ÇOK ACİL Yardm,Rölanti 2000'dn düşmüyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ÇOK ACİL Yardm,Rölanti 2000'dn düşmüyor

İleti ozkan3267 » 05 Ağu 2008, 10:59

BUGÜN SABAH, IŞIKLARA YAKLAŞTIĞIMDA AYAĞIMI GAZDAN ÇEKTİM AMA DEVİR DÜŞMEDİ RÖLANTİ DE 2000 DEVİRDE ÇALIŞTI BU NEDEN OLABİLİR FİKRİ OLAN VAR MI=?
 
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti kemaI » 05 Ağu 2008, 11:20

Araç lpg li mi
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti sainz » 05 Ağu 2008, 14:34

Otomatik jikle takılı kalmış.


İşini bilen, özellikle de Škoda Favorit' in karbüratöründen anlayan bir ustaya gösterin. Zamanla yağ, toz, pislik nedeniyle takılabiliyor. Ancak şuna çok dikkat edin:

 

Her ne olursa olsun, karbüratörün en üstünde bulunan jikle kelebeğinin ayarıyla oynatmayın. O ayar bir kaçarsa, özellikle kışın sabahları marşa bastığınızda eziyet çekersiniz ve o kelebeğin ayarını da hiç kimse bilemiyor. Servise gidiyorsunuz sadece jiklenin hassaslığının ayarını yapıyorlar ki sen de yaparsın zira üzerinde çentikler var ve bu çentikleri denk getirdin mi işi bitiyor ama o jikle kelebeğinin ayarını bir kaçırırlarsa, bir daha düzeltebilecek kimseyi bulamazsın.

 

Bir de şu linki baştan sona incelemeni öneririm:

 


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti forman67 » 05 Ağu 2008, 15:52

şu otomatik jikleyi söktüremiyor muyuz amma belalı bir parça yahu benimki de kafasına göre ya giriyor ya girmiyor devreye
forman67
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2008, 17:32

İleti ozkan3267 » 05 Ağu 2008, 16:26

belki gaz teli takılmıştır diye düşündüm ama, eğer başka bir nedendense sıkıntı olur.
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti sainz » 05 Ağu 2008, 16:30

[quote="forman67"]şu otomatik jikleyi söktüremiyor muyuz amma belalı bir parça yahu benimki de kafasına göre ya giriyor ya girmiyor devreye[/QUOTE]


 

Isınmış bir motorda hava-yakıt karışımı aşağı yukarı 14:1' dir. Soğuk havada ve soğuk motorda marşa basıldığında, zengin karışımla çalışır motorlar belli bir ısı seviyesine gelene kadar. Favorit' in jiklesi devreden çıkarıldığında ya soğukta çok zor çalışıyor ya hiç çalışmıyor. Çalışsa da abartılı bir sarsıntıyla çalışıyor. Jikle bir yerde şart gibi bir şey. Favorit' in jiklesi karmaşık bir yapıda olduğu için de ayarlamak çok zor ve ayarı kaçtığında, çok zorluyor motoru. Ben jikleyle ilgili sorun yaşadığım dönemde 6.0007.000 km.' de eksantrik zincirini değiştirmek zorunda kalıyordum mesela.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozkan3267 » 05 Ağu 2008, 16:33

"14:1 "     "14" hava mı oluyor.
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti sainz » 05 Ağu 2008, 16:41

[quote="ozkan3267"]"14:1 "     "14" hava mı oluyor.[/QUOTE]

 

Evet.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozkan3267 » 05 Ağu 2008, 17:28

gazı kısarsak, havayı ondört kat mı kısmamız lazım
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti sainz » 05 Ağu 2008, 17:39

[quote="ozkan3267"]gazı kısarsak, havayı ondört kat mı kısmamız lazım
[/QUOTE]

 

Yalnız 14:1 dediğim bir oranlamadır. Yani benzin akışını, hava akışını kısmaktaki amacın nedir bilemiyorum ama bir de motorun çalışabileceği en az benzin miktarı vardır. Ama çok basit olarak benzin ve hava ayarı tamamen kapalıyken ve bunların akışını sağlayan borular aynı ölçülerdeyse, benzin musluğunu bir tur çevirdiysen, hava musluğunu 14 tur çevirmelisin. Ancak tabii ki test cihazlarıyla ayarlanabilir bu tarz şeyler tam olarak zira gazı kısınca belki de havayı 14 kat değil de daha az veya daha fazla kısman gerekebilir. Ayarlamaları çok farklıdır. Kendi kendine denememeni öneririm. Havanın ayarı biraz fazla kaçsa Favorit' te V8 Chevrolet gibi tüketmeye başlar yakıtı.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozkan3267 » 05 Ağu 2008, 18:18

ewet şu an öyle zaten
GALİBA POAŞ'A ORTAK OLDUM
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti sainz » 05 Ağu 2008, 18:22

Kömür sobalarının arkasında bir kapak olur bacaya çıkan. O kapak tam açılmaz, aralık yapılır ki sobanın içindeki kömür hafiften hafiften yansın. Eğer tam açılırsa, fazla hava gelir ve kömür çabucak yanar.Wink Karbüratördeki hava ayarı da buna benzer bir şeydir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozkan3267 » 05 Ağu 2008, 19:28

peki lpgli araçlarda karbüratörün ne kadar fonksiyonu azalmıyor mu?
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti sainz » 05 Ağu 2008, 19:43

[quote="ozkan3267"]peki lpgli araçlarda karbüratörün ne kadar fonksiyonu azalmıyor mu?[/QUOTE]

 

LPG' yi de nihayetinde karbüratöre sevk etmiyor mu? Pek bilmem LPG işini maalesef. Ancak havayı da karbüratörden çekiyor silindirler sonuçta. LPG' de daha farklı bir durum varsa bilemiyorum ama.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozkan3267 » 05 Ağu 2008, 23:52

yeni karbüratör teknolojileri yok mu acaba yani şu karbüratörü söksekte mucize bi alet alsak
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir