Hararet neden olur ne yapılmalı.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hararet neden olur ne yapılmalı.

İleti efess » 07 Haz 2010, 15:16

Motorun soğumasını sağlayan fanın bozulması, fan müşirinin bozulması sonucu görevini yapmaması, motordaki suyun sirkülasyonunu sağlayan devridaim pompasının contalarının bozulup su kaçırması, radyatör hortumlarının delinmesi sonucu su kaybı olması, radyatör kapağının bozulması, alternatör kayışının kopması veya gevşek olması otomobilin hararet yapmasına neden olur.
Hararet yükseldiğinde ne yapmalı?

Otomobilinizin motor ısısının anormal düzeyde yükseldiğini fark etmezseniz, bir süre sonra motordan buhar yükselmeye başlar. Çıkan su buharı, otomobilinizin hararet yaptığının göstergesidir.
- Bu gibi bir durumla karşılaştığınızda ilk yapmanız gereken, otomobilinizi uygun bir yerde durdurmanızdır.

- Otomobili stop ettirip motorun soğumasını bekleyin. (İnsanlarda çok yaygın bir kanı olan hemen bir bez yardımıyla radyatörün kapağını açmak yanlıştır. Radyatör içindeki su, yüksek ısıda olduğu için basınç yaratır ve su fışkırarak yüzünüzü yakabilir.)

- Motor soğuduktan sonra radyatör kapağını açıp su seviyesini kontrol edebilirsiniz.

- Otomobilinizin motoru, soğutma sisteminde meydana gelen bir arıza nedeniyle su eksiltmiş ve bu da hararete yol açmış olabilir.

- Motor, radyatördeki suyun eksilmesi nedeniyle hararet yapmışsa, eksilen suyu tamamlayıp sorunu kısa vadede çözmeniz mümkün.

- Hararetin nedeni radyatördeki suyun eksilmesinden kaynaklanmıyorsa, bu sorunu kısa sürede çözemeyeceğiniz anlamına gelir. Yapmanız gereken hemen yetkili bir servisten yardım istemektir.

- Eğer bulunduğunuz yer servise veya bir tamirciye çok uzak değilse, motoru iyice soğuttuktan sonra, hararet göstergesinden motor ısısını kontrol edip, her bir kilometrede durup motoru soğutarak tamirciye ulaşabilirsiniz.
Otomobiliniz hararet yaptığında motoru çalıştırmaya devam ederseniz ne olur?
Otomobiliniz hararet yaptığında, çalıştırmaya devam ederseniz, çalıştığı her an motora daha fazla zarar verir. Motorun segmanları metalden oluştuğu için yüksek ısı nedeniyle genleşir ve ani soğum sonucu deforme olur. Silindir kapak contası yanar. Bu sırada silindirle piston arasındaki denge bozulduğundan, piston üzerindeki alüminyum alaşım silindire yapışır ve motor kilitlenir. Bu gibi durumlarda motorun yoğun bir bakıma alınması gerekir. Bu da size epey bir masraf çıkartır.
 
efess
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 27 Ağu 2009, 14:54

İleti hetepe » 07 Haz 2010, 15:17

Allah Razı Olsun..
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4254
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti BÜLENT BARAN » 13 Haz 2010, 09:52

ya arkadaşlar hararet yapan araç benim bildiğim sağa çekilip mtor stop edlmez rolanttide çalışır vasiyette hararet inene kadar beklenir....doğru değilmi...
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti alpino » 13 Haz 2010, 10:04

BÜLENT BARAN yazdı:ya arkadaşlar hararet yapan araç benim bildiğim sağa çekilip mtor stop edlmez rolanttide çalışır vasiyette hararet inene kadar beklenir....doğru değilmi...



ben de aynı şekilde biliyorum. böylece devirdaim pompası çalışmaya devam edecek ve motorun soğutma sistemi sayesinde motor soğuyacak.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti BÜLENT BARAN » 13 Haz 2010, 10:19

Otomobili stop ettirip motorun soğumasını bekleyin. (İnsanlarda çok yaygın bir kanı olan hemen bir bez yardımıyla radyatörün kapağını açmak yanlıştır. Radyatör içindeki su, yüksek ısıda olduğu için basınç yaratır ve su fışkırarak yüzünüzü yakabilir.)
bence bu bilgi yanlış.motor stop edilmez rolantide çalışır vaziyette beklenir.hararet düştükten sonra su ekşsilmişse su tamamlanır...
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti felicia042 » 13 Haz 2010, 15:07

verilen bilgi doğrudur.otomobilin hararet yapması bir arıza sebebidir. hararet yapan araç stop edilmelidir. en sık rastlanan hararet sebebi termostatın açılmaması durumudur. bu şekilde aracı çalıştırmak motora zarar verir. araba soğuyana kadar beklemek en doğrusu.
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti vedatarslan » 13 Haz 2010, 20:38

kaloriferi açarak..havayı dışarıdan aldırarak kaloriferi en sıcağa verin....
suyunu tamamlayın hararetin bbelli bir sıcaklığa yükselmemesini sağlaınn dinlene dinlene gidin.....tamiricinize
vedatarslan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 13 Haz 2010, 20:12
Ad Soyad: vedat arslan
Nereden: İzmir
Arabanız: o yok olunnca söylerim

İleti sonerx » 13 Haz 2010, 22:05

evet en önemlisi termostatın bozulduğunu anlayamamak,ben 3 ustaya gösterdim anlayamadı başka bir usta kahvehanedeki sıcak suyla olayı çözdü...sonra fan müşirinide 68-82 aralığı yapınca sorun kalmadı.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sainz » 14 Haz 2010, 08:23

BÜLENT BARAN yazdı:...İnsanlarda çok yaygın bir kanı olan hemen bir bez yardımıyla radyatörün kapağını açmak yanlıştır. Radyatör içindeki su, yüksek ısıda olduğu için basınç yaratır ve su fışkırarak yüzünüzü yakabilir...

Eğer otomobiliniz Favorit ise, kapağı açmak durumundasınız;
1- Eğer kapağı açmazsanız tapaları patlatıp otomobilin motorunun hiç çalışmamasına neden olabilir.
2- Kapağı tam açmazsanız, yanlardan atar suyu ve yüzünüze doğru gelmez.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti qubang » 16 Haz 2010, 14:46

benim felicia (2001 1.6 GLXİ tüplü) hararet göstergesi çok çabuk orta çizgiyi geçiyor hemen fan devreye giriyor...araba gitmese rolantide çalışsa bile fan kısa sürede devreye giriyor..bu normalmidir yok değilse nelerine baktırmam gerekiyor..(daha birkaç gün önce 3 litre kırmızı antifiriz koydurdum)
Saygılar..
qubang
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 16 Haz 2010, 14:12
Ad Soyad: Derviş Özdemir
Nereden: Gaziantep
Arabanız: Skoda Felicia 1.6 GLXİ 2001

İleti Favocu » 16 Haz 2010, 15:34

qubang yazdı:benim felicia (2001 1.6 GLXİ tüplü) hararet göstergesi çok çabuk orta çizgiyi geçiyor hemen fan devreye giriyor...araba gitmese rolantide çalışsa bile fan kısa sürede devreye giriyor..bu normalmidir yok değilse nelerine baktırmam gerekiyor..(daha birkaç gün önce 3 litre kırmızı antifiriz koydurdum)
Saygılar..



Normaldir. Araba dururken rolantide daha çabuk hararet yapar. Çok çabuk hararet yaptığını düşünüyorsanız öncelikle termostata bakın.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti xenanis » 17 Haz 2010, 02:58

Öncelikle hararet yapan araba stop ettirilmez rolantide çalıştırılır.Eğer rolantide çalıştığı halde hararet düşmüyorsa ve daha da önemlisi yükselmeye devam ediyorsa stop ettirilmelidir.Benim başıma türlü türlü hararet olayları geldi.Birincisinde termostattan kaynaklı hararetti ve rölantide hararet düşüyordu.Ancak 3. usta (hala adama dua ederim) teşhisi koydu termostatı değişti de hararetim indi.:).İkincisinde şehirlerarası yolda ıssız bir yerde yokuş çıkarken bir farkettim hararet tavan yapmış.Hemen sağa çektim rölantide bekledim.Baktım düşmüyor açtım kaputu cayır cayır.Radyatöre su döktüm biraz düştü hararet ama hala 90ın üstünde.Telefonla bir kaç ustayı aradım sorunu çözemedik.Sonra aklıma geldi benim fan sık sık ve hem de sesli bir şekilde çalışırdı.Neden şimdi çalışmıyor.Acemice fan müşiridir bir kaç kabludur dokundum tık yok.Sonra elektirik kutusundan cızırtı sesi geldiğini duydum.Kutuyu açınca tek tek röleleri sıkıştırdım.Tam fan rölesini sıkınca fan devreye girdi çalıştı.Rahat bir nefes aldım.Hararet düzelinceye kadar fan dönüp durdu.
xenanis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 27 Nis 2010, 00:45
Nereden: Van
Arabanız: Yeti 1.2 ambition

İleti kadir » 17 Haz 2010, 13:17

[quote="qubang"]benim felicia (2001 1.6 GLXİ tüplü) hararet göstergesi çok çabuk orta çizgiyi geçiyor hemen fan devreye giriyor...araba gitmese rolantide çalışsa bile fan kısa sürede devreye giriyor..bu normalmidir yok değilse nelerine baktırmam gerekiyor..(daha birkaç gün önce 3 litre kırmızı antifiriz koydurdum)
Saygılar..[/quote
bendede 2000 model 1,6 glxi var polo motorlu bendekide aynı cok cabul yarıy ageliyor az bi dolaşayım kırmızıya yaklaşıyor hararet göstergesi sonra fançalışmaya başlıyor tamircime sordum normaldir dedi tabi yinede harartten gözümü alamıyorum bellibi yol aldıktan sonra
kadir
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 87
Kayıt: 23 Şub 2010, 12:32
Ad Soyad: KADİR ŞALKACI
Nereden: Karaman
Arabanız: SKODA FELİCİA 2000 MODEL 1,6

İleti sainz » 17 Haz 2010, 15:42

xenanis yazdı:...şehirlerarası yolda ıssız bir yerde yokuş çıkarken bir farkettim hararet tavan yapmış.Hemen sağa çektim rölantide bekledim.Baktım düşmüyor açtım kaputu cayır cayır.Radyatöre su döktüm biraz düştü hararet ama hala 90ın üstünde.Telefonla bir kaç ustayı aradım sorunu çözemedik.Sonra aklıma geldi benim fan sık sık ve hem de sesli bir şekilde çalışırdı.Neden şimdi çalışmıyor.Acemice fan müşiridir bir kaç kabludur dokundum tık yok.Sonra elektirik kutusundan cızırtı sesi geldiğini duydum.Kutuyu açınca tek tek röleleri sıkıştırdım.Tam fan rölesini sıkınca fan devreye girdi çalıştı.Rahat bir nefes aldım.Hararet düzelinceye kadar fan dönüp durdu.

Bazan da fan sıkışıp dönmüyor. Çok dikkat ederek pervaneyi bir şeylerle hareket verince çalışabiliyor. ;) Bu da aklınızda bulunsun ama elinizle falan hareket vermeye kalkışmayın sakın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ilhanuney » 17 Tem 2010, 19:30

özellikle belirtiyorum , dizel araba hararet yatığında çalıştırılır benzinli istop ettirilir
:)
ilhanuney
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 17 Tem 2010, 17:51
Ad Soyad: ilhanuney
Nereden: İzmir
Arabanız: felicia

İleti myege35 » 24 Oca 2013, 23:38

BÜLENT BARAN yazdı:ya arkadaşlar hararet yapan araç benim bildiğim sağa çekilip mtor stop edlmez rolanttide çalışır vasiyette hararet inene kadar beklenir....doğru değilmi...

cok katılıyorum. hararet yapan aracın stop edilmesi cok tehlikeli bir durum.
myege35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 66
Kayıt: 12 Ekm 2012, 23:29
Ad Soyad: gökhan erdogmus
Nereden: İzmir
Arabanız: 1997 skoda felicia 1.6 glxi

İleti fencolic » 28 Oca 2013, 23:12

Forum ikiye bölündü, stop edilir diyenler ve rölantide çalıştırılır diyenler. :D

Deneyimli arkadaşlar kesin ve net olarak son noktayı koyarsa istikbalimiz için yararlı olur, zira motor bu ne zaman hararet yapacağı belli olmaz.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir