Arkadaşlar Lpg Sorunu !!!!!!!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Arkadaşlar Lpg Sorunu !!!!!!!

İleti eseslee26 » 10 Mar 2008, 21:44

Selam.ben eskişehirden semih.bu sitede yeni sayılırım.yakında nasip olursa arabamın resimlerini de koyucam beğenilerinize sunucam.sorunum şu; arabalardan iyi derece de olmasa da anlarım ama bu sorun beni sinir etti.benim araç 93 model fakat lpg de şehir içi km de 260 krş yakıyo ve bunu düşüremiyorum.arabayla çok sık stop-marş da yapıyorum kısa mesafede.fakat yinede bu kadar yükseleceğini zannetmiyorum sehir dışına çıktığında 180 krş yakıyo ama bana zaten şehir içi lazım.çok gaz ustasına götürdüm fakat sonuç alamadım hepsi ayar yapıyo bi kaç masal anlatıyo yolluyo eğer varsa başına böyle bişey gelen ve sorunu çözdüyse cevaplarınızı bekliyorum.SaygılarımLa  EsEsLee26
 
eseslee26
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Oca 2008, 16:17

İleti eseslee26 » 10 Mar 2008, 21:47

araç modeli favo arkadaşlar yazmayı unutmuşum anlarsınız siz de yinede yazmak istedim...
eseslee26
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Oca 2008, 16:17

İleti tolgamert » 10 Mar 2008, 21:55

gaz ayarını kendin yaparsan mutlak sonuç alırsın onuda boş sokaklarda dura kalka yap büyük vanayı sonuna kadar sık araba stop eder çalışmaz daha sonra minik minik açarak normal ayarı bul kalkışlarda ne pati çeksin nede gaz yemiyecek duruma gelsin o zaman şehir içi 180 kuruşa kadar düşürebilirsin en azından ben böle yaparak düşürdüm benimki 300 yakıyodu şimdi 180 kuruş

tolgamert
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Şub 2008, 14:41

İleti eseslee26 » 10 Mar 2008, 22:10

onuda yaptım ondan da sonuç alamadım biraz zahmetli oluyo ama yaptım.geçen yaz bişey yoktu bu kışla birlikde bi bozuldu kışdır soğuktan yapmıştır dedik ama kış bitti hala aynı...bakalım napıcaz artık bilmiyorum.

eseslee26
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Oca 2008, 16:17

İleti 07 DL 391 » 10 Mar 2008, 23:01

MERHABA ARKADAŞLAR
BEN DAHA YENİYİM. BEN İLKKEZ ARABA SAHİBİ OLDUM. VE İLK ARABAM 93 MODEL FAVO 135 LX. BENDE LPG Yİ YENİ TAKTIRDIM. BENİMDE ŞU ANDA ŞEHİR İÇİ FAZLA YAKIYOR. LPG Yİ TAKTIRDIĞIM YER BEYİN ALIŞANA KADAR FAZLA YAKAR DEDİ. AMA ÜZERİNDEN BAYA YOL GİTTİM VE KAÇ DEPO BOŞALTIP DOLDURDUM AMA NAFİLE. NE YAPMAM GEREK YARDIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER..
07 DL 391
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Mar 2008, 22:49

İleti KATARİN » 10 Mar 2008, 23:09

bende favo kullanıcısıyım 1 yıldır lpg de biniyorum şehir içi minimum 175 krş kadar düşürdüm.yaptığımı anlatim birebir benziyorsa sizdeki ve bendeki sistem uygulamanızı öneririm.BENİM ARACIN KARBURATÖRÜNE GİDEN İKİ HORTUM VAR BEN BİRTANESİNİ SONUNA KADAR KISTIM DİĞERİNİDE ARABA BOŞTA ROLANTİDEYKEN GAZA ANİ SONUNA KADAR BASIP BIRAKTIM.TAKİ AYAK TEPKİME BİREBİR CVP VERENE KADAR BUNU TEKRARLADIM VE TAM SONUCU ALANA KADAR BU VANAYI AYARLADIM.denemenizi tavsiye ederim biraz hantal kalıyor olabilir ama sonucta şehir içinde kullanıyorum ve altımdaki araba favotir sürate gerek duymuyorum.
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti hema123 » 11 Mar 2008, 11:19

lpg ayarları ile ilgili birkaç püf noktası vermek istiyorum:
1- en sık yapılan hatalardan biri hava filtresine hava girişi sağlayan borunun bantla kapatılarak motorun hava emişiniazaltma uygulamasıdır. mesleki bilgisi kulaktan dolma ustaların ayar yapamama sorununa buldukları ilkel bir çözüm bence. eğer motor fabrikasyon dizaynı kadar oksijen alamaz ise a)verimli olarak çalışamaz b)daha az hava  daha az yakıtı yakabileceği için motor gücü düşer c)zaten 1300 cc ve 58 bg olan araba 800-900 cc ve 30-40 bg gibi davranmaya başlar d)ama aracın rüzgar direnci ve ağırlığı gibi faktörler sabit kalacağından bu işlem bize yakıt artışı olarak geri döner. kirli hava filtresi de benzer durumlara sebep olur.

2- aracın lpg ayarını mutlaka egzost analiz cihazıyla yapmak gereklidir. otogaz fiyatlarının çok düşük olduğu eski yıllarda göz kararı bir ayar yeterli oluyordu. fakat günümüzde acemice yapılan ayarlamalar benzinden fazla yakmaya neden oluveriyor. a) motor 2500-3000 devir arasında tutulurken, karbüratöre gelen gaz hortumunun vanası egzost analiz cihazı sıfır CO (=karbonmonoksit=çiğ gaz) değerini verecek şekilde ayarlanır. b) daha sonra rölanti devrinde iken de lpg buharlaştırıcı(= gaz beyni=kafa) üzerindeki rölanti ayar vidası ve start gazı ayar vidası ile yine egzost analizöründeki CO oranı sıfır olup devir sayacı 800-1000 devri gösterene kadar ayar yapılmalıdır.

3- yukarıdaki ilk iki işlem yapıldıktan sonra aracınız %2 gibi bir güç kaybı olmakla beraber fabrika verilerine çok yakın çalışmaya başlar. yakıt olarak da yine fabrika verilerinin %5-%10 u kadar fazla gaz yakar. mesela 90km sabit hızla fab verisi 5 lt benzin/100 km yol ise bu miktar lpgde 5.5 lt lpg/100 km yoldur. tabi soğuk havalarda bu fark % 20 lere çıkabilir.

 
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti FLEYLAK » 11 Mar 2008, 15:27

paylaşım için teşekkürler
FLEYLAK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Kas 2007, 13:13

İleti yetkinsarıkaya » 11 Mar 2008, 18:54

soğuk havalarda kısa mesafe gidersen yakıtın fazla yanması normaldir..


benimki 79 felicia lpg 225 ykr.yakıyor.ş.içi..sabah ve akşam 5 er km.yapıyorum..
yetkinsarıkaya
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Oca 2008, 13:34

İleti favo29 » 12 Mar 2008, 01:28

Benzinde de bi dene.Eğer fazla yakıyorsa karbüratörde bir sıkıntı olabilir.
favo29
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Arl 2007, 17:36


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir