su eksiltmesi,arka com rezistansı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

su eksiltmesi,arka com rezistansı

İleti Evanescence » 29 Kas 2005, 11:55

İyi günler 3 gündür felicia 1.3 glx i mi kullanmaktayım:) ama arabanın birkaç sorunu var 1. si araba su eksiltiyor,çok ayrıntılı kullanmadım fakat hararet yapmadı henüz,ama bu su eksiltme sebeplerini öğrenmek isterim,contanın falan eridiğini sanmıyorum,çünkü motor yağına karışmış bi su göremedim, 2. si uzaktan kumandalı merkezi kilit çalışmıyor ama kumandadan olduğunu sanmıyorum çünkü ışığı yanıyor. 3. sü ise birden arka cam rezistansım bozuldu ama sigortalar sağlam.


Bunların sebepleri nelerdendir sydınlatırsanız çok sevinirim.


İyi günler..

 
Evanescence
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Kas 2005, 13:34

İleti yonetici » 29 Kas 2005, 15:26

Su eksiltmesi genleşme kabınızın kapağının tam kapanmaması yada contasının eskimiş olmasından kaynaklanabileceği gibi radyatörde kılcal bir çatlakta meydana gelmiş olabilir. Su esksiltme durumu aracınız seyir halindeyken mi oluyor yoksa akşam bıraktığınızda sabaha bir eksiltme oluyormu ona bakınız. Ayrıca felicia değişken hararetle çalışan bir motora sahip. Araç ile şehir içerisinde dolaştığınızda üst hararet sınırına kadar gösterge yükselebiliyor. Bu şekilde uzun süreli kullanım daha fazla su kaybına neden olur buda normaldir çünkü her araba su eksiltir.


Aracınızı kumandasız kilitlediğinizde merkezi kilit devreye giriyormu buna bir bakın. Eğer kumanda kullanılmadan sürücü tarafından kapı kilitlendiğinde merkezi kilitiniz çalışmıyor ise serviste elektrik tesisatınızı, sigortaları ve merkezi kilit motorlarını kontrol etmeleri gerekecektir.


Arka camınızın üzerinde sol ve sağda iki tane kablo bağlantısı olması lazım. Bunların soketleri aşırı oksitlenmiş yada yerinden çıkmış olabilir. Bağlantıların hala sağlam olup olmadığına bakın. Ayrıca cam üzerindeki rezistans çizgilerine dikkat edin. Bagajınızda taşıdığınız büyük çaptaki bir yük cama temas ederek rezistans hatlarını koparmış olabilir.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti felicia » 25 Mar 2006, 00:32

bende felicia ile ilgili su eksiltme sorunu yaşıyorum. problem havaların ısınması ile başladı. hararet yapmaya başlayınca su eksiltmeler başladı. normal su ile tamamladım bir süre sonra kalorifer radyatörü tıkandı, bu arada ana radyatörde tıkanmış hararet düşmemeye başladı. her iki radyatörüde değiştirdim. termostatın çalışmasını evde sıcak su içine atıp ısıtarak test ettim, fan sensörünü düşük sıcaklık (68-85) ile değiştirdim. ama hareret sorunu hala devam ediyor. bu arada benim aracım lpg li. iki şey daha yapmayı planlıyorum.


birincisi daha büyük bir rayatör takmak ikiciside genleşme kabı üzerine körük monte ederek basınç yükselmesinde su kayını önlemek. bunlarda sonuç vermezse kasko yaptırıp duvara toslayacam bu arabayı. çok canım sıkıldı, arabayı aldığımdan beri masrafın arkası kesilmiyor. ön aks rulmanları ile başladım, marş dinamosu, volan dişlisi, basıkı balata, teker rulmanları, göstergede ikide bir ampul kesiliyor, su eksilttiği için suyunu normalden daha az dulduruyorum ama o zamanda termostat açtığında yani motor 85 derece iken kalorifere gidecek su yetersiz olduğundan ısıtmamaya başlıyor. skoda bu arabada çok kötü. hiç kimseye tavsiye etmiyorum. bir arabanın su masrafı olurmu yaa? 

felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti yonetici » 26 Mar 2006, 03:15

Arabanızdaki sorunların ardı arkası kesilmiyor ise ben ustanızı değiştirmenizi tavsiye ederim. İstanbul içerisinde iseniz çok memnun olduğum bir skoda özel servisini tavsiye edebilirim.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ali_yardim » 06 Nis 2009, 23:08

[quote="?"]

Arabanızdaki sorunların ardı arkası kesilmiyor ise ben ustanızı değiştirmenizi tavsiye ederim. İstanbul içerisinde iseniz çok memnun olduğum bir skoda özel servisini tavsiye edebilirim.


[/QUOTE]


o ustayı bana da tavsiye eder misin gidip görüşeyim.

ali_yardim
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 23 Ekm 2008, 01:51

İleti felicia042 » 09 Nis 2009, 00:45

su eksiltme var ise kapak contasından..... fazla aramayın, başıma geldi çünkü değiştiği zaman nasıl koyduysanız suyu öğl buluyorsunuz....
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti kmustafat » 09 Nis 2009, 11:54

su eksiltmesi için 
1_plastik kapağı değiştirin (genleşme tankı kapağı 5 tl )

2_araçtaki bütün kelepçeleri kontrol edin gerekirse değiştirin

3_son olarak radyatör çatlak tıkayıcı alın.

 

bendede aynı sorunlar vardı kapak değiştim azaldı , içinden su geçen bütün hortumları ve kelepçeleri kontrol ettirdim dahada azaldı son olarak radyatör delik tıkayıcı aldım oda işe yaramazsa satarım arabayı dedim çok şükür delik tıkayıcı kullandıktan sonra bir damla eksiltme olmadı allah nazardan saklasın . kuamnda için bişey diyemem çünkü bende yok sonradan taktırdım. rezistans için ise arka bagaj kapağının içinden kablo geçer onda bi sorun olabilir yoksa camdaki rezistansta sorun var demektir.
kmustafat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 20 Mar 2007, 19:09

İleti tayel » 11 Nis 2009, 15:51

felicia nın hararet ve su eksiltme sorunu hemen hemen hepsinde var. ben hararet sorununu kendi ustama 80 lik termostat yaptırarak hallettim. allaha şükür 2 yıldır canavar gibi.
su eksiltmeye gelince bende de vardı hatta üç tane kapak aldım yine olmadı. en sonunda orjinal kapağın içindeki jontayı ters çevirip taktım. 1 yıldır onda da sorun yaşamıyorum.
tayel
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 14 Şub 2007, 18:30

İleti W7OOİSEL » 22 Nis 2009, 16:48

Arkadaşım suyun nerden çıktığı önemli.biyerde delik,kelepçelerde gevşeklik,ve termostatta arıza yoksa devirdaim sağlamsa ve su genleşme kabının kapağından akarak eksiliyorsa bilki silindir kapaği contası yanık demektir.eğer contan yanıksa su ısınınca kaptan yada zayıf bulduğu yerden dışarı çıkar.çünki silindirlerdeki basıncın küçük bir bölümü su tesisatına yansır.ve burada basınç meydana gelir.buda suyun eksilmesine nedendir.contanın yanık kısmı yağ kanalına denk gelmediği için yağa su karışmıyor.denk gelirse ozaman suya yağ karışır.feliciaların soğutma sistemi ülkemiz iklimine uygundur.gereksiz yere fanı,radyetörü değiştirmeye ve standartlarını bozmaya gerek yoktur. sağlam bir felicia motorunda çok uzun KM yapmadan asla su eksilmez.imza.ACI TECRÜBELER  UZUN YILLAR
W7OOİSEL
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Ağu 2008, 23:58


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir