hava filtresi ve karbüratör temizliği

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hava filtresi ve karbüratör temizliği

İleti aavci22 » 24 Kas 2009, 22:35

Geçen yıl yağ değişimi yaptırdığım yerde hava filtresinide değiştirtmiştim.

Takılan filtrenin 1cm  kadar büyük ve vidanın 1 tanesinin palstik kısmını kırmışlar sökerken sürekli dönüyor diye yukarı çektim çıktı.(vidanın bölgesi hafif eğimli orada su birikiminden vida küflü dönmüyor. açmak için başka pratik yol bulamamışlar sanki.......neyse
mesafeye baktım vida plastik kısma giriyo tam boşta değil ama hava girişi olmuş olabilir. orasınıda hemen slikonlayıp sabitledim.

yeni aldığım filtre yüksekliğe tam oturuyor.

Dikkatimi çeken karbüratör hava giriş gölgesinin çok fazla kirli olması.

Elimden geldiği kadar temizleyip yeni filtreyi taktım.

İlk defa o bölgeye baktığımdan 1 yıl önce nasıldı bilmiyorum.
Sizce buradaki pislik normalmi.








karbüratör temizliği











 
aavci22
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Nis 2007, 14:25

İleti aavci22 » 25 Kas 2009, 12:32

filtreyi değiştirdikten ve pisliği temizledikten sonra araçta hissedilebilir bi değişiklik farketmedim.
fikri olan yokmu ?Shocked
aavci22
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Nis 2007, 14:25

İleti sonerx » 25 Kas 2009, 22:27

euro lpg katkılı da   bu pislik daha az oluyor. Yakıt için o yaptıklarının yanında onlarca daha şey yaptım ama yine yakıt pek değişmedi.Yani atın gitmesi için sabit bir arpa yemeli.Çaresi yok.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti AhmetH » 03 Arl 2009, 09:18

açıkçası  orası  o kadar  kirli  ise  boğaz  falan  beterdir
 

onunda  konusunu  açtıydım Big%20smile incelerseniz  karbüratörün nasıl dağıtılıp temizleneceği forumda bulunur

 

kırılan somun  için dert  etmeyin  bende  3 tane  kırık  var  etrafındaki klipsler  yeterli.

somun deliği boş kalmasın ama.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti aavci22 » 03 Arl 2009, 15:58

http://www.skodam.com/forum_posts.asp?TID=6104
evet konuyu buldum ama biraz cesaret gerektiriyo o kadar basit değil karbüratörü sökmek.
ama yinede ne olursa olsun sökücem .Evil%20Smile(olsada olmasada önemli olan tecrübe kazanmak)

öncelikli olarak  dediğiniz;

Jikle kapağının sökmeden önceki konumu (ayarı)

vakum  hortumlarının yeri

bunları tespit edip (karbüratördeki yerlerini şu an bilmiyorum açıkçasıBig%20smile)inceleyip hafta sonu temizlemeyi düşünüyorum.(sizin konuda ki resimlerde görünüyosa tarif edebilirmisiniz.

ben komple hassas davranıp söküş şekline göre geri takma kolaylığına dikkat ederim ama oralar herhalde  daha hassas olduğu için dikkatimden kaçmasın.

 

sanırım lpg li araçlarda kirlenme daha  fazla oluyo ama benim arabada lpg yok hiç taktırmadım ama.önümüzdeki yıl muayene zamanı taktırmayı düşünüyorum malum benzin 3,40 oldu bu saatten sonrada çıkar ama inmez.

 
aavci22
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Nis 2007, 14:25

İleti AhmetH » 03 Arl 2009, 18:59

aksine LPG daha az kirletiyor.
 

ordaki kirlenmeyi genelde karter havalandırma dan  emilen yağ buharı yapıyor

 

LPG   yağı  benzine göre  daha  az  kontamine ettiğinden ordaki  kirlenmede  daha az  oluyor.

 

bu  resimde   kırmızı ile hat çektiğim bölgede biyere  sizde  bir  keçeli kalemle   çizik  atın..

 

ayar  işte  o  kapağın   montelendiği  konum olacak. 

 

 

 

yok 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti aavci22 » 05 Arl 2009, 20:50

ahmet kardeş karbüratörü temizledim köye giderken sanaiye uğradım conta falan aldım ama diyafram sordum 3-4 çeşit var tanesi 10tl dedi bende almadım hangisi uyar diye fikirleri dahi olmadı görmemiz lazım dediler.
sökerken 1 saat uğraştım 1,5 saat temizlik  ama toplamak 25 dk sürmedi bile
sana sormak istediğim 2 hortum dikkatimi çekti tam hava filtresinin altındaki kısımda t boru var resimde belirttim buru kırık çıktı.
sanırım jigle bölümü 2 hortum var biri kesik biride diğer taraftaki t borusuda kırık
sence bunlar daha önce bi eksi durum yaratmışmıdır?
köyde yaptığımdan t boru uyduramadım bende slikonlayım kapladım hava yolu açık bişekilde tekrar bağladım.
ama diğer kesik kısım öyle duruyo.






aavci22
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Nis 2007, 14:25

İleti aavci22 » 05 Arl 2009, 20:58

birde ek olarak
karbüratörü monte ettikten sonra
marş biraz geç aldı normal olarak benzin hortumları boşalmıştı
rolanti bir süre baya yüksek devirde kaldı
10 dk kadar çalışır durumda beklettim normale döndü
köyden dönerken test etme şansım oldu hissedilebilir bi değişiklik var şu an araba daha rahatladı sanki çekiş daha iyi
normal kullanıma alıştığım için abartmıyorum ama araba altımdan çıkacakmış gibi çeki hissettim.
sırtımı koltuğa yaslıyo LOL
(yorulduğumdan psikolojikte olabilir)Big%20smile
aavci22
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Nis 2007, 14:25

İleti AhmetH » 05 Arl 2009, 21:02

abi  jikle kapağında  atmosfere  açık olan  doğru  onda bir sorun  yok  ancak  T  bağlantıdaki   yanlış  anımsamıyorsam   yüksek  motor  yüklerinde ve devirde (3000 üzeri)
 

karbüratördeki 2.  boğazı  devreye  alan mekanizmanın elemanı..

 

normal  kullanımda  büyük sorun  yaratacağını  sanmam  belki  süratli giderken  bir  zayflık  sezdirebilir   ilk  fırsatta  halletmekte fayda var

 

acil halledilmesi gereken bir sorun olduğunu düşünmüyorum.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 05 Arl 2009, 21:06

öyle  hissetmen  normal  dahada  dağıtıp  içindeki kanallara  ince  ince   tellerle  çalışıp dikkatlice basınçlı hava falan  tutarsan  çok  daha  verimli  olacağını düşünüyorum.
 

bunların  otomatik  jiklesini   devereden  çıkarmak  için  ara  gaz  verebilirisin..   devir  yüksekken  motor  biraz  ılıklaşırsa   bir iki aragaz (hızlıca tam  gaz basarak)  vermek  jikleden düşürüyor  motoru

 

 

elimde  çek  yada  sloven dilinde   karbüratörün   detay  teknik  ince  ayarlarının  anlatıldığı belgeler  var  onları  bir  şekilde  çevirebilsem  çok  daha  güzel  bir  konu  açacağım  ilk  fırsatta ama  beceremiyorum
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 05 Arl 2009, 21:12

bu arada  şu  resimde  dinlendirme kabından  çıkıp  karbüratörü   besleyen ana  yakıt  hattı  borusunu  değiştir  abi   15- 20 cm   bişey resimde  ters  C  gibi  duruyor.
 

bu  kırçıllı  hortum  çatlıyor  tam  karbüratöre  giren   yere  yakın  bir konumdan  hemen  arkasındaki   kalorifer  sistemine veya altına  egzoz manifoldunun üzerine  benzin fışkırtıyor.. Shocked   kokudan  hemen  anlarsın  ama  anlayamazsan  yangın  tehlikesi  oluşabilir.

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti aavci22 » 05 Arl 2009, 21:24

daha küçük parçalara ayırıp temizledim ama fazla dağıtmak istemedim sonuçta ilk defa yapıyorum
bu kadarı bile benim için ilk seferde normal.
yardımların için çok teşekkürler.

aavci22
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Nis 2007, 14:25

İleti egem1194 » 31 Oca 2010, 21:50

karbüratörünün altından çıkan bir takoz var plastik olup içi demir lidir,
o parçanın kenarları sıcaklıktan dolayı kırılmalar olur,

bu kırılan plastıkımsı parçalar direk motora girer,

onlarıda temizleseydin,

ve bu takoz un her iki tarafına sıvı conta ile kaplayıp monte etseydin,

favoritim varken karbüratörün tüm parçalarını memeler dahil hepsini söker bakımını yapardım

 
egem1194
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Oca 2010, 21:32


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir