Favorit Jiklesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit Jiklesi

İleti sainz » 27 Kas 2006, 20:33

Arkadaşlar,
 

Benim 1993 model Favorit 135LX otomobilim var. Sabahları çalıştırmada problemim var. Sorunu birçok ayrı yere yazdığım için hazır bir metni var. Önce sorunu yazayım.

 

Motor soğukken, özellikle de soğuk kış günlerinde düzgün çalışmıyor. İlk marşa bastığımda araç normal olarak 10-15 saniye çalışıyor; daha sonra ise rölantisi düşerek "potlama" tabir edilen şekilde çalışıyor. Yaklaşık 1-2 dakika bu şekilde çalışıyor ve sanki bir nokta veya bir an varmış gibi bu süre sonunda jikle sistemi de devrede olarak düzgün çalışmaya devam ediyor. Bu potlayarak çalışma sürecinde rölanti aşırı derecede düşük seyrediyor ve motorun stop etmemesi için gaz verdiğimde gazı yemiyor ve normal rölanti seviyesine ancak gaz pedalına yarım olarak bastığımda geliyor.


Jikle sistemi dahil, ateşlemeyi sağlayan elektronik aksamlar, bujiler, filtreler komple gözden geçirildi, emin olmadıklarımız değiştirildi ama sorun soğuk havalarda halen devam ediyor. Sıcak havalarda, yani yaz günlerinde bu problemi kesinlikle yaşamıyorum.


Soğuk havalarda da örneğin otomobilimi sabah çalıştırıp bir yere gidip motoru stop ettiğimde, öğlen tekrar çalıştırmak istediğimde yine bu sorun olmuyor ama otomobil sabahtan (09:00-18:00 arası) akşama kadar park halinde kaldığında bu sorunu tekrar yaşıyorum.



 


Forumda http://www.skodam.com/forum_posts.asp?TID=654&PN=1 linkinde vozel nickli üye arkadaşın dediği mantıklı geldi ve sabah çalıştırmadan önce distribütör kapağını açıp kağıt mendille silip öyle çalıştırdım ve o "potlama" olmadı. Fakat daha sonraki denemelerimde yine bu sorun nüksetti.


Bu konuda tecrübesi veya bir bildiği olan arkadaş var mı aramızda?
Yapmadığımız temizlik, bakım, ...vs. kalmadı ama bu sorun hala devam ediyor. Yardımcı olabilirseniz çok sevineceğim.

Teşekkürler
Saygılar
 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti shark » 28 Kas 2006, 01:06

karlbüratör ve elektrik akımı bence bunlar
shark
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Kas 2006, 14:48

İleti sainz » 29 Kas 2006, 20:06

[quote="shark"]karlbüratör ve elektrik akımı bence bunlar
[/QUOTE]


 

Ama karbüratörün neresi veya elektrik aksamının neresi? Her yer elden geçti ama hala daha var o potlama.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ünsal » 29 Kas 2006, 21:01

boğaz kirlenmiş olmasın yani motor hava emmiyo olmasın .bide bujılerde veya dısbirütör kapağında  çatlak olabilirmi.(benzin filitresinide kontrol et tıkanmış olmasın ) ilk çalıştığında tam benzin gelmiyo olabilirmi ?
aklıma gelecek bütün yolları düşümeye çalıştım ama sen eniyisi başka usta dene ....
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti sainz » 30 Kas 2006, 13:44

[quote="minik"]boğaz kirlenmiş olmasın yani motor hava emmiyo olmasın .bide bujılerde veya dısbirütör kapağında  çatlak olabilirmi.(benzin filitresinide kontrol et tıkanmış olmasın ) ilk çalıştığında tam benzin gelmiyo olabilirmi ?
aklıma gelecek bütün yolları düşümeye çalıştım ama sen eniyisi başka usta dene ....
[/QUOTE]


 

Teşekkür ederim. Tüm söylediğin bölümlere bakıldı ama gene de bulamadım sorunu. Başka ustalara da danıştım ama onlar da bulamadı. Teşekkür ederim ilginiz için.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ünsal » 30 Kas 2006, 23:46

merak ettim doğrusu sorun halledilirse yaz bilelim bizde neymiş  ...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti zaferbasturk69 » 11 Arl 2006, 13:18

aynı sorunun tıpkısı bende de var sorunu çözersen beni de büyük dertten kurtaracaksın işe servisle gitmekten ve arkadan ittirmekten bıktım.
zaferbasturk69
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 May 2006, 00:10

İleti sainz » 12 Arl 2006, 19:51

Arkadaşlar,
Çok fazla vaktim yok. Daha sonra daha açıklayıcı anlatırım ama kabaca soğukta gaza bastığınızda jikle kelebeği kapanıyor ya, işte onun tam kapanmaması gerekiyor. az da olsa açık kalacak şekilde ince bir ayar yaptık ve düzeldi. Gerçi tamtamına ayarlayamadık ama eskisine göre çok çok iyi oldu.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Sselim » 12 Arl 2006, 21:02

motoru soğuk havalarda jıkle çekilerek çalıştırmanız öneriliyor çünkü jikle çekildiğinde karbüratöre gelen benzin miktarı artıyor hava oranı düşüyor yani zengin karışım elde ediyorsunuz,,, buji ateşleme yaptığında da zengın olan karışım kolayca yakılıp mekanik enerjı haline dönebiliyor,,,

yalnız önemli bir noktada şu,,, jikle çekiliyken otomatik sistemlerde gaza bastığınızda jikle kendiliğinden otomatik kapanır ve motor eski haline dönerek çalışır,,, motor tam ısınmadığındanda rolantide düşüş olur ve araç stop eder,,,

bu sistemi şu nedenle yapmışlar jikle açık unutulduğunda araç sürekli zengin karışımda çalışacağı için yakıtta %50ye yakın bir zarar meydana geliyor,,,jiklenin amacı da soğuk havalarda aracı çalıştırmak olduğu için çalıştırdıktan sonra gaza basmamak gerekiyor,,, gaza bastığınızda motor harekete geçiliyor sandığından jikleyi otomatik kapatıyor yakıttan zarar etmemeniz için,,,

yeni araçlarda butür işlemler yok araç jikleyi kendi kapatıp açıyor,,,
Sselim
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 01:15

İleti ünsal » 12 Arl 2006, 21:58

skodalar (favorit,felicia,fabia,octavia)  zaten otomatik jikle ?Approve
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti Sselim » 12 Arl 2006, 22:07

vallaha bilemiycemStar,,,

otomatikse jiklede bir problem olabilir,,,
zaten çözülmüş sorun sanırsam
Sselim
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 01:15

İleti cemal65 » 13 Arl 2006, 14:55

SELAMLAR, Miniğin yazdığı gibi araç otomatik jikle tertibatlı. Çalıştırmadan önce bir kez gaz pedalına basıp bırakırsanız jikle otomatik olarak devreye girip zengin karışımla motorun çalışmasını sağllıyor daha  sonra, motor soğutma suyunun belli bir dereceye gelmesine kadar otomatik jikle bırakmıyor. Bu sıcaklığa eriştikten sonra da gaz pedalına basıp bırakırsanız jikle düşüp karbüratör normal çalışmaya geçiyor. Kısaca soğuk çalıştırmaların hepsinde bu jiklenin devreye girmesi motor suyunun belli bir dereceye geldikten sonra devreden çıkması gerekiyor. Hava filitresinin altına bakarsanız otomatik jiklenin bağlı olduğu gövdeye motor soğutma suyundan girip çıkan su bağlantı hortumlarını göreceksiniz. Aracın 1993 ten beri kullanıldığını varsayarsak bu buru ve jiklenin bağlandığı gövdenin suyu tam olarak geçirmemesi ve doğal olarak ısınamaması otomatik çalışmayı engelleyebilir. 
cemal65
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Arl 2006, 14:41

İleti ünsal » 13 Arl 2006, 20:40

[quote="cemal65"]SELAMLAR, Miniğin yazdığı gibi araç otomatik jikle tertibatlı. Çalıştırmadan önce bir kez gaz pedalına basıp bırakırsanız jikle otomatik olarak devreye girip zengin karışımla motorun çalışmasını sağllıyor daha  sonra, motor soğutma suyunun belli bir dereceye gelmesine kadar otomatik jikle bırakmıyor. Bu sıcaklığa eriştikten sonra da gaz pedalına basıp bırakırsanız jikle düşüp karbüratör normal çalışmaya geçiyor. Kısaca soğuk çalıştırmaların hepsinde bu jiklenin devreye girmesi motor suyunun belli bir dereceye geldikten sonra devreden çıkması gerekiyor. Hava filitresinin altına bakarsanız otomatik jiklenin bağlı olduğu gövdeye motor soğutma suyundan girip çıkan su bağlantı hortumlarını göreceksiniz. Aracın 1993 ten beri kullanıldığını varsayarsak bu buru ve jiklenin bağlandığı gövdenin suyu tam olarak geçirmemesi ve doğal olarak ısınamaması otomatik çalışmayı engelleyebilir. [/QUOTE]
 

aynen katılıyorum olabilir ..Smile..
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti yusuf01 » 14 Arl 2006, 01:21

geçenlerde elime eski bir otomomil dergisi geçti şöyle birkaç senelik, belki işine yarayabilir diye yazıyorum. ordada bu problemden bahsediliyordu. yazıya göre bu araçların jikle tertibatının karmaşık bir yapıya sahip olduğunu ve ayarlar birkere bozulduysa ehil bir yetkili servis tarafından(dikkat her yetkili servis ehil olmayailiyor) fabrika değerlerine ayarlanması gerektiğini yazıyordu.bilmiyorum nederecede doğrudur ama bana mantıklı geldi . 
yusuf01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 20 Kas 2006, 00:40

İleti sainz » 14 Arl 2006, 19:41

[quote="yusuf01"]geçenlerde elime eski bir otomomil dergisi geçti şöyle birkaç senelik, belki işine yarayabilir diye yazıyorum. ordada bu problemden bahsediliyordu. yazıya göre bu araçların jikle tertibatının karmaşık bir yapıya sahip olduğunu ve ayarlar birkere bozulduysa ehil bir yetkili servis tarafından(dikkat her yetkili servis ehil olmayailiyor) fabrika değerlerine ayarlanması gerektiğini yazıyordu.bilmiyorum nederecede doğrudur ama bana mantıklı geldi . [/QUOTE]


 

Büyük ihtimalle Auto Show dergisinde Onno Usta' ya Sorular bölümünde okumuşsunuzdur.Big%20smile Nereden biliyorsun derseniz, Onno Usta' ya bunu da ben sormuştumLOL ve dediği doğru. Fabrika ayarlarına getirilince jikle eski haline dönüyor.Big%20smile
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 14 Arl 2006, 19:47

Arkadaşlar,


Cevap biraz gecikti kusuruma bakmayın.

 

Birçoğunuz biliyorsunuzdur sabahları özellikle de soğuk havalarda benim Favorit' in jikle düzeneği doğru düzgün çalışmadığı için bir-iki dakika epey bir zoruk çekiyordum. İşte bu sorunu çözmüş bulunmaktayım Allah ' ın izniyle. Şimdi olay şundan ibaret:

Soğukta jikle kelebeği tam olarak kapandığında, karbüratörün içine hava alacak şekilde çok az bir açıklık kalması gerekiyor. İşte benim jiklede bu açıklık kalmıyor, tam olarak kapanıyordu. Motor zengin karışımla çalışmaya başlıyor ama yeterli hava gelmeyince de motor boğulup potlama tabir edilen o işi yapıyor ve bir-iki dakika neredeyse yarım gazda arabayı çalıştırmak durumunda kalıyordum. Bu bir-iki dakikanın sonunda hafiften ısınan jikle o açıklığı kendisi yapıyor ve normale dönüyordu. Yani yüksek rölanti devri tabir edilen devirde çalışıyordu. Servislerde bulunan Favorit karbüratörünün fabrika ayarlarının yer aldığı bölümü Ankara' daki bir Skoda yetkili servisinden edinmiştim. Aldık elimize faksları ve hem okuyup hem de ayarını yaptık. Yalnız çizimlerde gösterilen enteresan bir ayarlama zımbırtısı (adı nedir tam bilmiyorum) vardı o anlatılan açıklığı sağlamak için. Bizde ondan olmadığı için biraz göz kararı yaptık. Bu nedenle de tam olmadı ayarı. Buna rağmen artık sabahları çalışması jiklenin kapanması falan eskisine nazaran çok çok daha iyi oldu. Bir ekleme daha yapayım. Radyatörden gelen, motor bloğunun alt tarafından geçip, jikle tertibatına, kalorifere ve motor bloğuna su taşıyan metal bir boru var. Eksantrik zincirini değiştirirken bu boru yerinden çıkartılırken kırıldı. Yenisini taktık. Sanırım jiklenin açılıp kapanmasının iyileşmesinin de bununla yakın ilgisi var. Çünkü borunun içi kireç, pas, ...vb. şeylerle tıkanmış ve jikle tertibatına giden kısım da daha dar olduğu için jikle zembereği yeteri kadar ısınamadığı için jikle geç kapanıyordu. Artık hararet göstergesinin başladığı yere gelir gelmez hemen kapanıyor ve normal rölanti devrine dönüyor.


Bir kere daha aman diyeyim ki Favorit karbüratörünü, özellikle de jikle tertibatını anlamayan, bilmeyen kimselere elletmeyin. Ben mecbur kaldığım için karbüratörü başka bir yerde temizletmiştim ve bildiğini zanneden usta (!), hiç alakası olmadığı halde jikleyi de sökmüştü ve o günden sonra jikle hiç doğru çalışmadı. İnşaallah sizin de başınıza böyle birşey gelmez. Gelirse de aklınızın bir köşesinde olsun.
Kazasız ve arızasız sürüşler herkese.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ünsal » 14 Arl 2006, 21:52

hayırlısı olsun sevindim çözülmesine bizede tecrube oldu kazasız belasız...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti yusuf01 » 19 Arl 2006, 01:46


Büyük ihtimalle Auto Show dergisinde Onno Usta' ya Sorular bölümünde okumuşsunuzdur.Big%20smile Nereden biliyorsun derseniz, Onno Usta' ya bunu da ben sormuştumLOL ve dediği doğru. Fabrika ayarlarına getirilince jikle eski haline dönüyor.Big%20smile

 

 

 

evet aynen öyle.hoş tesadüf doğrusu.o dergide okumuştum.sevindim sorunun çozülmesine.Smile
yusuf01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 20 Kas 2006, 00:40

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir