DAHA AZ NASIL YAKILIR?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

DAHA AZ NASIL YAKILIR?

İleti delidolu » 07 Nis 2010, 14:45

Soru: "DAHA AZ NASIL YAKILIR?"

Olasılık
Deresesi
"Mümkün" Cevap1: Araba satılarak devlet taban yolları ile ulaşım yapılır.
"Mantıklı" Cevap2: Arabasitana yerleşilir.
"İmkansız" Cevap3: Kendi ülkendeki petrol -ve diğer madenler- çıkartılarak dışa bağımlılıktan kurtularak.
 
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti diseqc » 07 Nis 2010, 14:49

rize şehir içi 300-350 kr arası yakıyor fabia 101 hp uzun yolda bile 220 kr göresek iyiydi a yakmak için kullanma kulavuzunda bilgiler yer alıyor ayrıca yol bil. göseriyor üst viteslerde kullanmak tavsiye ediliyor...
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti AhmetH » 07 Nis 2010, 18:42

sineğin yağını çıkarmakta üstümüze yok :D

bırakın yaksın :D
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti akt145 » 07 Nis 2010, 19:42

yol buldukca boşa sallayın bu da yakıtı baya etkiler
akt145
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 226
Kayıt: 25 Ekm 2009, 01:20

İleti SELİM_ANK » 07 Nis 2010, 20:02

50tl daha mantıklı:) benim araç lpgli 17krş yakıyor.. lpg litre fiyatı:1,70tl
Kullanıcı avatarı
SELİM_ANK
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 307
Kayıt: 16 Ağu 2009, 03:47
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Elegance 2003

İleti zekrek » 08 Nis 2010, 08:52

avrupa yakasi yazdı:
avrupa yakasi yazdı:20 tl ile 140km şehir içinde. fakat işe gidip gelirken aynı benzin ile 40 -50 km anca çünkü rampa
not: 2002 fabi 68bg benzinli

50 tl olacak


Şehir içi 50TL/140km=0,35Krş İşe giderken 50TL/50km=1TL
Gayet normalmiş :shock:
Kullanıcı avatarı
zekrek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 08 Kas 2009, 16:25
Ad Soyad: Zeki
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 Favorit

İleti osti01 » 08 Nis 2010, 09:36

9,75 litreyle (20 lira) lpg de en fazla yaptığım şehir içi 105 km. felicia 1,3
en az yaptığım 85 km.
normal şartlarda çok hızlı kullandığım için yakıt değişebiliyor. her zaman aynı yerden alıyorum yakıtı.
eğer yakıt tasarrufu yapmak için kullansam daha da değişebilir.

az yakmak için tavsiyem
arkadaşlar aracı yüksek devirde kullanmayın. mümkün olduğu kadar yüksek viteste gitmeye çalışın ve yolun ilerisini görmeye çalışarak kırmızı yanıyorsa 300 400 metre ileride vitesi boşa sallayın arabanız ışıklara yaklaştığında yeşil yanacak şekilde ayarlayın. (çok faydası var) heryerde bunu başarırsanız %15 garanti.

ben bunları yapıyor muyum hayır çünkü
biz bu arabadan en az 110 hp lik güç 200 nm tork beklediğimiz için daha ışık yanar yanmaz 50 metre nasıl fark atarım diye düşünüyoruz.
yakıt tasarrufu da istasyona geldiğimde aklıma geliyor.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti jamesdean » 08 Nis 2010, 10:51

osti01 yazdı:9,75 litreyle (20 lira) lpg de en fazla yaptığım şehir içi 105 km. felicia 1,3
en az yaptığım 85 km.
normal şartlarda çok hızlı kullandığım için yakıt değişebiliyor. her zaman aynı yerden alıyorum yakıtı.
eğer yakıt tasarrufu yapmak için kullansam daha da değişebilir.

az yakmak için tavsiyem
arkadaşlar aracı yüksek devirde kullanmayın. mümkün olduğu kadar yüksek viteste gitmeye çalışın ve yolun ilerisini görmeye çalışarak kırmızı yanıyorsa 300 400 metre ileride vitesi boşa sallayın arabanız ışıklara yaklaştığında yeşil yanacak şekilde ayarlayın. (çok faydası var) heryerde bunu başarırsanız %15 garanti.

ben bunları yapıyor muyum hayır çünkü
biz bu arabadan en az 110 hp lik güç 200 nm tork beklediğimiz için daha ışık yanar yanmaz 50 metre nasıl fark atarım diye düşünüyoruz.
yakıt tasarrufu da istasyona geldiğimde aklıma geliyor.


+1
+ rampalara girmeden devri yavaşça yükselterek hızınızı iyice artırıp öyle girin.
+ bayırlardan 5.vitesle gaza basmadan veya boşta inin.
+ Az eğimli düz görünen yollarda 110-120 Km lik bir hız yakalayıp, gaza hafif basarak devam edin. Araç ivme kazanıp, tasarruf sağlıyor.
Ben 8,03 lt (25 TL) ile 220 Km yaptım . 1,4 dizel yanlız.
Arkadaşın tavsiyelerine harfiye uyuyorum, yakıtı alır almaz KM sayacını sıfırladığım anda başlayan tasarruf sürecim, mazot lambam yanana kadar sürüyor. Kimseyle kapışmayın. Durduk yere kırmızıda beklerken celallenen arkadaşlar oluyor. Memur gibi kalkınca ben , o yaktığı benzinle kalıyor. Nasolsa ilerdeki kırmızı ışıkta tekrar buluşuyoruz :)
Kullanıcı avatarı
jamesdean
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 510
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:33
Ad Soyad: Skoda Fabia TDI CL Sedan
Nereden: Bursa
Arabanız: FABIA CL

İleti hiko » 08 Nis 2010, 10:57

Dün depoyu doldurdum daha önceki doldurmamda km sıfırı yapmıştım Ankara da şehiriçi tarfiğinde 541 km yol karşılığı 41 lt Sehll 97 oktan 164 TL benzin aldı bu da 100 km de 7,5 lt veya 1 lt ile 13 km (1km de 305 krş) yol yapıyor anlamına gelir bana gör oldukça iyi ...

kazasız belasız kullanımlar dilerim ...
hiko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 47
Kayıt: 26 Mar 2010, 15:41
Ad Soyad: Hikmet Demirtaş
Nereden: Ankara
Arabanız: 1.4 16 V 85 BG ROMMSTER

İleti avrupa yakasi » 08 Nis 2010, 13:48

düzeltme ....
avrupa yakasi yazdı:20 tl ile 140km şehir içinde. fakat işe gidip gelirken aynı benzin ile 40 -50 km anca çünkü rampa
not: 2002 fabi 68bg benzinli

50 tl - 20tl
avrupa yakasi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 30 Ekm 2009, 23:37

İleti xXx » 08 Nis 2010, 17:02

Düşük devir gereksiz şeyleri açmıyacaz cam,elektrik tesisatı (farlar fln gereksizse), klima 80-90 arsı 4. vites...En kolay yolları öncelikle...

SKODA FELİCİA 01''

Kullanıcı avatarı
xXx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 278
Kayıt: 28 Kas 2009, 12:49
Nereden: Ankara

İleti felisyacı » 09 Nis 2010, 10:34

jamesdean arkadaşımızın tavsiyeleri güzel.
bunlara uynak lazımdır. Tasarruf için ayrıca cihaz kullanan varmı??
böyle bi şey kullandınızmı? % 15 ile 30 arasında tasarruf sağladığı söyleniyor.


YİNE BUDA YERLİ BİR ÜRÜNMÜŞ.
ONAYLI % 15-30 ARASINDA TASARRUF SAĞLARMIŞ

ARKADAŞLAR BU İLAN FOTOLARINI KOYMAKLA HATA YAPTI İSEM UYARIN LÜTFEN. Bİ YANLIŞ YAPMIŞ OLMAYALIM
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti felisyacı » 09 Nis 2010, 10:46

BUDA BAŞKA BİR YAKIT TASARRUF CİHAZI.
ACABA NE KADAR FAYDALI. BİLEN VARMI
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti Favocu » 09 Nis 2010, 11:50

Bu türbülatör ilginçmiş. Nerede bulunur ki?
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti osti01 » 09 Nis 2010, 15:56

tribülatör yapısı ve görünüşü gereği yakıt ve havayı tamamen karıştırmak için tasarlanmış bir alete benziyor. (kendi görüşüm tahmin)

Tribülatörün yakıt tasarrufu sağlayacağını zannetmiyorum çünkü zaten araba yakıtı ve havayı çekerken yeteri kadar karışım gerçekleşmiş oluyor
bir de uygun oran karışımı ve zamanında ateşleme gerçekleştiğinde tribülatör denen aracın yapacağı bir şey kalmamıştır.

high pover ise manyetik bir malzemeye benziyor manyetik kuvvete sahip aletlerin fosil yakıtlarında değişik yaptığı bilinen bir gerçek. yalnız böyle bir şeyin gerçekleşmesi için bu malzemenin (tahminen) 6 kg dan daha fazla çekim sağlayabilecek güce sahip olması gerekir. high power denilen malzeme bir plastiğin içerisinde ve içerisindeki maddenin ne kadar bir manyetik güce (weber) alana (tesla) sahip olduğunu bilmiyoruz. bu nedenle high power için söylüyorum yakıt tasarrufu amacına hizmet için üretilmiş fakat bu işi gerçekleştiremeyeceğini düşündüğüm bir malzeme.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti osti01 » 09 Nis 2010, 15:57

sonuç olarak her ikisini de tavsiye etmiyorum.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti felisyacı » 10 Nis 2010, 00:29

high pover kendi Web sayfasında incelendiğinde, üniversiteler tarafından test edilmiş ve onaylanmış, bir ürün olduğu görülüyor. faydalı model ve tasarruf konusunda onay almış bir ürün bu. 3 modeli bulunuyor. 1.4 ve aşağısı motorlar için, 1,4 DEN 2.2 cc ye kadar olan motorlar için ve bunların üzerinde olan motorlar için ayrı ayrı üretilmiş. Bu durumda verilen bilgilerin, edilecek tasarruf miktarının doğru olduğuna kanaat etmek gerekiyor sanırım. Yinede emin değilim.
KULLANAN YOKMUDUR, BİR FİKİR ALSAK...
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti osti01 » 10 Nis 2010, 11:43

felisyacı yazdı:high pover kendi Web sayfasında incelendiğinde, üniversiteler tarafından test edilmiş ve onaylanmış, bir ürün olduğu görülüyor. faydalı model ve tasarruf konusunda onay almış bir ürün bu. 3 modeli bulunuyor. 1.4 ve aşağısı motorlar için, 1,4 DEN 2.2 cc ye kadar olan motorlar için ve bunların üzerinde olan motorlar için ayrı ayrı üretilmiş. Bu durumda verilen bilgilerin, edilecek tasarruf miktarının doğru olduğuna kanaat etmek gerekiyor sanırım. Yinede emin değilim.
KULLANAN YOKMUDUR, BİR FİKİR ALSAK...




ben böyle bir cihazın yakıt tasarrufu yapmayacağını söylemedim bilakis yukarıda okursanız manyetik alana sahip maddelerin fosil yakıtlarında değişiklik meydana getireceğini söylemiştim. ne gibi bir değişiklik bu. manyetik alandan geçen her türlü sıvı (su, kan, yakıt,) kendisini meydana getiren yapı taşları arasındaki mesafe açılarak oksijen tutabilme özelliğine sahip oluyor. daha fazla oksijen daha iyi bir yanma demek en kötü ihtimal daha iyi performans demek...

sizin yazınıza binaen belgeleri inceledim. Belge sonuçlarına itiraz edecek değilim. Ölçüm anında denildiği gibi çıkmış olabilir. yalnız bu cihaz her kullanımda her şartta yakıt tasarrufu sağlıyor demek için bir çok ölçüm gereklidir. Zaten dikkat ederseniz ölçümlerin birinde ortam sıcaklığı değişik.
bir diğerinde ise yakıtı 100 cc vermek isterseniz 100 cc lik bir yakıt kullanın ne olacak ölçün. yani 100cc yakıt harcadığını bir düzenekle ölçeceğinize 100cc yakıttan başka yakıt koymayın ne olacak.
bu şekilde ölçün. yada ne kadar daha fazla çalışacak belli bir devirde o bulunsun.

sonuç olarak bu cihazın içerisinden çıkacak mıknatıslara güveniyorum. yani o mıknatıslar (neodyum Mıknatıslar) yakıt tasarrufu yapabilir. yalnız yakıta çok yakın bir yerde mümkünse hortumun içinde olması gerekiyor. yani dışında zaten bir plastik var sonra yakıt hortumu var bu şartlar sonucu zayıflatıyor. bundan dolayı diyorum ki bu tasarruf belli bile olmaz.

yalnız siz bu mıknatısları karbüratörün yakınında hotumun içerisine (söz konusu alette 4 mıknatıs var tahminimce) 10 civarında koyarsanız arabanızın rolantisinin bile değiştiğini hissedeceksiniz yalnız arabanın motorunun böyle bir çalışmaya uygun olup olmadığını bu değişik basınç oranına uygun olup olmadığını bilmiyorum.
dikkat ederseniz dizel motorların ömürleri benzinlilerden daha azdır çünkü dizel motorlarda iç basınç yüksektir.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

ÖncekiSonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir