bu demir hanginizde var

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

bu demir hanginizde var

İleti sainz » 01 Şub 2008, 19:43

Viraja girildiğinde amortisör kuleleri birbiriyle senkronize olarak esnemezler. İşte bu demir amortisör kulelerinin hem esnemesini daha aza indirgemek hem de senkronize hareketini sağlamak içindir. Takılan araç 140 veya 240 yapıyor diye basite indirgememek lazım.Wink
 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti rather_dr » 01 Şub 2008, 21:39

peki helezonları kestirmenin bi faydası varmı 140 yapıyor sadece diyen arkadaşa katılmıyorum benim araba 4.viteste 140 yapıyor ben 180 i gördüm ama yavaş hızlanıyor ankarada çevre yolunu bilen bilir ben arkadaşda 106 gti vardı ben onlardan 5 dak önce çıktım ibrede hiç düşmedi ivediğe gidene kadar gözükmedi ivedik tabelasını gördüm 106gti makas attı bana ama virajlarda çok hız kesmek zorundaydım hiç güven vermiyo sanki dokunsan atacakmış gibi geliyo arabama hiç tüp takılmamış benzinli

rather_dr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Ekm 2007, 17:03

İleti 34SCU59 » 01 Şub 2008, 23:51

demir ole gösteriş için değildir tamam mı her gördugunu takarsan isin var senin o demir için spor yay geniş ince yanak lastık lazım 175x70x13 e mi takacan bunları hadi bunu geçtim spor yay tak ben demir bulkurum sana benden saçma sapan yorumlar yapmayın
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti umt_d » 02 Şub 2008, 01:39

Şu mopdifiye işleriyle insan kafayı yer vallahi =)=) 
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti by wodoo » 02 Şub 2008, 01:42

[quote="umt_d"]Şu mopdifiye işleriyle insan kafayı yer vallahi =)=) [/QUOTE]

imzamı oku yeter LOL
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti loveskoda » 02 Şub 2008, 04:01

Resimdeki demir "Amortisör Kule Gergisi"dir. Bu,  araç hangi
hızda olursa olsun ama özellikle hızlı virajlarda esneme ve burulmayı
önlediği için yol tutuşa katkıda bulunur...



Orjinal çoğu otomobilde bulunmaz. Sonradan taktırılmış. Ama bence söktürmeyin. Yararlı bi sistem...Wink

loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti hakanerdogan » 02 Şub 2008, 05:36

benim arabama böle bişey olamaz heralde. hava borularından, kutulardan kapaklardan geçilmiyor çok kabarık bi motoru var Ouch
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sainz » 02 Şub 2008, 12:21

[quote="rather_dr"]peki helezonları kestirmenin bi faydası varmı...[/QUOTE]


 

Helezonlar kısaldıkça sertleştirilmeli ki virajlarda yana yatmaların da önüne geçilebilsin. Standart sertlikteki yayı kestirseniz de pek fazla bir etkisi olmayacaktır. Üstelik ağırlığın büyük bir bölümü amortisöre bineceğinden, sıklıkla amortisör arızasıyla karşılaşırsınız.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mygokhan » 02 Şub 2008, 12:23

[quote="hakanerdogan"]benim arabama böle bişey olamaz heralde. hava borularından, kutulardan kapaklardan geçilmiyor çok kabarık bi motoru var Ouch
[/QUOTE]

oluyor..hatta orjinal bişey istersen seat cupraların oluyor sanıyorum..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti rather_dr » 02 Şub 2008, 17:51

[quote="34 SCU 59"]demir ole gösteriş için değildir tamam mı her gördugunu takarsan isin var senin o demir için spor yay geniş ince yanak lastık lazım 175x70x13 e mi takacan bunları hadi bunu geçtim spor yay tak ben demir bulkurum sana benden saçma sapan yorumlar yapmayın [/QUOTE]  ben ole her gördüğümü taktırım sana -ne araba benim para benim ayrıca zaten bende spor geniş yanaklı lastik var ebatı büyük 14"takas yapıp taktırcam ok her işe itiraz edersen senle işimiz var
rather_dr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Ekm 2007, 17:03

İleti Çakal » 03 Şub 2008, 20:12

Kule gergisi canım,genellikle modifiye araçlarda bulunur.Amortisörleri sertleştirdiği söyleniyor

Çakal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Şub 2008, 20:08

İleti AhmetH » 04 Şub 2008, 01:22

bence  ne  işe  yaradığını  bir  kenara  bırakın..
 

sağdan  alınan  bir  darbeyi  aynı  anda  sola  aktardığından (veya tam tersi)     hafif sıkıştırmalarda bile arabanın  ön  düzeni  dağılır.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti rather86 » 04 Şub 2008, 18:17

Çok büyük bi kaza olmadıgı sürece bişey fark ettirceni sanmıyorum ayrıca kim kaza  yapacağını düşünerek arabasına bişeyler yapıyo 
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti AV-2006 » 04 Şub 2008, 18:41

Kule gergisini eniştem Renault 19 una taktırmıştı.Faydalalı olduğunu söylemişti....

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti rather86 » 04 Şub 2008, 19:05

Çok faydalı bişey faydalı olanın zararıda olurmuş faydası çok zararı az
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti BlueVRS » 04 Şub 2008, 19:10

Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.

Amortisör Kule Gergileri Ne Zaman Monte Edilmelidir?

Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması gerekli durumlar da vardır.

Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.
 


not:alıntıdır..

 

Spor, güçlü ve viraja hızlı girebilen araçlar diyor,spordan kastı zannımca 150 hp ve üzeri araçlar olsa gerek..Cool

 

Favorit kaç beygirdi???
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti rather86 » 04 Şub 2008, 20:10

82 bg ama kaç motor du ki bunlar kimi 1400 dior 1200 diyorlar kaç motor bide bilgi için sğol ama yani 150 hp olmasada yine güsel ama çok savuruyor araba ben onu önlesin die düşünüyorum
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti 34SCU59 » 05 Şub 2008, 00:07

skoda 1300
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 25 misafir