DEVİR SAATİ HAREKETİNİ NERDEN ALIYOR

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

DEVİR SAATİ HAREKETİNİ NERDEN ALIYOR

İleti wehby » 25 Kas 2010, 15:43

aracım felicia 1.6 mpi (polo motorlu) ...benim aracın devir saati bi çalışıyor bi çalışmıyor...bozuk yola girince başlıyor çalışmaya... bu devir saati hareketini hangi parçadan alıyor ? o parçayı temizlemek yada tamir etmek istiyorum... bazısı diyorki şarj dinamosundan alıyormuş , bazısı ateşleme bobininden diyor...bazısı distribitörden diyor kimse net cevap vermiyor...

net cevap verebilecek olan varsa mutlu olurum..
 
DENİZİN İÇİNDEKİ CANAVARI GÖRÜP DE ŞAŞMA , İÇİNDEKİ DENİZ OLAN CANAVARI GÖR DE ŞAŞ...
wehby
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 268
Kayıt: 01 Ekm 2010, 12:04
Ad Soyad: vehbi öz.
Nereden: Kayseri
Arabanız: 97 felicia 1.6 glxi

İleti SKODA 135 » 25 Kas 2010, 15:58

Bende bir ara aradım. Bana bobinden alıyor denilmişti.....Baktım lpg bağlanırken bir kablo iptal edilmiş...
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti Balıkcı » 25 Kas 2010, 16:37

Ben yakın zamanda (bayram arefesinde) bu işi hallettim :) Sanırım derdinizin ilacı bende 8-)

Karbüratörlü olanlar bobinden alıyor ama sizinki mpi motor olduğu için beyinden alıyor. Devir saatinde de beyinde de sizin temizleyebileceğiniz bir şey yok. Yapabileceğiniz sadece fişleri kontrol etmek.

Beyinden çıkan bütün fişleri kontrol edin, bir gevşeklik veya oksitlenme varsa giderin. Hala aynı sorun devam ediyorsa, Göstergeleri söküp, devir göstergesinin karta bağlantılarını gözden geçirmeniz gerekecek. Sorunu o da çömezse, büyük ihtimal kartta bir sorun var demektir ki, onunda büyük ihtimal değişmesi gerekecektir.

Alın size net cevap :)
Kullanıcı avatarı
Balıkcı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 30 Eyl 2010, 12:33
Ad Soyad: Serdar
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia Combi 1.3 LX

İleti Balıkcı » 25 Kas 2010, 16:37

Ben yakın zamanda (bayram arefesinde) bu işi hallettim :) Sanırım derdinizin ilacı bende 8-)

Karbüratörlü olanlar bobinden alıyor ama sizinki mpi motor olduğu için beyinden alıyor. Devir saatinde de beyinde de sizin temizleyebileceğiniz bir şey yok. Yapabileceğiniz sadece fişleri kontrol etmek.

Beyinden çıkan bütün fişleri kontrol edin, bir gevşeklik veya oksitlenme varsa giderin. Hala aynı sorun devam ediyorsa, Göstergeleri söküp, devir göstergesinin karta bağlantılarını gözden geçirmeniz gerekecek. Sorunu o da çömezse, büyük ihtimal kartta bir sorun var demektir ki, onunda büyük ihtimal değişmesi gerekecektir.

Alın size net cevap :)
Kullanıcı avatarı
Balıkcı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 30 Eyl 2010, 12:33
Ad Soyad: Serdar
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia Combi 1.3 LX

İleti termineytir » 25 Kas 2010, 18:26

WEHBY çözebilirsen bi zahmet bana da ilet çözüm yolunu. Aynı dertten muzdaribim. Yalnız şunu unutma yakın zamanda hiç çalışmayacak. Benimkide seninki gibiydi. Artık hiç çalışmıyor.

Ama aracı yüksek devirle kullanırsan çalışıyor o da yanlış çalışıyor. 3500 devir olması gerekirken 5500 gösteriyor. Bu da beni deli ediyor uleyyynnn.
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti wehby » 25 Kas 2010, 18:48

evet aynen öyle... gaza basınca hareketleniyor biraz... 3 bin devirde çalışırken 4 bin gösteriyor...arıza belirtilerimiz tamamen aynı... sen sorunun nerden kaynaklandığını bulabildinmi?
DENİZİN İÇİNDEKİ CANAVARI GÖRÜP DE ŞAŞMA , İÇİNDEKİ DENİZ OLAN CANAVARI GÖR DE ŞAŞ...
wehby
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 268
Kayıt: 01 Ekm 2010, 12:04
Ad Soyad: vehbi öz.
Nereden: Kayseri
Arabanız: 97 felicia 1.6 glxi

İleti termineytir » 25 Kas 2010, 20:18

Wehby benim boğaz kelebeği arızalı olduğundan adaptasyon yapılamıyor. Ben kelebekten şüpheleniyorum. sende de aynı sıkıntı varmı acaba_? Ben henüz sorunu çözebilmiş değilim.
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti wehby » 25 Kas 2010, 20:34

benim kelebekte herhangi bi sıkıntı yok şükür... gayet normal... bende göstergenin arkasından şüpheleniyorum biraz... benzin göstergem arada çalışmıyor çünkü...ancak benzin göstergesi el ile üzerine vurunca çalışmaya başlıyor...devir saatine ne kadar vursanda çalışmıyor....
DENİZİN İÇİNDEKİ CANAVARI GÖRÜP DE ŞAŞMA , İÇİNDEKİ DENİZ OLAN CANAVARI GÖR DE ŞAŞ...
wehby
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 268
Kayıt: 01 Ekm 2010, 12:04
Ad Soyad: vehbi öz.
Nereden: Kayseri
Arabanız: 97 felicia 1.6 glxi

İleti Safariali » 25 Kas 2010, 21:26

bende 1.6 feli var 97 model benim araç soğukken sabah çalıştırıyorum 1100 devirde ve 5 dakika yol yapıp araç ısındıktan sonra 700 lere düşüyor rölanti acaba normalmi sizlerde nasıl oluyor..

ve dün itibariyle boğaz kelebeğini 0 ile değiştirdim sonuç yine aynı usta beyin üzerindeki soketi söktü pinleri bi güzel temizledi avans ayarını yaptı adaptasyon filan şimdi rölanti iyi ama ısınınca düşüyor 650 700 lerde kalıyor
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti wehby » 25 Kas 2010, 21:31

hocam bu normal... boşa para verip değiştirmişsiniz boğaz kelebeğini... sabah ilk çalıştırmada 1100 devirde çalışır , sonra araba ısınınca 600 devire düşer ... titreme yoksa , stop etme yoksa problem yok demektir..
DENİZİN İÇİNDEKİ CANAVARI GÖRÜP DE ŞAŞMA , İÇİNDEKİ DENİZ OLAN CANAVARI GÖR DE ŞAŞ...
wehby
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 268
Kayıt: 01 Ekm 2010, 12:04
Ad Soyad: vehbi öz.
Nereden: Kayseri
Arabanız: 97 felicia 1.6 glxi

İleti Safariali » 25 Kas 2010, 22:35

hay ağzını öpeyim birader ;)

yok afedersin yanaktan öpemm selamlar..
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti zeybek » 26 Kas 2010, 10:41

Bende felicia 1.3 karbüratörlü glx var. Yolda sabit hızda giderken motor devrinde bir değişme olmadan devir göstergesi aniden 3500 den 4000 e fırlayıp tekrar 3500e düşüyor. 3-5 kez yapıyor bunu. Neden olabilir acaba
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti termineytir » 26 Kas 2010, 11:15

Zeybek debriyaj balatan sıyırıyor olmasın_?
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti zeybek » 26 Kas 2010, 11:43

Motorda bi değişme olmuyo. Sadece göstergede ani yükselmeler oluyo. Motorda olsa balata olabilir diye düşünüyorum.
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti wehby » 26 Kas 2010, 17:53

felicia da devir saati kronik bi sorun sanırım... birçok kişide varmış...
DENİZİN İÇİNDEKİ CANAVARI GÖRÜP DE ŞAŞMA , İÇİNDEKİ DENİZ OLAN CANAVARI GÖR DE ŞAŞ...
wehby
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 268
Kayıt: 01 Ekm 2010, 12:04
Ad Soyad: vehbi öz.
Nereden: Kayseri
Arabanız: 97 felicia 1.6 glxi

İleti Safariali » 28 Kas 2010, 15:48

wehby resimdeki 1.6 mpi motor aee buji kablo sırası 1243 şeklinde yapmışlar benimkinde 1342 şeklinde takılı acaba hangisi doğru selamlar
Eklentiler
3848_626_motor_16.jpg
3848_626_motor_16.jpg (15.83 KiB) 8282 defa görüntülendi
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti wehby » 28 Kas 2010, 16:04

walla o kadar motor bilgisine sahip değilim..
DENİZİN İÇİNDEKİ CANAVARI GÖRÜP DE ŞAŞMA , İÇİNDEKİ DENİZ OLAN CANAVARI GÖR DE ŞAŞ...
wehby
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 268
Kayıt: 01 Ekm 2010, 12:04
Ad Soyad: vehbi öz.
Nereden: Kayseri
Arabanız: 97 felicia 1.6 glxi

İleti Balıkcı » 29 Kas 2010, 16:03

Buji sıralaması 1-2-4-3 olacağına yanlışlıkla 1-3-4-2 olarak takılmış olsa, aracınız çalışsa bile farkedilir şekilde sarsıntılı çalışır ve imkanı yok gaz yemez.

Bir de alt bilgi, aklınızda bulunsun :)

Eğer bujilerden birisi bozuksa, araç tekleme yaparak çalışacak, çekişte bariz düşme olacaktır. Yani tek buji eksikkende çalışacaktır. Ama 2 buji bozulursa çalıştırmanız mümkün olmaz. Buji kontrolü için bir yöntemdir. Bujilerden şüpheleniyorsanız, buji kablosunun birisini çekiverin, çektiğiniz kablo bozuk bujinin kablosu ise, aracın çalışması hiç farketmeyecektir. Eğer stop ediyorsa, o bujinin haricinde bir buji bvozuk demektir.

Buna göre aracınız rölantide çalışırken, bir buji kablosunu çıkarın, stop ediyorsa bujilerde bir aksaklık vardır.

Umarım anlatabilmişimdir :)
Kullanıcı avatarı
Balıkcı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 30 Eyl 2010, 12:33
Ad Soyad: Serdar
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia Combi 1.3 LX

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir