yüksek rolanti

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

yüksek rolanti

İleti mehmetsah » 15 Nis 2008, 14:38

arkadaşlar ben yeni fovorit lx aldım ama sabahları çalışınca yüksek rolantide çalışıyor sebebi nedir yardımcı olursanız sevinirim.yani havalar okadar soğuk bile değil.birde birinci viteste kalkarken bir boşluk hissediyorum bir vurma oluyor onuda bilen varsa cevabınızı bekliyorum
 
mehmetsah
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Nis 2008, 14:33

İleti sainz » 15 Nis 2008, 14:47

[quote="mehmetsah"]arkadaşlar ben yeni fovorit lx aldım ama sabahları çalışınca yüksek rolantide çalışıyor sebebi nedir yardımcı olursanız sevinirim.yani havalar okadar soğuk bile değil.birde birinci viteste kalkarken bir boşluk hissediyorum bir vurma oluyor onuda bilen varsa cevabınızı bekliyorum[/QUOTE]

 

Favorit' in jiklesi otomatiktir. Sabahları gene de serin olduğundan en son kademesinde devreye girer ancak kısa sürede rölantiye düşmesi lazım. Düşmüyorsa, jiklenin gerginlik ayarına bakılmalı.

1. viteste kalkışlardaki vurma, ya aks kafalarındaki boşluktan, ya salıncak burçlarından ya rotillerden ya da debriyajın ayarının çok aşağıda yapılmasından kaynaklanır. Siz gaza yeterli oranda bassasıya kadar debriyajı kavrama noktasına getirmiş oluyorsunuz, bu nedenle de vuruntu yaparak kalkıyordur yerinden.

Son iki gündür benim Favorit' te de 1. viteste kalkışlarda hafiften bir takırdama oluyordu. Bugün lastik hava basınçlarını kontrol ettim. Epey bir inmişler. Hava basınçlarını tamamlayınca, o takırtı bir daha olmadı. Alakası var mıdır bilemiyorum ama böyle de bir tecrübe yaşadım. Belki de iyice inmiş olan lastiğin sürtünme kuvveti arttığından kalkışlarda bazı yerleri zorluyordu.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mehmetsah » 15 Nis 2008, 14:53

saol arkadaşım,biraz çalıştıktan sonra rolanti normale dönüyor bu yönden bir sıkıntım kalmadı ama kafamı kurcalayan tek sorun arabam birinci viteste kalkarken bir boşluk la kalkıyor ve vurma oluyor o kafama tıkıldı.çok önemlimidir bilmiyorum,ilk defa bir arabam oldu oda favorit ve çok sevdim arabayı.
mehmetsah
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Nis 2008, 14:33

İleti sainz » 15 Nis 2008, 15:14

[quote="mehmetsah"]saol arkadaşım,biraz çalıştıktan sonra rolanti normale dönüyor bu yönden bir sıkıntım kalmadı ama kafamı kurcalayan tek sorun arabam birinci viteste kalkarken bir boşluk la kalkıyor ve vurma oluyor o kafama tıkıldı.çok önemlimidir bilmiyorum,ilk defa bir arabam oldu oda favorit ve çok sevdim arabayı.[/QUOTE]


 

[quote="sainz"]1. viteste kalkışlardaki vurma, ya aks kafalarındaki boşluktan, ya salıncak burçlarından ya rotillerden ya da debriyajın ayarının çok aşağıda yapılmasından kaynaklanır. Siz gaza yeterli oranda bassasıya kadar debriyajı kavrama noktasına getirmiş oluyorsunuz, bu nedenle de vuruntu yaparak kalkıyordur yerinden.
Son iki gündür benim Favorit' te de 1. viteste kalkışlarda hafiften bir takırdama oluyordu. Bugün lastik hava basınçlarını kontrol ettim. Epey bir inmişler. Hava basınçlarını tamamlayınca, o takırtı bir daha olmadı. Alakası var mıdır bilemiyorum ama böyle de bir tecrübe yaşadım. Belki de iyice inmiş olan lastiğin sürtünme kuvveti arttığından kalkışlarda bazı yerleri zorluyordu.
[/QUOTE]
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir