kapı içi döşemeleri

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

kapı içi döşemeleri

İleti dupnisa » 05 Ağu 2008, 15:05

merhaba
 

kapı iç döşemelerini söküp temizlemek istiyorum fakat nasıl söküleceğini bilmiyorym yardımcı olurmusunuz
 
dupnisa
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Oca 2007, 16:21

İleti PİCK-UP » 05 Ağu 2008, 15:06

weyis nickli  üyemize özel mesaj at o söküp boyamıştı. Wink
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti abdulhamit » 05 Ağu 2008, 15:14

Kapı kollarının altında büyük vidalar var virde dış taraflarda daufak vidalar var onları sök bir tane vidada silecek kolunun altında var. Kolay Gelsin
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti abdulhamit » 05 Ağu 2008, 15:15

Bu arada ben kosla ile sildim tertemiz oldu
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti hakanerdogan » 05 Ağu 2008, 15:19

hemen veysel abiye yönlendirelim, çok iyi bi iş çıkarmıştı. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ali0027 » 05 Ağu 2008, 16:10

bende arkaları söktüm cam ssesini bulmak için ama nafile halen ses var ,rahatsız ediyor bu ses ,hastalık dıyorlar bu skodalarda oktavia 2002 modell ??????????????????????Confused
ali0027
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 23 May 2008, 15:33

İleti alwaysloser » 05 Ağu 2008, 16:15

cam açma yerini sök kapıyı içten tuttuğun yerleri sök sonra kapı menteşesinin orada altta bitane var vida onuda sik zaten açmayı denemeden etrafına bak vida kalmışmı die sonra unutma kapıyı içerden kilitemek çin kulandığımız plastiğide çevirerek çıkar sonra kapı kartonunu naziikçe çek içreden de perçinli çünkü işte bu kadar


 

cam sesine gelince içerden bağlı olduğu kaldırma mekanizması milimetre ile bile ölçülmicek şekilde boşluk lu ondan ses yapıo ben kapı kartonunun içini komple süngerle yapıştırdım 3 mm lik kapladım
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti weyis » 05 Ağu 2008, 20:13

weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti sainz » 05 Ağu 2008, 20:50

Önce cam açma kolunun üzerindeki plastiği çıkartıp altta görünen vidayı sökerek kolu yerinden al. Kapı kolçağının üzerindeki plastik kaplamayı çıkart, altında civataları göreceksin. Cıvataları sökünce kol komple çıkacaktır. Kapı iç döşemesinin yanlara bakan kısımlarında bulunan vidaları da çıkart. Kapı iç döşemesi serbest kalmıştır.
 

Yalnız tabiri caizse zurnanın zırt dediği yer burası. Kapı iç döşemesini kendine doğru çok hızlı çekmeyeceksin zira kapı kolçağının sağ-üst tarafına denk gelen yerde, iç kısımda, plastik kama vardır. Plastik kamanın kırılması problem değil de, döşemenin arka kısmında kamayı sabitlemeye yarayan metal aparatı kapı döşemesinden kopartırsan, kapı bir daha iflah olmuyor zira o kama döşemeyi sabitleyemiyor ve arası açık kalıyor ve sonradan kapı döşemesi de deforme olmaya başlıyor.

 

Döşemeyi yerine takarken fitilleri de güzelce yerlerine oturtun ki tekrar sökmek zorunda kalmayasınız.

 

Hazır kapıyı açmışken cam krikolarının yollarını da yağlayın derim.

 

Bu anlattıklarım LX serisi Favorit' in kapı döşemesini sökmekle ilgiliydi.

 

136L ve 135L serilerinde ise, kapı kolçağının üst plastik kaplamasını çok fazla kanırtmadan çıkartınca, altta cıvataları zaten görünüyor. Cam açma kolunu da LX' teki gibi söküyorsunuz.

 

136L ve 135L serisinde de zurnanın zırt dediği yer burasıdır.

 

Kapı döşemesinde, içten, döşemeyi kapı sacına sabitleyen çepeçevre kamalar vardır. Bu kamaları çok zorlarsanız kamalar kırılır. Bu da problem değil zira yan sanayi falan parçacılarda var ancak kamaların alt kısımları, kamaları sabitlemek için döşemenin suntasına takılıdır. Çok zorladığınızda sunta parçalanıyor ve bir daha kama falan takamıyorsunuz. Suntanın yenisi de yok. Ya elinizdekine uydur kaydır bir şeyler yapacaksınız ya da mobilyacılarda falan aynı kalıpta sunta kestireceksiniz.

 

Kamalar gelmekte inat ediyorlarsa ve elinizi kapı döşemesiyle kapı sacı arasına sokabiliyorsanız, arkalarından gene çok zorlamadan sert bir şeyle (maket bıçağının plastik kısmı, ...vb) bastırarak suntadan ayrılmadan çıkmalarını sağlayabilirsiniz.

 


Kamaların ortası boşluktur. Yerinden çıkarttığınız kamalar, kırılmamışlar ancak yerlerine çok gevşek bir şekilde oturuyorlarsa, çakmakla birazcık ısıtıp ortadaki boşluğu genişleterek soğutursanız, o şekilde kalırlar ve yerlerine sıkı sıkıya otururlar. Yalnız kamanın dip kısmının veya uç kısmının kırılmamış olması gerekir bunu uygulayabilmek için.

 

Kapıları söktüğünüzde kapı gergi mekanizmalarını da göreceksiniz menteşe kısmında. Zamanla su, toz, pislik, ...vb. nedeniyle çalışmaz olup açılıp kapanma esnasında gacırtı yaparlar. Ben kapıları söktüğümde buraları kauçuklu gres yağıyla vıcık vıcık yağladım ve şimdi zerre kadar ses yok. Hazır açılmışken bunu da uygulamanız sizin yararınıza olur.

 

Kapının içinde alt kısımda toz, pislik, ...vs. varsa, onları da temizleyin ki, ileride içeri su girdiğinde çamurlaşıp kapı su tahliye deliklerini tıkamasın.

 

Zurnanın zırt dediği yerlere dikat ederseniz çok da zor bir şey değil ama bir yerlerine bir şey yaparsanız gene de sorumluluk bende değil ona göre.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir