AMAN DİKKAT FREN HİDROLİĞİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

AMAN DİKKAT FREN HİDROLİĞİ

İleti guresm » 24 Nis 2008, 20:24

        Yeni başıma gelen çarpıcı bir olayı sizlerle paylaşmak istedim. Dün emektar 93 formanım ile 5. viteste yaklaşık 80 km/h hızla ilerlerken uzun bir inişe rastladım. Her yakıt tasarrufu takıntısı olan kullanıcı gibi full debriyaj ve fren ile inişi tamamlamayı düşündüm.  Debriyaja basınca arcın motor devri bayağı düştü 500 civarı bende tasarruf ediyorum diye sevinirken kısa bir süre sonra yağ lambası yandı bende araç yağ eksiltti diye düşündüm ve frenlemeye çalıştım ancak fren adeta taşlaşmıştı sanki kontak kapalıymışcasına sertleşmişti var gücümle yüklenmeme rağmen inişin de etkisiyle yavaşlama son derece sönük kalıyordu. Allahta telaş yapmadan vitesle yavaşlamaya karar verdim ve 3. viteste debriyajdan ayağımı çekince devir 4000 civarına fırladı ve yağ lambası söndü fren normal hale geldi. Confused
     hem sizlerle paylaşmak hemde öğrenmek için;    bu olanlar normal mi?  frenin hidrolik basıncının temelinde motor rolantisimi var?
       ilgilerinize şimdiden teşekkürler.
   
 
guresm
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Oca 2008, 01:38

İleti irfant » 24 Nis 2008, 20:28

Geçmiş olsun!
 

Tüm hidrolik ve hava sistemiyle çalışan fren sistemlerinde westinghouse sistemi bulunmaktadır. Westinghouse fren sisteminde motor stop edilirse ya da rölanti 500'lere kadar düşerse pedal sertleşir ve fren tutmaz.

 
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti guresm » 24 Nis 2008, 20:35

Evet kesinlikle bende şahit oldum çok dikkat edilmeli.

guresm
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Oca 2008, 01:38

İleti by wodoo » 24 Nis 2008, 20:49

bizim arabada boşta giderken fren şişiyo ustaya sordum niye böyle yapar diye, havalı fren olduğu için bi parçası varmış onun ömrü azalmıştır dedi 
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti formenci » 24 Nis 2008, 20:53

geçmiş olsun
formenci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 24 Ekm 2007, 18:49

İleti PİCK-UP » 24 Nis 2008, 21:04

geçmiş olsun 
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti ilk aşk » 24 Nis 2008, 21:17

geçmiş olsun
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti AhmetH » 24 Nis 2008, 21:28

geçmiş olsun  rölanti  ayarınız  bozuk..
 

İrfan beyin  dediği  gibi   tüm   araçlarda   westinghouse  denilen  motorun  VAKUM  etkisi  ile  bizim  pedala  harcadığımız  gücü azaltan  sistem  bulunmaktadır..

 

 

sanılanın  aksine    fren  tutacaktır   ancak  çok  daha  sert  basmanız  gerekmektedir.

 

bunun  uluslar arası  standardı  olduğunu bile  duymuştum.

 

fren  vakum  desteği  olmadan  pedala   harcayacağınız kuvvetin   fren  kaliperlerine  ne  kadar  sıkma  kuvveti  olarak  yansıyacağı  bellidir.

 

 

özetle  çokta korkulacak bişey  yok  ..

 

çünkü  daha  2.  devre  fren sisteminiz   ve  el  freniniz  var.

 

siz  yeterki   frene  basın.

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 25 Nis 2008, 13:03

Yalnız uzun bir inişi debriyajı basılı tutarak mı indiniz? Bu durumda şanzıman da tam olarak yağlanamayabilir. Vitesi boşa alıp debriyajı bırakarak inmek, her ne kadar tehlike arz etse de daha iyi bir yöntem bence.
Geçmiş olsun bu arada.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti abdulhamit » 25 Nis 2008, 13:13

3 kuruş tasarruf etmek  için böyle tehikeli şeyler yapmak doğru değil bence.
Neticede hem kendinizin hemde çevrenizdekilerin güvenliği tehlikeyte giriyor.
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti lazianke » 25 Nis 2008, 13:23

geçmiş olsun, parayı hedeflerken maazallah tasarrufu ömrümüzden yapmayalım aman
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti fmaka » 25 Nis 2008, 13:29

büyük geçmiş olsun.Allahtan kalabalık trafikte değilmişiniz.sonuç daha kötü olabilirdi.
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti baho06 » 25 Nis 2008, 13:56

benim aracı sabahları çalıştırırken frene basıyom.hep şişik.pedal çok sert nedendir
baho06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 20 Oca 2008, 17:21

İleti AhmetH » 25 Nis 2008, 18:31

vakumun kaçtığı biyer  olsa  gerek..
 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hetepe » 25 Nis 2008, 18:47

Bu tür bir iniş yapmak , fren sertleşmesede risklidir.En güvenli ve sağlıklısı hızınıza uygun bir vites ile ve frene hafif basarak inişi tamamlamaktır.Geçmiş olsun.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti eristi » 10 Kas 2008, 02:46

bi şey soriyim 5. vitesdeyken araç hızı 80 mi? benim 5.deylen en az 90 bu motorumun iyi olduğu anlamınamı geliyor acemiyim kusra bakmayın
eristi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Kas 2008, 16:47

İleti AhmetH » 10 Kas 2008, 03:43

hayır  o  anlama gelmez.
 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti goksu » 10 Kas 2008, 11:29

[quote="sainz"]Yalnız uzun bir inişi debriyajı basılı tutarak mı indiniz? Bu durumda şanzıman da tam olarak yağlanamayabilir. Vitesi boşa alıp debriyajı bırakarak inmek, her ne kadar tehlike arz etse de daha iyi bir yöntem bence.
Geçmiş olsun bu arada.
[/QUOTE]
Sayin Sainz,

Konuyu biraz açabilirmisiniz. Debriyaj pedalına basılı tutmanın sakıncası ve şanzıman yağlanması ile ilgisi nedir. Bu sistem bütün araçlarda böyle mi işler. Ben de de debriyaj basılı tutma alışkanlışı var, mesela ışıklarda falan öyle bekliyorum.
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir