merak ettiklerim...yardımcı olurmusunuz?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

merak ettiklerim...yardımcı olurmusunuz?

İleti BERKAN01 » 23 Mar 2006, 03:54

Merhabalar sıtenızı tesaduf eserı buldum ama ınceledıgımde hosuma gıttı herkese merhabalar demek ıstıyorum...SKODA felicia 96-98 model arası almak ıstıyorum ama arac hakkında hıc bır bılmgım yok...merak ettıklerımı sorsam cewaplayabılırmısınız? mesala nasıl bır arabadır kronık rahatsızlıkları warmıdır?parca fıyatları nasıldır ornek werebılırmısınız?peryodık bakımları nekadar tutuyor?wergısı nekadar?yakıt sarfıyatı nasıl bıldıgım kadarıyla 1300motor ama ben lpg taktırmak ıstıyorum alınca onerırmısınız?sorunlumu sorunsuzmu?motorun cekısı gucu nasıl?sımdılık aklıma gelenler bunlar ceewaplarsanız sewınırım ...simdiden tesekkur ederım....
 
BERKAN01
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Mar 2006, 03:47

İleti ileli-61 » 23 Mar 2006, 12:54

 O KADAR DETAYLI TEKNİK BİLGİM YOK AMA ARABAYI TANIYORUM.DÜZGÜN KULLANILDIĞI VE BAKIMLARININ DÜZENLİ YAPILDIĞI ZAMAN ÇOK EKONOMİK BİR ARABA.BEN TAVSİYE EDERİM ŞAHSEN DONANIM OLARAKTA FENA DEĞİLLER.VERGİLERİ DÜŞÜKTÜR YILLIK 150 YTL Yİ GEÇMEZLER TAHMİNEN.YAKITLARI EKONOMİKTİR.LPG TAKTIRACAKSAN EN İYİSİNİ TAKTIR HER TÜP UYUM SAĞLAMIYOR.MOTOR KÜÇÜK OLDUĞU İÇİN İYİSİ OLMAZSA ÇEKİŞ SORUNU YAŞAYABİLİRSİN.ARAŞTIRMANI İYİ YAP TÜP İÇİN.ARABA İÇİN GENEL OLARAK SINIFINDA EN İYİLERİNDEN BENCE.
ileli-61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Mar 2006, 21:12

İleti BERKAN01 » 24 Mar 2006, 23:10

tesekkur ederım arkadasım ılgın ıcın ama en azından dıger uyelerdende bı yorum beklerdım neden bukadr ılgısızler? skodayımarka olarak tanımıyorum kullanan arkadaslar fıkırlerını yazarlarsa sewınırım


 

BERKAN01
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Mar 2006, 03:47

İleti felicia » 25 Mar 2006, 00:40

aman arkadaşım. sakın ha. bende var. hararet sorunu bi türlü düzelmiyor. her lpg alışta saf su da alıyorum. bi arabanın su masrafı olrmu hiç?


hararet yapacak diye gözümü göstergelerde ayıramıyrum. yolda kalacam diye paronayak oldum.


git başka al, başını belaya sokma. hele tamir işlerinden anlamıyorsan hiç bulaşma derim. bu arabalar tam tamirci dostu. kullanıcı için dertten başka bişey değil. çok canım sıkıldı çoook. kasko yapıp duvara toslayacam benimkini. en sonunda bu olacak. git başka araba al....

felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti Evanescence » 25 Mar 2006, 10:52

Bende 2000 sonu felicia 1.3 glx i var donanım olarak bu fiyata alınabilecek en iyi araba şöyleki(elektrikli camlar,hidrolik direksiyon,elektrikli aynalar,uzaktan kumandalı merkezi kilit,gecikmeli sönen lambalar,içerden açılan bagaj kapağı,enjeksiyonlu motor) yakıt sarfiyatıda oldukça iyi,ama motor ve ağırlık itibari ile biraz hantal,yinede şehir içinde yeterli,ve arkadaşım skodasında oldukça problem yaşamış fakat ben şimdiye kadar standart yağ değişimi hariç 110 ytl para harcadım (5000 km de) kısacası temizini bulursan çok sağlam ve dayanıklı araba.
Evanescence
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Kas 2005, 13:34

İleti ileli-61 » 25 Mar 2006, 16:13

BEN YİNE SÖYLÜYORUM SINIFINDA ALINACAK EN İYİ ARABALARDAN BİRİSİ.AMA İYİ BAKMAK GEREKİYOR VE ALIRKEN İŞTEN ANLAYAN BİRİSİ İLE ALINIRSA DAHA İYİ OLUR.BEN TAVSİYE EDERİM.İLK ARABAM 94 FAVORİTTİ VE MEMNUNDUM ŞU AN 2005 FABİA VAR.SKODADAN VAZGEÇME DERİM FİYATINA GÖRE HARİKA BENCE.
ileli-61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Mar 2006, 21:12

İleti yonetici » 26 Mar 2006, 02:50

1 seneden biraz fazla Felicia GLXi Safeline kullandım evet belki biraz yüksek derecelerde fan motoru devreye giriyordu ama istanbul trafiğinde yazın kavurucu sıcağında bile hiç su kaynattığı olmadı. Su kaynatma sorunu yaşayan arkadaşın sorunu bence LPG den kaynaklanıyor. LPG benzinden daha fazla ısı üreten bir yakıttır bu yüzden motoru zaten fazlaca ısıtır. Felicianında hararet müşürü biraz yüksek sıcaklıkta devreye giriyor o yüzden onu değiştirip daha düşük sıcaklıklardada devreye giren bir müşür takıyorlar böylece hararet düşürülüyor.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti BERKAN01 » 27 Mar 2006, 01:37

hararet problemının nedenı bence skodanın soguk memleket arabası olmasındandır ben adanada yasıyorum ıstanbulda bu sorunlar warsa yazın basında motoru elıme alırım ben waz gectım gıttı sagolun yardımlarınız we uyarılarınız ıcın
BERKAN01
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Mar 2006, 03:47

İleti yonetici » 30 Mar 2006, 20:28

Istanbuldaki hararetin başlıca nedenleri araç trafiğinin yoğun olması ve sıklıkla ağır ilerlemesi sonucu trafikte seyir halinde iken öndeki aracın sıcak egzost gazını aracınızın bolca çekmesidir. Meselenin hava sıcaklığı ile çok fazla etkisi yok. Çünkü güneş ısıtmaya yerden başlar hava zemine göre çok daha az ısınır radyatör fan tarafından soğutulabilir ama sıcak bir egzost gazı için aynı şeyleri söyleyemeyiz.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hmr38 » 07 Nis 2006, 23:40

      felicia nın hareret sorunu motorunun aliminyum olması.aliminyum olmasının nedeni ise motor ağırlığının az olması.yani 1,3 motor olana aracın motrun kasaya yaptığı ağırlığı  ve arabanın yükünü hafifletmek için aliminyum yapmışlar.hararet sorunu da yaz girişinde termostatı sökerek aşabilirsiniz.walla bende 5 aydır felicia kullanıyorum.alırken gerçektren cok tereddüt ettim.1994-1995 şahin alabilirsiniz ama bu rahat ve konforu bulamazsınız.beaşta tereddüt etmiştim ama memnunum şimdi.kaporta aksanı dışında motor parçaları şahin doğan grubuyla aynı.sinyal lambası 12 ytl,tampon 70 ytl,arka stop lambaları komple 50 ytl civarında.temiz bir araç bulursanız periyodik bakımlar haricinde bir masraf yapmassınız.yakıt bakımından en ekonomik araçlardan bir tanesi...adapazarından istanbula 18 ytl ye geliyorum.dahası var mı?(maşallah deyin nazar değmesin::)))

hmr38
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Nis 2006, 11:05

İleti werrew » 15 Ekm 2006, 05:39

adapazarından istanbula 18ytl ye mi inanmam;
şimdi bende bugun favoritimle takasa girip felicia glx i 1.3 aldim bende akçakocalıyım akçakoca 250 km ? kaça gider gelir tahminen!
werrew
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2006, 04:58

İleti ünsal » 15 Ekm 2006, 15:01

ben birdepoyla 680 km yaptım uzun yolda hatta yolda kalıyodum depoyu tam bitirmişim nerdiyse(araçta iki kişiydik yükümüz yoktu ve 90 km yi geçmedim arkadaşlar genelde 80-90 km arası sürat yaptım ) 
fulledim 41 lt benzin aldı zaten 42 litre kapasitesi var
  şehir içinde 560 km gidiyorum kırmızı yandığında alırım genelde boş bırakmam ama  bilmiyorum ama fabia dieli şehiriçinde bukadar yaparmı?Evil%20Smile uzun yolda tabii tartışılmazTongue
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti werrew » 16 Ekm 2006, 01:59

Teşekür ederim ben aracıma bi kaç parça modifiye yapmak itiyorum diş görünüş açisindan bu site paylaşim açisindan cok iyi yapanın eline sağlik fakat cok kapsamlı değil!
ama yinede ellerine sağlik yapan arkadaşin
werrew
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2006, 04:58

İleti murrratbat » 10 Nis 2007, 03:18

arkadaşım o zaman benim araba normalmi yani fan olayı 110 na dogru devreye giriyorda
murrratbat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Mar 2007, 01:54

İleti sainz » 10 Nis 2007, 14:01

[quote="murrratbat"]arkadaşım o zaman benim araba normalmi yani fan olayı 110 na dogru devreye giriyorda[/QUOTE]

 

 

Favorit ve Felicia' nın motorları birbirlerinden yakıt besleme sistemi hariç çok farklı değiller. Favorit için kullanılması gereken termostat 88°C' lik, fan müşiriyse 92-87°C' liktir. Felicia' nın da bu değerlerden çok fazla farklı olduğunu düşünmüyorum. Fanın 110°C' de açması bana kalırsa çok geç. Fan açıldıktan sonra, motor sıcaklığı kaç dereceye düşene kadar fan çalışıyor. Bu da önemlidir. Favorit' e yeni aldığım 92°C' de açan fan müşiri, en fazla 15 saniye çalışıp kapanıyordu. Böyle bir durum varsa bu da hararetin yüksek seyretmesine neden olur. Eğer termostat ve fan müşiri sağlıklı çalışıyorsa, motorda LPG olup olmaması çok önemli değildir bence. Sonuçta motor o sıcaklıklara geldiğinde termostat açacak ve fan çalışacaktır. Belki fan benzinde kullanıldığında olduğundan biraz daha sık devreye girecektir.

 

[quote="hmr38"]felicia nın hareret sorunu motorunun aliminyum olması.aliminyum olmasının nedeni ise motor ağırlığının az olması.yani 1,3 motor olana aracın motrun kasaya yaptığı ağırlığı  ve arabanın yükünü hafifletmek için aliminyum yapmışlar.hararet sorunu da yaz girişinde termostatı sökerek aşabilirsiniz.walla bende 5 aydır felicia kullanıyorum.alırken gerçektren cok tereddüt ettim.1994-1995 şahin alabilirsiniz ama bu rahat ve konforu bulamazsınız.beaşta tereddüt etmiştim ama memnunum şimdi.kaporta aksanı dışında motor parçaları şahin doğan grubuyla aynı.sinyal lambası 12 ytl,tampon 70 ytl,arka stop lambaları komple 50 ytl civarında.temiz bir araç bulursanız periyodik bakımlar haricinde bir masraf yapmassınız.yakıt bakımından en ekonomik araçlardan bir tanesi...adapazarından istanbula 18 ytl ye geliyorum.dahası var mı?(maşallah deyin nazar değmesin::)))[/QUOTE]

 

Termostat motorun sıcaklığını optimum seviyede tutmak için bana göre şarttır. Hele ki İstanbul gibi trafik yoğunluğu olan yerlerde kullanılıyorsa. Sıkışık trafikte motorun harareti artar. Trafik açılıp ilerlemeye başladığınızda ise radyatör önden alınan havayla soğuyacak ve motor bloğuna suyun sıcaklığı çok düşmüş olarak gönderilecek. Kısacası motor çok ani olarak ve sıkışık trafiktekine oranla çok düşük bir su sıcaklığı ile karşı karşıya kalacak. Bu da kısa ve orta vadede silindir kapak contasının özelliğini yitirmesine neden olur(dikkat edin yanması demiyorum, bir ısınıp bir soğumasından dolayı özelliğini yitirmesidir anlatmak istediğim). Silindir kapak contasının özelliğini yitirmesinden başka, silindir gömleklerinin, silindir kapağıyla temas ettiği kısımlarda gözle görülemeyecek kadar da olsa çatlaklara neden olur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti felicia35 » 10 Nis 2007, 23:28

Bende 97 MODEL VAR LPG'Lİ.SENEDİR KULLANIYORUM.ARAÇ AZ YAKIYOR,VERGİSİ  SENELİK 130 YTL.PARÇALARI PAHALI DEĞİL.DİREKSYON ÇOK HAFİF.LPG OLMASINA RAĞMEN SON 150 KM HIZ GÖRDÜM.HARARET PROBLEMİ YAŞAMADIM.ALACAĞIN ARAÇ TEMİZ VE MASRAFSIZ OLURSA UZUNCA SÜRE SAĞLIKLI KULLANIRSIN.BENCE ŞAHİN,DOĞAN'DAN İYİDİR.Smile
SAYGILARIMLA
Kullanıcı avatarı
felicia35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 224
Kayıt: 22 Arl 2006, 00:49
Ad Soyad: ÖZER
Nereden: İzmir
Arabanız: 97 FELİCİA LX

İleti ünsal » 11 Nis 2007, 00:18

[quote="felicia35"]
Bende 97 MODEL VAR LPG'Lİ.SENEDİR KULLANIYORUM.ARAÇ AZ YAKIYOR,VERGİSİ  SENELİK 130 YTL.PARÇALARI PAHALI DEĞİL.DİREKSYON ÇOK HAFİF.LPG OLMASINA RAĞMEN SON 150 KM HIZ GÖRDÜM.HARARET PROBLEMİ YAŞAMADIM.ALACAĞIN ARAÇ TEMİZ VE MASRAFSIZ OLURSA UZUNCA SÜRE SAĞLIKLI KULLANIRSIN.BENCE ŞAHİN,DOĞAN'DAN İYİDİR.Smile
[/QUOTE] 
                   Smile kesinlikle
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir