felicia hararet

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

felicia hararet

İleti ZAMBOĞLU » 21 May 2007, 14:16

Merhaba arkadaşlar. hafta sonu istanbula gittim. giderken hiç hararet göstergesi yükselmedi yani durum normaldi. ama gelirken hararet bir ara ilk defa 110 na yaklaştı. biraz gittim.baktım düşmüyor durdum tam duracakken yağlanmabı yanmıştı. araba istop etti. kaputu açtım ki hiç su kalmamış. hemen suyunu doldurdum. 50-60 km gittim yine hararet yükselmeye başladı yine baktım suyu bitmek üzere. kısacası gelen kadar 4-5 sefer su koydum motora. hortumları baktım kaçak gözükmüyor. su deposunun kapağından su ısınınca buhar olup kaçıyor diye düşünüyorum. böyle bir durum ile karşılaşan var mı.
 
ZAMBOĞLU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Oca 2007, 12:16

İleti sainz » 21 May 2007, 18:17

[quote="ZAMBOĞLU"]Merhaba arkadaşlar. hafta sonu istanbula gittim. giderken hiç hararet göstergesi yükselmedi yani durum normaldi. ama gelirken hararet bir ara ilk defa 110 na yaklaştı. biraz gittim.baktım düşmüyor durdum tam duracakken yağlanmabı yanmıştı. araba istop etti. kaputu açtım ki hiç su kalmamış. hemen suyunu doldurdum. 50-60 km gittim yine hararet yükselmeye başladı yine baktım suyu bitmek üzere. kısacası gelen kadar 4-5 sefer su koydum motora. hortumları baktım kaçak gözükmüyor. su deposunun kapağından su ısınınca buhar olup kaçıyor diye düşünüyorum. böyle bir durum ile karşılaşan var mı.[/QUOTE]


 

Yedek su deposunun kapağı termostatlıdır ve hafif hafif hararetin yüksek seyrettiği anlarda oradan suyu atabilir ama o kadar zamanda da suyu bitirmez. Muhakkak biryerlerde kaçak vardır diye düşünüyorum. Silindir kapak contası bozulup suyu yağa karıştırdığında bile bu kadar hızlı eksikltmez. Hararetin 110°C' ye yükseldiğini söylemişsiniz bu durumda da zaten su kaynayarak yine o kapaktan çıkar.  Tahminimce termostat arızalı ve açılması gereken dereceye geldiğinde açılmıyor ve bu da hararete neden oluyor. Sanırım bir de açık yolda ilerlerken olmuş bu durum (İstanbul' a gittim demenizden açık yolda kullandığınızı tahmin ederek yazdım). Sağlam bir termostatla, açık yolda Favorit' in de Felicia' nın da fanı bile çalışmaz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ZAMBOĞLU » 22 May 2007, 12:44

evet açık yolda başıma geldi. dün sanayiyiye gittim değişik değişik yorumlar yaptılar. kapağı değiştirdim biraz onunla deneyeceğim. termostadında sorun olabilir yazdığın mantıklı geldi. eğer sorun termostatda ise bana maliyeti nekadara çıkar. belli markaları var mı.
ZAMBOĞLU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Oca 2007, 12:16

İleti sainz » 22 May 2007, 13:10

[quote="ZAMBOĞLU"]evet açık yolda başıma geldi. dün sanayiyiye gittim değişik değişik yorumlar yaptılar. kapağı değiştirdim biraz onunla deneyeceğim. termostadında sorun olabilir yazdığın mantıklı geldi. eğer sorun termostatda ise bana maliyeti nekadara çıkar. belli markaları var mı.[/QUOTE]

 

Termostat sanırım 10-15 lira arasında bir fiyatla satılıyor. Yalnız termostatı değiştirdikten sonra da bir müddet tetikte olup hararet durumunu sık sık kontrol edin zira sıfır aldığınız termostat da problemli olabiliyor. Ben sıfır aldım ve bir hafta sonra termostatı çıkartmışım gibi olmuştu motor. Açık yolda kesinlikle ısınmıyordu. Bir de termostat yuvasının contasını mutlaka değiştirin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ZAMBOĞLU » 22 May 2007, 13:27

çok soru sordum ama şunuda sormak istiyorum. şimdi skoda parçası satan ankarada bir yeri aradım.durumu anlattım bana hiç bir yerini kurcalatma arabanın conta yakmıştır dedi çontanın değişmesi gerekiyor dedi. ustaya fiyatı sordum işçilik 70 ytl parcada 20-30 ytl diyor. bu duruma ne diyorsunuz arkadaşlar.
ZAMBOĞLU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Oca 2007, 12:16

İleti sainz » 22 May 2007, 19:57

[quote="ZAMBOĞLU"]çok soru sordum ama şunuda sormak istiyorum. şimdi skoda parçası satan ankarada bir yeri aradım.durumu anlattım bana hiç bir yerini kurcalatma arabanın conta yakmıştır dedi çontanın değişmesi gerekiyor dedi. ustaya fiyatı sordum işçilik 70 ytl parcada 20-30 ytl diyor. bu duruma ne diyorsunuz arkadaşlar.[/QUOTE]


 

Conta yandıysa çekiş düşer; motor, tabiri caizse aptal aptal çalışır. Rölantisi çok düşer ve soğutma suyu köpürür. Ayrıca motor yağının da rengi çok kötü bir hâl alır. Soğutma suyuna yağ karışmışsa, genleşme kabındaki suyun üst kısmına bakın zira suyun üzerinde ince de olsa bir yağ tabakası oluşur. Motorunuzu çalıştırmadan önce bunlara bakın öncelikle. Bir de conta yanmamış ama suyu yağa karıştırıyorsa, yani özelliğini yitirmişse, motora yağ sevki yapılan kapağın iç kısmında krem peynir kıvamı ve renginde bir tabaka oluşur. Bence öncelikle bunları kontrol edin. Tabii ki egsozdan da epey yoğun beyaz-mavi arası bir duman atar.

Silindir kapak contası değişimi ücretlerini hatırlamıyorum net olarak ama bu söylenenlerden başka; kaynak, taşlama, ...vs. gibi işlemler de gerekebilir ve meblağı arttırır. Kaynağı 40 liraya yapıyorlar diye hatırlıyorum mesela.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir