triger zinciri

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

triger zinciri

İleti hayto » 26 Şub 2008, 20:49

arkadaşlar triger zinciri değişmek istiyor dediler.triger zinciri arabayı çekişten düşürürmü?
 

birde araba 70-80 le giderken hafif kasislere girdiğimde kıç atıyor nedeni ne olabilir.

ilgilenirseniz sevinirim.
 
hayto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Oca 2008, 01:22

İleti PİCK-UP » 26 Şub 2008, 20:53

kıç atıyor derken. arka taraf zıplıyor herhalde yaylanmıyor demek istemişsin.
**bunun nedeni amörtisörler patlamış olabilir.
**birde amörtisörün üstüne çok büyük lastik koymuş olabilirler yada koymuş olabilirsin bu ikisinede bir baktır.
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti hayto » 26 Şub 2008, 20:54

yok kardeş zıplamıyor da sağa sola sarsılma yapıyor.ilgine teşekkürler.
hayto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Oca 2008, 01:22

İleti ihsan » 26 Şub 2008, 21:18

çekişi hatırlamıyom ama cok fazla yakıt tuketımı yapıyodu su gıbı ıcıyodu araba bide cok seslı calısıyodu motor.o durumda aracı surmek zarar zaten .
arabanın arkasını sallaması lazstık hava basıncıyla alakalı olabılır havası ınıkse yanı
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti 34SCU59 » 26 Şub 2008, 21:29

sainz ARKADAŞIMIZDAN ALINTIDIR....Eksantrik zinciri aynı bisiklet zincirlerindeki gibi zamanla bollaşıp ses yapar ve bollaştığı için supaplara kumandası gecikmeli olmaya başlar dolayısıyla da yakıt tüketiminiz artar, üstelik avans ayarınız hiçbir zaman sabit kalamaz. Tabii ki yenisini de taktıktan sonra ses yapacaktır eskiyince ama bu otomobilinizi nasıl kullandığınızla alakalıdır. Arkadaşımın Favorit 135L' sinin eksantrik zincirini ben değiştirttim serviste ve başında durdum, 5.000 kilometre sonra gene aynı haline geldi zira arkadaşım biraz hırpalayarak kullanıyordu otomobilini. Yani kalkışları sert yapardı. Bir de acemi iseniz ve sık sık stop ettiriyorsanız gene eksantrik zincirinin ömrü kısalır.buda resmi
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti 34SCU59 » 26 Şub 2008, 21:30

FİYATI İSE TEMMUZ 2007 DE SERVİSİNDE 30 ytl İDİ.SU AN BİR BİLGİM YOK PARSAN OTOYA YAZARSANIZ SİZE USTASIYLA BERABER YOL GÖSTERİR
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti skodacı » 26 Şub 2008, 21:39

bu zinciri(eksantrik) her USTA takamaz...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ihsan » 26 Şub 2008, 21:44

bu konuda cok haklısın cok az sıkı veya gevsek kalması cok sorun yaratıyo
daha onceden forumda bu sıkayetler cok olmustu sanırsam
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti sainz » 27 Şub 2008, 13:08

[quote="ihsan"]bu konuda cok haklısın cok az sıkı veya gevsek kalması cok sorun yaratıyo
daha onceden forumda bu sıkayetler cok olmustu sanırsam
[/QUOTE]

 

Favorit' in eksantrik zincirinde gergi mekanizması olmadığı için, eğer ki dişlileri düzgün takıldıysa ve zincir de normalse, daha sıkı veya gevşek takmak gibi bir durum olamaz. Aynen bisiklet zincirlerindeki gibi herhangi bir gergi mekanizması olmaksızın duruyor orada. Motorun üzerinde aynen aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi duruyor:

 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 27 Şub 2008, 13:27

[quote="hayto"]...araba 70-80 le giderken hafif kasislere girdiğimde kıç atıyor nedeni ne olabilir. ilgilenirseniz sevinirim.[/QUOTE]

 

Amortisörlere lastik takoz gibi sonradan eklemeler yapılmamışsa ve amortisörleri orijinal ve sağlamsa, bu anlattığınızın bir kaç nedeni olabilir:

 

1. Favorit' in ağırlığının büyük kısmı ön kısımdadır. Ancak lastikçilerde falan havalar kontrol edilirken ön-arka aynı basınçta hava basıyorlar. Arka kısımda ağırlık az olduğundan ufak yol bozuklukları ve kasis geçişlerinde çok fazla sarsılır hatta hafiflikten dolayı sağa sola atabilir bile kendini ufak ufak. Bu nedenle lastik hava basınçlarını, yüksüzken, ön/arka 30/28 psi gibi ayarlamaya dikkat edin

2. Arka aks şaseye sabitlenirken lastik burçlarla desteklenmiştir. Bu lastik burçların aşınması da aynı problemi yaşatıyor. Eğer imkânınız varsa, araç liftteyken arka tekerleklerden birisini tutup sağa sola hareket ettirmeye çalışın. Eğer ki bu bağlantı noktasındaki burçlarda veya bir başka kısımda sorun varsa, kasa sabit kalmak kaydıyla arka aks ufak ufak sağa sola oynayacaktır ve bu sırada da çok dikkatle dinlerseniz "tık tık" şeklinde boşluğun sesini duyabilirsiniz.

3. Bijonların uygun sıkılıkta olup olmadığı da önemlidir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti nurchee2003 » 14 Mar 2008, 00:44

bencede triger zinciri çok önemli geçen bende değiştirdim parçası 35ytl işçiliği 6oytl civarıydı skoda borserde izmirde arabanın sesi falan güzelleşti gerçekten çekişten düşmüyo ama yakıta evet düşüyo bence uzatmadan değiştir farkı anlıcan kolay gelsin...
nurchee2003
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 06 Mar 2008, 11:16
Nereden: İzmir
Arabanız: felicia 1.6

İleti yonetici » 14 Mar 2008, 00:48

[quote="hayto"]yok kardeş zıplamıyor da sağa sola sarsılma yapıyor.ilgine teşekkürler.[/QUOTE]
 

Lastikler eskiyse, helezon yaylar özelliğini kaybetmişse, amortisörlerde sorun varsa yada kasise düz değil çapraz giriyorsanız yapar.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti parsanoto » 14 Mar 2008, 10:33

[quote="sainz"][quote="ihsan"]bu konuda cok haklısın cok az sıkı veya gevsek kalması cok sorun yaratıyo
daha onceden forumda bu sıkayetler cok olmustu sanırsam
[/QUOTE]

 

Favorit' in eksantrik zincirinde gergi mekanizması olmadığı için, eğer ki dişlileri düzgün takıldıysa ve zincir de normalse, daha sıkı veya gevşek takmak gibi bir durum olamaz. Aynen bisiklet zincirlerindeki gibi herhangi bir gergi mekanizması olmaksızın duruyor orada. Motorun üzerinde aynen aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi duruyor:

 

 
[/QUOTE] yanlız sainz dostum bu zincirin bi sentesi var öle basit değiş bu iş..skodacı nickli arkadaşımızda o yüzden herkes takamaz demiştir..çünkü sente ayarını bilmen gerekiyor..
parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10

İleti sainz » 14 Mar 2008, 12:48

[quote="parsanoto"]yanlız sainz dostum bu zincirin bi sentesi var öle basit değiş bu iş..skodacı nickli arkadaşımızda o yüzden herkes takamaz demiştir..çünkü sente ayarını bilmen gerekiyor..[/QUOTE]

 

Tabii ki senteyi kaçırırsa işi yaş.Wink Ben sadece triger zincirini çalışırken geren bir mekanizması olmadığını söyledim.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 14 Mar 2008, 20:54

sente işi  kolay.
 

izler var..  direk  sayılıyor..  6 bakla zincir mi neydi..  aman  aman  birşey  değil  yani..

 

Triger kayışı  değiştirmek  çok  daha  zor bence

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti skodacı » 14 Mar 2008, 21:25

hangi ustaya sorursanız sorun...zinciri,kayıştan daha zorlu bulurlar...zorlu bulanlardan biride ben DEBRELİ usta...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti Medcezir » 19 Mar 2008, 05:24

[quote="skodacı"]

hangi ustaya sorursanız sorun...zinciri,kayıştan daha zorlu bulurlar...zorlu bulanlardan biride ben DEBRELİ usta...

[/QUOTE]
 

KATILIYORUM USTA...
Medcezir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Kas 2007, 00:13

İleti salihsefa » 13 Oca 2011, 02:35

sainz yazdı:
ihsan yazdı:bu konuda cok haklısın cok az sıkı veya gevsek kalması cok sorun yaratıyo
daha onceden forumda bu sıkayetler cok olmustu sanırsam



Favorit' in eksantrik zincirinde gergi mekanizması olmadığı için, eğer ki dişlileri düzgün takıldıysa ve zincir de normalse, daha sıkı veya gevşek takmak gibi bir durum olamaz. Aynen bisiklet zincirlerindeki gibi herhangi bir gergi mekanizması olmaksızın duruyor orada. Motorun üzerinde aynen aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi duruyor:




S.A.
BU EKSANTRİK DEĞİŞTİRİLDİĞİNDE MOTOR YAĞININDA DEĞİŞMESİ GEREKİYOMU ACABA?
Kullanıcı avatarı
salihsefa
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 08 Oca 2011, 22:55
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135LX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir