harareti kafaya taktım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

harareti kafaya taktım

İleti rather86 » 27 Mar 2008, 22:48

Ben bildiğiniz Üzere contayı yaktım neyse
-kapak taşlandı

-contalar değişti hepsi

-termostat değişti

-siboblar değişti radyatöre giden hortumlar değişti

-devirdaim değişti

işte sorun çıkaran hepsi değişti arabayı almaya gittim salı günü aldım yola çıkınca hararet normalin üstüne çıktı biraz neyse hemen geri döndüm söledim fanı geç açıyomuş fan müşürü değişti 88 lik taktı sonra geldim sorun kalmadı ama yağdan pislik atıyodu ben iyice kıllandım telefon ettim o dedi motordaki yağ pisliği bi toplasın dedi yağı sibob ayarı yaptırmaya gelince cuma değiştirecem dedi bide bende kontağı kapatınca fan çalışmıyo bu seferde fan açıkken stop edersem motordan pısss die ses geliyo baktım kapak az sıkılmış ama su kaynamış bu normalmi hararet çıkmıyo artık ama ben huylandım sorun ne olabilir ki bunun nedeni daha neyin değişmesi lazım
 
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti Medcezir » 27 Mar 2008, 23:04

ALAH ALLAH BU İŞLEMLERİ YAPTIKTAN SONRA BU TÜR BİŞEY YASAMAN GERCEKTEN DÜŞÜNDÜRÜCÜ USTAN SKODACIMIYDI YOKDA GENEL Bİ USTAYA MI YAPTIRDIN???
Medcezir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Kas 2007, 00:13

İleti favo29 » 27 Mar 2008, 23:45

Termostat arızalı olmasın.Yenilerde de olabiliyor bozukluk.
favo29
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Arl 2007, 17:36

İleti rather86 » 28 Mar 2008, 00:02

termostatı yeni gözümün önünde taktı kırmızı bi conta sıktı üzerine taktı ne işlev görüyoki bu usta tanıdık elinden geleni yaptı yani hissettim bu sefer özen iş yaptıda favo böle nie yaptı anlamadım yapmazdı şu an ki sorun benim sorunum hararet ortadan milim yukarı çıkmıyo ama huylandım sonuçta sürekli fan açıyo ısındıkça acaba fan açması gerekipte kontağı kapatıncamı böle oluyo anlamadım benim fan kontak açılınca açılıyo kapanınca kapanıyo
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti Medcezir » 28 Mar 2008, 00:51

bak benim favoda eger arabayı stop etmeden fan calıstı ise kontagı kapasamda belli bir süre daha calısmaya devam ediyo acaba tesisattamı bi yanlıslık var bi ona baktır istersen
Medcezir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Kas 2007, 00:13

İleti Aykan DURAN » 28 Mar 2008, 11:25

Bak Benim favoda olan hararet sorunu kimsede olmamıştır. hararet yüzündende kimse benim kadar kalmamıştır yolda. Yani engin bilgilerime dayanarak paraya kıy ve silindir kapağını değiştir diyorum. eğer sorun gtmezse ben burdayım.
Aykan DURAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 06 Kas 2007, 02:11

İleti sainz » 28 Mar 2008, 12:40

[quote="rather86"]...fan açıkken stop edersem motordan pısss die ses geliyo...[/QUOTE]
Fren ana merkezindeki lastik contadan hava kaçırıyor olabilir. Genelde bu şekilde belli ediyor kendisini.

 

[quote="rather86"]...hararet ortadan milim yukarı çıkmıyo ama huylandım sonuçta sürekli fan açıyo...[/QUOTE]

 

Fabrika çıkışı termostat 88°C' lik, fan müşiri de 87-92°C' liktir. Yani suyun sıcaklığı 92°C' ye geldiğinde fan çalışmaya başlayacak ve 87°C' ye kadar çalışmaya devam edip 87°C' de duracak demektir. Eğer ki termostat 88°C' lik ise ve fan müşiri de 88°C' lik takılıysa (yani fan 88°C' de açılacaksa), fan müşirinde gelen suyun sıcaklığı 88°C civarlarında olacağından, fan soğutmak için sürekli çalışacaktır.

Silindir kapak contası değiştirilirken;

- silindir kapağının düzgün taşlanmaması

- motor bloğu üzerinde eski contadan kalan atıklıkların olması

- silindir kapağı saplamalarının olması gereken değerlerde sıkılmaması
başta hararet, bir çok soruna neden olur.

 

Bunların hepsi olması gerektiği gibiyse ve hararet gene yüksek seyrediyorsa;

- yeni takılmış olmasına rağmen açılmayan termostat

- devir daim pompasının işlevini tam olarak yerine getirememesi

- radyatör veya borularda tıkanıklıklar

yine hararete neden olacaktır.

Bunlardan başka, alüminyum olan silindir kapağının yüksek hararet nedeniyle çarpık olması (ki milimetre seviyesinden bile az olabilir) hararetin yüksek seyretmesine neden oluyor.

 

Yalnız hatırladığım kadarıyla senin Favorit' in 135L serisi. 135L ve LX serilerinin hararet göstergeleri birbirlerinden biraz farklı çalışıyor. Yani aşağıdaki resimde yeşil oklarla işaretlediğim kısımlar arasında çalışıyor olması 135L hararet göstergesine göre normal zira arkadaşımın 135L' sinde de o kısımlar arasında çalışıyordu.

 


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti spepe » 28 Mar 2008, 13:43

  bu hararet yüzünden çok fena canım yandı benim. kulağı duymasın şimdilik iyi ama 3000 ytl den fazla param gitti
spepe
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Ekm 2007, 13:46

İleti spepe » 28 Mar 2008, 13:44

 satıp felicia alaydım daha iyiydi ama bir kere gitti giden
spepe
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Ekm 2007, 13:46

İleti spepe » 28 Mar 2008, 13:45

hararete DİKKAT!
spepe
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Ekm 2007, 13:46

İleti hhakan » 28 Mar 2008, 16:37

[quote="spepe"]hararete DİKKAT![/QUOTE]
 

Thumbs%20Up
hhakan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 22:59

İleti erenim » 28 Mar 2008, 19:15

[quote="rather86"]termostatı yeni gözümün önünde taktı kırmızı bi conta sıktı üzerine taktı ne işlev görüyoki bu usta tanıdık elinden geleni yaptı yani hissettim bu sefer özen iş yaptıda favo böle nie yaptı anlamadım yapmazdı şu an ki sorun benim sorunum hararet ortadan milim yukarı çıkmıyo ama huylandım sonuçta sürekli fan açıyo ısındıkça acaba fan açması gerekipte kontağı kapatıncamı böle oluyo anlamadım benim fan kontak açılınca açılıyo kapanınca kapanıyo[/QUOTE]
 

ozaman fanın direk elektiriğe bağlanmış elektrik gelince çalışıyo kesilince duruyo.onun müşüre bağlı olması gerekiyo ki belli bir sıcaklıkta kendi fanı açsın soğuyunca dursun.benim müşür azrızalıydı bende direk elektiriğe bağlayıp kullnıyodum. bir zararı da yoktu
erenim
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Tem 2006, 19:49

İleti rather86 » 28 Mar 2008, 22:29

[quote="sainz"][quote="rather86"]...fan açıkken stop edersem motordan pısss die ses geliyo...[/QUOTE]
Fren ana merkezindeki lastik contadan hava kaçırıyor olabilir. Genelde bu şekilde belli ediyor kendisini.

 

sayın hocam bu ses değil bunu biliyorum pıss ediyo duruyodu onu yaptırdım su kutusunun kapağından geliyo ses ama bu ben şöle soruyum bu havanın sıkışması normalmi borular azda olsa şisiyo ama dediğim gibi yapınca fan açarken stop edersem zararı varmı senin dediğin yerlere kadar gelmiyo hararet ama yinede bidaha conta yakmak istemiyorm 
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti sainz » 29 Mar 2008, 11:44

"Kapaktan geliyor ses" kısmını atlamışım. Hararet yükseldiği zaman soğutma sisteminde bir basınç oluşur ve bu basıncı biraz olsun bertaraf etmek için, genleşme kabının termostatlı olan kapağından biraz su dışarı atılır bu normal ancak fan açma seviyelerinde falan normaldir bu. Lastik boruların şişiyor olması, artık değiştirilme zamanlarının geldiğinin işareti bence zira içlerinde saç örgü gibi bir şey var ve lastik bunun üzerinde kaplama olarak duruyor. Saç örgüsü gibi olan kısım bir şekilde hasar aldıysa, ısı arttıkça o kısmı balon gibi şişirir. Bir de aracın soğutma sisteminin havasının alındığına emin misin?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti rather86 » 30 Mar 2008, 18:29

soğutma sistemi derken tam anlamadım neresi tam havası alıncak hortumları daha yeni değişti onlardan değildir heralde
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti sainz » 31 Mar 2008, 13:55

[quote="rather86"]soğutma sistemi derken tam anlamadım neresi tam havası alıncak hortumları daha yeni değişti onlardan değildir heralde [/QUOTE]

 

Motorun suyu tamamen boşaltılıp tekrar doldurulurken sistemde hava kalır. Bu hava alınmazsa, hararet aniden yüksek değerlere ulaşır. Lastik hortumların yeni değiştiğini söylemişsin ama daha önceki mesajlarından birinde de hortumlar şişiyor demişsin. Ben termostat nedeniyle harareti tavana vurdurduğumda bile hortumlarda şişme gibi bir şey görmemiştim kaldı ki hortumlar hiç değişmedi. Bence sistemi baştan aşağıya tekrar kontrol ettir.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Medcezir » 31 Mar 2008, 14:58

sanki suyun dolasımını etkileyen bir faktör var devir daim tam calısmadıgında hortumlarda sisme yapabiliyor

Medcezir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Kas 2007, 00:13

İleti sainz » 31 Mar 2008, 15:10

[quote="Medcezir"]sanki suyun dolasımını etkileyen bir faktör var devir daim tam calısmadıgında hortumlarda sisme yapabiliyor[/QUOTE]

 

Bak bu da olabilir. Aşağıdaki resimde işaretlediğim metal borunun zamanla pas, kireç, ...vb. gibi nedenlerle iç çapı daralabiliyor ve taşıdığı su miktarı azalıyor. Hararet conta yakma seviyesine gelmese bile yüksek seyredebiliyor. Bu parçayı değiştirdiniz mi bilmiyorum ama en azından söküp kontrol etmeni öneririm.

 


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir