Motor çok çabuk ısınıyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Motor çok çabuk ısınıyor

İleti sinankerim » 11 Tem 2010, 16:16

Arkadaşlar araba conta yaktı ve tamir ettirdim. Tabi aracın yağını suyunu yenilediler. Araç şimdi eskisi kadar olmasa da su eksiltmeye devam ediyor. Ama şunu farkettim ki çok kısa sürede hararet aşırı derecede artıyor. Aracın motoru çok çabuk aşırı ısınıyor. Acaba usta kalitesiz yağ koydu da motor o yüzden mi ısınıyor bilemedim. Conta masrafının şokunu atlatamadan yeniden sanayi yolu mu göründü bana sizce..???
 
sinankerim
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 07 Tem 2010, 20:48
Ad Soyad: Sinan Kerim UÇKAÇ
Nereden: İzmir
Arabanız: Felicia GLX

İleti alpino » 11 Tem 2010, 18:46

bence sorununu çözememişler. dediğin gibi sıcaklığın aşırı artması contanın yanması sonucunda oluşuyor. değiştiği halde sorun geçmediyse bir yerde sorun var demektir.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti sinankerim » 11 Tem 2010, 18:48

Yaklaşık 400 TL tutarında bi masraf yaptım. Eğer sorunu çözememişlerse gidip kavga ederim heralde..
sinankerim
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 07 Tem 2010, 20:48
Ad Soyad: Sinan Kerim UÇKAÇ
Nereden: İzmir
Arabanız: Felicia GLX

İleti mehmet.genç » 11 Tem 2010, 21:43

bende motor yağını yeni değiştirdim.10-40 koydu usta en iyisi bu dedi ama farkettim ki motor ısısı kısa sürede aşırı yükseliyor.Sebebin yağ olduğunu düşünüyorum.
mehmet.genç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 26 Nis 2010, 21:18
Ad Soyad: mehmet genç
Nereden: Bursa
Arabanız: felicia

İleti felisyacı » 12 Tem 2010, 08:03

Siz aşırı ısınma derken neyi anlatmak istiyorsunuz. Motor çabuk ısınıyor 90 da duruyormu? YOksa çabuk ısınıp 110 lara 120 lere doğru gidiyormu?
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti sinankerim » 12 Tem 2010, 08:27

Çok kısa sürede ısınıyor ve 90'ı biraz geçip duruyor. Aracın içinde radyatör fanını çalıştıran bir anahtar mekanizması var. Onu çalıştırınca bir nebze düşüyor. Bi gün unutucam diye korkuyorum. Ama beni şaşırtan araç tamire gitmeden yani contası yanıkken böyle birşey yapmıyodu. Ne zaman geldi tamirden bu sorunu yaşamaya başladım. Mehmet beyin düşüncesine bende katılıyorum. Ben çok kaliteli yağ kullanıyordum ama usta nasıl bir yağ koydu içine kimbilir..
sinankerim
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 07 Tem 2010, 20:48
Ad Soyad: Sinan Kerim UÇKAÇ
Nereden: İzmir
Arabanız: Felicia GLX

İleti bolubeyi » 12 Tem 2010, 10:52

benimde aynı şekilde yükseliyordu conta yanık zannetti usta sonra tamir oldu yola cıktım aynı sey tekrarladı yolda kaldım meger motor silindir kapagı rektefe olması gerekiyormus.
bolubeyi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 10 Tem 2010, 07:19
Nereden: Sakarya
Arabanız: felicia

İleti sinankerim » 12 Tem 2010, 11:47

Silindir kapağı rektefe oldu ve conta değişti. Karbüratör ve silindir kapağı komple temizlendi. Yani o işlerin hepsinin hallolmuş olması lazım.. Aracı yapan ustaya götürdüm tekrar o da anlayamadı neyin ne olduğunu.. Hakikaten sinir bozucu bi durumdayım..
sinankerim
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 07 Tem 2010, 20:48
Ad Soyad: Sinan Kerim UÇKAÇ
Nereden: İzmir
Arabanız: Felicia GLX

İleti cumoni » 23 Tem 2010, 15:14

Radyatördeki su/antifriz miktarı eksilmemelidir. Eksiliyorsa, borularda, kelepçelerde ya da motor soğutma suyu kanallarında (en kötüsü) kaçak vardır; mutlaka iyice gözlemleyip kaçağın yeri bulunmalı ve gereken yapılmalıdır.

Silindir kapağında veya kapağın örtüldüğü yerde çatlak oluşmuş ve rektifiye esnasında görülememiş de olabilir. Bunu anlamak için: Mümkünse hafif rampada, arabanın arkası aşağıya gelecek şekilde park edin. Motor soğumasını bekleyin ve tahliye kabını kapağını açıp, taşacak kadar su doldurun; kapağı kapatın, motoru çalıştırın. Hararet ibresini takip etmeye başlayın. En fazla 95 dereceye ulaştığında artık fan devreye girmelidir. Fan devreye girdikten sonra da takipe devam edin. İbre birazcık düştüğünde fan duracak, tekrar yükseldiğinde yeniden çalışıcaktır...

Şimdi, arabanızın arkasına dolanıp egzost deliğini takip edin. Skodanın 1.3 motorlarında ilk çalıştırmalarda egzostan buhar ve bir miktar su çıkışı görülebilir. Rolantide 3 kez fan devreye girdikten sonra, yani motor iyice ısındıktan sonra su çıkışı hala devam ediyorsa ve hatta arttarak sürüyorsa silindir kapağında veya yatağında çatlak olduğu kesindir; çatlak yüzünden su ve egzost kanalları birleşmiştir.

Yukarıda en kötüsü dediğim durum ise radyatör suyunun motor yağına karışmış olmasıdır ki bu daha da vahim bir durum!

Geçmiş olsun, fazla masraf çıkarmadan hayırlısı ile halledersiniz inşallah!
Kullanıcı avatarı
cumoni
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 06 Tem 2010, 13:33
Ad Soyad: Kemal VELİOĞLU
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2001 Felicia 1.3i

İleti Felicia9841 » 28 Tem 2010, 14:06

1,6 motorlarda aynı mıdır?
Felicia9841
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 10 Ağu 2007, 19:00

İleti sinankerim » 05 Ağu 2010, 14:50

Yardımınız için çok teşekkür ederim..
sinankerim
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 07 Tem 2010, 20:48
Ad Soyad: Sinan Kerim UÇKAÇ
Nereden: İzmir
Arabanız: Felicia GLX

İleti nuri017 » 25 Eyl 2010, 11:58

hararetten dolayı conta yaktığımı su eksiltmeye başlayınca anladım.20-30 kmde tahliye kabına koyduğum su uçup gidiyordu. egzosdan da buhar su karışımı bir şey sürekli geliyordu. neyse gittik ustaya. yağı normal görünüyordu. contayı değiştirdik. kapağın taşlama payı hiç kalmamış 2 mm temel conta koyduk. saplamalara da birer pul ilave ettik. aldık götürdük hastayı. 30 -40 km gitmiştim ki akşam yağına baktım yağ beyazlamış. eyvah dedim conta kaçırıyor. hemen ustayı aradım. al getir bibakalım dedi. ertesi gün yağı boşattı yağda su var ama çok değil dedi suda eksiltme hiç olmadığından muhtemel conta değişimi sırasında az bir miktar su yağa karıştı dedi. ara yağ ile yıkadıktan sonra filtreyi değişip yeni yağ koydu. hastayı takip edin dedi. bakalım şimdilik birşey yok.
nuri017
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 21 Eyl 2010, 15:44
Nereden: Bursa
Arabanız: felicia lx

İleti skodaizm » 25 Eyl 2010, 12:34

Motorun çabuk ısınması kötü bir durum değil. Aksine kış aylarında oldukca iyi bir olay. Ama motor ısınıp ta 90 derecenin üzerine çıkıyorsa yani hararet yapıyorsa problem var demektir. Size tavsiyem eğer motor çabuk ısınıyorsa ve ısı artışı devam ediyorsa termostata bir baktırın ve devirdaim pompasını da elden geçirtin.

Ama motorun sürekli çalışmasında sıcaklık 90 derece ve civarında seyrediyor ve ani yükselmeler olmuyorsa bu bir sorun değildir, pek dert etmeyin. Yaz aylarında zaten motor ısısı çok düşük olmadığından çabuk ısınma olur.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti asiyan_skoda » 11 Şub 2011, 11:28

son bir haftadır benim arabadada sabahları araba ısınıyor 1100 dereceye çıkıyor ara gazı verdiğimde tekrar düşüyor. Daha sonra sabit sıcaklıkta kalıyor pek fazla oynama olmuyor göstergede Termostat geç açılıyor gibime geliyor. iki aydır suyuna sadece 1 litre su ilave yaptım. iki ayda 1 litre su tüketmesi normal mi bilmiyorum. hafta sonu İST. avcılar trafiğindeydim. hararet baya yükselmişti. o zaman baya su kaybetmiş olabilir.
asiyan_skoda
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 12 Oca 2011, 14:32
Ad Soyad: asiyan_skoda
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: SKODA FELİCİA GLXİ

İleti asiyan_skoda » 11 Şub 2011, 11:30

110 derece olacak yanlış yazmışım :oops:
asiyan_skoda
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 12 Oca 2011, 14:32
Ad Soyad: asiyan_skoda
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: SKODA FELİCİA GLXİ

İleti zezula » 11 Şub 2011, 12:25

yağınızı ,suyunuzu ve harareti sürekli takip edin uzun yol yapın su tankından su fışkırtıyormu hararette buna bakın egsozdan sıcakkende su ataıyormu buna bakın sürekli yani 100km yaptınız baktınız su bitmiş tankta ozman sorun muhakkkakki contadır
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti zezula » 11 Şub 2011, 12:26

hava yapmışta olabilir küçük bir ihtimal onada bakarsınız
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti asiyan_skoda » 11 Şub 2011, 13:23

Bugün öğlen baktım su azaltma yok yağınıda kontrol ettim yağda normal herhangi bir renk değişimi gözlemlemedim. yoğunlukta iyiydi. Hava yapmıssa eğer havasını nasıl abalibilirz.
asiyan_skoda
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 12 Oca 2011, 14:32
Ad Soyad: asiyan_skoda
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: SKODA FELİCİA GLXİ

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir