Vites GEçişinde Zorlanma ve Debriyaj Teli Ayarı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Vites GEçişinde Zorlanma ve Debriyaj Teli Ayarı

İleti frostbite19 » 02 Kas 2010, 19:10

Arkadaşlar, debriyajımın kavraması iyi gibi, kaçırma falan hissetmiyorum, el frenini falan çekerek 1. viteste debriyajı bırakmaya çalıştığımda bırakmıyor kavrama, tutuyor yani. . .

Fakat 1. ve 2. viteslere geçerken sertlik vardı, ben de debriyaj telini motor kaputunu açıp, içerdeki ayar

vidasından biraz daha sıktım, yaklaşık 1cm daha yaklaştırdım dibine doğru (yivin sonuna gelmeye 1cm kaldı), şimdi

vites geçişleri azdaha süzeldi, sert değil eskisi kadar. . .

Sormak istediğim,

doğru bişey mi yapmışım?

Debriyajım bitmeye başladığı için mi vites geçişleri zorlamaya başlamıştı yoksa tel mi gevşiyor?

Teşekkürler. . . :)
 

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti Felicia9841 » 02 Kas 2010, 20:13

Aynı dert bende de var ne yapacağımı bilmiyorum.
Felicia9841
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 10 Ağu 2007, 19:00

İleti firarim19 » 02 Kas 2010, 23:44

1-2 sert biraz, tel ile ayarlanabiliyor dediğiniz gibi bende biraz teli sıktırdım . yağı kontrol ettirin , sorun olmasın sonra.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti hetepe » 03 Kas 2010, 10:36

frostbite19 yazdı:Arkadaşlar, debriyajımın kavraması iyi gibi, kaçırma falan hissetmiyorum, el frenini falan çekerek 1. viteste debriyajı bırakmaya çalıştığımda bırakmıyor kavrama, tutuyor yani. . .

Fakat 1. ve 2. viteslere geçerken sertlik vardı, ben de debriyaj telini motor kaputunu açıp, içerdeki ayar

vidasından biraz daha sıktım, yaklaşık 1cm daha yaklaştırdım dibine doğru (yivin sonuna gelmeye 1cm kaldı), şimdi

vites geçişleri azdaha süzeldi, sert değil eskisi kadar. . .

Sormak istediğim,

doğru bişey mi yapmışım?

Debriyajım bitmeye başladığı için mi vites geçişleri zorlamaya başlamıştı yoksa tel mi gevşiyor?
Teşekkürler. . . :)

Yaptığınız işlem doğru, bu durum tabiiki balatanın ilk günkü gibi olmadığının göstergesidir.Telin de bir miktar özelliğinin değiştiğini hesaba katmalısınız.
Çekişte bir zafiyet olmadığına göre debriyaj setinin bir miktar daha gideri var...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti frostbite19 » 03 Kas 2010, 10:38

Teşekkürler arkadaşlar. Farklı bi durum olursa yazarım
iyi günler

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti termineytir » 03 Kas 2010, 10:49

debriyajın kavrama kontrolünü elfrenini çekip 1. viteste yapmak yerine 3. viteste yapın. Eğer araç stop ediyorsa balata iyidir ama stop etmeyip gidebilecek durumdaysa o zaman ömrünü bitiriyor demektir.
Tamirciler debriyaj testini 3. viteste yaparlar.
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti Favocu » 03 Kas 2010, 17:16

Bende de özellikle 1 vitese geçişler sert oluyor. Onun haricinde 3,4,5. viteslerde hiç debriyaja basmadan da vitesi değiştirip devam ettiğim oluyor. Sanırsam 1. vitese zor geçmesi hızlı giderken yanlışlıkla takmayı önlemek için bu şekilde tasarlanmış olabilir, kullandığım çoğu arada da durum böyleydi. Benim esas merak ettiğim konu ise şu uzun yol yapıp vites kutusu ısınmaya başladıktan sonra vitesin geçişlerde sertleşmesi durumu, acaba şanzuman yağından olabilir mi?
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti frostbite19 » 03 Kas 2010, 23:35

Ya bu vitesi anlamadım niye oluyor. . .

Yine yapıyor aynı şeyi. Bazen oluyor ki, okadar rahat geçiyor vitesler yumuşacık nerdeyse tık demiyor giriyor. Bazen de zorla ittiriyorum hatta dişlinin sesi geliyor. . .

Bugun yine yaptı. Hatta şöyle bişey oldu, az rampada el freni inik, 1. viteste araba çalışmıyor, debriyaja bastım

hareket etmedi, vitesi boşa aldım az sert geçti boşa araba geri kaydı yavaştan. . .

Neden olabilir ya? ? ?

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti termineytir » 04 Kas 2010, 09:31

Sorunu çözersen ya da çözersem haberleşiriz üstadım. Aynı sıkıntı bende de mevcut. 3'ten 4'e geçerken yerini bulamamak gibi bir sertleşme var ama araç yeni çalıştığında bu sorun görünmüyor. Belirli bir km yol gittikten sonra başlıyor.

Birde şunu denesene.

Vites bu şekilde sert geçmeye başladığında düşük devirdeyken (2000 civarı) vites değiştir. Bu şekilde düşük devirlerde değiştirdiğimde benim araç bu sıkıntıyı yapmıyor ama 3000-3500 arası değiştirirsem 3ten 4e sıkışarak geçmek gibi problemi var...
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti frostbite19 » 04 Kas 2010, 09:47

Tamam arkadaş ben bugun bi gidiyorum sanayiye. Yazarım buraya.

Balata bittiği için yapabilir mi zor vitese geçmeyi?

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti zeybek » 04 Kas 2010, 09:54

Bende de aynı durum var. 1. ve2. geçişlerde zorlanma oluyo
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti termineytir » 04 Kas 2010, 10:13

frostbite19 yazdı:Tamam arkadaş ben bugun bi gidiyorum sanayiye. Yazarım buraya.

Balata bittiği için yapabilir mi zor vitese geçmeyi?


Valla benim balata yeni geldi takıldığktan sonra anlıyacaz bakalım. Ben eski duruma göre söylüyorum.
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti zeybek » 04 Kas 2010, 10:49

2. vitese geçerken tak ediyor. Yağ da daha yeni 3 gün oldu değişeli castrol 20 50. şanzuman yağıda tamam.Takıldıktan sonra cevaplarını bekliyorum.
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti frostbite19 » 04 Kas 2010, 15:38

Benimkindeki sorun azdaha farklı. Bazen geçiremiyorum vitesi, kalıyorum ortada. Stop falan ediyorum yada gaz falan verip bırakıyorum bazen oluyor. .

Galiba debriyaj seti değişecekmiş . . .Yarım kesin bişey söyliycek usta. . . Siz ne diyosunuz?

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti frostbite19 » 09 Kas 2010, 17:57

Arabayı bugun bıraktım ustaya. . . İnşallah şanzımanla ilgili bir sorun çıkmaz. . .

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti frostbite19 » 11 Kas 2010, 18:07

Debriyaj balatası söküldü, içindeki balata aslında çok ta yıpranmış değildi ama aşağıdaki resimde kırmızı halka yaptığım metallerin uç kısımları kırılmaya başlamıştı artık. (resim benim değil forumdan aldım soner abinin :)

04.jpg
04.jpg (39.81 KiB) 18598 defa görüntülendi


Bu uç kısımlar aşındığı için vitesler ayırmıyordu galiba, kavramada çok belirgin bi fark yoktu aslında. . .

Ama kafama takılan bir şey oldu: yeni balata setinin markası. Sachs, luk yada mapa değildi, iyi mi kötü mü

bilmiyorum. . .Humers mi Hummers mi neydi ya tam hatırlayamadım işte. Bilen var mı bahsettiğim markayı?

Almanca bişeyler yazıyordu üzerinde kutunun. Kötü değildir inşallah. . .

Bir de debriyaj telini değiştirdik, baya yumuşadı debriyaj, ama şuan biraz yukarda kavrıyor gibi, sonra az

ayarlanması gerekiyor . . .

Böylece bu mesele kapanmış olur inşallah. . .Teşekkürler herkese. . .

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti felicia_3437 » 11 Kas 2010, 18:28

hayırlı olsun
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti sonertevfik » 12 Kas 2010, 07:56

SACHS İYİ BİR DEBRİYAJ SETİ MARKASIDIR, 3 SENE ÖNCE BENDE SACHS MARKA TAKTIRMIŞTIM... 3 SENEDİR SORUN YOK... SONUÇTA ALMAN MALI...
BİZ OSMANLIYIZ... ÇOK ÖZLÜYORUZ...
sonertevfik
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 311
Kayıt: 09 Tem 2007, 21:55
Konum: İSTANBUL
Ad Soyad: Soner Tevfik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Felicia GLX-İ


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir