araç sabah çalışmıyor.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

araç sabah çalışmıyor.

İleti kemalkoc » 21 Kas 2006, 22:05


Merhaba arkadaşlar


94 favorit lx arabam var


Araba sabah ve soğuk havalarda gazda ve benzinde çalışmıyor.


Marş basıyor  ama çalışmıyor


Öğlen çalışıyor. Hadi gazı anladık benzinde de çalışmıyor.


Benzinde bir kez basınca alması gerekmiyormu?


Konu hakkında bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.


Şimdiden teşekkür…….


 

 
kemalkoc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Kas 2006, 22:34

İleti skodacı » 21 Kas 2006, 22:47

ateşleme bujisi...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti kemalkoc » 21 Kas 2006, 22:50

Bujileri yeni değiştirdim.


 

kemalkoc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Kas 2006, 22:34

İleti cdforce » 21 Kas 2006, 22:52

[quote="kemalkoc"]

Merhaba arkadaşlar


94 favorit lx arabam var


Araba sabah ve soğuk havalarda gazda ve benzinde çalışmıyor.


Marş basıyor  ama çalışmıyor


Öğlen çalışıyor. Hadi gazı anladık benzinde de çalışmıyor.


Benzinde bir kez basınca alması gerekmiyormu?


Konu hakkında bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.


Şimdiden teşekkür…….


 

[/QUOTE]
cdforce
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 00:25

İleti cdforce » 21 Kas 2006, 22:54

bence akünü ölçtür zayıf olabilir.
cdforce
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 00:25

İleti yonetici » 21 Kas 2006, 22:56

Havanın çok soğuk olduğu sabahlar mı böyle yoksa her zaman mı?
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti kemalkoc » 21 Kas 2006, 23:09



Mesela 2-3 derecede çalışmıyor


Ama hava biraz ısınınca çalışıyor


Aküyü ölçtürdüm normal

kemalkoc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Kas 2006, 22:34

İleti vozel » 21 Kas 2006, 23:15

Eski bir favorit kullanıcısı olarak soyle bir sey basıma gelmisti belki senin sorunun icin fikir verebilir. Rutubetli günlerde sadece soguk günlerde degil distribütör kapagim terleme yapıyordu. Sanki icine kıragi yagmıs gibi o zaman calısmıyordu, sonra oglene dogru bir kac derece ısınınca hava hemen calısıyordu. Ayrıca buji kablolarıda kacak yapabilir ondanda güc kaybı oluyor. Distribütöre ve buji kablolarına baktırman yararlı olabilir.
vozel
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Kas 2006, 16:46

İleti yonetici » 21 Kas 2006, 23:18

Motor ve şanzıman yağı eski yada araca göre kalın ise soğukta biraz daha fazla katılaşır böyle sorunlar çıkartabilir. Mesela tofaş kuş serisinde bir nevi klasik bir sorundur ve temel nedenlerinden biri bu yağ meselesidir.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ünsal » 21 Kas 2006, 23:24

[quote="vozel"]Eski bir favorit kullanıcısı olarak soyle bir sey basıma gelmisti belki senin sorunun icin fikir verebilir. Rutubetli günlerde sadece soguk günlerde degil distribütör kapagim terleme yapıyordu. Sanki icine kıragi yagmıs gibi o zaman calısmıyordu, sonra oglene dogru bir kac derece ısınınca hava hemen calısıyordu. Ayrıca buji kablolarıda kacak yapabilir ondanda güc kaybı oluyor. Distribütöre ve buji kablolarına baktırman yararlı olabilir.[/QUOTE]
 

ayrıca distributör kapağında veya bujılerden birinde çatlak olabilir bi kotrol ettir  ....muhtemelen ateşlemede bi sorun var gibi...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti kemalkoc » 21 Kas 2006, 23:30

[quote="vozel"]Eski bir favorit kullanıcısı olarak soyle bir sey basıma gelmisti belki senin sorunun icin fikir verebilir. Rutubetli günlerde sadece soguk günlerde degil distribütör kapagim terleme yapıyordu. Sanki icine kıragi yagmıs gibi o zaman calısmıyordu, sonra oglene dogru bir kac derece ısınınca hava hemen calısıyordu. Ayrıca buji kablolarıda kacak yapabilir ondanda güc kaybı oluyor. Distribütöre ve buji kablolarına baktırman yararlı olabilir.[/QUOTE]
 


Ama geçen sene böyle yapmıyordu.


Buji kablolarına baktırdım iyi dediler.


Distribütör benim de aklıma geldi ama ondan


Olsa geçen senelerde de aynı sorun olmazmıydı?


Yağı da yeni değiştirdim.


Bana bir arkadaşım karbüratörü temizlet dedi


Sizce faydası olurmu?

kemalkoc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Kas 2006, 22:34

İleti skodacı » 21 Kas 2006, 23:39

benzinli motorlarda temizleme işleminden önce görülen ilk çalıştırma zorluğu, tekleme, düşük devirde sert çalışma ve benzeri şikayetler ortadan kalkar.
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti bükeyhan » 22 Kas 2006, 00:05

     ateşleme kablolarını kontrol ettirdikten sonra motorun ısısını aldıktan sonra 900-950 devir arasına (kış aylarında)getirmenız tavsiye ederim
tabi  gaz da çalıştırmazsanız çalışacaktır...bu arada aracın otomatik jikle tertıbatınında devreye girip girmedigini kontrol ettırınız..ayrıca karbürator uzerındeki diyaframdaki cok kucuk delikler olumsuz etkiler...diyaframı degistırın 3-5 mılyon birsey eger sorunlu ıse (eski ise)sorunlu olup olmadıgı kolayca anlasılmaz ..eger eskı ıse 1-2 sene oldu ıse degıstırın
bükeyhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 06 Ekm 2006, 23:35

İleti kemalkoc » 22 Kas 2006, 00:21

[quote="bükeyhan"]     ateşleme kablolarını kontrol ettirdikten sonra motorun ısısını aldıktan sonra 900-950 devir arasına (kış aylarında)getirmenız tavsiye ederim
tabi  gaz da çalıştırmazsanız çalışacaktır...bu arada aracın otomatik jikle tertıbatınında devreye girip girmedigini kontrol ettırınız..ayrıca karbürator uzerındeki diyaframdaki cok kucuk delikler olumsuz etkiler...diyaframı degistırın 3-5 mılyon birsey eger sorunlu ıse (eski ise)sorunlu olup olmadıgı kolayca anlasılmaz ..eger eskı ıse 1-2 sene oldu ıse degıstırın
[/QUOTE]
 

'motorun ısısını aldıktan sonra 900-950 devir arasına (kış aylarında)getirmenız tavsiye ederim '

 


Bunu anlayamadım bilgilendirirsen sevinirim.

kemalkoc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Kas 2006, 22:34

İleti vozel » 22 Kas 2006, 15:37

karbüratör temizligi tabiki onemli tekleme ve atesleme sorunlarına sebeb olur. ama sizin sorununuzda oglene dogru anladıgım kadarıyla sorunsuz calısıyor. karbüratör kirli ise devamlı bu sorun olusmalı. ama genede karbüratörü temizletmekte fayda. büyekhan ın bahsettigi motorun ısısı, hararet ibresi normal seviyeye geldikten sonra rolanti devrini biraz arttırmanızı söylemek istiyor. bu ayarlama motor sogukken yapılırsa dogru olmaz. gerci onun adına konusuyorum ama :) distribütör yalıtımında sorun varsa gecen sene olmayan problem bu sene olabilir.
vozel
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Kas 2006, 16:46

İleti yonetici » 22 Kas 2006, 16:32

bükeyhan Motor sıcakken rölanti ayarını 900-950 devir/dakika civarı yapın demek istemiş.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti kemalkoc » 22 Kas 2006, 19:45

Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim


Tavsiyelerinizi yerine getiricem


Sizlere sonucu bildiririm…


 

kemalkoc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Kas 2006, 22:34

İleti shark » 22 Kas 2006, 22:59

bence karbüratör kirlenmiş  ve şarj dinamosu sarj etmiyor motora yeteri kadar elektrik gitmiyor randımanlı çalısmıyor önce elektriğe baktır soğukla alakası yok akü şarj oluyor ama az bence böyle
shark
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Kas 2006, 14:48

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir