Su eksiltme sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Su eksiltme sorunu

İleti abdulhamit » 10 Nis 2008, 02:26

Arkadaşlar Su eksiltme sorununun Moto kapak contasının yanmasından kaynaklandığını herkes bilir. Peki Kapak contası yenilendi su eksiltiyor neden??
 

3 Ay kada önce 1993 skoda  forman lx aldım Su eksiltme sorunu vardı. Tofaşa bakan bir adama götürmek zorunda kaldım termostat ve fan müşiri değişti. Tabi hala su eksiltiyor şu anki ustama götürdüm kapak contası değişti kapak taşlandı vs. Arabanın çekişi vs büyük ölçüde değişti. Ama hala su eksiltiyor.

Bilirsiniz bunlarda su deposunun kapağındaki termostat var. Kapağı da değiştirdim hemde orj ile Problem devam ediyor. Neyse biz bu arada su ekleyip ekleyip biniyoruz :d  Su deposunu değiştirdim arıza devam ediyor. Su ekleyip binmeye devam :D Sonra ben triger zincirini değiştirtdim. Usta fan açsında sonra gidin dedi bekle fan açmaz, bekle açmaz, :Dkapaktan su atmaya başladı bir süre sonra da fan açtı.

İlk gittiğimiz arkadaş doğanın fan müşirini takmış derecesi farklı olduğundan depodaki termostat ondan önce atıyor ve su eksiltiyormuş. 13 ytl ye yazlık fan müşiri aldım Küresel ısınmadan bahsettiğimiz bu günlerde lüzumsuz su sarfiyatına son verdik :D

Ve ben arabam da fan diye bir şey olduğunu ve onun çalıştığı zaman sesinin duyulabildiğini yeni fark ettim.

Ben çektim siz çekmeyin :D
 
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti reprisal_hunter » 10 Nis 2008, 13:20

hehe bende su ekleyipte biniyom benim otonunda bidonu patladı  of of bu araba cok masraflı oldu hem benzin parası hemde su parası veriyom :dLOL
Kullanıcı avatarı
reprisal_hunter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 04 Tem 2007, 20:35

İleti sainz » 10 Nis 2008, 14:25

Silindir kapağının cıvataları olması gerekn sıkılıkta olmayabilir. Bundan başka tüm hortum, boru ve kelepçeleri iyice kontrol edin. Kalorifer radyatörü ve bağlantılarını da kontrol etmeyi unutmayın. Kalorifer genelde atlanıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti abdulhamit » 11 Nis 2008, 02:32

Tam okumadınız sanırım Ben sorunu çözdüm arkadaşlarla paylaşmak istedim  burada
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti özhan » 11 Nis 2008, 02:45

bende aynı dertten muzdaripim değiştirmedik radyatör ve silindir üst kapağı kaldıt, termostad ve muşiri yazın değiştirttim ama siz hangi özellilerde taktırmıştınız cevaplarsanız sevinirim
hayırlı akşamlar
özhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Haz 2007, 20:36

İleti abdulhamit » 11 Nis 2008, 23:46

             Skoda parçası satanlara yazlık müşir dersen verirler kesinlikle tofaş serisininkini kullanma ama istersen sıcaklığını öğrenmeye çalışırım.
Ama seninki orjinal skoda müşiri ise contadan da olabilir.  kaputu açıp arabayı rolantide çalıştır kapaktan atıyor ve fan açmıyorsa müşirden olma ihtimali yüksek ama kapaktan su atmıyorsa radyatörden yada contadan da olabilir
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti sainz » 12 Nis 2008, 12:14

Doğan müşiri, Renault müşiri olması önemli değildir. Önemli olan hangi ısı değerlerinde çalıştığı ve yuvalarına uyup uymamasıdır. FIAT motorları biraz hararetli çalışmaya göre üretildiklerinden ve bildiğim kadarıyla fan müşirleri de  95°C civarlarında açıldığından Favorit' e fazla gelir.

Favorit' in orijinal termostat değeri 88°C, fan müşiri değeri ise 87-92°C' dir. Kitapçığında yazlık-kışlık diye bir ayrım yok. Ancak Türkiye' ye göre küçük kalan radyatörü, özellikle de yaz aylarında sıkışık trafik ortamlarında yeterli soğutma sağlayamayıp hararetin yüksek seyretmesine ve kullanıcısının yüreğini ağzına getirmeye neden oluyor. o nedenle de yazın termostatı 82°C' lik, fan müşirini de 80-87°C' lik seçebilirsiniz.

Yalnız değiştirilirken her ikisinin de değişmesi gerekir. Termostat 88°C' likken, 80-87°C' lik fan müşiri takarsanız, fan müşiri fanı hemen hiç durdurmadan çalıştırır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ///M_POWER » 15 Nis 2008, 18:08

bolk catlaktır suyu ordan harcıyordur yada klasık yontemler kelepceler gevsek vıdalar vede radyatordende yapabılır
///M_POWER
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Şub 2008, 01:47

İleti formenci » 17 Nis 2008, 12:33

radyotörde sorun vardır
formenci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 24 Ekm 2007, 18:49

İleti abdulhamit » 18 Nis 2008, 19:00

Ya bizim sorun çözüldü kimse okumak istemiyor herhalde arkadaşlarla paylaşmak istedim :)
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti sainz » 18 Nis 2008, 19:28

[quote="abdulhamit"]Ya bizim sorun çözüldü kimse okumak istemiyor herhalde arkadaşlarla paylaşmak istedim :)[/QUOTE]

 

Yazının içinde erimiş gitmiş sorunun çözüm yolu. O nedenle herkes atlıyor o kısmı benim gibi.WinkBig%20smile
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti abdulhamit » 19 Nis 2008, 14:13

:) neyse bana da iş çıkıyor komple okumak istemeyenler için FAN MÜŞİRİNDENMİŞ :))
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti aymanlı » 26 Kas 2008, 22:13

bende de aynı sorun var :(  bütun kelepçeleri kontrol ettim bıyerden su sızıntısı yok, kapaktan da su atmıyor. 1 ayda 1 lıtre su ekledım takriben.havalar cok soguyunca antıfrız koydum yeniden. bakalımm yinee cokk eksıltırsee tekrar bı ustayaa goturcemm olan bizım antifırize oluoo :( bırde benım fan otomatık acmıyıorr eskı sahıbı bır cikle koydurmus kırmızya yaklaşınca ben kendım acıyorum fanı. acaba bundan da kaynaklanıyorolabılırmı ? 
aymanlı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Mar 2008, 02:03

İleti abdulhamit » 27 Kas 2008, 11:39

olmaz senin araban onun için su eksiltiyor sencikleyi açıncaya kadar o kapaktan atmaya başlar git müşiri değiştir 13-15 ytl bişeydir uğraşıp durma öyle elle baş mı olur.
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti aymanlı » 29 Kas 2008, 20:27

valla doğru söylüyorsun en yakın zamanda dediğin gibi yapmak lazım. tesekkurler
aymanlı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Mar 2008, 02:03

İleti thechn » 10 May 2012, 17:23

ben devir daim pompasını değiştirdimm ama yne de kaçırmaya devam ediyor üsteli,k su deposunu ve oradaki müşürü de değiştirdiler hatta gaz bağlantı yerlewrindeki kelepçeleri de değiştirdik ama yine bulunamadı 3 günde yavaş yavaş eksiliyor ve ışık yanııyor
thechn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 77
Kayıt: 23 Nis 2011, 23:53
Ad Soyad: sabri ceylan
Nereden: Uşak
Arabanız: fabia 1.4 comfoort

İleti fatihsg » 26 Eyl 2012, 15:46

gömleklerdende kaçıra bililir
fatihsg
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 25 Haz 2012, 17:26
Ad Soyad: fatih gümüş
Nereden: Bursa
Arabanız: forman

İleti favo41 » 22 Ekm 2012, 07:48

arkadaşlar bende de aynı problem var contayı yeni değiştirdik taşlaması yapıldı kapağın
suyu koyuyorum bir iki güne bitiyor ne gariptir ki hep aynı yerde kalıyor bidonun dibinde ufak bi çökük var ya orda kalıyor hep birde bidonun içini kokluyorum benzin gibi birşey kokuyor suyu yağa karıştırmıyor bana göre çünkü yağa bakıyorum hep aynı şekil su karışmış olsa kayganlığı azalıyor conta değişiminden önce nasıl olduğunu biliyorum
suyu da egzostan atıyor bana göre egzos hep ıslak çünkü
kaçıran bir yer yok başka fan müşürünün derecesi düşük fan hemen açıyor o yüzden de su deposundan atacağını tahmin etmiyorum birde conta değiştikten sonra araba zor çalışıyor önceden marş basar basmaz alırdı şimdi 5 sn filan bekliyorum marş basılı öyle alıyor yada ikinci marşta alıyor birde uzun yol yapacağım bayramda su ekleyip binsem yolda kalırmıyım acaba
sizce neden su eksiltir
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir