bilmiş'' ler olmasa ''bilmemişler'' ortalığı karıştırır unutma Big%20smile
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti 34SCU59 » 26 Şub 2008, 23:58

rather sen kestirdin araç çok zıplamıyormu istersen sen soyle
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti 34SCU59 » 26 Şub 2008, 23:59

ya arkadaslar bunu sorun etmeyin herkes birşeyler paylasıyor
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti rather86 » 27 Şub 2008, 00:04

valla kullandığım 50 km araç şimdi yatıyor ama savurma falan yok süper oldu makasa falan rahat giriyo artık ama yani esneme payı falan aynı araştırdım buna uygun set bulamadım bulsaydım onu alırdım ustalarda aynı şey dedi boşa para verirsin dedi bi iki kasise girdim çok sert zıplıyo ama o kadarda olu ne yapalım ayrıca by_wodoo sana bişey demiyorum artık seni kaile almıycam zaten bişey bilsen kendine bilirsin bana bi faydası varmı senin fikirlerinden hoşlanmıyorum gayet doğal ben bilmişleri sevmem sende bana cvp atmazsan seviririm ok????Big%20smile
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti by wodoo » 27 Şub 2008, 00:05

[quote="rather86"]valla kullandığım 50 km araç şimdi yatıyor ama savurma falan yok süper oldu makasa falan rahat giriyo artık ama yani esneme payı falan aynı araştırdım buna uygun set bulamadım bulsaydım onu alırdım ustalarda aynı şey dedi boşa para verirsin dedi bi iki kasise girdim çok sert zıplıyo ama o kadarda olu ne yapalım ayrıca by_wodoo sana bişey demiyorum artık seni kaile almıycam zaten bişey bilsen kendine bilirsin bana bi faydası varmı senin fikirlerinden hoşlanmıyorum gayet doğal ben bilmişleri sevmem sende bana cvp atmazsan seviririm ok????Big%20smile[/QUOTE]

ne demek !!! Shocked
zevkle Wink Ouch LOL
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti 34SCU59 » 27 Şub 2008, 00:10

by wodoo  ve rahher siz burada tanınan birisisiniz lütfen diyorum size kişiliklerinizi bilmiyorum ama buraya yakışmıyor.HERKES ARKADAŞ HERKES DOST HERKES BİRBİRİNİN ABİSİ KARDEŞİ.ANLAYISINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir