duvaramı çarpayım, şarampole mi atayım bi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

duvaramı çarpayım, şarampole mi atayım bi

İleti felicia » 25 Mar 2006, 00:48

1999 1.3 glx felicia kullanıyorum. 1 aydır hararet sorunuyla uğraşıyorum. canıma tak etti artık. var mı bu işi çözecek biri?

 
felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti jaja » 25 Mar 2006, 02:55

al benden de okadar 91 favortim var degişmedik yeri kalmadı yok yok yok


varsa cözcek biri banada yardımcı olun

jaja
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Oca 2006, 18:59

İleti ileli-61 » 25 Mar 2006, 16:10

ARKADAŞLAR BENİM 94 FAVORİTİM VARDI BENDEDE O PROBLEM VARDI.MOTOR KÜÇÜK OLDUĞUNDAN DOLAYI ZANNEDERSEM O SIKINTI OLUYOR.BEN O SIKINTIMI FANI DEĞİŞTİREREK ÇÖZDÜM.FANI DEĞİŞTİRİN YERİNE ORJINAL DOĞAN FANI TAKTIRIN.DOĞAN FANI DAHA BÜYÜK OLDUĞU İÇİN O SIKINTIM KALKMIŞTI BENİM.ARABAYI SATTIM BEN AMA SATTIĞIM ARKADAŞI GÖRDÜĞÜMDE SORARIM PROBLEM VAR MI DİYE PROBLEM YOK.BİR DENEYİN İSTERSENİZ.

ileli-61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Mar 2006, 21:12

İleti felicia » 25 Mar 2006, 19:09

bugün bi tornacıya gittim ve termostattan radyatöre giden hortumun üzerine fan muşuru monte edebilecek bir parça yaptırdım. orjinal muşur hala yerinde ama bu muşur motor a daha yakın olduğundan sıcaklığın yüksekdiğini çok hızlı algılayıp fanı açıyor. trafikte de denedim, hararet 90'ı geçmiyor artık. çözdüm.
felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti hmr38 » 07 Nis 2006, 23:44

 


    geçenlerde mailime bir e-posta geldi.aynen şöyle:


      skodanızın hararet sorunu varsa bizi arayın yardımcı olalım çözüm teknik ticaret murat turan 0 212 852 89 59


    ben daha denemedim.siz deneyip bize yardımcı olabilirsiniz....



hmr38
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Nis 2006, 11:05

İleti octavia » 10 Nis 2006, 23:07

bende de bu sorun ortaya cıktı.özellikle yazın kavurucu sıcaklarında.kaloriferi 3.kademe acarak bıraz sabitliyodum ama sıcaktan patlayacak sevıyeye gelıyordum ve daha buyuk bı fan taktırdım.yanlıs hatırlamıyosam tofas tan alınma bı fandı.simdi bi sorun yok
octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Nis 2006, 22:48

İleti JunG » 22 Nis 2006, 12:59

yahu arkadaşlar bendede 2000 felicia var


termostat arızası dolayısıyla son 3 ayda 4 kere yeni termostat değiştirdim.


Halada korka korka yola cıkıyorum.


bu genel bir arıza forumdan anladığıma göre


Neden Skoda bütün feliciaları özürlü olarak kabul ederek servise çağırıp bu anlattığınız çözüm yollarından birisini araçlarımıza uygulamıyor ACABA ???


JunG
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Nis 2006, 16:58

İleti yonetici » 22 Nis 2006, 17:24

Arkadaşlar fabiadan önceki skoda motorları değişken hararetle çalışıyorlar diğer sabit hararetle çalışan motorlarla kıyaslamayın. Hararet göstergeniz kırmızı çizgilere gelmedikçe (aşağı yukarı 110 dereceden önce)  bir sorun olmaz. Arabanın huyunu suyunu bilmeyen insanlara giderseniz ikidebir termostat bozuk heralde diye değiştirir dururlar. Yada bile bile para kazanmak adına size söylemiyorlar arabanın huyunu. Ben istanbulda yazın sıcağında trafikte, devirli ... her türlü 1,5 sene kadar 2000 model felicia kullandım hiç su kaynatmadım hep şimdi su kaynatacak heralde dediğim anda fan çalıştı hararet düştü. Ama burada önemli bir husus var ben arabaya yazında antifiriz koyuyordum. Çünkü antifiriz suyun donma noktasını aşağı çektiği gibi kaynama noktasınıda yukarı çeker. Yani 100 derecede kaynayacak su kaynamaz daha yüksek sıcaklık ister. Felicianıza, favoritinize güzelce antifirizli su koyun bence bir sorun yaşamazsınız.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hmr38 » 23 Nis 2006, 00:57

ben sorunu çözdüm....


68-84 lük bir termostat(benim eski 5termostat bozulmuş devir dayım yapmıyor çok az yapıyor) vee  de bir 68-84 lük fan müşürü hararet namına birşey kalmadı.....90 nı çok nadir binde bir 1-2 derece geçiyor....

hmr38
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Nis 2006, 11:05

İleti JunG » 26 Nis 2006, 15:36

Sayın Admin


sizin bu değişken hararetle çalışıyor dediğiniz motordan termostatı söküp direk  bağlarsak bir sorun çıkmaz herhalde.


bu durumda fan devamlı çalışacak motor sürekli soğuk kalacak


bunun motora bir zararı olurmu?

JunG
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Nis 2006, 16:58

İleti yonetici » 26 Nis 2006, 17:14

Sürekli çalışan bir fanın ömrü kısalacaktır zaten bu şekilde çalışırsa çok geçmeden bozulur yada gürültülü çalışmaya başlar. Ayrıca yazın çok sorun olmasa bile kışın motor bir türlü olması gereken sıcaklığa erişemeyeceğinden yakıt tüketimi oldukça artar. Bu yüzden radyatöre yaz-kış antifirizli su koyun, aracınızın hararet göstergesini sıklıkla gözlemlemeyi alışkanlık edinin ve kırmızı çizgiye yaklaşmadıkça kafanıza takmayın.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti JunG » 26 Nis 2006, 19:18

ilgilendiğiniz için teşekkürler admin
JunG
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Nis 2006, 16:58

İleti sakaryalı » 12 Ekm 2006, 01:30

slm bende 2000 lxi var yaklaşık 10 ay oldu alalı maşallah hiçbir harret sorunu yaşamadım.40 km yolu 2 saatte gittim 1.viteste hiç hareret olmadı teyp açıkken bile fanın sesini duyuyordum.sen iyi bir skodacıya baktır derim öle duvara felan da çarpma canım arabayıWink
sakaryalı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Ekm 2006, 01:05

İleti Felicia Glx-i » 16 Ekm 2006, 02:19

benim 2000 model feliam motor küçük olduğundan dur kalklarda anında yükseli veriyor ama 90 ı aşmıyor yani fan yeterli kalıyor tabi motorda aynı şeyi söylüyomu bilemiyorum :) bunu biraz yendim yüksek vites motoru sıkıştırıcak hareket edilmediği sürece zaten ısınmıyor yolu müsait bulduğumdada 120 - 130 sabit hareket eetiriyorum aracı 70 ile 90 arasında kalıyor
Felicia Glx-i
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 02:07

İleti feliş » 04 Ağu 2011, 09:12

abiler birkeresinde bizim arabada hararet yapmıştı sanayiye götürdük usta eğer arabayı sürekli sıkıştırarak sürüyorsanız fan ve radyatörü değiştireyim dedi yok fazla sıkştırmıyorsan hiç elleme dursun birşey olmaz dedi bizde söktürmedik eğer siz söktürecek olursanız doğan, tempra,reno fanı taktırın usta bize öyle dedi yinede bi araştırın derim:)
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti frostbite19 » 05 Ağu 2011, 01:09

BEn de bu sene rahat ettim bu hararet konusunda. NE yaptın derseniz,

yazın da antifrizli kullandım

Antifriz kabıında antifrizi min (En az) seviyesinde tuttum, daha fazla doldurmadım.

Ama özellikle uzun rampalarda hararetin biraz yükselmesini engelleyemedim,

Antalya'da öğle sicağında sıkışık trafikte bile hararet 90ı geçmiyor ama rampada geçiyor,

O da motorun kasaya küçük gelmesinden diye düşündüm ve daha fazla üstüne gitmedim bitti gitti işte

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti burak mysterio » 05 Ağu 2011, 06:17

Valla maşaallah subhanallar bizim favoda hararet namına birşey görmedim daha köye gidip gelirken 130 dan aşşağı düşmedim 170 e kadar çıktım bazen sabit 160 ta gittim ama hararet banamısın demedi dağa çıktık vs anında açtı fanı antifrizinde katkısının büyük olduğunu düşünüyorum :)
Kullanıcı avatarı
burak mysterio
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 571
Kayıt: 12 Nis 2011, 12:18
Ad Soyad: Burak YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Felicia 1.6 MPİ

İleti lostar58 » 05 Ağu 2011, 08:06

kardeş hangi ildesin
lostar58
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1561
Kayıt: 22 Ekm 2009, 11:19
Ad Soyad: OKTAY
Nereden: İstanbul (Avr.)

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir