DAHA AZ NASIL YAKILIR?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

DAHA AZ NASIL YAKILIR?

İleti felisyacı » 12 Nis 2010, 08:07

Sevgili osti01 aydınlatıcı açıklamalarınız için teşekkür ederim. Umarım bundan herkes faydalanma imkanı bulur.
Yakıt tasarrufu bizim için önemli. şehir içi 175 Krş. gibi bir yaktığını yazan Skoda cı arkadaşlar var ama, ben bütün bakımlarımı ve ayarlarımı yaptırdığım halde, son ölçümüm 232,32 TL.dir.(Şehir içinde). Bir türlü daha aşağıya düşüremedim.
ANKARA da ayar ustası tavsiye edebilirmisiniz?
Teşekkür ederim.
 
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti osti01 » 12 Nis 2010, 11:33

Şehir içi 232, rakamı lpg dedir. kesinlikle kötü bir rakam değil benim arabamda 200 civarı yakıyor önceki yazılarda söylemiştim. Yalnız şoför koltuğunda otururken yakıtı az yakmak gibi bir kaygım olmadığı için ideal bir rakam sayılmasa da kullanıma göre çok iyi olduğunu düşünüyorum bu şartlar altında en ideal yakıt olarak görüyorum.

172 krş gelince arkadaşlar gerçekten dikkat ediyor. 3 araba geçmeden yeşil ışık yanmasına sinir oluyorum bu nedenle ışık yanar yanmaz kesinlikle yüklü yüksüz farketmiyor. basarım gaza. oto yolda sürerken sanki arkadan gelen arabalar beni kovalıyormuş gibi sürekli önümdeki arabaları geçmeye çalışıyorum. bu da yakıt konusunda dikkatli olmadığımı gösteriyor.

Ayrıca 9,75 litre lpg ile 105 gittiğimi yazmıştım. bir zamanlar 10 litre ile 75 km nin üzerine çıkmadığımı da belirteyim. demek ki şu an biraz daha uysal sürüyormuşuz. bu kadar gevezelikten sonra cevap vermeye çalışayım. Neden bu kadar gevezelik dersen kelin ilacı olsa başına sürer demeyesin diye (belki de kel olmak adam için daha güzeldir.):)

Bizim arabalarda ilk üç vites dişli oranları diğer arabalardan daha düşük (kalkışının seri oluşu dikkatini çekiyordur) bu nedenle devir sürate göre çok yüksek yakıt fazla bu konuda tavsiyem 1. vitesi sadece hareket ettirmek için kullan bizim arabalarda olması gereken en yüksek devir 3000 değildir 3000 ve 2500 arasında bu nedenle vitesleri kesinlikle 2500 de değiştirmeni tavsiye ediyorum.

bunun ispatını da yaparım brodveyler 3000 devir ve 5. viteste 90 yaparken bizim arabalar 3000 devir 5. viteste 110 yapıyor bu da 4 ve 5. viteslerin dişli farkından kaynaklanıyor.

Yani araba çok zorlanmadığı sürece sen hep bir üst viteste kullan ilk 3 vites için söylüyorum.

2. olarak gaz pedalına çok basıyoruz bunun için ben gaz pedalına kesinlikle belli bir mesafeden aşağı indirmemek gerekiyor bu durumda araba istediğiniz hıza biraz geç ulaşıyor tek dezavantajı bu ispatı için sadece denemenizi istiyorum araçta vites değiştirdikten sonra ayağınızın ucuyla pedala dokunun araç belli bir süre s onra istediğiniz hıza ulaşacak köklemek sadece zamanı kısaltır.

ankarada bildiğim usta yok. ben antepte yaşıyorum Adana istanbul ve antepte karşılaştığım bütün ustalardan sonra 20 km geçmeden inip arabadan kendim ayar yaptım bu şekilde daha çok memnunum

son olarak araç dizel değil ve yakıtta her hangi durdurucu bir sistem taşımıyorsa benzin ve lpg li araçlar için söylüyorum yani
yokuş aşşağı giderken boşa atmak kesinlikle kompresöre bindirmekten daha az yakıyor. yani boşa atabilirsiniz kardeşim güveliği azaltabilir ama kesinlikle tasarruf sağlar.
bununda ispatını yapardım ama fazla ukalalık yapmak istemiyorum ve çok uzun oldu
faydalı olabildimse ne mutlu bana
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti osti01 » 12 Nis 2010, 11:35

doğru bir ölçüm yapılmak isteniyorsa depoya belli bir miktar yakıt koyun bitene kadar devam edin ancak doğru ölçüm böyle yapılır. yok ışık yandı yok. ibre yarıyı gösteriyor. lpg az bastı .10bar - 15 bar bastı demeye gerek yok
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti felisyacı » 12 Nis 2010, 13:29

Sayın osti01 arabanla yakından ilgili olduğun anlaşılıyor. Gaz ayarı konusunda yardımcı oabilirmisiniz.
Gaz ayarı yapmayı madde madde sıralayacak olursak sizce hangi sıra takip edilmelidir.
Teşkkürler
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti osti01 » 12 Nis 2010, 16:21

2. olarak gaz pedalına çok basıyoruz bunun için ben gaz pedalına kesinlikle belli bir mesafeden aşağı indirmemek gerekiyor bu durumda araba istediğiniz hıza biraz geç ulaşıyor tek dezavantajı bu.


Yukarıda başka şeyler yazmayı düşündüğümden eksik yazmışım
bunun için ben gaz pedalına dediğim cümlenin devamı pedalın altına bir yay gibi malzeme takmayı düşünüyordum. O yay pedalın yarısına kadar esneyecekti daha fazla basmak içinse daha fazla güç harcamam gerekecekti. Sadece düşünmeyle kaldı.



Öncelikle aracın resimde görülen 1 ve 2 numaralı kısımlarını cd kalemiyle çiz eğer bir bozukluk olursa geri eski haline getirirsin. En kötü ihtimalle eski haline döner.

Burada anlatacaklarım gaz ayarının dışında her şeyi normal olan araçlar için olacak. Umarım senin aracın böyledir.
p.JPG
p.JPG (37.29 KiB) 2056 defa görüntülendi



2 numaralı yer arabanın rölantisini ayarlıyor 1 numaralı yer de aracın yüksek devirlerde ihtiyacı olan gazı ayarlıyor. Fakat bunlar tek başlarına bi işe yaramaktan ziyade bir kombinasyonla yakıtı etkiliyorlar.

Motor sıcakken Örneğin 1 numaralı çeşmenin kapanma yönüne doğru yarım tur çevir. Karbüratörün arkasında gaz halatı var onunla da her çevirmede araca birden (özellikle Aniden) gaz vererek araçta ne gibi değişiklikler olduğunu gözlemle. Her gaz verişten sonra devrin normale dönmesini bekle çünkü normale dönmeden yine gaz verirsen yanılabilirsin. Devrin ne kadar yükseldiğini de gözlemliyorsun bu arada. Yani aracı bağırttırıyorsun.


Araç ilk gazı yemeyecek seviyelere gelecek titremeye başlayacak boğuk bir ses çıkaracak bu seviye artık kısılamayacak seviye oluyor. Artık musluğu tersine açman gerekecek açarken motorun gazı hemen yeyip yemediğine ve yeteri kadar bağırıp bağırmadığına bakılır.

İkinci musluk ise sorun çıkarabilecek musluktur. Devir saatine bak 10 un üzerine çıkmasın bence ideali 9 bu musluğu kısıp açarak da rolanti devrini ayarlarsın. İlk bulunduğu alandan çok sapmasa iyi olur.

Rolantiden sonra arabanın yeni çekişi ve gaz yemesi de değişirse başta yaptıklarını yeniden tekrar edersin.
NOT: fan çalışırsa fanın durmasını bekle.
kolay gelsin.
p.JPG
p.JPG (37.29 KiB) 2056 defa görüntülendi
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti felisyacı » 12 Nis 2010, 22:22

bilgi için çok teşekkür ederim. gaz ayarı yaparken mikserle ilgili bir şey yapılıyormu acaba?
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti osti01 » 13 Nis 2010, 07:23

bence mikserle alakalı bir şey yok.
miksere giden hortumun ezik delik olmaması ve karbüratöre geçen havanın tamamen filtreden geçen hava olması lazım. böyle olursa yani kaçak falan olmazsa bantlamaya da gerek kalmaz.

aklıma gelen bir şeyi de belirteyim tribülatör denen malzeme de mikserin işini yapmak için üretilmiş bir malzeme. dikkat ederseniz yapıları aynı.

burada söylemek istediğim bir şey var mikserin üzerine ince metal eleklerden konabilir. ben böyle yaptım. havanın dağılması için faydası oldu mu bilmiyorum. 1 yıldır arabamda mikserin üzerine vidalanmış vaziyette duruyor.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti felisyacı » 13 Nis 2010, 11:07

sayın osti01 bu konularda oldukça titiz davranıyorsunuz. türbilatörün iişe yarayacağını düşünüyordum ama sanırım sizin yaptığınız işlem daha faydalı olacak.
teşekkür ederim.
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti boranbey42 » 17 Nis 2010, 17:11

arkadaşlar 2000 felicia var bende şehir içi lpg de 40 tl ile 240 km.yaptı.ama şunu da unutmayalım.sıralı sistem olduğu için benzinin yaptığı km.de var içinde tabiki.kışın benzinden gaza geçene kadar yaptığı km.yide hesaplamak lazım.:D
boranbey42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 09 Nis 2010, 14:29
Ad Soyad: mustafa koçak
Nereden: Konya
Arabanız: skoda felicia

İleti felisyacı » 25 Nis 2010, 09:25

Daha az yakmak için ANKARA da iyi bir gaz ayar ustası arıyorum.
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti BÜLENT BARAN » 25 Nis 2010, 15:59

gecen hafta hava güzeldi.depoyu fuulledim.39 lt gaz aldı.ş.içi325 km yaptım.depom yarıda.daha kaç km gider bilmem.aracıma gaz ayarı yaptırınca az yakmaya başladı.önceden 1 depo gazla180 200km yol gidiyordu...depom 45 lik simit.aracım97feliaca glx....
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti felisyacı » 26 Nis 2010, 13:13

Sayın BÜLENT BARAN Şu ayar ustasını banada söyle.
benim arabada 99 GLX COMBİ.
Aynen seninki gibi simit tüplü ama 25 Lt. alıyor. en iyi 198 Km. yol yaptım.
senin simit nasıl 39 Lt. alıyor. bizimkinden dahamı büyük anlamadım.
USTAnın telefonu varsa alabilirmiyim.
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti BÜLENT BARAN » 26 Nis 2010, 18:12

+ rampalara girmeden devri yavaşça yükselterek hızınızı iyice artırıp öyle girin.
+ bayırlardan 5.vitesle gaza basmadan veya boşta inin.
+ Az eğimli düz görünen yollarda 110-120 Km lik bir hız yakalayıp, gaza hafif basarak devam edin. Araç ivme kazanıp, tasarruf sağlıyor.
rampa aşağı inerken aracı boşa sallamak yanlış bir uygulama.boşa salladığınızad

Araç sahipleri için pahalı benzine karşı yapılacak çözüm; tasarruf. Zaman'ın haberine göre, Shell, Total, BP gibi sektörün önde gelen şirketlerinin araç sahiplerine yaptığı tavsiyelere göre 80 kilometre (km) hızla seyreden bir araç, 100 km hızla giden araca göre yüzde 30 daha az yakıt tüketiyor. Seyir halinde iken gereksiz klima çalıştırmamak, ani gaz-frene basmaktan kaçınmak, aracın camlarını kapalı tutmak tasarruf sağlıyor.

Daha az yakıt tüketimi, ilk olarak araç bakımlarının düzenli yapılmasıyla başlıyor. Bunun için motor ve lastik bakımları öne çıkıyor. Kirli bujilerin değiştirilmesi yüzde 5 tasarruf sağlıyor. Lastik havalarının kontrolü, verimi yüzde 3 artırıyor. Gereksiz bagajın maliyeti yüzde 5 daha fazla yakıt tüketmek.

En önemli yakıt tasarrufu ise aracın hızıyla sağlanıyor. İngiliz Ulaştırma Bakanlığı çalışmasına göre saatte 100 km hızla giden bir araç, 80 km hızla giden araca göre yüzde 30 daha fazla yakıt harcıyor. Klimanın çalıştırılması, yakıt tüketimini yüzde 8 artırıyor. Uygun motor yağı kullanımı ve temiz yakıt, özellikle filo araçlarına ve kurumlara ciddi tasarruf sağlıyor.
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti mehmet.genç » 26 Nis 2010, 21:48

arkadaslar 99 felicia glx stationvagon araç aldım daha yeni.lpg de 150 krs yakıyormus.ben aldım motorun düşük olmasına alısamadım yüksek devir kullandım çok yakıyo.yeni yeni devirli kullanmaya basladım ama bu arac cok daha fazla yakıyo sanki.Kullanan varsa ne kadar yakıyo.
mehmet.genç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 26 Nis 2010, 21:18
Ad Soyad: mehmet genç
Nereden: Bursa
Arabanız: felicia

İleti felisyacı » 26 Nis 2010, 21:54

Mehmet kardeş hayırlı olsun.
bende yeni aldım 4-5 ay oldu.
150-175 yakar diyorlar ama, ben hiç oraları göremedim.
en az yaktığım 232,32 Tl oldu şehir içinde,
şehir dışına çıkmadım. gaz ayarı yaptıracak iyi bir usta arıyorum.
çok hassas bir konu bu.
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti mygokhan » 26 Nis 2010, 23:07

Roomster 1.2 HTP

50 TL ile şehir içi 160 -170 km en fazla...
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti hyzaar » 26 Nis 2010, 23:49

slm arkadaşlar bende 2 aydır octavia kullanıcısıyım burayıda aracı aldığım günden beri takip ediyorum.lpg yi yeni taktırdım 4-5 depo kullandım son iki dolumu 1.76 dan doldurdum ve 540 küsür km yol yaptım yani inanması zor ama yanlışda hesap yapmış olabilirim 160kr yaktı eğer doğru hesap yaptıysam süper bi rakam.
hyzaar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 26 Nis 2010, 23:37
Ad Soyad: bülent
Nereden: Ankara
Arabanız: octavia

İleti ozerakin » 27 Nis 2010, 07:55

yanlışlık var tüpleri satalım benzin allaım
Kullanıcı avatarı
ozerakin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 24 Nis 2010, 20:43
Nereden: Sinop
Arabanız: roomster

ÖncekiSonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir