TRİGER NE ZAMAN DEĞİŞMELİDİR?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TRİGER NE ZAMAN DEĞİŞMELİDİR?

İleti felisyacı » 14 Nis 2010, 10:11

Felicia araçların triger değişimi konusunda ne dersiniz?
 
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti tivoli » 14 Nis 2010, 10:26

triger kayışının değişimi araç modeline bağlı olmamakla beraber kayışın ve diğer beraberinde çalışan ekipmanların kalitesine göre süreç değişir. bu süreç markalara bağlı olarak 60.000 ile 90.000km veya 3 ile 4 yıl arasıdır.
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti felisyacı » 14 Nis 2010, 10:34

araç 3 yıl içinde 60.000 yapmadıysa yinede değişirmi?
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti tivoli » 14 Nis 2010, 10:39

benim aracım zincirli benim triger derdim yok ama sana şunu söyleyebilirim.. mesela triger kayışlı octavialarda değişim zamanı 90.000km veya 4 yıldır.. yani 4 yıl sonunda aracın kilometresi 60.000km de olsa bile triger seti değişmek zorunda...kullanıcı değişir değişmez taktir ona kalmış bişey tabiki.. aynı durum octilerin bakımı içinde geçerlidir.. 15.000km veya 1 yıldır bakım periyodları ;)
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti felisyacı » 14 Nis 2010, 12:30

bizim araç felicia 99. zincir var galiba bunlarda
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti sainz » 15 Nis 2010, 08:59

Favorit' in bakım kitapçığında 50.000 km.' de triger zincirinin değişmesi gerektiği yazıyordu. Bana kalırsa zincirde ses veya daha başka problem yoksa, problem olana kadar kullanılabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 15 Nis 2010, 10:03

benim 94 Favorit GLX'te çok fazla zincir sesi yok.Sadece yavaşlamaya geçtiğinde veya boşa attığında rahatsız etmeyen çok kısa rüreli bir ses oluyor.Şırıltı gibi.Bunun dışında vites değiştirirken veya gazdan ayağımı hafif çektiğimde yada az gaz verdiğimde motor anlık frene basılmış gibi kasılıp devam ediyor.
Bariz belli oluyor sanki tak ediyor.MEkanik bir sorun yok , debriyajdan kaynaklı değil , vitesler sorunsuz , yürür aksam sorunsuz.Ben bunu şöyle izah ediyorum.Triger zincirinde biraz bolluk var , bu hız azalmalarında veya hızlanmalarda bu bolluk geriliyor yok oluyor işte bu anda motor anlık kasılıyor.

Sizce triger zincirini değiştirmelimiyim ? ben değiştirmeyi düşünüyorum.
Orjinali varmı piyasada fiyatı nedir? Ustam skoda ustası değil sizce sorunsuz değiştirebilirmi ?
Usta nelere dikkat etmeli ?

Cevaplayan arakadaşlara şimdiden tesşşekkür ediyorum , herkese kasasız belasız sürüşler
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 15 Nis 2010, 10:16

aracın kilometresini yazmamışım 94 model aracım 135.000 de
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hiko » 15 Nis 2010, 13:35

arkadaşlar triger kayışı veya zinciri bir araç için hayati önem taşır . araba markasına göre km zamanı değişir, ancak kauçuk veya lastik malzeme ömrü(araba lastiği dahil) hiç kullanmasan bile 4-5 yıldır.
zamanı geldiği zaman muhakkak değiştirilmeli, yoksa ileride yaşanacak olumsuzluklarda çok canınız yanar, kazasız günler...
hiko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 47
Kayıt: 26 Mar 2010, 15:41
Ad Soyad: Hikmet Demirtaş
Nereden: Ankara
Arabanız: 1.4 16 V 85 BG ROMMSTER

İleti sainz » 15 Nis 2010, 13:36

ozantavsan yazdı:benim 94 Favorit GLX'te çok fazla zincir sesi yok.Sadece yavaşlamaya geçtiğinde veya boşa attığında rahatsız etmeyen çok kısa rüreli bir ses oluyor.Şırıltı gibi.Bunun dışında vites değiştirirken veya gazdan ayağımı hafif çektiğimde yada az gaz verdiğimde motor anlık frene basılmış gibi kasılıp devam ediyor.
Bariz belli oluyor sanki tak ediyor.MEkanik bir sorun yok , debriyajdan kaynaklı değil , vitesler sorunsuz , yürür aksam sorunsuz.Ben bunu şöyle izah ediyorum.Triger zincirinde biraz bolluk var , bu hız azalmalarında veya hızlanmalarda bu bolluk geriliyor yok oluyor işte bu anda motor anlık kasılıyor.

Sizce triger zincirini değiştirmelimiyim ? ben değiştirmeyi düşünüyorum.
Orjinali varmı piyasada fiyatı nedir? Ustam skoda ustası değil sizce sorunsuz değiştirebilirmi ?
Usta nelere dikkat etmeli ?

Cevaplayan arakadaşlara şimdiden tesşşekkür ediyorum , herkese kasasız belasız sürüşler

Vakit, nakit gibi kriterler de uyuyorsa, sizin yerinizde olsam hemen değiştirirdim. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti osti01 » 15 Nis 2010, 14:57

bence trigerin şu kadar kilometrede değişmesi gerekeceğini söylemek yanlış olur. çünkü kullanımdan kullanıma yıpranma payı değişir. (seri kalkışlar atak kullanmalar olayı değiştirebilir.)


Yalnız triger kayışının özelliğini geç yitirdiğini (ilk gün nasıl çalışıyorsa rahat bir 40000 km aynı şekilde kalır ses yapmadan) zincirinin ise çok daha uzun süre aracı idare edebileceğini söyleyebilirim.
(yani örn. 10000 sonra araç şakır şakır ses yapar ama 60000 götürür)


muhtemelen sizin aracınız da zincirlidir. zincir ve dişli takımı her ne kadar yağın içerisinde olsa da aşınmaların yanı sıra (bence aşınmanın payı düşük) zincirin mekanik yapısı gereği esneyerek arada boşluk oluşmasına sebep oluyor. bu da araç çalışırken dikiş makinesi çalışıyormuş gibi bir ses verir.

sorunuza gelirsek bu şakır şakır sesler sizi ne zaman rahatsız ederse o zaman değiştirin (triger zincirini) 60000 aşmadan
diğer arkadaşların dediği gibi triger kayışını da 4-5 senede değiştirirseniz iyi olur.

NOT: kullanıma göre değişir
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti diseqc » 15 Nis 2010, 15:19

150.000 de triger değişimi yapılan araba gördüm ne pompaya bişey olmuş nede kayışa ben bilyalar haricinde motorda diğer parçaların sökülmesine pek taraf değilim zira bir su pomasının 60000 de bozylması bana çok mantıklı gelmiyor sapa sağlam parçaları söküp atıyorlar hadi söktüler mutlaka orj. olmalı sorun oluyor ayrıca su pompası bozulursa motor yanar diye milleti kandırıp her trigerde değiştirmeye zorluyorlar bence çok gereksiz bozulursa kendini hemen belli ediyor cok acimisen yakarsın tabi motoru kimi ustada var üsten bakarak bu kayış daha 20000 30000 gider diyor her denilene rabet etmemek lazım ben ce 80000 yada 100000 gidiyorlar daha hiç triger değiştirmedim aldığım arabalar hep yeni değişmişdenk geldi şimdiki arabamda oyle adam daha 3000 km önce değiştirmiş takım olarak şimdilik bir sorun yok inşlaah da olmaz
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir