Fazla yağ ve yağ rengi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Fazla yağ ve yağ rengi

İleti chips » 30 Ekm 2013, 13:11

Öncelikle okuyan herkese merhaba...

İnşallah soracağım konulara cevap verebilecek tecrübeye sahip kimseler yazdıklarımı okur diyerek sorularımı sormak istiyorum.

Citigo model aracımız var, ancak sorularım genel benzinli araçlar için de düşünülebilir(15000 km deki bir motor referans alınarak):
- Yağ değişiminde bir motora 1 litre fazla yağ konursa ve yaklaşık 150-200 km yol gidilirse ne olur?(filtre değişimi ile birlikte yağ kapasitesi 3,4 litre olduğu düşünülürse)
- Yeni değişen bir sentetik yağ yaklaşık kaç km sonra çamur gibi (koyu ve bulanık) bir hal alabilir?
- 1 litre fazla yağ nedeniyle yağ koyu ve bulanık hale gelebilir mi?
- Yeni değişen bir yağ 150-200 km de renk değişikliğine uğramıyor ise, yağ değişmemiş anlamına gelebilir mi?

Yanıt verecek olan herkese şimdiden teşekkür ederim.
 
chips
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 15 Kas 2012, 17:40
Ad Soyad: Bahadır
Nereden: Konya
Arabanız: Citigo Elegance

İleti mustklc » 30 Ekm 2013, 13:40

motora fazla yağ konmaz. zararlıdır. max çizgisini geçmemelidir.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti chips » 30 Ekm 2013, 14:07

mustklc yazdı:motora fazla yağ konmaz. zararlıdır. max çizgisini geçmemelidir.


Yanıt için tşkler. Ancak sorduğum soruların yanıtını alabilmekti benim amacım. Bu genel bilgi şu aşamada pek faydalı değil. Yinede elinize sağlık.
chips
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 15 Kas 2012, 17:40
Ad Soyad: Bahadır
Nereden: Konya
Arabanız: Citigo Elegance

İleti mustklc » 30 Ekm 2013, 15:07

chips yazdı:
mustklc yazdı:motora fazla yağ konmaz. zararlıdır. max çizgisini geçmemelidir.


Yanıt için tşkler. Ancak sorduğum soruların yanıtını alabilmekti benim amacım. Bu genel bilgi şu aşamada pek faydalı değil. Yinede elinize sağlık.



fazla yağ koyarsak ne olur gibi bir sorunun cevabını bilebilmemiz için, arabamıza bilerek fazla yağ koyup kullanmamız ve sonucu görmemiz gerekir ki, bu da aptallık olur

camdan atlarsak ne olur gibi bir soru bu. bence bize sormadan önce kendin bir koyup dene. sonuçtan bizi de haberdar et
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti chips » 30 Ekm 2013, 15:22

mustklc yazdı:
chips yazdı:
mustklc yazdı:motora fazla yağ konmaz. zararlıdır. max çizgisini geçmemelidir.


Yanıt için tşkler. Ancak sorduğum soruların yanıtını alabilmekti benim amacım. Bu genel bilgi şu aşamada pek faydalı değil. Yinede elinize sağlık.



fazla yağ koyarsak ne olur gibi bir sorunun cevabını bilebilmemiz için, arabamıza bilerek fazla yağ koyup kullanmamız ve sonucu görmemiz gerekir ki, bu da aptallık olur

camdan atlarsak ne olur gibi bir soru bu. bence bize sormadan önce kendin bir koyup dene. sonuçtan bizi de haberdar et


Çok gergin bir tarzınız var ve ilgisiz yerlerle bağlantı kurmuşsunuz.
Şu anda yazacağım herşey bir polemiğin başlamasına neden olacak ki, beni asıl burada oluş amacımdan saptırır.

Bilgisi olan teknik adamlardan soruların yanıtını alabilir miyim? Yukarıdaki sorulara ek olarak; Kitapta "eksoz donanımı hasarı tehlikesi" yazıyor. Sanırım katalitik konvektörü kastediyor. Nasıl bir zarar verir ve zarar görüp görmediği nasıl anlaşılır?
chips
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 15 Kas 2012, 17:40
Ad Soyad: Bahadır
Nereden: Konya
Arabanız: Citigo Elegance

İleti lestat » 30 Ekm 2013, 16:11

Motora fazla yağ kesinlikle koymayın abi sorun değil motor on u atar diyenlere de kulak asmayın.
Peki Motora yağ konursa ne olur.
Şimdi açıkçası öyle bir deneyimim olmadı ama Motora fazla yağ koyarsanız.
-Motor fazla yağı atmak için keçelerden veya contalardan sızdırma yoluna gidebilir -ki düşük bir ihtimal
-Fazla yağı yanma odasına alıp ordan atabilir. Genellikle gerçekleşen senaryo bu olur çünkü.
Bu da fazla yağın yanarak atmosfere karışması ve insan sağlığını tehdit etmesiyle sonuçlanır. diğer yandan da paranız yanarak boşa uçar gider; ama bu noktada karşımıza bir super kahraman çıkıyor o da katalitik konverter. Görevi: Yanmamış benzini, nox gazları ve çevreye zararlı bir çok kimyasalı toplamak.
Dolayısıyla yanmış motordan çıkan fazla yağı bu bünyesinde toplar. çok ince gözeneklere sahip olduğu için bu atıklar katalizörün ömrünü kısaltır veya tıkıyabilir.
Özet olarak motora fazla yağ koymak
-Hem cebinize (para vererek aldığınız yağ uçar ve katalizörünüz zarar görür.)
-Hem çevreye ve insan sağlığına zarar verir.
Bu sebepten dolayı üreticiler aracın kullanma klavuzuna ve yağ kapağının üstüne EŞŞEk kadar harflerle "Fazla yağ koymayın katalizör tıkanma tehlikesi" diye uyarı yazarlar. Ama hala da bizim Öküz ustalarımız bildiğini okuyor o ayrı bişi
-sizin sorunuza gelince yağ çubuğunu çekip bir kontrol edin. eğer yağ normal seviyesine inmişse O fazla yağ büyük ihtimalle motordan atılmış katalizördedir veya da soluduğunuz havada
-yağın renginin değişöesi biraz kullanım şartlarına ve iklim koşullarına bağlı o yüzden net bişi diyemicem.
-Sanmam motorun fazla yağdan dolayı yağın renginin değişmesini hızlandırmaz aksine yavaşlatması lazım.
-Yağ yeni değiştiyse rengi farklı olur zaten kullanılmış yağ siyaha çalarken sıfır yap daha bal rengine yakın bişi olur;ama yağın renginin koyulaşması iyiye işarettir çünkü o yağın motorda iş yaptığını gösterir.
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 388
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti chips » 30 Ekm 2013, 16:38

lestat yazdı:Motora fazla yağ kesinlikle koymayın abi sorun değil motor on u atar diyenlere de kulak asmayın.
Peki Motora yağ konursa ne olur.
Şimdi açıkçası öyle bir deneyimim olmadı ama Motora fazla yağ koyarsanız.
-Motor fazla yağı atmak için keçelerden veya contalardan sızdırma yoluna gidebilir -ki düşük bir ihtimal
-Fazla yağı yanma odasına alıp ordan atabilir. Genellikle gerçekleşen senaryo bu olur çünkü.
Bu da fazla yağın yanarak atmosfere karışması ve insan sağlığını tehdit etmesiyle sonuçlanır. diğer yandan da paranız yanarak boşa uçar gider; ama bu noktada karşımıza bir super kahraman çıkıyor o da katalitik konverter. Görevi: Yanmamış benzini, nox gazları ve çevreye zararlı bir çok kimyasalı toplamak.
Dolayısıyla yanmış motordan çıkan fazla yağı bu bünyesinde toplar. çok ince gözeneklere sahip olduğu için bu atıklar katalizörün ömrünü kısaltır veya tıkıyabilir.
Özet olarak motora fazla yağ koymak
-Hem cebinize (para vererek aldığınız yağ uçar ve katalizörünüz zarar görür.)
-Hem çevreye ve insan sağlığına zarar verir.
Bu sebepten dolayı üreticiler aracın kullanma klavuzuna ve yağ kapağının üstüne EŞŞEk kadar harflerle "Fazla yağ koymayın katalizör tıkanma tehlikesi" diye uyarı yazarlar. Ama hala da bizim Öküz ustalarımız bildiğini okuyor o ayrı bişi
-sizin sorunuza gelince yağ çubuğunu çekip bir kontrol edin. eğer yağ normal seviyesine inmişse O fazla yağ büyük ihtimalle motordan atılmış katalizördedir veya da soluduğunuz havada
-yağın renginin değişöesi biraz kullanım şartlarına ve iklim koşullarına bağlı o yüzden net bişi diyemicem.
-Sanmam motorun fazla yağdan dolayı yağın renginin değişmesini hızlandırmaz aksine yavaşlatması lazım.
-Yağ yeni değiştiyse rengi farklı olur zaten kullanılmış yağ siyaha çalarken sıfır yap daha bal rengine yakın bişi olur;ama yağın renginin koyulaşması iyiye işarettir çünkü o yağın motorda iş yaptığını gösterir.


Teşekkür ederim yanıt için.

Verdiğiniz yanıtlarla ilgili olarak sorduğunuz yada eksik bilgiler nedeniyle yanıt veremediğiniz konuları detaylandırayım:
"yağın renginin değişöesi biraz kullanım şartlarına ve iklim koşullarına bağlı o yüzden net bişi diyemicem.":
Son 7-10 gündür ilkbahar ikliminde kullanıldı. Araç otomatik olduğu için zaten 2000 devire gelmeden yada geldiğinde vites değiştiriyor. Sürücüsü çok sakin kullanır.

"Yağ yeni değiştiyse rengi farklı olur zaten kullanılmış yağ siyaha çalarken sıfır yap daha bal rengine yakın bişi olur":
Evet aynen, yeni yağ bal renginde olur. Peki yağ değişimi sonrası 150-200 km kateden benzinli bir motorda yanık, hatta bulanık çamurumsu bir yağ normal olabilir mi? Dizel olsa neyse ancak bahsettiğim yağdaki renk değişimi bir yanık yağdan öte çamurumsu ve kahverengimsi bir görüntü.

"Sanmam motorun fazla yağdan dolayı yağın renginin değişmesini hızlandırmaz aksine yavaşlatması lazım.":
Sadece beyin cimnastiği yapıyorum şu an; yüksek yağ seviyesi nedeniyle oluşmuş yağ havuzuna, krankmilinin sürekli mikser gibi çırpması sonucunda yağın köpürmesi sözkonusu olabilir mi? Bu yağın yapısını bozabilir mi?
chips
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 15 Kas 2012, 17:40
Ad Soyad: Bahadır
Nereden: Konya
Arabanız: Citigo Elegance

İleti AhmetH » 30 Ekm 2013, 17:13

Selamlar.

Motora 10 litre yağ konulsada sorunsuz çalışır.
max çizgisinin üzerinde olması en uç ihtimal olan karter havalandırmadan yağın emilmesi ve yakılması akabinde bunun egzozdan çıkarken katalizörü tıkaması olarak söyleyegelirler.

çaydanlıkta bile suyu kaynatmaya başlayınca bir süre sonra buhar tüter hepimiz biliriz.
motor içinde 3.5 litre yağ onca hararetli ortamda işini yaparken elbet oda buhar yapıp tütecek :)
işte karter bölgesinde oluşan bu yağ buharını "karter havalandırma" borusu(ları) ile boğaza verirler ve araç kendi yağ buharını emer. özellikle gaz kesim anlarında yani boğaz kelebeği tam kapalı iken motorun dehşet vakum ürettiği anlarda bu buhar nerdeydeyse tamamen emilir. (yani ışıklara yaklaşırken gaz kestiğimiz yada dik yokuşlarda gaz kestip indiğimiz anlar diyelim)

işte bu anlarda yağ max çizgisinin üzerinde ise sıvı halde yağ emme ihtimali doğuyor ve bununda direk egzozdan def edilmesi söz konusu.
işte katalizör için sıkıntı olabilecek durum bu. Ancak bu senaryo çok uçtur fakat ihtimaldir. yağın fazla konulması motorun yağ yakması ile direk bağlantısı yoktur. yağ pompasının işini yapmak için karterden emdiği ve sisteme bastığı yağ bellidir. karterdeki yağ miktarının sistemin işleyişi ile pek işi yok.

ayrıca karter bir tencere gibi içi boş değidir yağın krank dönüsü ile çalkalanması çırpılması mümkün değildir plakalar vardır.
en nihayet en fazla 1 litre fazla yağ var aracınızda ve bu karter ebatlarında bir kaba döküldüğünde sıvı miktarının 1 cm bile yükselmemesi gerek diye düşünürüm.
Zaten motor çalıştığında sistemde dolanmaya başlayan yağ nedeniyle seviye düşüyor ve bu düşüşü ölçmek pratik olarak mümkün değil.


Yağın çamur ayarında bir kıvama gelmesi bünyesinde su tuttuğunun işaretidir. Mayonez yada kapuçino kıvamında olur.
conta yanıklığı vb gibi bir durumun olmasını aracın km ve yaşı göz önündeyken ihtimalden saymazsak yağın su tutması ve o çamur kıvamına gelmesinin tek nedeni aracın çok kısa mesafede kullanılıp belkide motor tam ısınmadan stop edilmesi neticesinde olur.

yağın markasından markasına bu durum değişebilir. ayrıca uzun bir yola çıkıldığında mütemadiyen bünyesinden bu suyu atacaktır. Ancak araç sürekli kısa mesafe kullanılıyorsa yağın kimyası bozulabilr elbette.
Başka bir marka yağ deneyebilirsiniz.

şimdilik aklıma gelenler bu konuda bunlar
iyi forumlar
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2392
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti skodaizm » 30 Ekm 2013, 20:15

Cevap ve sorular biraz agresif ortam yaratmış. Yine de bana göre cevabı burada da vereyim.


Benzinli ve sağlıklı motorda yağ ve filtre değişiminden sonra 150-200 km normal bir sürüş ile gidilirse yağın rengi kutudaki gibi olmasa da hala sarı rengini korur ve yeni değişmiş olduğunu belli eden kıvam ve görüntüdedir. Dizel bir araçta ise yağ motorun çok az bile çalışması ile siyahlaşır.

Ancak gereğinden fazla koyulan bir yağ bile, bu iki tür ve sağlıklı bir motorda çamur gibi bir hal almaz. Ancak fazla yağ arkadaşların ve teknik kitabın da belirtiği üzere motordan atılarak katalitik konvektör ve ekzosta birikim yaratarak tıkanma ve orada yanmaya sebep olur.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2015
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia+2016 FABIA III+1994 Forman

İleti chips » 31 Ekm 2013, 09:54

AhmetH yazdı:Selamlar.

Motora 10 litre yağ konulsada .......

.......
.......
...... gelenler bu konuda bunlar
iyi forumlar


Hocam eline sağlık. Yararlı bir yazı olmuş.

Bu arada bugün gördüğüm bir dipnot vereyim. Fazla yağı iki gün önce çektim. Çekilen yağ ilk başta dediğim gibi çamurumsu renkte ve bulanıktı. 2 gün şişede bekleyen bu yağ, çamurumsu görüntü yerine kirli bir yağ haline gelmiş görünüyor. Acaba yağ fazlalığı nedeniyle yağın çırpılması ve krem şanti kıvamına gelmesi sözkonusu olabilir mi? Bugün çamur kıvamından eser yok çünkü.
chips
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 15 Kas 2012, 17:40
Ad Soyad: Bahadır
Nereden: Konya
Arabanız: Citigo Elegance

İleti AhmetH » 31 Ekm 2013, 10:14

Dedigim gibi krank milinin karterdeki yag ile direk temasiolmadigindan cirpmasi mumkun degildir.
Belli ki bunyesinde su tutmus ve zamanla atiyor,

Yagin hemencik isinabilmesi icin minimum seviyesinde tutabilirsiniz
3,4 litrenin isinmasi yerine 2,9-3,0 litre yag dahakolay calisma isisina ulasacaktir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2392
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti crazyboy3506 » 31 Ekm 2013, 10:58

merhaba ;
nacizane fikrim eğer yağdan memnun değilseniz ve kafanızda soru işareti varsa fazla km. yapmadan yağınızı tekrar değiştirin. çünkü 150-200 km. de yeni değişmiş bir yağın rengi bozulmuş olamaz yada olmamalı. zaten yağ değişiminden sonra aracınızda hissedilir bir şekilde performans artışı görürsünüz eğer buda yoksa ve performansı yağ değişiminden sonra daha da düştü ise aynı kullandığınız güzergahtaki yakıtınızda arttı ise hiç düşünmeden tekrar yağınızı değiştirin derim.mümkünse yağ markanızıda değiştirin çünkü bazı yağ markalarında motor kapağını açtığınızda köpürme yapıyor bu da motor için sağlıklı bir durum olduğunu sanmıyorum. selamlar iyi günler dilerim.
Kullanıcı avatarı
crazyboy3506
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 30 Oca 2010, 08:28
Ad Soyad: ibrahim
Nereden: Ankara

İleti chips » 31 Ekm 2013, 12:54

skodaizm yazdı:Cevap ve sorular biraz agresif ortam yaratmış. Yine de bana göre cevabı burada da vereyim.


Benzinli ve sağlıklı motorda ......

..... ve orada yanmaya sebep olur.


Tşk hocam yanıt için.

Ama agresif ortam oluşmadı :) bir kişi bu sert yanıt verdi ve konuya dönüldü :) sorun olmadı sonrasında

Bu arada bu soruları neden sorduğumu kısaca yazayım:
Aracımı servise götürdüm ve periyodik bakım yapıldı (15.000 km). 7-10 gün sonra kafama takıldı bu yağ seviyesi nerede acaba diye. Gördüm ki maks çizgisinden 2 cm yukarıda. 50 ml şırınga ve serum lastiği temin ederek yağ çubuğu kanalından fazla yağı çektim. Yağ seviyesi maks alanına geldiğinde 1.1 litre yağ çıktı.
Aracın yağ kapasitesi filtre değiştiğinde 3,4 L. Seviste 4 L yağ yazıldı ve 600 ml fazla çıkar en fazla dedim. Ancak tahminimden yarım litre daha fazla yani 1,1 litre yağ çıktı.
Yağın rengi ise çamur gibi bulanık kahverengi idi. Bal renginden eser yoktu.
Yağ iki gün kaplarda bekledi ve bu sabah çamurumsu bulanık renk gitmiş. Yerini demli bir çay gibi koyu kahve-amber-siyah renk almış.
Servisteki ustaya kaç km sonra yağ yanık bir renge geçer dedim, 10000 den itibaren değişir dedi. Sonra yağ en fazla ne kadar konabilir dedim. Maks çizgisinden çok geçmemeli dedi.
Peşinden benim olayı anlatınca ifade değişti. Motorun içindeki kalan yağ kirletir denmeye başlandı. Fazla yağ konusunun üstüne ise hiç uğranmadı.
Netice itibari ile postalandık. Yağı çekmek için verdiğim uğraşlar ve harcadığım mesailer boşuna. Bir de ordaki herkesin gözünde sorunlu müşteri kıvamında davranılıyor ya, işte o zaman kahrıma gidiyor.
Yani yapılan hata -aslında hata bile değil onların gözünde- hiç olmamış sen takıntı yapmışsın gibi oluyor.
3,4 litre yağ kapasiteli bir araca 1,1 litre fazla yağ koymak neredeyse %35 fazla yağ koymak demek. Bu motoru yapan mühendis bilmiyodu yani 4,5 litre yağ konabileceğini
chips
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 15 Kas 2012, 17:40
Ad Soyad: Bahadır
Nereden: Konya
Arabanız: Citigo Elegance


Citigo



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir