Contayı Değiştiriyorum, Tavsiyelerinize İhtiyacım Var!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Contayı Değiştiriyorum, Tavsiyelerinize İhtiyacım Var!

İleti frostbite19 » 05 Nis 2010, 18:35

:!: Üstadlar, bizim 98 1.3 Felicia Bu contadan bana hep sorun çıkarıyor. Bu hafta üst kapağı açacaz, büyük ihtimalle contayı değiştirecez, inşallah conta olur bütün sorunu.


Dediğim gibi hep sorun çıkarıyor conta. En son Termostat yüzünden (takıldı) contaya dokundurduk galiba.

Bu sefer contayı değiştirdikten sonra, termostatın orijinal olanını takmayı düşünüyorum, müşürüyle beraber oluyomuş, komple. 100tl civarında. Tekrar sorun olur diye korkuyorum öbür termostatlarda.

Sizin de bana Conta değişimiyle ilgili ve değişimden sonra dikkat etmemiz gerekenlerle ilgili bu tarzda tavsiyeleriniz varsa lütfen iletin. Tekrar conta yakmak istemiyorum.

Şimdiden teşekkürler...
 

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti sonerx » 05 Nis 2010, 20:04

bende 6 ay önce 98 1.3 felime conta değiştirdim geçenlerde yine hareretlendi termostat 110 derecede açmamaya başladı. 30 tl ye değiştirdim.Ayrıca felicianın orjinal termostatı bizim ülkemiz için uygun değilmiş,bizim burda plastiği iyiymiş!!!
Şunu derim ki çürüme varsa aliminyum kaynak yaptır iyi olsun.70 tl..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti akan-kan » 05 Nis 2010, 21:01

fandan da direk bir anahtar yaptır içeriye yükselmeye başlayınca içerden manuel fanı çalıştırırsın. acil durumda çok işe yarıyor.
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti frostbite19 » 05 Nis 2010, 23:00

sonerx yazdı:bende 6 ay önce 98 1.3 felime conta değiştirdim geçenlerde yine hareretlendi termostat 110 derecede açmamaya başladı. 30 tl ye değiştirdim.Ayrıca felicianın orjinal termostatı bizim ülkemiz için uygun değilmiş,bizim burda plastiği iyiymiş!!!
Şunu derim ki çürüme varsa aliminyum kaynak yaptır iyi olsun.70 tl..
Evt bizimki de termostat açmadı söktüm şu an yok termo. Ben o komple olan termostatı alayım. Ama kaçlık takcağımızdan da emin değilim. Usta 88derecelik takmıştı sanırım yine öyle takarız bilmiyorum.

akan-kan yazdı:fandan da direk bir anahtar yaptır içeriye yükselmeye başlayınca içerden manuel fanı çalıştırırsın. acil durumda çok işe yarıyor.

Bizim felide termostat doğru dürüst açtığı sürece, hiç hareret sorunu olmuyor, ama iyi fikir dostum sağol. Olması lazım aslında nolur nolmaz...
Dediğim gibi 88 de termostat açıyor, 91-92 gibi falan da fan açıyor, radyatorumuz fanımız sorunsuz yakın değiştirdik anında indiriyor aşağı. Bakır radyator taktıralı o yandan sorun yok.
Bi de şu conta ve termostatı halledebilsek...

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti sainz » 06 Nis 2010, 07:53

Contayı değiştirirken üst kapağın yamulmalarına karşın, taşlamasının iyi yapılması lazım. Taşlama haddinden fazla yapılmamalı. Eğer taşlama çok fazla yapılmak durumundaysa, en sağlıklısı yeni bir üst kapak almaktır. Tabii bir de üst kapağı takarken, silindir kapak saplamalarının gerekli tork gücüyle sıkılması gerekiyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti frostbite19 » 06 Nis 2010, 14:01

sainz yazdı:Contayı değiştirirken üst kapağın yamulmalarına karşın, taşlamasının iyi yapılması lazım. Taşlama haddinden fazla yapılmamalı. Eğer taşlama çok fazla yapılmak durumundaysa, en sağlıklısı yeni bir üst kapak almaktır. Tabii bir de üst kapağı takarken, silindir kapak saplamalarının gerekli tork gücüyle sıkılması gerekiyor.



Anladım dostum ben ondan da şüphelenmiyor değilim belki de incelmiştir saol

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti frostbite19 » 06 Nis 2010, 23:06

Bide bu yeşil / pembe G12 antifiriz meselesi var ya. Ben hep yeşil antifiriz koydum normal. Doğru koyuyorumdur umarım.

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti Kahraman » 07 Nis 2010, 07:22

termostat radyotor devirdaim fan kontrol edilip daha önce conta teğiştirip gine hararet yaptıysa yineliyorsa sorun motordan kaynaklanıyor olabilir sampiyon skodada bir arkadaş arabasına iki üç sefer conta degiştirdim randuman alamadım dedi en son motor yaptık dedi conta olayı 250patlıyor bi iki sefer yaptımı size bi motor parasına patlıyor ona göre tedbirli davranın iyi günler
Kahraman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 18 Arl 2008, 19:20

İleti frostbite19 » 08 Nis 2010, 17:21

Pazartesi günü arabayı veriyorum ustaya, usta teyzeoğlum, bizim buraların en iyi ustası, sırf


teyzeoğlum diye götürmüyorum ona, ama belki Skdoda nın tipik kronik özellikleri falan vardır

bilmiyodur falan diye düşündüğüm için bu konuda size sordum bunları...

Ya bide şu Yeşil/Pembe Antifiriz işini bi açıklığa kavuştursaydık :)

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti Favocu » 08 Nis 2010, 17:45

Pembe renk olan antifrizler yani oat (organik asit teknolojisi) olanlar daha uzun ömürlü ve dayanıklıdır. Yeşil olanlar 2 yıl kadar gider, pembe olanlar 5 yıl kadar. Dandik antifrizler contayı aşındırabilir...
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti frostbite19 » 08 Nis 2010, 18:38

Çok teşekkürler. Ben alüminyum bloklu motorlarda Yeşil antifiriz motora falan çok büyük zarar veriyor diye bişe okudum da ondan telaş yaptım:)

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti Favocu » 09 Nis 2010, 05:22

Koyduğunuz antifrizin kutusunun üzerinde aluminyum motorlarda kullanılabilir diye yazıyorsa sorun olacağını sanmıyorum.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti felisyacı » 12 Nis 2010, 08:17

Sayın frostbite19 CONTA değiştirecektiniz, değiştirdinizmi?
Conta değişen motorlarda sesin çok fazla olduğu söyleniyor.
Böyle bir şey varmı merak ettim.
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti Safariali » 12 Nis 2010, 11:22

kardeş conta değişimi yaparken bloktan çıkan saplamalarıda orjinali ile yenile daha sağlam olur yoksa yine sorun açabilir
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti frostbite19 » 12 Nis 2010, 12:18

Bugün bırakıcam arabayı, daha bırakmadım.

Son tavsiyeler için de teşekkkürler.

Söylediklerinizi dikkate alacam.

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti bozkurt_51 » 05 Haz 2010, 10:55

:roll:
Her lafa verilecek bir cevabım vardır.Lakin ; bir lafa bakarım ,laf mı diye? Birde adama bakarım , adam mı diye ?
Kullanıcı avatarı
bozkurt_51
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 107
Kayıt: 27 Mar 2010, 21:39
Ad Soyad: alpaslan baba
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 136L

İleti frostbite19 » 06 Haz 2010, 00:11

Arkadaşlar conta işi şimdilik tamam. Motor gayet iyi, düzeldi, termostatı da Polonya malıymış bi termostat taktık, şimdilik güzel, sorun yok tıkır tıkır.
1000km de subap fln ayarı yapılacak bi,

Yanlız şöyle bi sorun oldu, Motor kapağında fazla pay kalmadığı için usta taşlama yaptırmadı, ozaman hiç ayar tutturamayız, taşlamadan deneyelim gittiği kadar gitsin , bidahaki sefer yaparsa kapağı yenileyecez artık mecbur dedi.

İdare eder mi acaba diye böye yaptı yani.
Fiyat olarak ta fazla bişey tutmadı, denemeye değer galiba...

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti Favocu » 06 Haz 2010, 04:53

Bende geçen ay contayı değiştirdim. Benim contanın gitme sebebi hararet değil silindir kapağının altında bazı lokal çürümeler olmasıydı. Çürük yerlerin kaynakla doldurulması ve planya 50 tl tuttu. Benimkinde de planyayı çok ince yaptılar. Bende değişeli yaklaşık 800 km yol yaptım. Yarın yine gideceğim tekrar torklama, subab ayarı, suya antifriz konulması vs. kaldı. Daha önce conta yakma ile sonuçlanan hararet olduysa silindir kapağı eğilmiş olabilir. Belki yağa su karışma, hortumlarda şişme vs. gibi problemlere neden olabilir.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir