FELİCİA TURBO

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FELİCİA TURBO

İleti Balki, Burak » 01 Şub 2010, 04:58

Montaj olacak parça ne kadar fazla olabilirki.Komple motor indiriyorlar yeniliyorlar 1.500 TL para alıyorlar:) Montaj işini abartmamak gerekir ki bilen biri yaparsa bu işi onun için çocuk oyuncağıdır zaten. Gidip normal bir tamirciye sorarsan abi bu uzaydanmı geldi der 1000 TL'ye takarım der.Türkiye'de her ne kadar parça satışı olmasada bu işlerle uğraşan ''gizli'' ustalar var. Turbo basit bir iş değil tabiki ama adamına göre...
 
Kullanıcı avatarı
Balki, Burak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 14 Tem 2008, 16:07
Ad Soyad: Burak BALKI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 306

İleti quickcan » 01 Şub 2010, 05:28

komple motoru nasıl 1500tl ye yeniliyorlr neresi yapıyosa iyi yapıyormuş helal olsun..


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti 34SCU59 » 01 Şub 2010, 10:06

arkadaslar 8 psi kadar dayanıklı oldugu ve motor hacimine göre 485 hp verdigi yazıyor..Buna istinaden siz bunu 1.6 feliciaya taktıgınızda tabiki 8 bar basarsanız rolantide elinize alırsınız..bunun için standart ve orjinal 0.6  - 0. 8 bar idealdır buda size + 50+60 hp guç kazandırabilir...
Motor kapaklarını pistonu buyutursunuz yada değiştirirsiniz o zaman basarsınız 2.5 bar olur size 200 - 250 hp Burda demiyorkı al bunu 8 bar bas yüklen git demiyor verdigi parçalar ise 8 bar'a kadar dayanıklı T3T4 turbo diyor...Bugun türkiye'de 500 liraya intercool veya turbo bulamazzsınız adam 750 liraya komple kit veriyor..

Bunu boyle dusunun tabiki masraf 500 liranın ustundedir.Hiç bişi yapmasanız bunun işciliği var kimse 100-200 liraya bu işi yapmaz..bugun yağ-filtre-buji-değiştirsen sadece parçalar 100-150 lira tutuyor bu sekilde dusunun......
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti Balki, Burak » 01 Şub 2010, 11:41

[quote="can"]komple motoru nasıl 1500tl ye yeniliyorlr neresi yapıyosa iyi yapıyormuş helal olsun..
[/QUOTE]

Ben öyle biliyorum valla.Rektefiye işlemleri o kadar tutuyor aşşağı yukarı.
Kullanıcı avatarı
Balki, Burak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 14 Tem 2008, 16:07
Ad Soyad: Burak BALKI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 306

İleti iceman70 » 01 Şub 2010, 12:22

tam setmiş ha intercooler'dan tut eksantrik filtresine kadar :)) Bide bu motorlar turboyu kaldırabilecek güçte mi ? soğutması olsun pistonların dayanıklıkları olsun vs vs
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti quickcan » 01 Şub 2010, 12:29

barbaros abi haklısın.. ucuza çıkmaz ben bi ara peugeot 206 ya turbo takılsa ne olur diye düşündüm bana iki farklı fiyat çıktı.. kısa süre gidecek ve az güç verecek bir turbo 5.000tl cvarı bi para tutuyordu... güzel bir iş yapılsa ise 10.000tl civarı oluyordu.. ayrıca bu turbo basıncına uyması için motora rektefiye yapılmıyor burak abi.. komple parçalar değişiyor daha güçlü parçalarla...


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti Balki, Burak » 01 Şub 2010, 14:13

[quote="can"]barbaros abi haklısın.. ucuza çıkmaz ben bi ara peugeot 206 ya turbo takılsa ne olur diye düşündüm bana iki farklı fiyat çıktı.. kısa süre gidecek ve az güç verecek bir turbo 5.000tl cvarı bi para tutuyordu... güzel bir iş yapılsa ise 10.000tl civarı oluyordu.. ayrıca bu turbo basıncına uyması için motora rektefiye yapılmıyor burak abi.. komple parçalar değişiyor daha güçlü parçalarla...
[/QUOTE]
Sen beni yanlıs anladın kardeşim .Rektefiye dedigim ölen motorları 1.500 2000 liraya canlandırıyorlar ya rektefiye ile onu ornek verdim .Yoksa turbo ile bir alakası olmadıgını biliyorum.Ornektı sadece:)
Kullanıcı avatarı
Balki, Burak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 14 Tem 2008, 16:07
Ad Soyad: Burak BALKI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 306

İleti quickcan » 01 Şub 2010, 14:18

rektafiyede sadece düzenleme yapılıyor aslında fazla bişey yapılmıyor.. ben arabama rektefiye yapacağıma yeni motor alırım.. 1.4tsi alır takarım.. sanki ne kadara mâl olucak...rektefiye 2.000tl olsa motorda 4.000tl civarıdır sanırsam..(konu nereye gitti yawBig%20smile)


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti xXx » 03 Şub 2010, 21:17

+25 beygir O zaman 93 hp olacakSmile Acaba çufçuflar mıki blow of lazım onadaSmile

SKODA FELİCİA 01''

Kullanıcı avatarı
xXx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 278
Kayıt: 28 Kas 2009, 12:49
Nereden: Ankara

İleti 34SCU59 » 03 Şub 2010, 23:02

[quote="emre8004"]+25 beygir O zaman 93 hp olacakSmile Acaba çufçuflar mıki blow of lazım onadaSmile[/QUOTE]


 

turbo varsa tabiki cufcuflar :))

 

+ 25 demişsin bunlar takildıgı zman mi 25 hp kazanır dıorsun ?

 

 
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti quickcan » 03 Şub 2010, 23:29

+25hp dediğiniz kaç bar basınçta...


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti by wodoo » 03 Şub 2010, 23:34

0,5 barda bile 30-40 hp verir bence.. Ekipmana bağlı birazda, bu kiti takmakla bitmiyor iş..
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti quickcan » 03 Şub 2010, 23:41

[quote="by wodoo"]0,5 barda bile 30-40 hp verir bence.. Ekipmana bağlı birazda, bu kiti takmakla bitmiyor iş..
[/QUOTE]

bencede..


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti felicia_3437 » 19 Nis 2010, 02:58

quickcan yazdı:1. montaj 500tl değildir kesinlikle..2.sorunları şunlardır.. mesela motor normal basıncının çok üstünde çalışacak turo olduğunda ve buna pistonlar piston kolları motor üst kapağı dayanmayacak.. değişmesi gerekecek.. egsoz sistemi tamamen değişecek.. ve daha aklıma gelmeyen bir sürü şey.. yapılamaz değil ancak 10.000tl ye yakın para harcanır bu iş için.. yapılsa çok zevkli iş olur..



ha cı sen neyaptın 10bın tl dıyorsun mantıklımı bu sence gır bırtane wv golf res motru al 5 bıne mal olur ıyı bır motorcu ve kaportacı bu işi cok guzl bır şekilde yapar rusata işlet bakma arkana ama nasıl durduracan bu aracı ondan sonra
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti muratdil » 19 Nis 2010, 03:33

Aracınız için ?Street Demon? Serisi Turbo pakedi. Bu fiyata bulunabilecek en eksiksiz turbo pakedidir.
Destekleyici değişikliklerin yapılması ve motorun modifiye edilmesi halinde, 25+ PSI'da (yaklaşık 1.72 bar)485 beygirin üzerinde güç üretebilecek kaliteli sıfır parçalar kullanılarak imal edilmiştir. Diğerlerine kıyasla, makul fiyatta alınabilecek en eksiksiz pakettir. Standart bir motorda, 8 PSI'lık ( 0.55 bar) düşük basınç ayarlarında 50-100 beygir arası ilave güç verir.
Ayrıca, paket içeriğinde yar alan Turbo Zamanlayıcı sayesinde, turbo sğutma süreleri hassas şekilde hesaplanarak Turbo yüklenmiş motorun soğutma zamanları ayarlanabilmektedir. Manuel veya otomatik şanzımanla çalışabilir. Bu kit size hidrolik direksiyon ve klimanızı mükemmel cadde koşullarında kullanmanıza imkan verir.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Skoda-Fe ... 3ef5cc0f76

Olduğu gibi çevirdim, yorum katmadan ki, çok anlamadığım bir konuda kimseyi yanıltmayayım. Parantez içindeki basınç dönüşümleri bana ait.
Anladığım konulardan bahsetmek gerekirse, hangi parçayı nereye koyacağınıza bağlı olarak, ekstra borular, hortumlar, kablolar gerekebilecek ve hassas kaynaklar yapabilen kaynakçılar bulmanız gerekebilecektir.
Tavsiyem, sistemi ilk kez monte ederken olabildiğince geri dönülebilir konfigürasyonlar kullanıp, düşük basınç değerleriyle ve sistemi düzenli olarak kontrol ederek uygulanması. Kontrol edilmesi gerekenlerden biri, motor blok sıcaklığı, ama soğutma suyu sıcaklığı değil, doğrudan motor bloğu üzerindeki farklı noktaların sıcaklık ölçümleri gibi, bu şekilde kitin dizaynından kaynaklı sıcak noktalar oluşup oluşmadığının tespiti açısından bu önemli.
Standart motora hiç bir ilave yapılmadan kullanılabiliyor bile olsa, en azından fren sistemlerini gözden geçirmek, aracın ağırlığını ve dengesini gözden geçirmek gerekecektir. Ne de olsa, malum, kontrolsüz güç güç değildir. Durduramayacağınız ya da viraj alamayacağınız bir güç, size ancak yokuşlarda veya klima son ayardayken aracın kasılmasını engellemek olarak dönecektir en hafifinden.
1000 Dolar + Nakliye + İşçilik = Klima ? Yokuş ? Saate 200 km ile gidip duramayan bir Felicia ?
Yapmayın demiyorum yanlış anlaşılmasın, hatta alırsam kime yaptırırım araştırmasını bile yapmış durumdayım ama benim şahsi fikrim, 25-30 beygir ilave güç alıp, aracın hantal kaldığı durumlardan kurtarmaktı amacım ve çok genel yaptığım hesaplarla her şey dahil 4500-5000 TL civarı bir paraya patlayacağını düşünüyorum.
Saygılar, Sevgiler,
Murat DİL
muratdil
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 26 Ağu 2007, 13:24
Ad Soyad: Murat DİL
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Skoda Felicia 1.3 GLXi 2001

İleti iceman70 » 19 Nis 2010, 07:29

Kendi garajımda aletim hırdavatım ve zamanım olsa kendimde yaparım ustaya gerek yok :D
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti wrestler » 01 Mar 2011, 22:28

imkan olsada alıp ugrasıp yapsak :( türkiyede tek olur herhalde daha önce hiç görmedim turbolu felicia
Kullanıcı avatarı
wrestler
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 106
Kayıt: 19 Haz 2010, 00:44
Ad Soyad: şafak wrestler
Nereden: İzmir
Arabanız: felicia 1.6 glx

İleti tornado38 » 20 Mar 2011, 03:21

walla bende 1.3 corsanın orjinal turbosu var ben takmayı düşünüyorum kendim yaparım ama ben sadece biraz gücü artırmak istiyorum fakat benim araba 1.6 turbo 1.3 zaten fazla da güç vermez 20-30 hp versin yeter daha fazlası için motor inip dağılacak su kanalları yağ kanalları genişletilecek yağ pompası yüksek basınç la değiştirilecek sübaplar değişecek turboya yağlama rekorları(boruları)ayarlanacak egzost manifoldu ayarlanacak emme manifoldu ayarlanacak avans ayarlanacak tüp varsa ayar yapılacak(kesin vardır)v.s. yapılmayacak iş değil ben şahine takıldığını gördüm megan peşinden nal topluyodu hemde intercooler ı da vardı (ankara ivedik sanayisinde beyaz şahin) felicia nın motoru kaldırır bir noktaya kadar ama daha fazlasında değişiklik şart benim asıl amacım yakıt sarfiyatının düşmesi turbo aynı yakıtla daha fazla çekiş gücü verdiğinden asıl kullanım amacı yakıt tasarrufu ve çekişin artmasıdır
sayğılar
SKODA FELİCİA 1.6GLXİ 2000
BLAUPUNKT GTA470
ATİKER SIRALI SİSTEM
Kullanıcı avatarı
tornado38
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 25 Kas 2010, 22:41
Ad Soyad: mustafa taşcı
Nereden: Kayseri
Arabanız: felicia1.6GLXi

Önceki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir