egsozdan patlama sesi gelmesi normalmi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

egsozdan patlama sesi gelmesi normalmi

İleti ozkan3267 » 03 Nis 2008, 00:10

EGSOZDAN patlama sesi geliyor normalmi ?

 
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti alwaysloser » 03 Nis 2008, 00:29

patlamamı yoksa potlama mı potlamaysa fazla benzin yakar karbüratör kurum bağlar ateşleme iyi değildir yada çiğ yakıyosun patlamaysa beni aşar
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti LiLPlayya » 03 Nis 2008, 00:30

Normal değil elbette, net bişeyler konuyu biraz daha açarsan üstatlar yardımcı olabilir
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti ozkan3267 » 03 Nis 2008, 00:38

genelde arabayı yeni çalıştırdığım ilk beş dakika içinde potlama sesi oluyor, akşam gelirken de silah sesi gibi ses geldi, sonrası normal,
otomatik jigle devresi çalışmyor, bu durum ile de  alakalı olabilir mi?

Araç 94 model Lpgli ve antalya da
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti alwaysloser » 03 Nis 2008, 00:39

hııı lpg girincede ben bilemem ben benzindeyim lpg yok bende
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti LiLPlayya » 03 Nis 2008, 00:43

İlk çalıştırdığında por por por şeklindemi çalışıyor
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti favoritrally » 03 Nis 2008, 02:20

Servisinde ateşleme elemanlarını ve avans ayarını gözden geçirttir düzelicektir büyük ihtimalle sonçta servis halledecek.
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti hema123 » 03 Nis 2008, 10:34

buji ateşleme zamanı, piston üst tepe noktaya gelmeden 1-3 mm önce olmalıdır. tam yanmanın gerçekleşmesi için bu erken ateşleme önemlidir. piston tam tepeye ulaştığında buji ateşlerse, pistonun geriye dönme aşamasında tam yanma meydana gelmeye çalışır. bu durumda tam yanma gerçekleşemez ve bir miktar yanmak üzere olan yakıt karışımı egzost sistemine geçer ve orada patlar. işte bunu engellemenin yolu da buji ateşleme zamanının tepe noktadan 1-3 mm geriye ayarlanması ve yanmaya bir miktar süre(avans) tanınmasıdır. bu avans ayarını distribütörden yaparlar. ayarlat düzelir.
saygılarımla. 
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti ozkan3267 » 03 Nis 2008, 12:43

çok masraf tutar mı buji ve subap ayarı yaptrımak
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti almera » 03 Nis 2008, 16:48

slm dostum seninkine benzer bir olayda benim başıma geldi.yolda giderken bir pott sesi geldi.aynı anda karşı şeritten bir mobilet geçiyordu ses ondan mı yoksa benim arabadan mı geldi anlayamadım.ses bir daha tekrarlamayınca önemsemedim.egzosda biraz kurum oluştuğunun farkındayım.belli bir süre sonra gaz ayarı bozuldu ve biraz fazla yakmaya başladı.ustaya gittiğimde ateşleme sisteminde sorun olduğunu söyledi ve bujilerin,buji kablolarının ve distiribitör kapağının değişmesi gerektiğini söyledi.(tabi karbüratörün ve hava filtresinin temiz olması gerekiyor)bende bugün 13 ytl,ye buji kablolarını,15 ytl,ye buji takımını,15 ytl,yede distiribitör kapağını aldım ve parçaları taktık.şuanda sorun yok istersen sende bu parçaları gözden geçir.Smile 

almera
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Şub 2008, 02:43

İleti almera » 03 Nis 2008, 16:50

artı gaz ayarı ve parça montajı için 20 ytl verdim.
almera
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Şub 2008, 02:43

İleti ozkan3267 » 03 Nis 2008, 22:02

iyi fena değilmiş ama arabayı kayınpederimden almıştım, o zaten bana vermeden önce bujilerini değiştirdi distribütörüne baktırdı problem yokmuş, ama buji kablolarının değişmesi gerekebilir dedi ama buji kablolalarının nasıl bi etkisi var ki
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti alwaysloser » 03 Nis 2008, 23:48

iletkenlik
 

bazıları tam iletken değil sanırım bosh marka olacakmış sanırım buji ve kablolar
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti usta » 05 Nis 2008, 01:36

patlamanın sebebi araçla ugraşan olmadıysa
tek sebep distiribitör kapagıdır ......
usta
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Nis 2008, 01:02

İleti ozkan3267 » 05 Nis 2008, 01:51

NASIL DİSTRİBÜTÖR KAPAĞI ANLAMADIM!
BUNUN TEKNİK OLARAK NASIL BU ETKİYE SEBEP OLDUĞUNU ÇOK MERAK EDİYORUM!
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti usta » 05 Nis 2008, 02:19

içinde çatlak varsa egsozt zamanındaki veya emme zamanınsa zamansız bir ateşlemeye supaplar açıkken maruz kalırsa patlama olması olagandır
usta
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Nis 2008, 01:02

İleti ozkan3267 » 05 Nis 2008, 18:32

distribütörün içindeki çatlak varsa öylemi?
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti ozkan3267 » 06 Nis 2008, 23:14

PEKİ AKÜNÜN ZAYIFLAMASI İLE İLGİLİ OLABİLİR Mİ?
BUJİLER 5 AY ÖNCE DEĞİŞTİRDİK YENİDEN elden geçirmeye gerek var mı?

sadece buji kabloları bir tuhaf gibi onları değiştiririz. Distribütörü nasıl test edeceğiz?
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir