Favorit Jiklesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit Jiklesi

İleti Pinti » 14 Oca 2007, 12:46

Bende aracın karbüratörünü bilmeyen uyuz bir çırağa söktürdüm ve ciklenin o siyah yuvarlak plastiğini kırdı o günden beri cikle çalışmıyor ancak soğuk havalarda çalışıyor cikleye ihtiyacım olmadı hiç...SmileSmile
 
Pinti
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Oca 2007, 11:50

İleti onurhan2006 » 11 Tem 2008, 17:41

YA ARKADAŞLAR ACABA İZMİRDE BİLDİĞİNİZ BU KARBURUTORU ADAM GİBİ TEMIZLETTIRIP AYARLATTIRACAK BIR USTA VARMI? skoda favo 93 lx
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti Crzyboy » 11 Tem 2008, 17:48

Gönderim Zamanı: 14/Ocak/2007 Saat 10:46 Stern%20Smile
[url=http://img134.imageshack.us/i/22462428.jpg/][IMG]http://img134.imageshack.us/img134/9449/22462428.th.jpg[/IMG][/url]
[font=Times New Roman][size=3][b][font=Verdana]'93 ?koda Favorit 135L ~ Beyaz..[/font][/b][/size][/font]
Crzyboy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 24 Kas 2007, 15:19
Nereden: Antalya
Arabanız: '93 Favorit 135L

İleti AhmetH » 08 Oca 2013, 05:18

Jikle meselesi kökünden hallolmuştur :D

masamın üstünde 4 gündür karbüratör dağılı vaziyette duruyor benzinde aracım çalışsın istiyordum elden geçirdim...
o esnada jikle sisteminide hatim ettim.


Jikle sistemine sözlü kısa bir özet geçelim ;

Motorlar soğukken rahat çalışması için karışımı zenginleştiren tertibat :roll:
bunu nasıl yapıyor ? yakıtı mı arttırıyor :!:
hayır havayı azaltıyor :D

Buraya kadar tamamız...

mevzuyu anlatırken zihinlerde soru kalmaması için peki neden karşım zengin olmak istiyor nedir derdi ?

yazın bardağa soğuk su doldurduğumuzda dışı terliyor hepimiz biliriz.
aynı olay motorda yaşanıyor.
Hava yakıt karışımını bir buhar gibi düşünün motora emilirken manifoldun çeperlerine benzin yoğunlaşıyor ve karışımdan ayrılıyor. Tüm yakıt değil tabi.. bir kısmı ama o ayrılan kısımda karışımı fakir bırakıyor ve motor tabiri caiz ise boş hava emmiş gibi oluyor.

enjeksiyonlu arabalarda havayı kısmayıp yakıtı arttırıyor beyin ama gariban karbüratör ise işin kolayına kaçıyor havayı kısıyor :D

İşte karbüratörlü favoritin felicia nın jikle sorunu burdan başlıyor. Bu hava kısma olayında payı olan tertibatlardan düzgün çalışan yoksa yada bu kısma işinin ayarı kaçtıysa vay haline..

şimdi bu işte parmağı olan oyuncuları tanıyalım ;

1) TTV valfi ;




Bu küçük zımbırtı karbüratöre elektrik bağlanan sayılı yerden biri...
Kendisi zamanı gelince vakuma yol veriyor.

2) Jikle diyafamı ;



Jikle sorunlarının ele başı bu meret..
Jikle kapağının içindeki zembereğin kapattığı jikle kelebeğini motor çalıştığı anda vakumdan anlayıp ayarlanan açıklıkta (2mm) açan zımbırtı.

Yenisi bile sorunlu olabiliyor. 2 eşit uzunlukta vakum hortumunu üzerine takıp birinden emerken diğerini baş parmağınızla kapattığınızda haraket etmesi lazım.
Yeni alsanız bile çalışmıyor olabilr.
hortumun birinden emdiğiniz havanın diğerinden girmesi lazım.
baş parmağınızlada hortumu kapadığınızda haraket etmesi lazım. arkasındaki kapak gibi olan şey dönüyor. Bu iki hortumdan üstte anlattığım şekilde çalışma sağlanan pozisyonunu bulmalısınız.

şimdi TTV nin ne işe yaradığını anladığınıza eminim Baş parmağınızın işini yapıyor...

3) Jikle kapağı



nispeten zararsız bir parça ama karın ağrısı bunun ayarının bozulmasındanda başlayabilir.
motor suyunun bağlandığı yer burası jikleyi düşüren motorun ısındığını anlayan yer bu.
zemberekli yay ısındığında jikle kelebeğini tam açık konuma getiriyor.

ayrıca buna elektrikte geliyor çakmak gibi ısınarak zembereği uzatıyor ve jikleyi düşürtüyor..


Evet oyuncular bunlar

Şimdi motor taş gibi soğukken bu zembereğin jikle kelebeğini tamamen kapatması lazım.
Bu birinci kontrol edilecek yer.
marş basarken motor vakum yapacak ve vakumdan dolayı jikle diyaframı çekilerek kelebeği daha önceden 2mm yada 3mm e ayarlanmış şekilde açacak.

bu gerçekleşmiyorsa TTV yada diyafram gidiktir. muhtemelen diyafram gidiktir. TTV kolay bozulmuyor.
veya şansınız varsa vakum hortumları çatlaktır vakum kaçıyordur..

motor ısındıkça zemberek yayı tam açacak yayı açmaya zorlarken karbüratörüde jikleden düşürecek ve yüksek seyreden rölanti devri de düşecek.
Bu devir ayarıda ayrı bir mevzu ama aracın ilk çalışmasına aman aman bir etkisi yoktur ve kolay kolayda ayarı bozulmaz..

2 mm açıklık için kelebeği nasıl ayarlarız diye sorarsanız 2 mm lik bir matkap ucunu kelebekle duvarın arasına koyun ve ayarlayın bu kadar basit

tam kapalı kelebek durumunda jikle diyaframının bir hortumunu baş parmağınızla kapatıp diğerini ağzınızla emip vakum yaptığınızda jikle kelebeğini 2mm açması gerek.

bunu deme yanılma ile ayarlayacaksınız. Ayar vidası ucunda allen anahtarla ayarlanıyor.
motor üzerinde ayarlarken kelebek kapalıyken ayarlamanız zor kasmayın kapalı kelebeği açmaz kelebeğin ne kadar açılacağını sınırlıyor o kadar. bir nevi takoz.

bu 2mm mevzusunu ayarladıktan sonra jikle kapağını takacaksınız.
motorun taş gibi soğuk olması gerek..

kapağı takıp kelebeği kapalı tuttuğu konumda kalın. daha çevirirseniz yayı gerersiniz jiklede fazla kalır.

kelebeği kapattırmayacak şekilde takarsanız jikle işe yaramaz.


herşey yolunda giderse motoru çalıştırdığınız anda jikle diyaframı jikle kelebeğini 2mm açılacak şekilde çekecek şeker gibi motor çalışacak ısınınca jikle kapağındaki yay jikle kelebeğini 90 derece olacak şekilde açacak ve TTV valfide diyafram vakum tutmasın diye yol verecek...

bir not daha multimetre ile TTV valfinin bacakları arasında 4.5 ohm ile 7 ohm arası bir değer okuyorsanız o şey çalışıyor demektir.


Yani özetle jiklenin çalışmasını bizim araçlar için tekrar anlatıp toplarsak ;

motor taş gibi soğukken jikle kapağındaki zemberek sayesinde jikle kelebeği tam kapanıyor.. marş yaparken ve hemen motor çalıştıktan sonra vakumdan dolayı jikle diyaframı kelebeği 2mm açıyor. ve motor yüksek devirde çalışmaya başlıyor..

soğutma suyu ısındıkça jikle kapağı içindeki zemberek kelebeği tam açıyor.. ve motor jikleden düşüyor normal rölantide çalışıyor.

motor tam ısınmadan stop edilirse zemberek gerili olduğundan tekrar kelebeği kapatıyor siz marş yapınca jikle diyaframı tekrar sahneye çıkıp 2mm açıyor kelebeği..

işte bu vakumla 2mm açma mevzusunda yada jikle kapağındaki zembereğin kelebeği tam kapatıp tam açma mevzusunda bir sıkıntı sorun varsa bu konunun başında sözü geçen tüm sorunlar başınıza geliyor

evet söyleyeceklerim bu kadar.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 08 Oca 2013, 05:45

son bir not bu bilgide zor kazanılmış tecrübeden geliyor :D

ola ki jikle diyaframının bozuk olduğuna kani olup değiştirmeye niyetlendiniz (2013 fiyatı 30TL) bunun karbüratör üzerine takılı kalmasını bir pim sağlıyor. ecnebi buna "drift pin" diyor teneke rulo bir pim var ve vura vura çıkıyor ama deliğe tam fit bir şey kullanarak ittirilmesi lazım.

Elbet tamircilerde bunun için alet var ama kendi uğraşanlar ne yapsın ?

işte bu noktada size bir ip ucu:
jikle diyaframının ucundaki ayar vidasını sökün ve onu kullanarak pimi ittirin bire bir fit geliyor ve o pimi delikten aşşa ittiriyor son kısıma boyu yetmiyor ama çıktığı kadarını penseyle yakalasınız tamamdır. Malzeme de yumşak yamulabilir dikkat :lol:
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti MadloveR » 08 Oca 2013, 13:04

Abi eline, emeğine, ağzına sağlık güzel anlatmışsın.
Ben de geçenlerde karbüratörü söktüm temizledim. Karbüratörün ağzındaki jikle kelebeğini de sökmüştüm tekrar takmadım. Önceden çalışmayan jikle şimdi çalışmaya başladı :) Ben benzinde çalıştırmam arabayı sabahları genelde hep gazda durur. Bugüne kadar bir sorun çıkmadı da çok şükür hep tek marşta çalıştı. Yalnız kelebeği sökmeden önce gazda jikle çalışmıyrdu, şimdi canavar gibi çalışıyor. Marşa bastımmı direk 1100 devirde kalıyor, Isınınca 850-900 devire düşüyor. Yalnız dün benzinde bırakmıştım, bugün sabah marşa bastığımda araba çalıştı ancak gaz yemedi, stop etti. 2. marşta aynı,3. marşta aynı 4. marşta ancak tam randımanlı çalıştı. Bende jikle kelebeğine bağladım bu sorunu gerçi benim için çok büyük bir sorun değil. Benzine ayda bir kere alırım arabayı 10-15 km benzinde kullandıktan sonra gaza geçiririm tekrar.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti kaisers » 08 Oca 2013, 22:31

ARKADAŞLAR benim sorunum bunun benzeri soğuken jilke çalışıyor 1-2 dk çalışıyor hareket edip yola çıkdığım zaman 2 km sonra devir saati düşüyor ve hep stop ediyor araç ısındıkdan sonra hiç bir sorun kalmıyor yani acilll bi işim olsa 15 ısıtmam lazım bunun çözümü nedir acaba????
kaisers
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 56
Kayıt: 09 Mar 2012, 22:08
Ad Soyad: tayfun yilmaz
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: skoda favorit

İleti AhmetH » 08 Oca 2013, 22:43

sizin sorununuz ise rölantiyi yüksek tutan düzeneğin ayarının gevşemiş olması :)

hatırlarsınız üstte pek bozulmaz demiştim ama belli ki kaçmış.

ayar vidası çok az sıkılırsa yayın direncine karşı koyacak jikleden düşmeyecektir.


şematik kesiti şöyle olan bir düzenek var



A vidası biraz sıkılmak istiyor çünkü motor ısındıkça bu basamak gibi olan düzenek saat yönünün tersine dönmek istiyor A vidası ise takoz gibi bırakmak istemiyor. sizinki biraz geride belli ki hiç dirence karşı koyamadan basamak atlıyor.


ayrıca jikle kapağıda hafif gerili takılmış olabilir motor ısınmadan jikleden atmak istiyorda olabilir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Ömer Fatin » 08 Oca 2013, 22:46

Ahmet kardeşim eline emeğine sağlık. Faydalı, güzel ve açıklayıcı olmuş.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti sainz » 09 Oca 2013, 09:25

Ellerine sağlık Ahmetim.

Bir ara Favorit' in karbüratörünü de dağıtalım beraber yahu! :)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 09 Oca 2013, 13:54

Dağıtalım abi :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 01 Tem 2013, 13:23

Son günlerde bir sorun ortaya çıktı.

Jiklem eskiden 1000 devir civarı çalışır ve kısa sürede 800 devir rolantiye düşerdi.Öyle ayarlamıştım.
Üst kapak conta değişim sonrası bunun değiştiğini farketmiştim.

Şimdi aracı çalıştırınca rolanti 0 , ayağımı gazda tutuyorum mecburen.Park yerinden geri vites çıkarken araç silkeleniyor ve stop edebiliyor.

Yalnız araç ısınıp rolanti 800-900 arasındayken bile bu geri vites veya 1. vites ile az gaz vermeyle stop edecek gibi oluyor.Yolda bir sorun yok.Ama bu sıralar bazen devrin ışıklarda 500e indiğini görüyorum.

Bu nedenle geçen gün jikle zemberek yayı kısmını söktüm.Suyun geçtiği yer küf pas ,az su geçiyormuş.Temizledim.
O sırada kablosunu plastik aparatı ile yerinden çıkardım.Sanırım o essana kabloya bağlı yay uçtan çıkmış.
Bir sonraki açmamda farkettim.Temizlik sonrası değişen birşey olmadı.

Bugün tekarar söktüm.Kabloya bağlı yay uçtan çıkmış.Yeniden taktım.Su geçen yeri daha güzel temizledim.
TTV 'nin direncini ölçtüm 3,5 ohm çıktı.Burada 4,5 - 7 ohm olmalı denmiş.Ayrıca iki hortum ucu var.Sağdaki plastik aparatla kapalı.Diğeri hortum ile jikle diyaframına bağlı.ağzımla emme yapınca birşey olmadı.


Jikle diyaframı : Bahsettiğiniz gibi emme manifoltuna giden ucunu çıkarıp ağzımla emerkem ,diğer hortum ucunu elimle kapattım.Hava sesi geliyor.Hortumlar sağlam kaçak yok.Bağlı olduğu aparatı oynatmıyor.
Diğer hortumdan emerek tersi işlem yaptım yine aynı.Jikle diyaframımı gidik ?
KEndim zorlanmadan değiştirebilirmiyim.Şöyle baktım çeken mili nereye bağlı anlayamadım.

Resimlerde verdim.Motor soğukken jikle kelebeği 1 cm kadar açık.Çalıştırmadan gaza basınca tam açık.
Elle aşağıdaki jikle ayar vidasını çekerken yayılı kademe aparatlarını oynatınca 2 mm civarı.Ama elle oynatınca.

Şimdi ne yapmalıyım.İlk çalışmada bu yaz gününde rolantinin 0 olması jikleden mi ?
Motor ısındığında benzinde rolantim 1000
gazda 900 civarı.

bu rolanti düşmesi nedeni ile lpg regülatöründen rolanti vidasınıda çok açamam gerekiyor.Özellikle geri vites veya birinci vites az gaz verme esnasında.

Fikirlerinizi bekliyorum.Az sonra parçaları yerine takacağım.Vereceğiniz önerilere göre gerekirse bir daha söküp işlem yapmam gerekecek.
Eklentiler
sahibinden_konum.jpg
sahibinden_ttv.jpg
TTV Valfi
sahibinden_zemberek konum.jpg
zemberek diğer kısım
sahibinden_kopuk.jpg
Zemberek ve kopuk yayı
sahibinden_gaza basınca.jpg
Gaza dokununca jikle kelebeğinin konumu
sahibinden_soğuk.jpg
Motor soğukken jikle kelebeği konumu
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 01 Tem 2013, 14:55

Son fotoda motor soğukken jikle devreye girmişken ki konumu, değil mi? Eğer öyleyse pozisyonu normal. Bir de bu karbüratörün üzerinde yer alan ufak hortumlar var. Onlar da jikle ile alakalı. Oraları da kontrol etmeli.

Bundan başka geri giderken ve 1. vites kalkışlarındaki stop etme eğilimi ya fazla gelen yakıt nedeniyle boğulmadan ya da avans ayarının tam olmamasından kaynaklıdır diye düşünüyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 01 Tem 2013, 14:58

TTV valfinin kablosunun takma yönü varmı ?
Sökmeden önce not almışım kahverengi kablo altta , siyah üstte diye.Az önce taktım.Kağıt yanımda değildi.
Siyahı alta , kahverengiyi üste takmışım.Sorun teşkil edermi ?

Taktıktan sonra soğuk motor benzinde çalıştırdım 1000 devir gibi çalıştı.Jikle ayar vidasını çevirince biraz tepki verdi.
O civarlarda bıraktım.
Gaz ayarınıda elle yaptım 900 devir civarı , şimdiilik geri viteste sorun yapmadı.Yalnız lpg regülatör rolanti vidasını 4 tam tur açmam gerekiyor.Aşağısı olursa geri viteste stop edecek gibi oluyor.Fazla yaktırırmı bilmem.
LPG borusu üzerindeki vana 2 tur açık konumda.Tur tır sıkarsam tamamen kapanıyor.
Tam kapalıdan , açık konuma almak için 7,5 tur çevirmek gerekiyor.Çekiş filan iyiydi.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 01 Tem 2013, 15:01

ozantavsan yazdı:TTV valfinin kablosunun takma yönü varmı ?
Sökmeden önce not almışım kahverengi kablo altta , siyah üstte diye.Az önce taktım.Kağıt yanımda değildi.
Siyahı alta , kahverengiyi üste takmışım.Sorun teşkil edermi ?

Çok çok iyi bilemiyorum ancak renkleri farklıysa eder diye düşünüyorum.
ozantavsan yazdı:Taktıktan sonra soğuk motor benzinde çalıştırdım 1000 devir gibi çalıştı.Jikle ayar vidasını çevirince biraz tepki verdi.
O civarlarda bıraktım.
Gaz ayarınıda elle yaptım 900 devir civarı , şimdiilik geri viteste sorun yapmadı.Yalnız lpg regülatör rolanti vidasını 4 tam tur açmam gerekiyor.Aşağısı olursa geri viteste stop edecek gibi oluyor.Fazla yaktırırmı bilmem.
LPG borusu üzerindeki vana 2 tur açık konumda.Tur tır sıkarsam tamamen kapanıyor.
Tam kapalıdan , açık konuma almak için 7,5 tur çevirmek gerekiyor.Çekiş filan iyiydi.

LPG meselesinden hiç anlamam ancak benzinde rölanti devri 800+/-50d/d olmalı der kitapçığı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 01 Tem 2013, 15:01

sainz yazdı:Son fotoda motor soğukken jikle devreye girmişken ki konumu, değil mi? Eğer öyleyse pozisyonu normal. Bir de bu karbüratörün üzerinde yer alan ufak hortumlar var. Onlar da jikle ile alakalı. Oraları da kontrol etmeli.

Bundan başka geri giderken ve 1. vites kalkışlarındaki stop etme eğilimi ya fazla gelen yakıt nedeniyle boğulmadan ya da avans ayarının tam olmamasından kaynaklıdır diye düşünüyorum.


Aracım akşamdan buyana park halindeydi.Karbüratör üst kapak ve lpg mikserini söktüm.Foto çektim.Aracı hiç çalıştırmadan.

Son foto motor soğukken araç park halindeyken hali.
Diğer fotoddaki konumu aracı çalıştırmadan gaz teline dokunduğumdaki hali.Tam açık konuma geliyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 01 Tem 2013, 15:03

Şöyle bastiçe anlatabilirim.
Son foto jiklenin devrede olduğu ve az hava/çok yakıt (zengin karışım) ile çalıştığı pozisyonu olmalı.
Bir önceki foto da jiklenin devreden çıkmış haldeki pozisyonu olmalı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 01 Tem 2013, 15:04

fotoların çekim saat dakikasına bakınca yanılıyorda olabilirim.Senin dediğin gibi olabilir.

TTV valf kahverengi kablo şaseye bağlı , diğer siyah kablo zemberekteki yayla diğer kablolarla birleşyor.Onrada şase iel bağlantılı.Çünkü zemberek altındaki yay metale monteli , o da vidalarını sınınca şase.
TTV valfi direnç olarak ölçüyorsa içerinde direnç olabilir.O zaman yön farkı olmaz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 29 misafir