AMAN DİKKAT FREN HİDROLİĞİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

AMAN DİKKAT FREN HİDROLİĞİ

İleti ihsan » 17 Kas 2008, 12:38

arkdasım benım bildigim uzun sure ayak debraj pedalında kalırsa debraj bilyasını bosuyo. sonra bi ton masraf cıkar.sanzıman felan iniyo ivir zivir..
 
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti merasity » 17 Kas 2008, 18:40

[quote="guresm"]        Dün emektar 93 formanım ile 5. viteste yaklaşık 80 km/h hızla ilerlerken uzun bir inişe rastladım. Her yakıt tasarrufu takıntısı olan kullanıcı gibi full debriyaj ve fren ile inişi tamamlamayı düşündüm.     
[/QUOTE]

Arkadaşlar, bu konuda çoğu kişi yanlış biliyor. Uyarmak istedim. Aracı yokuş inerken boşa almak, vites 5 e takılı olarak inmekten daha çok yakar. sebep; araç boştayken stop etmemesi için yani rolantide az miktarda da olsa yakıt yakar. ama vites 5 e takılıyken, zaten krank mili döndüğü için asla yakıt harcamaz. 0 kuruş.
Ha şu var, boşda daha hızlı ve uzun mesafe gidersin. ama hem aracın ömrü hem de güvenlik açısından, kesinlikle yokuş aşağı boşa almayınız.
merasity
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Kas 2008, 01:18

İleti hakanerdogan » 18 Kas 2008, 00:12

[quote="merasity"] [quote="guresm"]        Dün emektar 93 formanım ile 5. viteste yaklaşık 80 km/h hızla ilerlerken uzun bir inişe rastladım. Her yakıt tasarrufu takıntısı olan kullanıcı gibi full debriyaj ve fren ile inişi tamamlamayı düşündüm.     

[/QUOTE]



Arkadaşlar, bu konuda çoğu kişi yanlış biliyor. Uyarmak istedim. Aracı yokuş inerken boşa almak, vites 5 e takılı olarak inmekten daha çok yakar. sebep; araç boştayken stop etmemesi için yani rolantide az miktarda da olsa yakıt yakar. ama vites 5 e takılıyken, zaten krank mili döndüğü için asla yakıt harcamaz. 0 kuruş.

Ha şu var, boşda daha hızlı ve uzun mesafe gidersin. ama hem aracın ömrü hem de güvenlik açısından, kesinlikle yokuş aşağı boşa almayınız.[/QUOTE]

93 formanda ayağınızı gazdan çektiğinizde araç viteste iken yakmama gibi bir durum söz konusu olmamalı. bu daha ziyade yeni teknolojili araçlar için geçerli(fabia gibi)


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti yexplorer » 18 Kas 2008, 11:07

[quote="merasity"] [quote="guresm"]        Dün emektar 93 formanım ile 5. viteste yaklaşık 80 km/h hızla ilerlerken uzun bir inişe rastladım. Her yakıt tasarrufu takıntısı olan kullanıcı gibi full debriyaj ve fren ile inişi tamamlamayı düşündüm.     
[/QUOTE]

Arkadaşlar, bu konuda çoğu kişi yanlış biliyor. Uyarmak istedim. Aracı yokuş inerken boşa almak, vites 5 e takılı olarak inmekten daha çok yakar. sebep; araç boştayken stop etmemesi için yani rolantide az miktarda da olsa yakıt yakar. ama vites 5 e takılıyken, zaten krank mili döndüğü için asla yakıt harcamaz. 0 kuruş.
Ha şu var, boşda daha hızlı ve uzun mesafe gidersin. ama hem aracın ömrü hem de güvenlik açısından, kesinlikle yokuş aşağı boşa almayınız.[/QUOTE]
o sistem yeni araçlarda var eski modellerde yok
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti merasity » 18 Kas 2008, 11:30

ben bunun bir sistem olduğunu zannetmiyorum açıkçası. motorun çalışma mantığı böyle. eğerki benim bilmediğim birşey varsa, bu sistemin nası bi sistem olduğunu sizlere sorayım.
merasity
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Kas 2008, 01:18

İleti kemaI » 18 Kas 2008, 12:06

Orjinalini yazan: loveskoda

Açıklayayım arkadaşlar;


 

 

Vitesi boşa alırsanız, motor istop etmemek için çalışmak zorunda ve rölandi devrinde çalışacağı için az da olsa yakmak zorunda

 

Ama viteste olursa CUT-OFF  devreye giriyor yani enjektörler yakıt vermiyor, sadece hava veriyor.

 

Nasıl oluyor da istop edmiyor diyeceksiniz; otomobil viteste olduğu için, tekerleklerin çevrimi şanzıman üzerinden motora gidiyor istop etmeyi önlüyor.

 

Yani motor tekerlekleri çevirirken, bu durumda tekerlekler vites boşta olmadığı için motoru çeviriyor.Smile

 

 

Yukarda arkadaşımızın gayet güzek açıkladığı sistem her araçta mevcut değil.
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti hetepe » 18 Kas 2008, 14:45

Uzun inişleri viteste ve frende inmek hem daha güvenli hem de tasarrufludur.Yeni nesil araçların birçoğunda bulunan cut-off sistemiş viteste yokuş aşağı inerken ve motor devri 1500 ün üzerindeyken devrededir ve benzin akışını büyük bir oranda keser.Yol bilgisayarı olan araçlarda bu değer 0.0 lt/100 km olarak görünür.Cut-off sistemi olmayan karbüratörlü araçlarda da o kadar olmasa da yine viteste inmek tasarruflu ve güvenlidir.Rölanti değeri düşük ve lpg takılı karbüratörlü araçlar boşta inerken aldıkları daha fazla rüzgar(Hava) ile karışım oranları değiştiğinden bazen stop ederek arkadaşımızın yaşadıklarıyla karşılaşabilirler.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir