motorumda büyük sıkıntı.. tavsiye bekliyorum..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

motorumda büyük sıkıntı.. tavsiye bekliyorum..

İleti isaacx006 » 04 Mar 2008, 15:52

arkadaşlar aracın bir haftada 3 lt yağ eksiltmesi nedeniyle tamire götürdüğümde malesef alt silindir bloğunun çatladığını öğrendik... tamir için 300 YTl dediler.. benim de kafam karışık.. hazır diyorum motor inmişken motoru sıfırlatıyım diye düşündüm bi kaç yere sordum 1000 YTL yi bulur dediler.. sadece bir kaynak için 250 YTL işçilik ücreti de içime sinmiyor. motor her halikarda inecek..
 

sizce napmalı? tavsiyeleriniz nedir??

 
 
isaacx006
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Haz 2007, 02:35

İleti isaacx006 » 04 Mar 2008, 16:06

bir de o çatlağın kapanmasını sağlayan yağ katkılarından bahsediyorlar. bu konu hakkında bilgisi olan varsa yuardımcı olabilir mi??
isaacx006
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Haz 2007, 02:35


İleti isaacx006 » 04 Mar 2008, 16:16

araba zaten 4,500 ytl:) 2750 ye motor almak pek mantıklı değil:)
isaacx006
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Haz 2007, 02:35

İleti sainz » 04 Mar 2008, 16:16

[quote="isaacx006"]bir de o çatlağın kapanmasını sağlayan yağ katkılarından bahsediyorlar. bu konu hakkında bilgisi olan varsa yuardımcı olabilir mi??[/QUOTE]

 

O yağ katkıları bu gibi bir durumda işe yaramıyor maalesef. Kaynak yapılacak. Adı da eğer yanlış hatırlamıyorsam "argon kaynağı".
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti rather86 » 04 Mar 2008, 16:22

bende kaynak tutmuyo diye biliyorum yine sorun çıkarıyomuş iyi bi yere yaptır bence bunda paradan falan kaçama bide çıkmacılara falan bak motorlara
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti isaacx006 » 04 Mar 2008, 16:25

evet bence de mantıklı.. çıkma bir motor bulup alt silindir bloğunu alacağım.. o ne kadar olur tahmini? ya da en iyisi ostim tarafındaki hurdacular sitesine bi uğrayım:))
isaacx006
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Haz 2007, 02:35

İleti FLEYLAK » 04 Mar 2008, 16:28

GEÇMİŞ OLSUN GERÇEKTEN AMA BUNA NE SEBEP OLDU
Bizde aynı hataya düşmeyelim
FLEYLAK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Kas 2007, 13:13

İleti isaacx006 » 04 Mar 2008, 16:33

aracı alalı 2 sene olacak neredeyse.. benden önceki sahibi triger zincirini değiştirmiş.. ama malesef iyi bir ustaya değiştirmemiş.. bu zincirin değişimi çok zor. levye kullanıyormuş galiba.. bu usta da nasıl yaptıysa çok zorlamış ve krank mili devamlı alt bloğa baskı yapmış.. biz de öyle kullandık 2 yıl.. sonunda elimizde kaldı işte..  4 usta gördü motoru hepsi de aynı şeyi dedi.. napalım bilemiyosun işte..

isaacx006
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Haz 2007, 02:35

İleti BlueVRS » 04 Mar 2008, 16:54

motor numarası blokta oluyor yani ruhsat falanda değişecek bloğu çıkma bile alsanız.. alacağınız blok için fatura kesemezse satan kişi ruhsata işletmek yalan olur dikkat edilmesi gereken şeylerden biri bu..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti isaacx006 » 04 Mar 2008, 17:39

alt blok çatladığı için sorun olmaz:) o numara üst blokta değil mi
isaacx006
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Haz 2007, 02:35

İleti rather86 » 04 Mar 2008, 17:42

bende üst blokta die biliyorum
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti sainz » 04 Mar 2008, 17:43

Tam olarak neresini kastettiniz? Aşağıdaki fotoğraflarda işaretleyebilir misiniz?
 

fotografie%20auta,%20kliknutím%20okno%20zavřete

 

fotografie%20auta,%20kliknutím%20okno%20zavřete

 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hetepe » 04 Mar 2008, 17:43

Numara üst tarafta olmalı....Hurdacıdan bir alt blok alıp işi yaptırın, 200 250 neyse verin, çünkü diğer türlü daha masraflı olacak gibi...Ucuza yaptırıp satın desem alıcı arkadaşa ayıp olacak ama neyse...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti BlueVRS » 04 Mar 2008, 17:50

Ya arkadaşlar bu favoritin bloğu iki parçamı ki yoksa sizin alt taraf dediğiniz blok üst taraf dediğiniz bizim bildiğimiz silindir kapağı olmasın??
 

külbütör kapağı,silindir kapağı,blok,karter şeklinde motor bölmeleri yukarıdan aşağıya
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti isaacx006 » 04 Mar 2008, 17:51

ben de böyle bişeye kalkışmam zaten.. arkamdan küfür edilmesini asla istemem.. satacakken de herşeyini elden bi geçirip temiz olarak satmak istiyorum zaten..
artık katlanacağız.. inşallah iyi bir alt blok bulabilirim.. bu haftasonu istanbula arkadaşın düğüne gidiyorum.. haftaya artık sanayideyim:)
isaacx006
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Haz 2007, 02:35

İleti sainz » 04 Mar 2008, 18:12

[quote="98Pickup"]Ya arkadaşlar bu favoritin bloğu iki parçamı ki yoksa sizin alt taraf dediğiniz blok üst taraf dediğiniz bizim bildiğimiz silindir kapağı olmasın??
 

külbütör kapağı,silindir kapağı,blok,karter şeklinde motor bölmeleri yukarıdan aşağıya
[/QUOTE]

 

Sanırım silindir kapağı ile motor bloğu karıştı.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti isaacx006 » 17 Mar 2008, 13:32

motorun çatlak kısmı ok ile gösterdiğim yerde. fotoğrafta tam görülmüyor. o açı yok. ama ok ile gösterilen yerin arka tarafından aşağı doğru 15 cm kadar uzunlukta kılcal bir çatlak var. şimdilik oraya bir macun sürdük. 200 dereceye kadar mukavemeti var. yağ kaçırması durdu. tabi geçici bir çözüm bu. büyük ihtimalle biraz maddi durumu düzeltip motoru komple yeniletcem. çatlak sebebi olarak triger zinjiri montajındaki bir hatadan bahsettiler . bilmiyorum artık.
isaacx006
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Haz 2007, 02:35

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir