FELİCİA CHİP TUNİNG

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FELİCİA CHİP TUNİNG

İleti felicia042 » 12 Eyl 2008, 20:47

CHİP TUNİNGDEDİKLERİ BUMU ACABA.?
 
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti umt_d » 12 Eyl 2008, 21:37

Bunlar işe yarıyor mu bilmiyorum zaten bezinli bir felicia'da en fazla 6-7 beygir filan artıyor galiba onlar da 400 euro'luk chip tunninglerle
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti AhmetH » 12 Eyl 2008, 23:10

araç  elektronik  injeksiyonlu  ise  chip tuning  gerçekleşir.


ve  buda  çok  detaylı  bir  konu  1.3   veya  1.6  motordan   ekstra 20 hp  çıkmaz
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia042 » 12 Eyl 2008, 23:25

dikkat edersen gönderilecek parçada detay falan yok ama nasıl yapılıyor....
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti AhmetH » 12 Eyl 2008, 23:39

bu chip tuning  değil.. onu  belirtmek istedim  linke  bakmamıştım  zira  20  hp  vereceğini  idda  eden  bu tarz  parçalar  hep  kandırmaca   kime  satarsak  mantığı ile ..
 

madem  merak  ediyorsunuz anlatayım

 

araçlar  ECU  (beyin) tarafından   bazı  koşullarda  zengin  karışımda çalıştırılıyor

 

nasıl   eski  karbüratörlülerde  jikle  çekiyorduk  mantık  benzer.

 

ECU  nun  bu  ayarlamaları   corrections  diye  geçiyor 

 

motor soğutma suyu sıcaklığı (coolant temprature)

dış hava sıcaklığı  (ambient air tempreture)

 

bunları  ayarlatan  parametrelerden..

 

bu satılan  parça  ise  IAT (intake air tempreture sensor) sensörüne  yani  dış hava sıcaklık müşürüne  bağlanıyor..

 

eğer  dış  hava  soğuksa araç daha yoğun hava  emeceğinden performansı  artıyor

 

ECU  dış hava sıcaklığının soğuk  olduğunu  anlayıp  fuel enrichment  yapıyor (zenginleştiriyor karışımı)

 

bu  parça  takıldığığında  ise  araç  sürekli  dış  hava  soğuk  diye  aldatılıyor..

 

 

özetle  ve  basitçe  olay  bu   ama  bu  chip  tuning  değil..

 

chip tuning   çok  daha  detaylı bir  işlem.. 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia042 » 14 Eyl 2008, 14:15

[quote="AhmetH"]bu chip tuning  değil.. onu  belirtmek istedim  linke  bakmamıştım  zira  20  hp  vereceğini  idda  eden  bu tarz  parçalar  hep  kandırmaca   kime  satarsak  mantığı ile ..
 

madem  merak  ediyorsunuz anlatayım

 

araçlar  ECU  (beyin) tarafından   bazı  koşullarda  zengin  karışımda çalıştırılıyor

 

nasıl   eski  karbüratörlülerde  jikle  çekiyorduk  mantık  benzer.

 

ECU  nun  bu  ayarlamaları   corrections  diye  geçiyor 

 

motor soğutma suyu sıcaklığı (coolant temprature)

dış hava sıcaklığı  (ambient air tempreture)

 

bunları  ayarlatan  parametrelerden..

 

bu satılan  parça  ise  IAT (intake air tempreture sensor) sensörüne  yani  dış hava sıcaklık müşürüne  bağlanıyor..

 

eğer  dış  hava  soğuksa araç daha yoğun hava  emeceğinden performansı  artıyor

 

ECU  dış hava sıcaklığının soğuk  olduğunu  anlayıp  fuel enrichment  yapıyor (zenginleştiriyor karışımı)

 

bu  parça  takıldığığında  ise  araç  sürekli  dış  hava  soğuk  diye  aldatılıyor..

 

 

özetle  ve  basitçe  olay  bu   ama  bu  chip  tuning  değil..

 

chip tuning   çok  daha  detaylı bir  işlem.. 
[/QUOTE]
bu işi bildiğin belli kardeş normal chip tuning nasıl oluyor birazda onla ilgili bilgi versen herkez öğrenmiş olur...
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti AhmetH » 17 Eyl 2008, 09:27

Elektronik injeksiyonlu araçların ECU sunda  Yakıt / hava  karışım değerini  gösteren haritalar vardır (map)


bu haritalar genelde  gaz  pedalı konumu  ve motor devri   ile oluşturulmuş bir matris tir.

 

misal   1000 devir  için  gazın  tüm  konumlarında  motora  verilecek  yakıt  orda belirlenir..

 

devir  ve motora verdiğiniz gaz değiştikçe  sürekli  bu  harita üzerinden  o anda  püskürtülmesi gereken yakıt  seçilir.

 

örnek injeksiyon haritası aşağıda var.

 


 

 

 tabi  gerçek  koşullarda bu  hesap  pek  tutmuyor ..

yakıt kalitesinden  aracın  bakımına kadar  birçok  etken  bu  ön görülen  değeri  uygunsuz kılabilir..

 

bunuda  lamda  denilen  sensör  ile  denetliyorlar.  hani  şu arıza  yapan  değişmesede  sorun  çıkarmayan  LPG  takınca  yanan  ışık..

 

lamda  ile  anlık olarak  karışımın(AFR - air to fuel ratio)  uygun olup  olmadığı  denetleniyor..

eğer  anlık  olarak  motor  istenen  değere göre  zengin veya  fakir  karışımda  çalışıyor  ise  hemen  düzeltiliyor ..

 

bununda oluşan  haritası   aşağıda

 


 

 

 

 

İşte  ECU  üzerinde  saklanan  bu  bilgilere  uygun bir programlama aleti  ile  OBD  portundan (arıza tespit portu) veya  fiziksel  yolla  bu  bilginin  saklandığı  EPROM  sökerek  programlamak..

 

 

 

işte  Chip tuning  denen  olay  bu  ..

 

motorun  her  yük  ve devir  koşulları  altında   istediği  yakıtı  ayarlayarak  ekonomi / performans  dengesi  kuruluyor.

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti BlueVRS » 17 Eyl 2008, 13:37

Turbosuz hiçbir araçta hissedilir derecede fayda sağlayan yazılım-chip modifikasyonu yok bildiğim kadarı ile..5-10 hp en fazla..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir