motor yaptırdım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

motor yaptırdım

İleti sainz » 20 May 2008, 19:59

[quote="weyis"]...uğur abi nerden anladın 136L pistonu olduğunu.birde ne fark varki diğerleriyle arasında.[/QUOTE]

 

[quote="AhmetH"]136L  pistonu sıkıştırmanın düşük kalması için  üstünde çukur alana sahip.
 

135  pistonu  ise  düz.
[/QUOTE]

 

Veysel Ahmet' in dediği gibi ama tam tersi.Big%20smile 135L' lerin üstü çukurlu, 136L' lerinki düz.Wink
 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti weyis » 20 May 2008, 20:00

[quote="sainz"][quote="weyis"]...uğur abi nerden anladın 136L pistonu olduğunu.birde ne fark varki diğerleriyle arasında.[/QUOTE]

 

[quote="AhmetH"]136L  pistonu sıkıştırmanın düşük kalması için  üstünde çukur alana sahip.
 

135  pistonu  ise  düz.
[/QUOTE]

 

Veysel Ahmet' in dediği gibi ama tam tersi.Big%20smile 135L' lerin üstü çukurlu, 136L' lerinki düz.Wink
[/QUOTE] abi benim taktırdıklarımda çukurlu
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti AhmetH » 20 May 2008, 20:01

150 - 200 km  sonra değiştirin onu filitresi ile beraber.


yeniden aynı yağı  koyun.

 

ilk 1000 km  içinde  2  defa  yağ  değiştirin  filitresi ile beraber.

 

 








Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti FLEYLAK » 20 May 2008, 20:02

HAYIRLI OLSUN
yenilenmiş fıstık gibi olmuş
FLEYLAK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Kas 2007, 13:13

İleti mxengine » 20 May 2008, 20:14

Motorun rodaj döneminde fazla yüklenme bence
mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti sainz » 20 May 2008, 20:17

[quote="weyis"]...abi benim taktırdıklarımda çukurlu[/QUOTE]

 

135L' ninki delik gibi bir çukur ama.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 20 May 2008, 20:21

[quote="mxengine"]Motorun rodaj döneminde fazla yüklenme bence[/QUOTE]
 

motorlara rodaj döneminde yüklenilir.

 

ama  gelde anlat... Sleepy
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti mxengine » 20 May 2008, 20:24

Valla fabrika ne derse ben ona inanırım.Belki perfonmas için haklısın rodajda yüklenirsen motor daha iyi ilerde perfornmas verir ama yakıt sarfiyatı olarak ileri dönük pek olumlu olmaz benim görüşüm.Ben şimdiye kadar bütün araçlarımda ilk 1000km de gaza sonuna kadar basmadım nerdeyse
mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti AhmetH » 20 May 2008, 20:28

fabrika işine  nasıl gelirse öyle der. buna  inanın..
 

rodajı  bilinçli   ve  ustaca  yapılan araç  herzaman daha az  yakar  daha  rahat  devir  çevirir  daha uzun  ömürlü  olur daha  az  yağ  yakar ve daha performanslı olur.

 

ama  bunu   yüklenerekte  yapamazsınız  1000km   sakin  giderekte..

 

okadar  parametreye  sahip  o kadar  detaylı bir konudurki..

 

fabrika  rodaj  yok  der  geçer..  çünkü   fabrika aracı  satmadan rodajı  başlatmıştır  ..

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti weyis » 20 May 2008, 20:32

hocam şimdi ben ne yapacağım.usta diliyle değilde benim anlayacağım dilde bir tarif verirseniz cennete götürmüş kadar sevap kazanırsınızThumbs%20Up
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti sainz » 20 May 2008, 20:36

Veysel özel mesajlarını bir kontrol ediver.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti weyis » 20 May 2008, 20:38

[quote="sainz"]Veysel özel mesajlarını bir kontrol ediver.Wink[/QUOTE] uğur abi okudum ama valla kafam karıştı.ben sizin kadar anlamıyorum.konu uzun olunca okuduğumuda anlamıyorumBig%20smile
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti sainz » 20 May 2008, 20:41

[quote="weyis"][quote="sainz"]Veysel özel mesajlarını bir kontrol ediver.Wink[/QUOTE] uğur abi okudum ama valla kafam karıştı.ben sizin kadar anlamıyorum.konu uzun olunca okuduğumuda anlamıyorumBig%20smile[/QUOTE]

 

Alem adamsın Veysel ha!LOL Ahmet yetişir şimdi. Anlatır o özet halinde.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakanerdogan » 20 May 2008, 20:42

hadi Veysel abicim hayırlı uğurlu olsun yeni motorun. güle güle eskit. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AhmetH » 20 May 2008, 20:46

rodajın  amacı  yeni  segmanları  yeni  silindir  duvarına  alıştırmak..  birkere  bunu  kesin  bilin  yatak  matak  rodajı  olmaz.



 

rodaj  sentetik  yağ  ile  yapılmaz.   madeni  yağ  kullanmak  lazım. 20 - 50  iş  görür.

 

parçalar  yeni  olduğundan  bunların  montajı  sırasında  kullanılan gresler, parçaların   temizlemesi  için  kullanılan  malzemeler  vs ..  hep  motorun  içinde kalır.

 

parçalarda  yeni  olduğundan   çapak  atımı  hemen motorun çalışmasıyla başlar..

 

öyleyse   bu  çapakların  ve  pisliklerin  motordan  hemen  uzaklaştırmak  lazım..

 

şu  anda  motorda bulunan  yağı  en kısa  zamanda  boşaltmanız  ve  filitrenizi  yenilemeniz lazım.

 

segman  otrurtmak  için  ise   yüklenmekten  başka  seçenek  yok.. 

 

Bunu  şöyle  yapacaksınız ...

 

bir kere  motor  kesinlikle  ısınmış  olacak..  soğuk  motora  asla  rodaj  yapılmaz..

 

motor  ısınınca   yolda  müsait  bulduğunuz  her  yerde  tam  gaz  yapın  korkmayın..

 

özellikle  3.  viteste   tam  gaz  yaparak   hızlanın  sonra   ayağınızı  gazdan  çekerek  yavaşlayın.. vitesi  boşa  falan  almayın...

 

 

ilk  1000   km  de    mümkün  mertebe   tam  gazla   hızlanırsanız (motoru yüke sokarsanız)  ve   vitesi  boşa  almadan   olduğu  viteste  motor freniyle  yavaşlarsanız  en  doğru  rodajı  yaparsınız.

 

unutmayın ;

 

ilk yağı ve filitreyi  hemen  değiştirin

 

tam gaz  hızlanma  - viteste  yavaşlama

 

500 km  sonra  bir  yağ ve filitre  değişimi  daha..

 

bu arada  çıkan  yağı  iyi  inceleyin..  çapak  varmı   nasıl çapak var   nerden  gelmiştir  vs..

 

 

tabi   bütün  bu  rodaj  döneminde   supap  ayarı   ve  silindir  kapak  saplamalarını  yoklamak  lazım  arada..

 

parçalar  yeni  olduğundan   ayarlanan  torktan  ve  ayardan  kaçabilirler..

 

 

biliyorum   uzun  yazdım  ama  inanın   daha  zor.  zaten  bu  yüzden   rodaj  yok  diyorlar  yenilere..

 

ama  sizinkine  biraz  özen  lazım.. 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti weyis » 20 May 2008, 20:52

Thumbs%20Upeyvallah sağol kardeşim.aynen uygulamaya çalışacağım.
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti mxengine » 20 May 2008, 20:56

[quote="AhmetH"]rodajın  amacı  yeni  segmanları  yeni  silindir  duvarına  alıştırmak..  birkere  bunu  kesin  bilin  yatak  matak  rodajı  olmaz.



 

rodaj  sentetik  yağ  ile  yapılmaz.   madeni  yağ  kullanmak  lazım. 20 - 50  iş  görür.

 

parçalar  yeni  olduğundan  bunların  montajı  sırasında  kullanılan gresler, parçaların   temizlemesi  için  kullanılan  malzemeler  vs ..  hep  motorun  içinde kalır.

 

parçalarda  yeni  olduğundan   çapak  atımı  hemen motorun çalışmasıyla başlar..

 

öyleyse   bu  çapakların  ve  pisliklerin  motordan  hemen  uzaklaştırmak  lazım..

 

şu  anda  motorda bulunan  yağı  en kısa  zamanda  boşaltmanız  ve  filitrenizi  yenilemeniz lazım.

 

segman  otrurtmak  için  ise   yüklenmekten  başka  seçenek  yok.. 

 

Bunu  şöyle  yapacaksınız ...

 

bir kere  motor  kesinlikle  ısınmış  olacak..  soğuk  motora  asla  rodaj  yapılmaz..

 

motor  ısınınca   yolda  müsait  bulduğunuz  her  yerde  tam  gaz  yapın  korkmayın..

 

özellikle  3.  viteste   tam  gaz  yaparak   hızlanın  sonra   ayağınızı  gazdan  çekerek  yavaşlayın.. vitesi  boşa  falan  almayın...

 

 

ilk  1000   km  de    mümkün  mertebe   tam  gazla   hızlanırsanız (motoru yüke sokarsanız)  ve   vitesi  boşa  almadan   olduğu  viteste  motor freniyle  yavaşlarsanız  en  doğru  rodajı  yaparsınız.

 

unutmayın ;

 

ilk yağı ve filitreyi  hemen  değiştirin

 

tam gaz  hızlanma  - viteste  yavaşlama

 

500 km  sonra  bir  yağ ve filitre  değişimi  daha..

 

bu arada  çıkan  yağı  iyi  inceleyin..  çapak  varmı   nasıl çapak var   nerden  gelmiştir  vs..

 

 

tabi   bütün  bu  rodaj  döneminde   supap  ayarı   ve  silindir  kapak  saplamalarını  yoklamak  lazım  arada..

 

parçalar  yeni  olduğundan   ayarlanan  torktan  ve  ayardan  kaçabilirler..

 

 

biliyorum   uzun  yazdım  ama  inanın   daha  zor.  zaten  bu  yüzden   rodaj  yok  diyorlar  yenilere..

 

ama  sizinkine  biraz  özen  lazım.. 
[/QUOTE]
 

bu açıklama baya düşüncelerimi etkiledi.
mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti AhmetH » 20 May 2008, 20:57

bakın  çok  önemli  ;
 

 

basın  sürat   yapın  demiyorum !

 

 

Motorun  sıcak  olduğuna   ve  hararete   aşırı  özen  göstereceksiniz..  hararet  asla yükselmemeli  normal  kalmalı.

 

yağa  dikkat  edeceksiniz  ilk  1000 km  2  defa  filitresi  ile beraber  değişecek ve  çıkan  yağ  incelenecek  temiz  çapaksız  çıkana  kadar  rodaj  devam  edecek..

 

 

motora  devrinde  tam  gaz  yapmak  motoru  yüke  sokar.

 

hız  yapmaya  gerek  yok..  3.  viteste   tam  gaz   hızlanmaya  başlayın   sonra  viteste  yavaşlayın..

 

yüksek  devir  çevirmeye  hiç  gerek  yok..

 

motor  yüke  binsin  yeter..

 

 

birde   müsait  eğimlerde    vitesi  boşa  almayın  ..  motor  freniyle  inin..

 

bu esnada  olası  pislik  çapak  vs   egzozdan  atılır  çok  faydalıdır..

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir