bu yağ felişe koyulurmu ? yüksek performans

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

bu yağ felişe koyulurmu ? yüksek performans

İleti y.emre » 16 Oca 2009, 21:16

 
2001 model skoda felicia 1.3 motora bu yağ konulurmu arkadaslar ? normalde 10 40 koyuyorduk fakat bunu bi arkadastan aldım açılmamış yanlış yağ almış ,  benim felişe koyulabilir mi ?
 
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

İleti RAZOR10 » 16 Oca 2009, 21:32

koyulur neden koyulmasın 5-40 10-40 a göre daha ince 1 yağdır. hatta fiyatı 10-40 dan daha pahalıdır.
Kullanıcı avatarı
RAZOR10
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 619
Kayıt: 23 Eyl 2006, 12:07
Ad Soyad: selçuk ÇİMŞİR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia ambiente 2005

İleti hakanerdogan » 16 Oca 2009, 21:37

oldukça ince bir yağdır. fazla ince gelmesin km yapmış bir motora?


AhmetH hocamı bekle derim Smile

hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti y.emre » 16 Oca 2009, 21:46

39.000 km de araç  Big%20smile  pahalı oldugunu biliyorum tesekkür ederim peki performans açısından gercekten fark olurmu ? :S
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

İleti hakanerdogan » 16 Oca 2009, 21:54

yağdan bişey olmaz, arabanın gücü falan artmaz, motor rahatlar, sesi azalır. rahat devirlenir, bu size perf. artışı gibi gelsede normalde olması gerekendir.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti yonetici » 16 Oca 2009, 22:02

Bulunduğunuz yerde hava sıcaklığı -15 C altına inmiyorsa 15W-40 yağ bile kullanabilirsiniz. 5W yağ oldukça soğuk iklimli yerler içindir. Mesela -5 C hava sıcaklığında yağınız ister 15W olsun ister 5W değişen hiçbirşey olmaz iki yağda rahat pompalanır. En büyük kazık atılan sektörlerden biri bu yağ meselesi istanbuldaki adama bile 5W yüksek performans abi bunu koy diyorlar gülüp geçiyorum kutup sanki burası.


 

Not: 15W yağ -15C ye kadar iş görür diye düz mantık kurupta 5W de -5C diye düşünmeyin numara küçüldükçe akışkanlığını koruduğu sıcaklıkta düşer. Kutuplarda motorlu taşıtlar 0W-XX yağ kullanır.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti kadir_ » 16 Oca 2009, 22:49

ama turbolu araçlarda bunu özellikle ince seçiyorlar diye biliyorum haksızmıyım Smile

kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti baho06 » 16 Oca 2009, 23:51

10-40 bu arabaya güzel.paraya yazık
baho06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 20 Oca 2008, 17:21

İleti y.emre » 17 Oca 2009, 00:32

dediğiniz doğru paraya yazık fakat bana 10 -40 tan bile ucuza geldi Clap  denk geldi tamda aracımın yağ değişim zamanıydı öle ilginiz için tesekkrler.
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

İleti yonetici » 17 Oca 2009, 01:17

[quote="kadir_"]ama turbolu araçlarda bunu özellikle ince seçiyorlar diye biliyorum haksızmıyım Smile[/QUOTE]
 

5W-40 ile 10W-40 yağ sıcaklık 100 derece iken oldukça benzer akışkanlık özelliklerini gösterir. Zaten oradaki W ingilizce Winter(Kış) kelimesinden geliyor motor ısındıkltan kısa süre sonra o değerin işi biter yağ sağ tarafta belirtilen vizikozite durumuna yaklaşır. Sağ kısımdaki değerde 100C sıcaklıktaki akışkanlık durumunu ifade eder. Ama şöyle bir ayrım vardır 10W-40 ile SAE40 yağ aynı yapıda değildir 4 mevsim uyumlu olan 10W-40 yağ SAE 40'a göre 100C sıcaklıkta kullanılan multi vizikozite teknolojisi nedeni ile bir adım önde ve güvenlidir.


Sizin dediğinize gelirsek Turbolu araçlarda motorun daha fazla zorlandığını hesaba katarak tam tersine kalın yağ kullanmak gerekir. Çünkü bilinenin aksine ince yağ her şartta iyi yağlamaz yüksek sıcaklıkta moleküler olarak bağları zayıflayacağından pistonla gömlek arasından tamamen sıyrılabilir ve bu yetersiz yağlanmaya neden olur. Halbuki daha kalın bir yağ piston ve gömlek arasına sıkışıp kolayca sıyrılmayarak yağlamayı sürdürecektir. Turbolu bir araç için üreticisi 10W-40 yağ önernişse ben şahse gidipte 5W-30 gibi bir yağı daha pahalı oluşuna ve reklamına falan aldanarak arabama koymam.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti kadir_ » 17 Oca 2009, 01:55

0-40 kullanıyorum ben yağ olarak kalın yağ kullanınca turbo kaçırma yapıyormuş öyle dediler bu yüzden castrol kullanmıyorlar 1.8 T lerde servisteki çocuk bana böyle dedi.Kullananlarda kısa süre içerisinde turbo değiştirmek zorunda kalıyorlarmış passat 1.8T ler çok daha çabuk turbo yiyiyor
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti yonetici » 17 Oca 2009, 04:50

[quote="kadir_"]0-40 kullanıyorum ben yağ olarak kalın yağ kullanınca turbo kaçırma yapıyormuş öyle dediler bu yüzden castrol kullanmıyorlar 1.8 T lerde servisteki çocuk bana böyle dedi.Kullananlarda kısa süre içerisinde turbo değiştirmek zorunda kalıyorlarmış passat 1.8T ler çok daha çabuk turbo yiyiyor[/QUOTE]
 

Turboda motor yağının ne işi var onu anlamadım Confused Bir ucu emme bir ucu egzoz manifolduna bağlı tamamen mekanik bir sistem. Motor yağıda mı buralarda geziyormuş? Turbonun aracın yağlama sistemi üzerinden yağlandığını ilk defa duyuyorum.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti AhmetH » 17 Oca 2009, 06:23

konulmasına konulur bu yağ ama  tam sentetik vede baya ince
en fazla yakarsınız olur biter yağdan sıkıntı  olmaz Smile madem beleş kullanmak lazım Tongue
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 17 Oca 2009, 06:44

[quote="?"]Turboda motor yağının ne işi var onu anlamadım Confused Bir ucu emme bir ucu egzoz manifolduna bağlı tamamen mekanik bir sistem. Motor yağıda mı buralarda geziyormuş? Turbonun aracın yağlama sistemi üzerinden yağlandığını ilk defa duyuyorum.[/QUOTE]
 

Emir abi bütün turbo sistemleri aracın  yağlama sistemi üzerinden yağlanırlar Smile

vede yağ seçiminde en büyük kriter olarak dikkate alınır. zira bir ucu emme  bir ucu egzoz tarafına açılan turbo mili  tam göbekten   yağ hattına , gelişmiş büyük turbolarda ise soğutma hattına bile bağlanıyor. direk yağ pompasından sonra gelen ilk yağlama noktalarından  turbo. oil feed line  ve oil return line olarak iki delik var göbek kısmın üzerinde Smile hatta  resim de  ekliyelim.

 


 

turbo dizel motorlarda  stop etmeden önce  10-15 sn  bekleyin muhabbeti  sırf bu yağlama muhabbeti yüzünden,

stop edildiğinde  birden 0 a  düşen yağ basıncı yani  yağlamanın kesilmesi söz konusu, o esnada  yüksek devirde dönen turbo  mili yavaşlayıp durana kadar  yataklarında nispeten yağsız olarak dönüyor. yataklarda kalan ve devir daim etmeyen yağ ise  yüksek  ısıdan dolayı  yanarak  kömürleşiyor  ve  turbo şaftını çizebiliyor  balansını bozuyor  vs..

 

modifiye turbo araçlardaki  "turbo timer"  denilen  geyik te  bu  olayla ilintili.

 

ama  ben  sevgili  forumdaş  abilerime  kardeşlerim  söyliyeyim. stop etmeden  istediğiniz kadar saniye  bekleyin  motor  yağınızı   10,000 km - 15,000km civarı bir periyotta değiştirirseniz hatta   değiştirmezseniz uzatırsanız  mutlaka uzun vade de bir sorun ortaya  çıkar.

 

turbonun ömrünü etkileyen  en önemli nokta  yağlamadır vede bu motor yağı ile ortak olduğundan  aklınıza gelen  gelemeyen  hertürlü  yağ kirletici etmen  turbonun sağlığından alır.

 

dizel turbosu  ve  benzinli  turbosu  genelde  aynı yapıdır  teknk olarak  fark  yok.  modifiye  edilmiş  veya standardından  turbolu  araca  sahip   gerçekten bilinçli  kullanıcılar   ister  inanın  ister inanmayın  3000 - 4000  km  de  bir   motor  yağlarını  değiştirir (mobil 1 - castorl edge 0-60 vs.)

 

ve  bu yağlar  hiçte  ucuz  değil.

 

 

turbonun  ömrü için  yağı  ve  yağ  filitresini   imkanlar  elverdiği ölçüde değiştirmek yapılacak en sağlıklı davranış bence.

 

toleransı  çok  yüksek  olan  gariban  felicia motorunda bile (135L)  en  fazla  5000- 6000km  veya  6-7  ayda  bir  yağ ve filitre değiştiriyorum  ben.

 

LPG  olmasına  ve  yağı  kirletmemesine  rağmen  bunu  yapıyorum. vede  160.000 km  motor daha  açılmadı. görenler  inanmıyor  10 senelik  araç  hemde  kronik  conta  yakma  hastalığı  olduğu söylenen  araç ..  sadece  supap ayarı  için 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yonetici » 17 Oca 2009, 11:21

Turbo milinin yağlı olması gerektiği zaten aşikar ama motorun yağlama sistemini kullanılacağını tahmin etmezdim bunu öğrenemem iyi oldu. Böylece yeni birşey daha öğrenmiş olduk.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hakanerdogan » 17 Oca 2009, 15:32

teşekkürler Ahmet kardeş... 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti baho06 » 17 Oca 2009, 21:39

ahmet dostum.güzel bir konuya deyinmişsin

baho06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 20 Oca 2008, 17:21

İleti akdeniz26 » 24 Oca 2009, 02:39

ben de felişime 10w40 yağ koydurmuştum. bir ara motor ustasına gösterdim yağın ince olduğunu ve bu yüzden motorun da ses yaptığını söylemişti. gelecek sefere bir kalınını koyduracağım.
akdeniz26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 01 Arl 2008, 00:25
Ad Soyad: Halil Akdeniz
Nereden: Osmaniye
Arabanız: Araba arıyor


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir