Debriyaj Balatası

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Debriyaj Balatası

İleti ktefoto » 11 Tem 2008, 14:12

Skoda Favorit 136L arabamın debriyaj balatası artık değişme zamanı geldi. Orjinali ve dayanıklı olanu hangi balata setidir? Kaç para dır?
Kendim değiştirmek için işlem sırası nedir?
Hangi püf noktalara dikkat edip, hangi ayarlara dikkat etmem gerekir?
Paylaşım için şimdiden teşekkürler.

Ayrıca, debriyaj balatasının değiştirilmesi ile ilgili VİDEO yada RESİMLERin linkini verirseniz sevinirim.
 
ktefoto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2008, 12:23

İleti Crzyboy » 11 Tem 2008, 14:16

Bende deiştiricem ben kısa zamanda ustama sormustum daha önce 100 ytl civarı demişti yanlış hatırlamıyosam bugun yarın değiştirttiricem bende...
[url=http://img134.imageshack.us/i/22462428.jpg/][IMG]http://img134.imageshack.us/img134/9449/22462428.th.jpg[/IMG][/url]
[font=Times New Roman][size=3][b][font=Verdana]'93 ?koda Favorit 135L ~ Beyaz..[/font][/b][/size][/font]
Crzyboy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 24 Kas 2007, 15:19
Nereden: Antalya
Arabanız: '93 Favorit 135L

İleti BlueVRS » 11 Tem 2008, 14:18

Bu işin servis dışında yapılmasının pek mümkün olduğunu düşünmüyorum,Sachs en iyisi..

BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti Crzyboy » 11 Tem 2008, 14:20

[quote="98Pickup"]

Bu işin servis dışında yapılmasının pek mümkün olduğunu düşünmüyorum,Sachs en iyisi..

[/QUOTE] Tşkrler...
[url=http://img134.imageshack.us/i/22462428.jpg/][IMG]http://img134.imageshack.us/img134/9449/22462428.th.jpg[/IMG][/url]
[font=Times New Roman][size=3][b][font=Verdana]'93 ?koda Favorit 135L ~ Beyaz..[/font][/b][/size][/font]
Crzyboy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 24 Kas 2007, 15:19
Nereden: Antalya
Arabanız: '93 Favorit 135L

İleti AhmetH » 11 Tem 2008, 15:17

bir  şekilde  motoru  dengelemeniz  gerekiyor..
 

3  kulağından  2  si   şanzıman  tarafında..

 

devirdaimin   orda 1  kulak  var   şanzımanın  kendisi  ve  şanzımanın  altından  bir  bağlantı  daha  var.

 

şanzımanı  almak  için motoru  ayrı  bir  kriko veya  kütük  vb ile destekleyeceksiniz.

 

 

debriyajın  telini  bir  şekilde  ayırdıktan  sonra  şanzımanın  vites  kolu  ile  bağlantısı  alınacak.

Akslarda  önemli ..   2  aksı  alacaksınız  dışarıya.. rotlar  sökülecek ..

 

Bunların  hepsi için  detay  püf noktaları  var.. sökerim dediğinize  göre   eliniz  anahtar  tutuyor..  anlatmaya  gerek  yok.

 

sonra  uygun  soket lokmalar ile  şanzıman motordan  ayrılacak.   tahminim  bu  işlem  aracın yaşından  ve  somunların  durumuna  göre  sizi  baya  yorabilir...

 

şanzımanın  fiziksel temizliği  önemli.  balata  tozu  yüzünden  genelde  içi  simyah  oluyor  debriyajın  bulunduğu  kısımda..

 

prizdirekt mili  balata frezelerinden  kurtulduktan  sonra  şanzıman  rahatça  ayrılır ..

 

 

bu  aşamada  şöyle  bir  görüntü  sizi  bekliyor  olacak ...  araç  Opeldir  ancak  görüntü  aynıdır..

 


 

 

 bu  aşamadan sonra  yine  uygun  anahtarlar  ile   baskı  volandan  sökülecek   ve   içinde duran  balata  ile  beraber   çıkacak..

 

o  görüntüde  bu ; bu  felicia  baskısı  ile  balatasıdır  üzerinden  orijinal  olarak  sachs  çıkar.

 


 

 

 

bu  aşamadan  sonra  volanın  durumunu  incelemek  ve   icab ediyorsa  tornalatmak  gerebilir  ancak   genelde  gerekmez..

 

yine  volanı  balata tozlarından  arındırıcaksınız  ve  yeni  baskı ve  balatayı  takacaksınız...

 

 

burda  önemi  olan  kısım baskı  ve  balatayı  merkezlemek..   eger  montaj  esnasında   merkezleyemezseniz   frezeler  zor  denk  geleceğinden  prizdirekt  mili  oturmaz  şanzımanı  takamazsınız..

 

 

merkezlediğinizi  farz  ettikten  sonra   işlem  sırası  tersine  dönüyor   ve  söktüklerinizi  topluyorsunuz..

 

 

ben  egzantrik  zincirinide  debriyajla  bi  değiştirdiğimden  motoru  indirdik..  tüm  resimleri  koyayım  inceleyin..

 


Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 11 Tem 2008, 16:25

[quote="AhmetH"]...2  aksı  alacaksınız  dışarıya.. rotlar  sökülecek ..
...[/QUOTE]

 

Ahmet benim usta debriyaj baskı-baltasını değiştirirken yalnızca aksların diferansiyel taraflarını söküyor, tekerlek kısımları olduğu gibi kalıyor. Bir de rot başlarını, rot kollarını söktüğüne hiç şahit olmadım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 11 Tem 2008, 16:58

mümkündür..
 

iki  aracımızında  şanzımanı  komple inmişti ...   biz  hep  rahat  çalışmak  için  parçaladık..

 

o  şekil daha  rahat  servis  veriliyorsa   öyle  yapılabilir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 11 Tem 2008, 17:01

[quote="AhmetH"]mümkündür..
 

iki  aracımızında  şanzımanı  komple inmişti ...   biz  hep  rahat  çalışmak  için  parçaladık..

 

o  şekil daha  rahat  servis  veriliyorsa   öyle  yapılabilir.
[/QUOTE]

 

Şanzıman mecbur iniyor da akslar ve rotlar sökülmedi benim gördüklerimin hiçbirinde.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti favoritrally » 11 Tem 2008, 17:22

motorda 2 şanzımanda tek kulak olması gerekmiyormu ?
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti AhmetH » 11 Tem 2008, 17:31

şanzıman tarafında 2 kulak var  biri  şanzımanın kendisi  zaten  diğeri  vites çubuğunun orda  diğeride  devir daimin orda toplamda 3  kulak.



Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti favoritrally » 11 Tem 2008, 17:54

hangi model araba bu ?
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti ktefoto » 11 Tem 2008, 18:07

AhmetH uasta, Allah sizden razı olsun. Bene Karabük Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Otomativ Öğretmenliği son sınıf öğrencisiyim. Bilgi ve tecrube paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Pazartesi balatayı değiştirecem inş.
ktefoto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2008, 12:23

İleti ktefoto » 11 Tem 2008, 18:08

Bu adada adaşız, benim adım da Ahmet GÜNEY, memnun oldum şimdiden.
ktefoto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2008, 12:23

İleti ktefoto » 11 Tem 2008, 18:09

Bu arada adaşız, benim adım da Ahmet GÜNEY, memnun oldum şimdiden
ktefoto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2008, 12:23

İleti favoritrally » 11 Tem 2008, 18:32

Ahmet usta motorda 3 kulak var biri şanzımanın kendisi biri vites çubuğunda biri devir dağimde 3 dedin bide motor bloğunun altında var oda 4 mü oluyor ?  yan yerleştirilimiş motorların bilidiğim kadarıyla hepsinde favorit dahil 3 kulak var biri devir daimde biri motor bloğunun altında birde şanzımanın ucunda.  Yani şanzımanda 2 kulak yok tek kulak var diğerleri vites kolunun parçaları.

Sevgili dostlar siz zaten evde yapamayacaksınız sanayide yaparlar paşa paşa, ben sert kullanırım zorlarım diyorsanız mapa marka yerli bir debiryaj seti daha var hem ucuz hemde dayanıklı bi debriyaj ben onu kullanıyorum.
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti AhmetH » 11 Tem 2008, 19:02

Bende memnun oldum teşekkürler.
 

Bu arada  önemle belirteyim  Usta değilim.  bu işten para kazanmıyorum..

 

 

Kulak  mevzusuna gelince  motor  bloğunun altındaki  kulak  gibi  olan  parça  bir  şekilde  şanzımana  bağlanıyor  ben  motor  bloğuna  bağlandığını görmedim  şanzımanın ucu bu  resimdeki parça ve devirdaimin  ordaki  olmak  üzere  3  kulak  var..

 

şanzıman  alınınca motorun  alttan takoz veya kriko ile veya  üstten bir şekilde sağlamca asarak desteklenmesi  gerekiyor..

 

eğer  şanzıman  alındığında  bu destekleme  olayı gerekmeseydi  motor  kalan  2  kulak ile  asılı  durabiliyor  derdim..

 

 

bu  alt kulağında resmi var   biraz  karanlık  lamış  ama  kağuçuğu  falan  seçiliyor ;

vites  tertibatındaki  boşluğu  gidermek  için  sarı kaynak  olayına  girmiştik   o zaman  çektim... bu görüntüde  vites  tertibatı  bize  daha  yakın  olduğuna  göre  kulak  şanzıman  tarafına  yakın  diyebiliriz..

 

 


 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 11 Tem 2008, 19:03

[quote="favoritrally"]hangi model araba bu ? [/QUOTE]
 

yeni  yüz  1.3 karbüratörlü felicia  Smile
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hooligan_uA » 22 Ağu 2008, 15:05

[quote="sainz"][quote="AhmetH"]mümkündür..
 

iki  aracımızında  şanzımanı  komple inmişti ...   biz  hep  rahat  çalışmak  için  parçaladık..

 

o  şekil daha  rahat  servis  veriliyorsa   öyle  yapılabilir.
[/QUOTE]

 

Şanzıman mecbur iniyor da akslar ve rotlar sökülmedi benim gördüklerimin hiçbirinde.Wink
[/QUOTE] skodada aks çıkmadan sanzıman ınmez anca nasıl ıner ıc akıs lalerı untunde kalır mastallardan alırsan akısları ıner
hooligan_uA
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Mar 2008, 23:00

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir