otomatik jikle ve subap ayarı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

otomatik jikle ve subap ayarı

İleti matraks81 » 16 Nis 2008, 14:48

mrb.arkadaşlar benim 2 sorum olacaktı benim favonun daha önce otomatik jikle tertibatı mükemmel çalışıyordu ama ne olduysa 2-3 gündür herzamanki yaptığım gibi sabahları marşa basmadan evvel gaz pedalını tam gaz yapıp bırakıyorum marşa basıyorum rölanti normal bir şekilde çalışıyor ve hemen stop ediyor 2.kez marşa bastığımda tekrar çalışıyor biraz rölantisi yüksek şekilde daha sonra rölanti normal seyrine geliyor.daha önceleri böyle yapmazdı bir sefer gaz pedalına basar bırakırdım hiç stop etmeden yüksek rölantide çalışırdı 1-2 dakika sonra gaz pedalına basar bırakırdım normal rölanti seviyesine gelirdi.formunuzdan araştırdığım kadarıyla otomatik jikle ayarı bozuk galiba size sormak istediğim jikleyi ayarlarken gaz kelebeği ayarının nasıl ve neresinden yapıldığı incelediğim kadarıyla jikle zembereğinin ordanmı yapılıyor yani su hortumlarının geçtiği kapaktan birde bu kelebeğin katolog boşluk ayarı kaç mm olacak.bizim buralarda skodadan anlayan usta yok bende kendi elimden geldiğince bir şeyler yapmak istiyorum.aslında meslek lisesi motor bölümü mezunuyum ama motor işi yapmıyorum anlayacağınız elim yatkındır bu işlere
2.sorum geçenlerde favoya subap ayarı yaptım dediğiz gibi emme 20 eksoz 20 olarak ayarladım (motor soğukken) şuan subaplar gene ses yapıyor acaba motor sıcakkenmi ayarlamam gerek biraz uzun oldu ama kusura bakmayın bir favo mübtelası olarak şu jikle işine iyicene kafayı taktım geceleri dahi rahat uyku uyuyamıyorum :) şimdiden teşekkür eder iyi günler dilerim...
 
matraks81
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Şub 2008, 17:43

İleti AhmetH » 16 Nis 2008, 15:16

ses  yapması  avans  sorunundan da   kaynaklanabilir.
 

avans tabancası  ile  kontrol ettirmek  lazım.

 

distiribütör  ün  vakum  hortumu  çatlamış  olabilir  veya  distirbitörde sorun  vardır.

 

 

bu arada  20  20   iyidir  ama

 

emme 15  

egzoz 20    diye  hatırlıyorum
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 16 Nis 2008, 15:29

[quote="AhmetH"]...bu arada  20  20   iyidir  ama
 

emme 15  

egzoz 20    diye  hatırlıyorum
[/QUOTE]

 

Haynes Manuel' de;

 

...Valve clearance - inlet mm 0.20. Alloy: 0.25
Valve clearance - exhaust mm 0.20...

 

şeklinde bir ibare var Ahmet.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 16 Nis 2008, 15:38

[quote="matraks81"]...jikleyi ayarlarken gaz kelebeği ayarının nasıl ve neresinden yapıldığı incelediğim kadarıyla jikle zembereğinin ordanmı yapılıyor yani su hortumlarının geçtiği kapaktan birde bu kelebeğin katolog boşluk ayarı kaç mm olacak...[/QUOTE]

 

Eğer ki yüksek rölantide çalıştıktan sonra potlayarak çalışmaya geçip de stop etmiyorsa, yani normal çalışırken stop ediyorsa, karbüratörün üst kısmındaki jikle kelebeğini aman diyeyim elleme. Ayarını tutturmak çok zor. Benim potlayarak çalışıyordu. Aklı evvelin biri karbüratörü temizlemişti. Ne işi varsa, gidip jikle tertibatını da ellemiş. şimdi potlayarak çalışma yok ama gene de tam randımanlı değil.

Jiklenin devreye girişi değil de, çıkışı, zembereğin gerginliği ayarlanarak yapılıyor.

 

Bu linkte anlatmıştım ben sorunumu:


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti matraks81 » 17 Nis 2008, 15:29

ewt arkadaşlar 2-3 gündür uğraştığım jikle sorununda mutlu sonmu diyeyim yoksa başka bişimi diyeyim artık bilemiyorum ama şu bir gerçek kalbüratörümü 3-4 parçaya ayırmış bulunmaktayım sinirimden ne yapacağımı bilemiyorum, galiba yeni bir kalbüratör alma zamanı geldi şuanda sıfır kalb.fiyatları ne kadar acaba ? vallahi bu araba beni çıldırtacak...
matraks81
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Şub 2008, 17:43

İleti sainz » 17 Nis 2008, 15:43

1 yıl önce Skopar 688,00-YTL.+KDV olarak fiyat vermişti. Yeni karbüratöre gerek kalmayabilir. Eğer kırık falan yoksa usta bir karbüratörcü toparlar onu.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 17 Nis 2008, 18:31

yahu  benim  konuya  niye  bakmıyorsunuz  LOL
 

kendin yap  bölümünde    koca  jikov  karbüratörü   paramparça  ettim  ..  resim  çekmek  için
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti alwaysloser » 17 Nis 2008, 23:00

abicim ben sürekli bu işe niyetlenen arkadaşlara sölerdim karbüratör karışık bi iştir kendiniz uğraşmayın bi karbüratörcüye götürün diye siz ynede söktüüğnüz parçaları saklayın bi karbüratör ustası bulursanız toparlatırsınız kolay gelsin
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti matraks81 » 18 Nis 2008, 23:00

bu gün karbüratrümü topladım montajını yaptım araç çalıştı.akşama kadar suğuttum arabayı akşam üzeri daha önceleri yaptığım gibi gaz pedalına basıp bıraktım hiç gaz vermeden marşa bastım çalıştı fakat potlayarak çalıştı biraz gaz verip 1-2 dadkika sonra gaz pedalını bıraktım jikle devredeydi rölanti devri düksekti yani, benim bu jikle problemi dediğim aslında ilk araçı çalıştırmadan önce gaz pedalına basıp bıraktıktan sonra araçın yüksek rölantide çalışması lazım ve tekrar gaz verip bıraktığımızda normale dönmesi bende bu olay yok şuan ...of of
matraks81
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Şub 2008, 17:43

İleti sainz » 19 Nis 2008, 12:35

[quote="matraks81"]bu gün karbüratrümü topladım montajını yaptım araç çalıştı.akşama kadar suğuttum arabayı akşam üzeri daha önceleri yaptığım gibi gaz pedalına basıp bıraktım hiç gaz vermeden marşa bastım çalıştı fakat potlayarak çalıştı biraz gaz verip 1-2 dadkika sonra gaz pedalını bıraktım jikle devredeydi rölanti devri düksekti yani, benim bu jikle problemi dediğim aslında ilk araçı çalıştırmadan önce gaz pedalına basıp bıraktıktan sonra araçın yüksek rölantide çalışması lazım ve tekrar gaz verip bıraktığımızda normale dönmesi bende bu olay yok şuan ...of of[/QUOTE]


 

Mesele kesinlikle bu:


 

Şunu deneyebilirsin:

Hava filtresi kazanının üst kapağını sök. Aracı çalıştır. Potlayarak çalışırken jikle kelebeğini parmağınla hafiften biraz arala. Motorun sesi ve devri hemen değişiyorsa, sorun kesinlikle jikle kelebeğinin normalden fazla kapalı kalarak motoru boğmasıdır. Bir süre gaz verdikten sonra normale dönmesi de, hafifça de olsa ısınmış olan jikle kelebeğinin parmağınızla verdiğiniz aralığı kendi kendine sağlamış olmasıdır.

Bu sorunu Onno Usta' ya bile sormuştum.


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir