Felicia Vag-Com ile Immobiliser Ayarları

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Felicia Vag-Com ile Immobiliser Ayarları

İleti muratdil » 18 Haz 2009, 02:52

Merhabalar,
 

Elimde e-bay'den satın aldığım bir vag-com kablosu ve Vag-Com 409.1 versiyonu full yazılım mevcut.

 

Aracımın aküsü bittiği ve benim işte olduğum bir zamanda bir arkadaşımdan iyilik rica ettim akü alıp değiştirtmesi için, o da sağolsun beni düşünüp akü satın almış ve kendisi bir güzel araca takmış.

 

Sorun şu ki, eski aküyü sökerken yeni aküyle paralel bağlamadan bu işlemi yaptığı için immobiliser motoru kilitlemiş durumda (Vag-Com analizi sonucu anladım)

 

Akü takviye kablosu aracılığı ile motor çalışmakla beraber motor stop edince doğal olarak tekrar çalışmıyor.

 

İngilizcem gayet yerinde olmasına rağmen, katalogları vs bilcümle kağıt hatim etmeme rağmen bu durumu düzeltmeyi başaramadım.

 

O kadar farklı olasılık deneyip kafamı da iyice karıştırmayı başardığım için de, bu işlemi başından sonuna dek anlatacak olan arkadaş olursa sevinirim.

 

Zira, mühendisiz, ingilizcemiz iyi falan ama buna sökmedi işte, hırs yapmış durumdayım.

 

Servise götürebilsem 2 dakika içinde sorunun çözüleceğini bilmekle birlikte, haftanın hemen her günü çalıştığım için (24 saat çalışan servis bulursam ayrı) yegane çözümüm bunu kendim halletmek, ayrıca bunun zevki de ayrı tabi. Aracımı servise götürmeyi teklif eden her arkadaşın da mutlaka bir işi çıktı.

 

Aracımı satmaya çalışıyorum ancak yine vakit probleminden dolayı satamadığımdan en azından arada bir binip gezeyim durduk yere çürümesin canım araba.

 

Şimdiden teşekkürler,

Saygılar, Sevgiler

 Felicia GLXI MPI 2001 model

Not: Forumlarda arama yaptım ancak doğrudan bir cevap bulamadım, varsa o sayfanın linkini de yollasanız makbule geçer.
 
Saygılar, Sevgiler,
Murat DİL
muratdil
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 26 Ağu 2007, 13:24
Ad Soyad: Murat DİL
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Skoda Felicia 1.3 GLXi 2001

İleti hakanerdogan » 18 Haz 2009, 04:00

nasıl yani? takviye yapınca çalışıyorda, takviyesiz mi çalışmıyor? 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti muratdil » 18 Haz 2009, 04:21

[quote="hakanerdogan"]nasıl yani? takviye yapınca çalışıyorda, takviyesiz mi çalışmıyor?  [/QUOTE]
 

Evet aynen öyle,

 

Yaptığım işlemler özet olarak şöyle, laptopa bağlanınca yazılım pek çok hata kodu buluyor, tüm kodları siliyorum, tabi ki araç çalışmıyor bu işlemden sonra.

 

Akü voltajını ölçtüğümde 11,8 V gibi değerler okuyor.

 

Daha sonra aküyü, çalıştırdığım diğer araca bağlayıp kontağı çevirdiğimde araç çalışıyor.

 

Arac stop ederse veya ben motoru durdurursam, tekrar çalışmıyor.

 

Akü voltajını tekrar ölçüyorum, 11,8 V

 

Vag-Com'a bağlıyorum ve çıkan hata "Immobiliser has blocked the engine" ya da buna benzer bir hata kodu okuyorum, yani immo motoru bloke etmiş diyor.

 

Benim bildiğim, immo bloke etse, takviye veya değil aracın çalışmaması gerekiyor ama öyle değil tabi ki durum.

 

Not: Önemi var mı bilmiyorum ama alarmı kapatmıştım, akü değişiminden hemen önce, alarmı açar açmaz da çalıyor nedense.
Saygılar, Sevgiler,
Murat DİL
muratdil
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 26 Ağu 2007, 13:24
Ad Soyad: Murat DİL
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Skoda Felicia 1.3 GLXi 2001

İleti hakanerdogan » 18 Haz 2009, 04:36

iş biraz karışık gibi, takviye yapınca çalışıyor olması cidden enteresan.

benim kişisel tahminim alarm devre dışı olduğundan belki araç kendini hep çalındı zannediyor ve bloke ediyor, takviye yapıncada bunu unutuyor olabilir. saçma ama elektrikle ilgili mevzularda bir çok saçma şey olabiliyor, zira alarmı devreye aldığınızda ötüyor olması aracın kendini çalındı zannetmesinden kaynaklı olabilir.


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti muratdil » 19 Haz 2009, 03:44

Evet geriye kalan tek olasılık da bu sanırım.
 

Haftasonu deneyeyim bakalım, tabi alarmı da susturmayı başarırsam, aksi halde gecenin onunda dayak yemek işten değil, hırsız sanılmak da cabası elimde laptop

 

Deneyeyim sonuçları paylaşırım, hakikaten Alarm-Immo ikilisinin başının altından kalkan bir durum olursa enteresan olacak.
Saygılar, Sevgiler,
Murat DİL
muratdil
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 26 Ağu 2007, 13:24
Ad Soyad: Murat DİL
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Skoda Felicia 1.3 GLXi 2001

İleti muratdil » 23 Haz 2009, 02:16

Geçen hafta sonu baktım tekrar Vag-Com ile bir tane bile hata vermedi enteresan bir şekilde???
Bu işten, benden biraz daha fazla anlayan arkadaşımla (yani ben sıfır, o az biliyor) baktık, marş motoru(dinamosu??) arızalanmış olabilir dedi.
 

Bu durumda, değişmesi gerekiyorsa veya basit bir tamiratla halledilebiliyor mu, yardımcı olan olursa sevinirim.

 

Daha önce farketmediğim ekstra semptomlar farkettik 2 kafa bir araya gelince.

 

1) Takviye yapınca araç çaışıyor gayet de güzel gidiyor.

2) Motoru 30 dk gezintiden sonra stope ettikten sonra çalışmıyor. Önce ikaz ışıkları giderek soluyor, sonrasında sigorta kutusu civarından tık tık sesleri gelmeye başlıyor. Sigortaları kontrol ettim, patlayan yok.

3) Marş motoru hangisidir, bilmediğim için kontrol etme fırsatım olmadı ancak gücünü motora bağlı kayıştan alan bir parçaya baktım, sağ farın hemen arka aşağısında, sanırım aküyü şarj eden şarj dinamosu (ya da her ne ise) belki odur diye. Ancak forumda yaptığım aramalardaki resimlerde gösterilen kısma henüz bakmadım.

 

Arızanın nereden kaynaklandığını anlamanın pratik bir yolu var mı ? Elimde bilimum alet edevat ölçüm aleti (Multimetre gibi)  vs var.

 
Saygılar, Sevgiler,
Murat DİL
muratdil
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 26 Ağu 2007, 13:24
Ad Soyad: Murat DİL
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Skoda Felicia 1.3 GLXi 2001

İleti AhmetH » 23 Haz 2009, 04:06

11.8 v normal değildir. bu arada  sağlıklı akü 12.7 verir.



benim şimdiye kadar gördüğüm hiçbir araç  akü  değiştiği için immosu sistemi bloke etmedi.
 

büyük olasılık alarm la ilgili sorununuz var .

 

kullanım kitapçığı bulup bu sistemi resetlemenin bir yolunu arayabilirsiniz.

 

takviye  ile marş alan aracın immobiliser istemi aracı kilitlemiyor sonra kilitliyorsa bu sistem bir halta yaramıyor demektir.  kucağına akü alan tüm araçları götürür demek Smile

 

yine bir dip not felicia nın orijinal alarm sisteminin belirli kaporta parçaları dışında  belirli akım çeken sistemleri kontrol ettiğini kullanım kitapçığından biliyorum.

hatta örnek olarak aracın çalıştırılması deniyordu. bu durumda sorunu alarm sisteminde aramak daha doğru olacaktır
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 23 Haz 2009, 04:23

şimdi birdaha inceledimde yazdıklarınızı  sizin  alternatör  bildğiniz  bozuk bence yada akü dandik


alternatör akünüzü şarj etmiyor yada akü şarj tutmuyor.. 

sizde  tahminim şu anda tam şarj olmayan  aküyü sadece devre tamamlamak için kullanabiliyorsunuz.. 

 

hiç bir şeyi  ellemeden  aküyü   multimetre ile ölçün  12,7x   gibi  bir  değer  çıkmıyorsa  alternatör şarj etmeyebilir yada  akü boş dersiniz..

 

takviye  sonrası  alternatörden  bir şekilde  çıkış  ölçün  sabit  14.xx  gibi  bir  değer  olması lazım.

 

bu  değer  dalgalanıyorsa  ki sanırm  olası şarj  sorunundan  dolayı  dalgalanacak bişeyde okuyamayabilirsiniz, "voltaj regülatörü" denilen  15 liralık  parça  bozuk  diyebilirsiniz.

 

ama  % 99 ihtimalle  alternatör ve akü üzerinde yoğunlaşırsanız  sorunu  bulacağınızı  düşünüyorum.

 

bu arada  akünüz  en az  100  lira  değilse  kullanmayın  tecrübeyle  sabittir  nekadar ekmek o kadar köfte Smile

AHC  marka  72 küsür amper akü ufacık  50  küsür  amperlik Mutlu akünün yaptığı  işi  yapamıyordu  her allahın sabahı  çalışmayan  arabayı hususi akşamdan yokuşa  bırakıyordum  sabahına vurdurmak için.

 

arabaya söverken  olayın akü değişiminden sonra olduğunu idrak edip akü iş yapıyormu la acaba diye  bir bilene sormamla  merdiven altı  üretim  akünün  hiç bişeye yaramadığını öğrenmem bir oldu ..

 

Mutlu , Delphi , Varta   hadi  belki İnci (hiç kullanmadım)  bunlardan  başka  akü tanımam açıkçası tanımak içinde  kendimi ve cebimi yormam..

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti muratdil » 23 Haz 2009, 08:28

Hocam,
 

Çok teşekkürler ayrıntılı cevap için.

 

Yine bir gece körü veya hafta sonu bakayım, akü Mutlu Akü, fiyat hatırlamıyorum ama "Aküye bu kadar para verilir mi, Carrefour'da 50 TL'ye satıyorlar" demişlerdi, bu mantıkla iyidir sanırım.

 

Dediklerinizi bir yapayım. Çekçe ve Almanca (basit) bir takım servis kitapçıkları bile buldum, ne menem bir şeyle uğraşıyorum diye, bu veya başka herhangi bir konuda dokuman ihtiyacı olan da olursa, varsa gönderirim, yoksa da bulurum bir şekilde.

 

Bunları kendim yapmak istiyorum çünkü şu ana dek yoğunluğumu kavrayan servislerce defalarca öpüldüm, sanırım limitim doldu bu anlamda.

 

 

 

 
Saygılar, Sevgiler,
Murat DİL
muratdil
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 26 Ağu 2007, 13:24
Ad Soyad: Murat DİL
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Skoda Felicia 1.3 GLXi 2001


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir