FAVORİT MOTOR FANI SOGUTMA İÇİN YETERLİMİ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FAVORİT MOTOR FANI SOGUTMA İÇİN YETERLİMİ?

İleti recori » 16 Nis 2008, 14:29

ARKADAŞLAR BENDE 93 LX VAR AMA HAVALAR ISINDI HALİYLE GEÇEN GÜN HARARET BAYA YÜKSEKLERE KADAR ÇIKTI FAN DEVREYE GİRDİGİ HALDE BAYIR ÇIKIYORDUMDA BİRAZ UZUN SONRA BAYIRI ÇIKIP İNME DURUMUNA GEÇİNCE HARARET HIZLI BİR ŞEKİLDE İNDİ BU NEDEN OLMUŞ OLABİLİR FAVOLARIN FANI YETERLİ DEGİLMİ USTAYA GİTTİM O BANA FELİCİA FANI TAKALIM BİR DAHA NE HARARET GÖRÜRÜSÜN NEDE BÖYLE BİRŞEY OLUR DEDİ BENDE FAN ESKİ BİRAZ DİYORUM ONU DEGİŞTİRSEM YİNE FAVONUN KİYLE DÜZELİRMİ YOKSA
 

USTANIN SÖZÜNÜ DİNLEYİP FELİCİA FANIMI TAKTIRIYIM NEDERSİNİZ TEKRAR FAVONUN SIFIR FAN MOTORUNU ALIP TAKSAM YETRLİ OLURMU YOKSA USTANIN DEDİGİNİMİ YAPAYIM???????
 
recori
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:48

İleti anatolia41 » 16 Nis 2008, 14:34

Bende arabayı ilk aldığım zamanlarda hararet konusundan çekindiğim için arabanın üzerindeki mevcut fanı söktürüp yerine tempra fanı taktırmıştım..Dahada güzel durdu.Motor daha çabuk soğuyor..Zamanla anladımki arabayı fazla yormaz devrinde kullandığın takdirde hareret yaptırmazsızsın benim düşüncem bu ama kafam rahat olsun dersen taktırmanı tavsiye ederim...
anatolia41
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Nis 2007, 01:14

İleti recori » 16 Nis 2008, 14:44

peki bu tempra için olan fan ve davlumbaz ustaya götürsem bu favolara uydurabilirmi
recori
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:48

İleti sainz » 16 Nis 2008, 14:47

Radyatörün sıcak iklime sahip Türkiye' de ufak kaldığı aşikâr. Yaz için daha düşük dereceli (82°C' lik) termostat ve fan müşiri (80-87°C' lik) uygulanabilir. Rampa çıkışlarında daha yüksek devirlerle daha düşük süratler söz konusu olduğundan hararetin yüksek değerlere gelmesi normal. Bu gibi durumlar için fanı manuel olarak çalıştırabileceğiniz bir buton yaptırabilirsiniz ve bu gibi durumlarda fanı manuel olarak çalıştırarak soputmaya yardımcı olabilirsiniz. Buton yoksa, kaloriferin tüm hava veren kanallarını açık tutarak, kaloriferi de son kademede çalıştırarak soğutmaya biraz olsun (idareten tabii ki) yardımcı olabilirsiniz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti PİCK-UP » 16 Nis 2008, 14:48

favoritlerin fan muşuru değiştirmediyeniz eğer 80 yada 90 derecelik olması lazım.
tabii bu benzinli araba için tasarlanmış denenmiş ve piyasaya sunulmuştur.
sonradan eğer lpg takdırdıysanız. heleki favorite  40 derecelik muşur ile değiştirirseniz. ne hararet yapar ne birşey. çünkü çogunda gördüm böyle yapmışlardı.
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti recori » 16 Nis 2008, 15:02

[quote="anatolia41"]Bende arabayı ilk aldığım zamanlarda hararet konusundan çekindiğim için arabanın üzerindeki mevcut fanı söktürüp yerine tempra fanı taktırmıştım..Dahada güzel durdu.Motor daha çabuk soğuyor..Zamanla anladımki arabayı fazla yormaz devrinde kullandığın takdirde hareret yaptırmazsızsın benim düşüncem bu ama kafam rahat olsun dersen taktırmanı tavsiye ederim...[/QUOTE]
 

 

peki bu tempra fanı gibi favoya piyasada kullana bilecegimiz başka fan motorları varmı acaba

bilgisi olan varmı
recori
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:48

İleti sainz » 16 Nis 2008, 15:12

[quote="PİCK-UP"] favoritlerin fan muşuru değiştirmediyeniz eğer 80 yada 90 derecelik olması lazım.
tabii bu benzinli araba için tasarlanmış denenmiş ve piyasaya sunulmuştur.
sonradan eğer lpg takdırdıysanız. heleki favorite  40 derecelik muşur ile değiştirirseniz. ne hararet yapar ne birşey. çünkü çogunda gördüm böyle yapmışlardı.
[/QUOTE]

 

İyi de motor yağları yağlama özelliğini 90°C' de tam oalrak sağlamıyor mu? 40°C epey düşük bir değer değil mi?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sinnex » 16 Nis 2008, 15:23

[quote="sainz"]Radyatörün sıcak iklime sahip Türkiye' de ufak kaldığı aşikâr. Yaz için daha düşük dereceli (82°C' lik) termostat ve fan müşiri (80-87°C' lik) uygulanabilir. Rampa çıkışlarında daha yüksek devirlerle daha düşük süratler söz konusu olduğundan hararetin yüksek değerlere gelmesi normal. Bu gibi durumlar için fanı manuel olarak çalıştırabileceğiniz bir buton yaptırabilirsiniz ve bu gibi durumlarda fanı manuel olarak çalıştırarak soputmaya yardımcı olabilirsiniz. Buton yoksa, kaloriferin tüm hava veren kanallarını açık tutarak, kaloriferi de son kademede çalıştırarak soğutmaya biraz olsun (idareten tabii ki) yardımcı olabilirsiniz.[/QUOTE]

Hararet yükselince bende kaloriferi sıcağa alıp son ayarda çalıştırıyorum ve baya faydası...Smile
sinnex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Ekm 2007, 01:19

İleti Medcezir » 16 Nis 2008, 16:19

[quote="sinnex"] [quote="sainz"]Radyatörün sıcak iklime sahip Türkiye' de ufak kaldığı aşikâr. Yaz için daha düşük dereceli (82°C' lik) termostat ve fan müşiri (80-87°C' lik) uygulanabilir. Rampa çıkışlarında daha yüksek devirlerle daha düşük süratler söz konusu olduğundan hararetin yüksek değerlere gelmesi normal. Bu gibi durumlar için fanı manuel olarak çalıştırabileceğiniz bir buton yaptırabilirsiniz ve bu gibi durumlarda fanı manuel olarak çalıştırarak soputmaya yardımcı olabilirsiniz. Buton yoksa, kaloriferin tüm hava veren kanallarını açık tutarak, kaloriferi de son kademede çalıştırarak soğutmaya biraz olsun (idareten tabii ki) yardımcı olabilirsiniz.[/QUOTE]

Hararet yükselince bende kaloriferi sıcağa alıp son ayarda çalıştırıyorum ve baya faydası...Smile
[/QUOTE]
 

sainzinde dedigi gibi zaten radyatör yetersiz kalıyo birde bakımsızlıktan bir kaç kanalı tıkandımı hararete davetiye oluyo. ama sırf radyatör işi ile ugrasanlar oluyo ve onlarda orjinalinden farklı biras daha kalın ve kanalları biraz daha fazla radyatörler oluyo hareret önlemede işe yarıyo sorun ve arastırın bence....  bende daha önce favoya dogan pervane ve motoru takan görmüştüm buda bi önlem ama bence en iyisi içeri bir fan düğmesi koymak en azından isteginde acarsın....
Medcezir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Kas 2007, 00:13

İleti reprisal_hunter » 16 Nis 2008, 17:49

peki bu radyatörü nasıl temizleriz kreç sökücü kullansak olur mu ki
Kullanıcı avatarı
reprisal_hunter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 04 Tem 2007, 20:35

İleti sainz » 16 Nis 2008, 18:31

[quote="reprisal_hunter"]peki bu radyatörü nasıl temizleriz kreç sökücü kullansak olur mu ki[/QUOTE]

 

Taksici bir tanıdığım kireç sökücünün işe yaradığını anlatmıştı ama radyatör eskiyse ve kireç sökücü zayıf bir yeri iyice açarsa daha büyük problem yaşatabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti FLEYLAK » 16 Nis 2008, 18:39

[quote="reprisal_hunter"]peki bu radyatörü nasıl temizleriz kreç sökücü kullansak olur mu ki[/QUOTE]
 

 

kireç sökücü tehlikeli olabilir hele bizimki gibi eski araçlarda kesinlikle önermem
FLEYLAK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Kas 2007, 13:13

İleti feliciaZK » 16 Nis 2008, 19:08

FELİCİA RADYAT
ÖR TAKTIR 
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

İleti ozkan3267 » 16 Nis 2008, 20:07

MAAŞAALLAH ALLAH NAZARLARDAN KORUSUN, Daha bi kere bile hararet göstergesinin ibresi orta bölümden yukarı çıkmadı(kırmızı bölüme yaklaşmadı bile)
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti Medcezir » 16 Nis 2008, 22:54

[quote="sainz"][quote="reprisal_hunter"]peki bu radyatörü nasıl temizleriz kreç sökücü kullansak olur mu ki[/QUOTE]

 

Taksici bir tanıdığım kireç sökücünün işe yaradığını anlatmıştı ama radyatör eskiyse ve kireç sökücü zayıf bir yeri iyice açarsa daha büyük problem yaşatabilir.
[/QUOTE]
 

üstatlar kireç sökücüyü saf halde radyotöre dökmek dediginiz gibi sıkıntılar cıkarabilir benim tavsiyem kireç cözücüyü biraz sulandırıp öyle kullanmanızdır...
Medcezir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Kas 2007, 00:13

İleti favoritrally » 16 Nis 2008, 23:42

Kireç çözücüyü asla tavsiye etmiyorum kullanmanızıda istemem silidir gömleklerimiz çakma olduğu için aliminyum değildir kireç sökücü ile temasında gömleklerde aşırı derecede korozyona yol açar bunun sonucunda ve ısıyı suya iletmesi zorlaşır gömleklerin dış yüzeyi paslanır ne kadar temiz su yada antifiriz kullansanızda motor suyunuz çabucanak bulanıklaşır ve tortu oluşturur. Aynı zamanda oluşan tortular emme manifoldunda birikerek su devir daiminin yavaşlamasına neden olur.
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti ilk aşk » 16 Nis 2008, 23:49

benim felide hararet nedir görmedim şükür  dik bayır 4, viteste çıkıyorum
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti slurps » 17 Nis 2008, 00:33

faboritte davlumbaz olmadıgı için fan yeterli deil

slurps
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Eyl 2007, 23:05

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir