üst kapağın eğildiği nasıl anlaşılır

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

üst kapağın eğildiği nasıl anlaşılır

İleti rather86 » 21 Mar 2008, 22:31

yenisinin yada taşlanmanın gerektiğini nasıl  anlarız bilen varsa yardımcı olsun lütfen kazık yemiyelim
 
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti favoritrally » 21 Mar 2008, 22:44

Hararetten dolayı conta yakıtysanız taşlanmasında fayda var, taşlanmadan dolayı üst kapak biterse yenisi gerekir . Örnek olarak kendi aracımı verecek olursam : üst kapak yüksekliği 100 mm benim kapağım şuanda 90 mm de yani 1 cm si taşlanmış ve sınırında değişmesi gerekiyor.

Kapak sökülmeden yüzeyi kontrol edilmeden durum anlaşılmaz tabiki bi ustanın görmesi lazım.
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti rather86 » 21 Mar 2008, 23:11

sağol kardeş ustayla konuştum oda aynısını dedi arabayı soğuta soğuta getir
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti AhmetH » 22 Mar 2008, 05:08

mastar  denilen   cetvelimsi  bir alet  var.
 

onun  ve  sentiller  yardımıyla   yaklaşık  eğilme  ölçülüyor..

 

 

ama  ben  sentille  eğilme  ölçen  usta  görmedim..  bir  parça   kağıdı  mastarın  altına  giiyormu  diye  kontrol  ediyor..  girerse   yamuk  diyor..

 

gerisi   taşlama işini  yapanın..

 

onunda  çok  bişey  yaptığı  yok..   kapağı  güzelce sabitliyor ve su terazisinde ayarlıyor.

 

sonra  0.10 mm giriyor  kapağa..  iyi  silindiyse tamam ,  yok  değilse  bir  10 luk daha  alıyor..(tam  değeri  gene  onlar bilir  belki 0.005  girerler)

tüm  kapak  düz  çıkana  kadar..

 

bu  arada  taşın  devri  yüzey  kalitesini  belirliyor   neka devir yüksekse  yüzey oka  iyi  çıkıyor..

 

buda  taşlanmış  bir  favorit  kapağı.

 


 

 

yüzey  kalitesi   süper  değil taş  izi  belli   ama  fena  halde  iş  yapar.... 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Medcezir » 22 Mar 2008, 08:08

bilgiler için sagol
Medcezir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Kas 2007, 00:13

İleti rather86 » 22 Mar 2008, 13:54

çok sağolun peki araba nasıl sıkıştırılmadan götürülür gideceğim yer sokullu ankara sırf yokuş dinlendire dinlendire getir dedi de nasıl yokuşlarda düşük vitestemi daha az yorulur yüksek vitesdemi
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti parsanoto » 22 Mar 2008, 16:11

[quote="favoritrally"]Hararetten dolayı conta yakıtysanız taşlanmasında fayda var, taşlanmadan dolayı üst kapak biterse yenisi gerekir . Örnek olarak kendi aracımı verecek olursam : üst kapak yüksekliği 100 mm benim kapağım şuanda 90 mm de yani 1 cm si taşlanmış ve sınırında değişmesi gerekiyor.

Kapak sökülmeden yüzeyi kontrol edilmeden durum anlaşılmaz tabiki bi ustanın görmesi lazım.
[/QUOTE]
 

arkadaşım naptın sen 1 cm taşlama..silindir kapağı 1 cm taşlansa direk pistonların yüzeyine bujinin ucu çarpar..bu araçların orjinal silindir kapağının yüksekliği 98,5 mm..eğer taşlanmalar sonucu bu yükseklik 2 mm kadar düşerse o kapak bitmiş demektir..kaldıki bu araçların orjinal conta kalınlığı 1,6 mm..1 cm taşlansa basınç problemi olcağı için o arabaya üst üste 6 tane conra koyman lazım ki buda imkansız..
parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10

İleti favoritrally » 22 Mar 2008, 16:38

Kapağı ölçütğümüzde 90 mm çıktığını iyi hatırlıyorum taşlayamamıştık zaten 2mm'lik kalın conta taktık öyle kullanıyorum sıkıştırma oldukça yüksek ama başka bir sorunla karşılaşmadım. 
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir