Hararet Sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hararet Sorunu

İleti şimşekaan » 23 Tem 2008, 11:41

SLM ARKADAŞLAR. 93 MODEL FAVORİT 135 L MARKA ARACIM VAR. ARACIMIN SİLİNDİR KAPAK CONTASI DEĞİŞTİ, RADYATÖRÜ YENİ DEĞİŞTİ, FAN VE TERMOSTAT MÜŞÜRLERİ DEĞİŞTİ, TERMOSTATI DEĞİŞTİ VE YAĞINI SUYUNU HİÇ EKSİK ETMEM. ARACIMIN HER TÜRLÜ BAKIMINI YAPARIM. RADYATÖR DEĞİŞELİ YAKLAŞIK 10 GÜN OLDU VE HARARET SORUNU ÇÖZDÜK DİYE DÜŞÜNÜRKEN DÜN ARACIM HİÇ OLMAYACAK ŞEKİLDE HARARET YAPTI VE BU SEFER MOTORDAN YANIK YAĞ KOKUSU BİLE GELDİ HAFİF DUMANLA BİRLİKTE. İŞYERİNDEN 1 KM. UZAKLAŞTIM VE HARERETİN YÜKSELDİĞİNİ FARKETTİĞİM ANDA ARACIMI EN YAKIN BENZİN İSTASYONUNA ALDIM. SU DEPOSUNUN KAPAĞINI AÇTIM SU VAR FAKAT SU DEVİR DAİMİNDE SIKINTI FARKETTİM. SUYUNU TAMAMLADIM BİR SÜRE DAHA YOL GİTTİM HARARET YİNE DÜŞMEDİ TEKRAR DEPO KAPAĞINI AÇTIM BU SEFER HİÇ DEVİR DAİM YAPMIYOR SADECE BUHARLI HAVA GELİYORDU. ARACI EVİN ÖNÜNE KADAR GÖTÜRDÜM ZOR BELA SOĞUDUKTAN SONRA TEKRAR ÇALIŞTIRDIM VE 1 KM. GİTMEDEN HARARET EN ÜST SEVİYEYE ÇIKIYOR VE FANIN AÇMASINA FIRSAT KALMIYOR.
       UMARIM DERDİMİ ANLATABİLMİŞİMDİR. KONU İLE İLİLİ YARDIMLARINIZA İHTİYACIM VAR TEŞEKKÜR EDERİM.
 
şimşekaan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Tem 2008, 10:50

İleti yexplorer » 23 Tem 2008, 11:50

geçmiş olsun. hocam daha fazla çalıştırma artık arabayı. pompa çalışıyormu. belki montaj yapılırken boruların onünü tıkayan bişey kalmıştır içerde
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti şimşekaan » 23 Tem 2008, 12:02

TŞKR EDERİM. SU YERİNE BASINÇLI HAVA POMPALIYOR. SU ÇOK SEYREK GELİYOR YEDEK DEPOYA. KAPAKTAN DÜDÜKLÜ TENCERE GİBİ HAVA ATIYOR SÜREKLİ. HARARET YÜKSELDİĞİ ZAMAN BİRAZ GAZA YÜKLENİNCE STOP EDİYOR ARABA. 
şimşekaan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Tem 2008, 10:50

İleti Aykan DURAN » 23 Tem 2008, 12:11

Geçmiş olsun. bende aracımı ilk aldığımda bu hararet sorunu peşimi bırakmamıştı. En sonunda silindir kapağını değiştirerek kurtuldum.
Aykan DURAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 06 Kas 2007, 02:11

İleti maozkan64 » 23 Tem 2008, 12:15

yeni taktığınız termostat ta bozuk olabilir.
Octavia Collection 2004
Kullanıcı avatarı
maozkan64
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 41
Kayıt: 19 Tem 2008, 17:39
Ad Soyad: Mehmet Alaeddin ÖZKAN
Nereden: Kayseri
Arabanız: Octavia Collection 2004

İleti sainz » 23 Tem 2008, 12:59

Termostat açılmıyor gibi geldi bana. Yalnız en son "basınçlı sıcak hava pompalıyor" sözünüze istinaden, ya sistemde hava kalmış ya devir daim pompasında problem var ya da radyatörden motor bloğuna bir nedenden dolayı su gelemiyor. Anladığım bu.
Genleşme deposunun kapağını açıp üstteki ince hortumdan su gelip gelmediğine emin oldunuz mu?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kemaI » 23 Tem 2008, 13:13

Bana da sistemde hava varmış gibi geldi. Havasını almayı denedin mi?
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti şimşekaan » 23 Tem 2008, 15:44

ARKADAŞLAR HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN. AZ EVVEL TAMİRCİMDEN GELDİM. ARABAMI EVİN ÖNÜNDEN ALDIM 5 KM. YOL GİTTİM HARARET NORMAL SEYRETTİ FAKAT ÜST HORTUN VE YEDEK SU DEPOSU 2 KATI OLMUŞ PATLAMAK ÜZEREYDİ. MOTOR KOMPRESÖR YAPIYORMUŞ BUDA SİLİNDİR KAPAĞININ BOZUK OLMASINDAN KAYNAKLANIYORMUŞ. DEVİR DAİM DE PROBLEM YOKMUŞ SİLİNDİR KAPAĞINI KOMPLE DEĞİŞTİREREK SORUNUN HALLEDİLECEĞINI SÖYLEDİ USTAMIZ. UMARIM AYKAN ARKADAŞIMIZIN DEDİĞİ GİBİDİR VE KAPAKLA İŞİ HALLEDERİZ. ZATEN DEĞİŞMİYEN PARÇASI KALMADI HARARETLE İLGİLİ Big%20smile... BU ARADA DAHA ÖNCE DUYMAYAN ARKADAŞLAR İÇİN YADA RADYATÖRÜNÜ DEĞİŞTİRMEK İSTEYENLER İÇİN SÖYLÜYORUM 3'LÜ SÜPER BAKIR RADYATÖR ALMASINI TAVSİYE EDERİM...
şimşekaan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Tem 2008, 10:50

İleti emir47 » 13 Ağu 2008, 20:42

favoritlerin üst kapakları aleminyum.yani çabuk ısınıyor.ama çabuk soğuyormu onu bilmiyorum.komple üst kapak kaç para acaba?
emir47
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Tem 2008, 15:04

İleti sainz » 13 Ağu 2008, 20:46

[quote="emir47"]favoritlerin üst kapakları aleminyum.yani çabuk ısınıyor.ama çabuk soğuyormu onu bilmiyorum.komple üst kapak kaç para acaba?[/QUOTE]

Forumdan bir arkadaş almıştı yakın zamanda ancak kimdi hatırlamıyorum. Fiyatını da 250 lira gibi bir şey yazmıştı. Alüminyum olduğu için çabuk ısınır ve çabuk soğur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti alwaysloser » 13 Ağu 2008, 20:49

favolarda yedek depomu var
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti sainz » 13 Ağu 2008, 20:58

[quote="alwaysloser"]favolarda yedek depomu var [/QUOTE]

Genleşme deposunun diğer adı. Yedek falan değil aslında ama öyle kalmış ismi.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti abdulhamit » 14 Ağu 2008, 03:15

Fan müşirinin derecesini kontrol ettirmelisin bence tofaş gurubunun müşirini takmışlarsa derece yüksek olduğu için problemin çözülmez ve devam eder. Fan açmıyor(açmasına fırsat kalmıyor demenden dolayı söyledim. Ayrıca ben kendi arabama fanı manuel çalıştıracak bir buton yaptırım ihtiyaç olmadı ama fan açmazsa hemen çalıştırırım. Bu arabalar harareti iç sevmiyor. Alüminyum motor gövdesi olduğu için hararet çok zarar verebiliyor.
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir