Hararette Şehiriçi ve Dik Rampa Farkı!!!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hararette Şehiriçi ve Dik Rampa Farkı!!!

İleti frostbite19 » 05 Ağu 2010, 17:32

Dün aracımla Konya ya gittim geldim, şehiriçinde öğle sicaklığında asfalt yanarken aracım hiç hararet yapmıyor, 90

da fan açıp hemen 90 seviyesinde tutuyor harareti,

Ama uzun yolda dik rampaya sarınca, akşamüstü 4-5 gibi çok aşırı sicak değilken bile hararet 90 ı geçip

tahminim 100e kadar geliyor, 90 ile 110 un tam ortasında kalıyor...

Rampada devirli çıkmaya çalışıyorum ve riske atmamak için Kaloriferi de açıyorum bazen...

Bu bir sorun mu yoksa bütün 98 Felicia'lar mı böyledir??? Beni aydınlatırsanız sevinirim... Teşekkürler
 

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti skodaizm » 05 Ağu 2010, 17:50

Eğer fanınız normal şekilde çalışıyorsa, termostat normal açıyorsa( düz yolda problem yok demenizden bunların sorunsuz olduğunu söyleyebiliriz) aracınızda sanırım radyatör veya devirdaim problemi var.

Ama özellikle eski radyatörler zamanla kireçlenme yapıp soğutma işini iyi yapmadığından( radyatör geniş yüzey yaratarak içinden geçen suyu yine arasından geçen hava ile soğutur borular kireçle kaplanınca ve rampada hız düştüğünden geçen hava miktarı da azalınca bu işlem aksar) size tavsiyem öncelikle radyatörü yenilemeniz. Yenilerken de öyle orijinali değil yan sanayi ve çin malı olanlarının iyi kaliteleri ile bu işi yapın. Benim Forman de 3 yıldan beri kendi taktığım Çin malı 45 TL lik radyatör hiç bir sorun çıkarmadan çalışıyor.

Daha sonra sorun devam ederse devirdaim pompası da sizi üzebilir. Yine de siz mutlaka radyatörü değiştirin. Yaşlanan radyatör iş yapmaz. Antifiriz koymayı da ihmal etmeyin.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti zeybek » 05 Ağu 2010, 19:31

Bende de 98 felicia glx var. Senin yazdıklarının aynısını bende yaşıyorum. Sıcak günlerde dik rampaları cıkarken 100 dereceye gelmesi normal. Hava sirkülasyonu düşüyo. Soğutma tam olmuyo. Bu durumlarda soğutma sistemine destek olmak amacıyla bende senin gibi kaloriferi acarak soğumasını sağlıyorum. Korkacak bişey yok yani
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti osti01 » 05 Ağu 2010, 19:44

bende de 96 glx var senin dediklerinin aynısını yaşıyorum. hatta bazen araç yüklü iken rampada 110 a yaklaştığı oluyor fakat hiç su kaynatmadı aracım bu arada radyatörüm yeni ve devir daim yeni sayılır ama yukarıda arkadaşın dediği radyatör ve devir daim olayına katılıyorum yalnız önceliği devirdaime verirsen daha mantıklı olabilir.

Yalnız yokuşun bitiminde de aracı boşta iken yaklaşık 3000 devirde tutmaya çalışıyorum çok kısa bir sürede 90 a geliyor bu da devir daimin biraz daha iyi çalışması gerektiğini gösteriyor ben bundan dolayı devir daimi değiştirmeyi düşünüyorum ondan sonra da aynı giderse devir daime ait kasnağın çapını tornada küçülteceğim. bu aynı devirde eskisine göre daha hızlı pompalama sağlayacak.( zaten ısınmada ya da kaloriferde hiç problem yaşamadım.)
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti frostbite19 » 06 Ağu 2010, 17:31

osti01 yazdı:bende de 96 glx var senin dediklerinin aynısını yaşıyorum. hatta bazen araç yüklü iken rampada 110 a yaklaştığı oluyor fakat hiç su kaynatmadı aracım bu arada radyatörüm yeni ve devir daim yeni sayılır ama yukarıda arkadaşın dediği radyatör ve devir daim olayına katılıyorum yalnız önceliği devirdaime verirsen daha mantıklı olabilir.

Yalnız yokuşun bitiminde de aracı boşta iken yaklaşık 3000 devirde tutmaya çalışıyorum çok kısa bir sürede 90 a geliyor bu da devir daimin biraz daha iyi çalışması gerektiğini gösteriyor ben bundan dolayı devir daimi değiştirmeyi düşünüyorum ondan sonra da aynı giderse devir daime ait kasnağın çapını tornada küçülteceğim. bu aynı devirde eskisine göre daha hızlı pompalama sağlayacak.( zaten ısınmada ya da kaloriferde hiç problem yaşamadım.)




İyi fikir gibi, sen bi yap bakalım...:evil::evil:

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti Musa » 06 Ağu 2010, 22:39

Araçlarınızı antifirizsiz kullanmayın.
Özellikle bu arabalarda antifiriz çok önemli.
Samsundan gelirken devirdaim patladı hararet yaptı ben uyuyodum babam da farkına varmamış conta yaktık allahtan parçasını bulabildik söktüm devirdaimi değiştirdim termostatıda söktüm direk devirdaim yapsın diye istanbula geldim conta yanık olduğundan çok çabuk ve aşırı hararet yapıyordu söktüm sadece conta değiştirdim.

Şimdi arabayı çok zorlarsam 100 anca görüyor.Fakat şimdi de debriyaj balatası bitik arabaya gitsin diye basıyoruz debriyaj bitik olduğundan kaçırıyor bağırdıkça hararet yükseliyor şuan normal ama debriyaj balatasını da değiştirirsem bizim skoda tadından yenmez :D
Kullanıcı avatarı
Musa
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 09 Tem 2009, 01:41
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda felicia

İleti frostbite19 » 07 Ağu 2010, 10:38

Ben öncelikle şu antifirizi bi yenileyeyim ozaman, içinde su karışımı fazla olabilir...

Döküp yenisini koyayım...

%75ini antifiriz, %25ini çeşme suyu koysam olur demi???

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti ihsan » 07 Ağu 2010, 18:59

antifiiriz i koy hatta full olsun. yazın cok problem olursa kısın sert soguklara kadar termostatı cıkart hic birsey olmaz ozman :) yok termostat acılmadı hararet yapıyo felan .....
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti efboacestc » 07 Ağu 2010, 23:02

benim arabada hiç antifiriz yok geçenlerde istanbul adapazarı otobanda 150 sabit hızla gidiyordum düz yolda baktım motor sıcaklığına normal fan derecesini geçmişti gaz kesmedim devam ettim 80 90 arası sabitlendi daha yukarı çıkmadı bende gaz kesmeden devam ettim
bu arada benim arabadaki müşir 72 lik
efboacestc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 173
Kayıt: 12 Kas 2007, 12:24
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Golf GTİ (limited edition)

İleti BÜLENT BARAN » 08 Ağu 2010, 10:02

arkadaşlar skodalar sıcak havayı sevmiyor.aksine soğuk havalarda daha performanslı oluyor.özelikle rampalarda hararet aşırı yükseliyor.rampa çıkarken motoru fazla sıkştırmayın.1 vites düşük çıkın hararetkendiliğiğinden düşecektir.bu sıcak havalarda araçları devirli kulanırsak fazla proplem çıkmaz...
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti Musa » 08 Ağu 2010, 11:43

debriyaj balatası sağlam olanlar devirli kullansın bitik olanlar kullanmasın yoksa yolda kalırsınız . :D

benim ki bitik mesela devirli kullanmıyorum
Kullanıcı avatarı
Musa
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 09 Tem 2009, 01:41
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda felicia

İleti mehmet sarp » 14 Ağu 2010, 23:30

arkadaşlar bende 97 glx var geçen yokuş çıkarken hararet 100 ü geçti durdum kaputu açtımsu kaynıyor biraz bekledik devam ettik 2. vitesle düze gelince araba uçuyor hararet normaldi baya bi araba solladım gbiraz gidince vitesi boşa aldım çünkü 140 la gitmeye başladı devir göstergesi 2500 de kaldı vites boş baktım gaz takılıyor bu şekilde baya bi yol yaptım duracağım zaman gaz pedalının altından ayağımla kadırıyorum devir yine 2000 de kalıyor sanayiye çektim teli yokdedi iki tanesi harareti sordum radyatör dediler ikiside tıkalıdır dediler sonra arkadaşı aradım yerlisi oranın bi usta tavsiye etti ona gittim bayağı yaşlı bir ustaydı ondada gaz teli yokmuş harareti sordum onada gaz telinden dedi şimdi gaz teli takılınca rampaya sarıyosun araba yüksek viteste çıkıyor ancak motor sıkışıyormuş hararet ondan oluyormuş devir normal, hıza göre ancak motor fena sıkışıyormuş neyse tavsiye ettiği yere gittik teli değiştirdiler onlarada sordum harareti onlarda başkabi akıl verdi skodalarda yazın müşürü sökerler kışın taktırırlar dedi bende 10 lira tel 10 da işçilik verdim ayrıldım gelirken aynı yokuşu çıkıyoruz araba 86 89 tam 90 değil hararetle çıktı gaz telini değiştirince düzde çok farketti nekadar gaz verdiğini biliyosun araba şahlanıyor resmen gaz teli terleme yapıyor basıyosun geri salmıyor motor hep yüksek devirde olunca her tarafıda alüminyum çabuk hararet yapıyor
mehmet sarp
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 24 Şub 2010, 00:04

İleti frostbite19 » 15 Ağu 2010, 13:12

mehmet sarp yazdı:arkadaşlar bende 97 glx var geçen yokuş çıkarken hararet 100 ü geçti durdum kaputu açtımsu kaynıyor biraz bekledik devam ettik 2. vitesle düze gelince araba uçuyor hararet normaldi baya bi araba solladım gbiraz gidince vitesi boşa aldım çünkü 140 la gitmeye başladı devir göstergesi 2500 de kaldı vites boş baktım gaz takılıyor bu şekilde baya bi yol yaptım duracağım zaman gaz pedalının altından ayağımla kadırıyorum devir yine 2000 de kalıyor sanayiye çektim teli yokdedi iki tanesi harareti sordum radyatör dediler ikiside tıkalıdır dediler sonra arkadaşı aradım yerlisi oranın bi usta tavsiye etti ona gittim bayağı yaşlı bir ustaydı ondada gaz teli yokmuş harareti sordum onada gaz telinden dedi şimdi gaz teli takılınca rampaya sarıyosun araba yüksek viteste çıkıyor ancak motor sıkışıyormuş hararet ondan oluyormuş devir normal, hıza göre ancak motor fena sıkışıyormuş neyse tavsiye ettiği yere gittik teli değiştirdiler onlarada sordum harareti onlarda başkabi akıl verdi skodalarda yazın müşürü sökerler kışın taktırırlar dedi bende 10 lira tel 10 da işçilik verdim ayrıldım gelirken aynı yokuşu çıkıyoruz araba 86 89 tam 90 değil hararetle çıktı gaz telini değiştirince düzde çok farketti nekadar gaz verdiğini biliyosun araba şahlanıyor resmen gaz teli terleme yapıyor basıyosun geri salmıyor motor hep yüksek devirde olunca her tarafıda alüminyum çabuk hararet yapıyor



Hiçbişey anlamadım. Sorun telde mi yani telmi hararet yapıyo diyosun:lol:

Yoksa rampada çıkarken aracın devirini fazla yükseltmeyin, yani büyük viteste çıkmaya çalışın mı diyosun??

Yoksa rampada düşük viteste, yani yüksek devirli mi çıkıın diyosun???:D :D :D

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti sonerx » 15 Ağu 2010, 17:14

eski tip felicialar motorun ısnıması hararet yapması için üretilmiştir.(soğuk bölge için) ıspatı:
1. Ön panjur çok küçük yapılmış içeriye hava giremiyor.Hiç bir yeni model arabada bu kadar küçük panjur yok.
2.radyatör gereği adar büyük değil.
3.motor yeteri kadar hava alamıyor.Radyatörün YANINA takılmış ek plastik parça ile motora giren hava azaltılmış.Ben onuda söküp kestiğim davulumbazın yan tarafına tutturdum ki vakum devam etsin diye.
4.Plakayı biraz alçak monte ediyorlar o yüzden de radyatör hava alamıyor,onuda düzelttim.
5.Davulumbazı kestim yeterli hava girmesini sağladım.Bu forumda eleştirildi ama ben memnunum.
Şu anda en dik rampalarda en fazla 90 ı görüyor.

Şu DA önemli duruma göre rampada 1-2-3 . vites gideceksen zorlamadan ve 1500-1900 devir arası gidilmeli. 1500 devirle o vitesle gidemiyorsan bir alt vitesde 1500 devirle git.Benim acizane önerilerim bunlar.


http://skodam.com/viewtopic.php?f=13&t=21090&sid=867f297af3cb2033000bdc3ffd68bf6a
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sonerx » 15 Ağu 2010, 20:27

evet..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti kadir » 17 Ağu 2010, 09:08

arkadaşlar skoda felicianın hararet göstergesi tamamı nekadar yani 100 üzerinden 100 mü yok sa 200 üzerinden 100 mü yukarıda bazı arkadaşlar haraetim 90 a veya 100 de kalıyor demişler anlayamadım
kadir
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 87
Kayıt: 23 Şub 2010, 12:32
Ad Soyad: KADİR ŞALKACI
Nereden: Karaman
Arabanız: SKODA FELİCİA 2000 MODEL 1,6

İleti kadir » 17 Ağu 2010, 09:24

benimde 2000 gli 1,6 felicia var gecen ayda hararet yarıdan yukarda idi tamşircie sordum normalmi diye oda fan calışıyormu dedi fan calışıyordu ama cok kısa sürede duruyordu bende calışıyor dedim odabana çalışıyorsa normal dedi tam bir bucukay bindim harret göstergesi kırmızıy adayanıyordu bi ar akaputu actım su tankıpatlayacak gibiydi götürdüm aynen şunu dedi bu arabaya nasıl bindin böyle diye tabi kızdım conta yakmış kapakta egilme olmuş yaptırdık tabi tamircimi degiştrdim sorun fan müşüründeymiş orjinalini taktım 35 tl para verdim sadece parcasına işe yaramadı yan sanayi buldum 7 tl şimdi canavar gibiçalışıyor ne alırsan yan sanayii al hem ucuz hemde çalışıyor
kadir
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 87
Kayıt: 23 Şub 2010, 12:32
Ad Soyad: KADİR ŞALKACI
Nereden: Karaman
Arabanız: SKODA FELİCİA 2000 MODEL 1,6

İleti sonerx » 17 Ağu 2010, 17:48

su kabının şişmesi -hortumların şişmesi contadandır. hararet sorununda ilk önce termostata bakılır sonra müşür.Ayrıca 100 derece 90 derece bildiğimiz kaynama derecesi...
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir