Şanzuman yağını nerden kontrol edilir? 1.vitese zo

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Şanzuman yağını nerden kontrol edilir? 1.vitese zo

İleti sonerx » 19 Ekm 2008, 00:48

. vitese araç öok zor geçiyor.Yani çok az hızda geçiyor. 2.vitesle gideyim diyorum o zaman da vites büyük geliyor.
Yani 1 e girmez 2 yemez durumu.
 
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti AhmetH » 19 Ekm 2008, 05:43

kontrol  etmeye  gerek  yok  değiştirin  gitsin..
 

Km  telini  takip  edin  şanzımana  girdiği yerden  sökerek  açılan  delikten  yeni  yağ  dolduruluyor.

 

boşaltma  tapasıda  şanzımanın  altında  yan  tarafta.

 

 

şanzıman  yağı  

 

castrol  EP-80

 

miktarı  2,4  litre  diye  hatırlıyorum..

 

 

 

 

 

1  e  girmiyor  2  az  geliyor  ise   kamyoncu  işi   yapmak  zorundasınız  yani  çift  debriyaj

 

 

2  den  bire  almak  için   ;

 

debriyaja  basın 2 den  boşa  çıkarın   ve  debriyajı  bırakın boşta  azcık  gaz  verin  ve  debriyaja  basarak  1  e  alın..

 

tecrübe  ettikçe çift debriyaj vites  küçültmeye alıştıkça  nasıl  yağ gibi  girdiğine  inanamazsınız.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sonerx » 19 Ekm 2008, 08:50

[quote="AhmetH"] kontrol  etmeye  gerek  yok  değiştirin  gitsin..
 

Km  telini  takip  edin  şanzımana  girdiği yerden  sökerek  açılan  delikten  yeni  yağ  dolduruluyor.

 

boşaltma  tapasıda  şanzımanın  altında  yan  tarafta.

 

 

şanzıman  yağı  

 

castrol  EP-80

 

miktarı  2,4  litre  diye  hatırlıyorum..

 

 

 

 

 

1  e  girmiyor  2  az  geliyor  ise   kamyoncu  işi   yapmak  zorundasınız  yani  çift  debriyaj

 

 

2  den  bire  almak  için   ;

 

debriyaja  basın 2 den  boşa  çıkarın   ve  debriyajı  bırakın boşta  azcık  gaz  verin  ve  debriyaja  basarak  1  e  alın..

 

tecrübe  ettikçe çift debriyaj vites  küçültmeye alıştıkça  nasıl  yağ gibi  girdiğine  inanamazsınız.
[/QUOTE]
Aragazından bahsediyorsunuz galiba.Ama o da pek işe yaramıyor gibi.Tabi ben beceremiyorda olabilirim.
2 yemediği zaman yüksek devirle çekişi toparlıyorum ama bu da motoru ve lastikleri yiyor zannımca.
*Ayrıca şanzuman yağını değiş gitsin dedin ama bu yağın seviyesini nerden anlıyoruz.Veya taşana kadar mı dökecez yoksa??
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti feliciaZK » 19 Ekm 2008, 14:39

BİRE GEÇMEDEN ÖNCE 2 DEN BİRE RAHAT GEÇİYOR
ARABA TAMAMEN DURURKEN BİRE RAHAT GEÇİYOR

AMA HARAKET HALİNDEYKEN BİRE ZOR GEÇİYOR

SANKİ HARAKET HALİNDEYKEN BİRE GEÇMEMESİ( EMNİYETİÇİN) YADA YÜKSEK HIZLARDAYKEN YANLIŞ VİTES GEÇİŞİ YAPMAMAK İÇİN(1VİTES 3 VİTES YAKINLIĞINDAN)  GİBİ GELİYOR BANA   YORUMLARA AÇIK TARTIŞILIR 
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

İleti AhmetH » 19 Ekm 2008, 16:07

[quote="sonerx"]Aragazından bahsediyorsunuz galiba.Ama o da pek işe yaramıyor gibi.Tabi ben beceremiyorda olabilirim.
2 yemediği zaman yüksek devirle çekişi toparlıyorum ama bu da motoru ve lastikleri yiyor zannımca.
*Ayrıca şanzuman yağını değiş gitsin dedin ama bu yağın seviyesini nerden anlıyoruz.Veya taşana kadar mı dökecez yoksa??[/QUOTE]
 

aragaz  evet  ama  debriyajın  basılmamış  olması  lazım boşta  aragaz vereceksiniz  debriyaja basıkken verilen  aragazın faydası yok.

 

 

şanzıman yağı   yine  km  telinin  ordan  kontrol  ediliyor  ama   mm   hesapları  var   ayrıca  değmez..

 

açınca şanzımanın  bütün  yağı  boşaldımı.. tamam   2.4 litre   doldursun  işte usta.

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 19 Ekm 2008, 16:08

[quote="feliciaZK"]BİRE GEÇMEDEN ÖNCE 2 DEN BİRE RAHAT GEÇİYOR
ARABA TAMAMEN DURURKEN BİRE RAHAT GEÇİYOR

AMA HARAKET HALİNDEYKEN BİRE ZOR GEÇİYOR

SANKİ HARAKET HALİNDEYKEN BİRE GEÇMEMESİ( EMNİYETİÇİN) YADA YÜKSEK HIZLARDAYKEN YANLIŞ VİTES GEÇİŞİ YAPMAMAK İÇİN(1VİTES 3 VİTES YAKINLIĞINDAN)  GİBİ GELİYOR BANA   YORUMLARA AÇIK TARTIŞILIR 
[/QUOTE]
 

 

senkromeçlerle  ilgili  birşey  bu

 

90  la  giderken  renault megane  1.  vitese  geçebiliyor,  ona  keza fiat albea  da  öyle
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti binbirotomotiv » 19 Ekm 2008, 18:42

20 kadar dusup hala gecmıyorsa arkadasın dediği gibi sekromectir.
binbirotomotiv
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Ağu 2008, 02:06

İleti aera34 » 19 Ekm 2008, 22:56

arkadaşlar favo lar okadar güzel şanzımana sahip ki dediğiniz gibi 1 vitese hareket halindeyken geçmiyor durman gerekiyo çok güzel bi şanzıman güvenliği bu 
aera34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 06 Ekm 2008, 02:22

İleti sonerx » 20 Ekm 2008, 00:01

[quote="aera34"] arkadaşlar favo lar okadar güzel şanzımana sahip ki dediğiniz gibi 1 vitese hareket halindeyken geçmiyor durman gerekiyo çok güzel bi şanzıman güvenliği bu 
[/QUOTE] Ben felicia için yazdım.Hareket halinde 1 e mümkün değil geçmiyor.
ayrıca ahmetH ya teşekkür ederim.Aragazını debriyajla yapmak doğrusu çok anlamsız, madem dişliler dönmüyor o halde yer açılmaz tabi. ! doğrusunu yaparım şimdi.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti aera34 » 20 Ekm 2008, 01:10

motorun 1.3 deyil mi favoy la değişen bi alt tarafıda yokk
aera34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 06 Ekm 2008, 02:22

İleti komando » 01 Kas 2008, 23:35

benim felicia da da buna benzer bir problem vardı ben baskı balatadan kaynaklanıyor sanıyordum daha sonra tamircime aracımı gösterdiğimde vites kolunun şanzuman a girdiği yerdeki sabitleme milinin aşırı bollaştığını ve bu milin degiştiğinde düzeleceğini söyledi hakikattende mili tornacıda yaptırdım şu anda vites geciş problemim kalmadı ayrıca vites koluna da sanki bir yay takılmış gibi gergin bir hal aldı
komando
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 13 Arl 2007, 13:33

İleti sonerx » 02 Kas 2008, 17:47

bahsettiğin şey sanzumanın içindemi oluyor.
Ayrıca ne kadara yaptırdınız.*?
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti komando » 20 Kas 2008, 01:26

hayır vites kolunun baglı olduğu bir demir var bu da şanzumandan çıkan bir parçaya sabitleniyor sabitlenen yerde parçaları bir birine baglayan bir pim var bu pim aşındığında vites kolunun sağa sola sallanması artıyor nasıl anlatayım  vitesi 2 den boşa attığımda direk olarak 3 ve 4 dün önünde durmuyordu bu pim yapılınca sanki vites kolunun altına bir yay takılmış gibi vites kolu normal bir hal aldı şimdi 2 den boşa attığımda tam olarak 3 ve 4 dün önünde duruyor vites boşta ikin 1 e takmak için vites kolunu sol tarafa çektiğimde tam ayarında olduğu icin birinci vites e de artık çok daha rahat giriyor
maliyetine gelince pim işini tornacı yaptı  5 ytl aldı tamircim e de  triger kontrolu- fren hidrolik yağı degişimi - araka fren ayarları - ve bu vites kolu ayarı için 50 ytl verdim
komando
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 13 Arl 2007, 13:33

İleti mustafakurt34 » 06 May 2009, 00:41

1.VİTESE GEÇMEME PROBLEMİ BENDE DE VAR USTA BU SANZUMANLAR BÖYLE YAPILACAK BİR ŞEY YOK DEDİ.
mustafakurt34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Arl 2007, 03:37


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir